Jossain yhteydessä Nisse on tainnut kertoa, ettei muista ko. illan tapahtumista mitään, mutta silti vakuutti olevansa syytön. Joku, ehkä toimittaja, tätä vähän ihmetteli, miten voi olla varma syyttömyydestään jos ei muista mitään. Nisse oli ollu tovin hiljaa ja sitten laukaissut ikimuistettavat sanat. Vähän ton jälkeen näin jossain festareilla t-paidan just tolla "Olen syytön ja sillä sipuli"-tekstillä. En ostanu.Hyvä tarkennus, olin oman hataran muistini varassa tässä asiassa.
Seuraava toteamuskin taisi tulla Gustafssonin suusta jossain vaiheessa:
Olen syytön ja sillä sipuli!
Nisse G. ja Annuli Auer ovat ehkä kuuluisimmat, jotka ovat onnistuneet luistamaan elinkautisista tuomioista ja saaneet kohtuulliset koppikorvaukset. Annuli sentään lusikin jonkun aikaa, mutta usein unohtuu sekin, että Annuli sai muistaakseni 7,5, vuoden tuomion lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista. Ei mikään ihan pieni tuomio Suomen mittakaavassa, varsinkin kun Annulin taistelupari, taksikuski Jens Kukka nappas kymmenen vuotta samoista rikoksista.
Auerista olen varma, että tappo miehensä, mutta paikalle ekana menneet poliisit ryssivät tutkinnan ja taitava asianajaja hoiti loput. Nykyisellä rikostutkinnan osaamisella ja tekniikoilla Nissekin olis suurella todennäköisyydellä käyny lusimassa sen ek:n.
Ehkä ei ihan tähän ketjuun, mutta voi siirtää johonkin paremmin aihetta käsittelevään ketjuun.