Tämä on toissapäivän asioita, koska some ilmoittelee asioista myöhässä, mutta aika tarkkaan kaksi vuotta sitten oli Manic Street Preachers Jyväskylässä. Se taisi olla kymmenes kerta, kun kyseisen orkesterin näin. Ja viimeisin.
Toisille kymmenille pääsemistä odotellaan edelleen. Green Dayn lämppärinä olisivat olleet tänä keväänä, ja tuo toisille kymmenille pääseminen olisi silloin toteutunut, mutta nyt sitä joutuu vielä odottamaan.
Välillä olen ihmetellyt ihmisiä, jotka ovat nähneet Iron Maidenin sen sata kertaa, kun minulle on riittänyt muutama kerta (ei sillä, hieno yhtye sekin), mutta sitten muistan verrata tuota aina omaan Manics-keikoilla käymiseeni. Ouluun ja Vaasaan olen ollut liian laiska lähtemään, mutta muuten on paikalla oltu.
Näin vanhemmiten nuo Provinssit olisivat varmasti jääneet pois, jos olisin bändin jo monesti aiemmin nähnyt, mutta ne Provinssi-visiitit olivat bändille ihan ensimmäisten joukossa ja ihan hirveällä innollahan sinne silloin lähti. Silloin olisi varmasti jaksanut mennä Vaasaan ja jopa Ouluunkin.
Joihinkin yhtyeisiin ei siis vain kyllästy. Manics ei ole ikinä lässähtänyt, vaikka olen sitä vähintään 25 vuotta diggaillut. Seuraava keikka täpinöittää ihan yhtä paljon kuin se ensimmäinenkin.
[MEDIA=youtube]gavcjNniIvk[/MEDIA]