Siitä on tänään tasan...

  • 461 845
  • 4 722

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
111 vuotta sitten Hannes Kolehmainen juoksi Suomen maailmankartalle Tukholman olympiakisojen 5000m kuuluisassa juoksussa.
Kuulemma tuolloin kun osti atlaksen, eli mikä se onkaan, maailmankartta, niin Suomea ei näkynyt siinä, mutta tuon kisan jälkeen kun seuraavan kerran selasi sitä, että ihme ja kumma! Suomi oli ilmestynyt siihen.
 

ace

Jäsen
67 vuotta kun Pauli Antero Mustajärvi syntyi. (Osui silmään Popeda ketjussa)

73 vuotta kun Paul Charles Caravello, eli Kiss rumpali Eric Carr syntyi.

Eric Carrhan kuoli, niinkuin kaikki tiedämme, samana päivänä Freddie Mercuryn kanssa 24.11.1991. RIP molemmille.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Queenin debyyttilevy julkaistiin 50 vuotta sitten. Ja 38 vuotta sitten samalla päivämäärällä heittivät yhden rock-historian ikonisimmista keikoista Live Aidissa.

 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
67 vuotta ja yksi päivä kun Twisted Sisterin basisti Mark Mendoza syntyi.

”Bass guitar and backing growls: Mark ”The Animal Mendoza!”
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
30 vuotta kun päästin ensiparkasut sairaalan synnytysosastolla.

Olo on kyllä rapea kahden päivän juhlimisen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
30 vuotta kun päästin ensiparkasut sairaalan synnytysosastolla.

Olo on kyllä rapea kahden päivän juhlimisen jälkeen.
Onko sielläkin ehditty potea kolmenkympin kriisiä? Itsellä oli ehkä se pahin kriisi kuitenkin silloin kun olin vielä 29-vuotias. Nyt kun olen oikeasti kolmekymppinen, niin jotenkin siihen ajatukseen on ehtinyt aika hyvin sopeutua. Yllättävän hyvin olen tullut nyt sinuiksi sen kanssa että tästä lähtee uusi kymppi liikkeelle, ja onhan meillä kuitenkin vielä paljon hyviä vuosia edessä!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko sielläkin ehditty potea kolmenkympin kriisiä? Itsellä oli ehkä se pahin kriisi kuitenkin silloin kun olin vielä 29-vuotias. Nyt kun olen oikeasti kolmekymppinen, niin jotenkin siihen ajatukseen on ehtinyt aika hyvin sopeutua. Yllättävän hyvin olen tullut nyt sinuiksi sen kanssa että tästä lähtee uusi kymppi liikkeelle, ja onhan meillä kuitenkin vielä paljon hyviä vuosia edessä!
Kuolemaahan tässä odotellaan. Selkään särkee, haluaa aikaisin nukkumaan ja hirveät rilluttelut vaihtuneet rauhallisiin koti-iltoihin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Onko sielläkin ehditty potea kolmenkympin kriisiä? Itsellä oli ehkä se pahin kriisi kuitenkin silloin kun olin vielä 29-vuotias. Nyt kun olen oikeasti kolmekymppinen, niin jotenkin siihen ajatukseen on ehtinyt aika hyvin sopeutua. Yllättävän hyvin olen tullut nyt sinuiksi sen kanssa että tästä lähtee uusi kymppi liikkeelle, ja onhan meillä kuitenkin vielä paljon hyviä vuosia edessä!
Oon jo muutaman vuoden elänyt pelkkää kriisiä niin ikä on vain numero. Jokin pakonomainen tarve oli vain kerrakin järkätä itse kunnon juhlat. Jäivät kyllä viimeisiksi juhliksi jotka järjestän, tästä eteenpäin joka vuosi laitan vain "En juhli."
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suuren suomalaisen mäkikotkan ja viihdetaiteilijan Matti Nykäsen syntymästä tulee tänään kuluneeksi tasan 60 vuotta. Oli vain se yksi ja ainoa oikea Matti ja kukaan muu ei päässyt lähellekään. Etenkin Oslo -82 ja Calgary -88 eivät unohdu koskaan. Masa ei varmasti jättänyt ketään kylmäksi, oli kyse sitten urheilija-Matista tai Matista urheilu-uran jälkeen.

Tuolta voikin sitten jokainen poimia mieleisensä elämänviisauden:

 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Legendaarinen itsepuolustuslajien taitaja ja näyttelijä Bruce Lee menehtyi tasan 50 vuotta sitten. Hän oli kuollessaan 32-vuotias. Kuolinsyynä oli ilmeisesti aivoödeema, mutta muitakin teorioita on esitetty. Muina mahdollisina kuolinsyinä on pidetty myös esimerkiksi lämpöhalvausta tai allergista reaktiota.

Poika Brandon Lee menehtyi vielä traagisemmin parikymmentä vuotta isänsä jälkeen.

Sain kuulla Bruce Leestä jo lapsena ja kaikki mahdolliset elokuvat tuli katsottua ja tietenkin hänen liikkeitään myös matkittua. Yhden tuuman isku, nopeat potkut ja lyönnit, intohimoista treenausta ja rasvaprosentti, joka lähenteli nollaa.

Elämää suurempi hahmo.



Yhden tuuman isku


Loppuun pari pätkää, joissa Bruce Lee ottaa valkokankaalla yhteen Chuck Norriksen ja Kareem Abdul-Jabbarin kanssa.



 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Fobballe 50v täyteen. Oma lemppari vuosien takaa. Onnea!
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
71 vuotta sitten syntyi Jay Jay French.
 

Liitteet

  • jayjay.jpg
    jayjay.jpg
    126,9 KB · kertaa luettu: 22
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään tulee kuluneeksi 12 vuotta Breivikin terrori-iskuista Oslossa sekä Utøyan saarella, joissa sai surmansa yhteensä 77 ihmistä.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kuukauden pitänyt jo laittaa tämä kuva tänne enkä edes ole eka kuka mainitsee asiasta.
 

Liitteet

  • cake´em all.jpg
    cake´em all.jpg
    75,1 KB · kertaa luettu: 60

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kill 'Em All 40 vuotta.

Muistan kun kaveri tuon levyn kanssa marssi levykaupasta ja sitten se pistettiin levysoittimeen. Ensimmäinen ajatus oli luokkaa "mitä ihmettä täällä tapahtuu", niin erilaista musiikki oli verrattuna kaikkeen sitä ennen kuultuun. Kenties pari viikkoa vaati totuttelua ja lopulta eräissä kotibileissä muutaman bissen jälkeen levy avautui ja siitä lähtien Metallica on ollut se juttu. Vuotta myöhemmin eli -84 pääsi bändin kokemaan livenä, sen jälkeen monta muuta kertaa lisää, Ja ensi vuonna taas pari keikkaa tiedossa
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sir Mick Jagger täyttää tämän vuorokauden aikana 80 vuotta, ja edelleen rockaa. Arvostan
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Nykymallinen Puijon torni avattiin 60 vuotta sitten.

Bob Hope puolestaan poistui keskuudestamme 20 vuotta sitten ollessaan 100-vuotias.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös