Siitä on tänään tasan...

  • 461 938
  • 4 723

MegaForce

Jäsen
Tasan 14 vuotta sitten menehtyi:

Michael Jackson
Tämä on kyllä "missä olit kun" -kamaa. Itse olin aamulla kotona, kun iltapäivälehtien sivulta luin uutisesta. Samana päivänä menin vanhempieni kanssa veneilemään. Radiosta tuli Michael Jacksonin muistelo-ohjelma, johon kuuntelijat soittivat muistojaan Popin Kuninkaasta, ja välillä Michael Jackson biisejä soitettiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämä on kyllä "missä olit kun" -kamaa. Itse olin aamulla kotona, kun iltapäivälehtien sivulta luin uutisesta. Samana päivänä menin vanhempieni kanssa veneilemään. Radiosta tuli Michael Jacksonin muistelo-ohjelma, johon kuuntelijat soittivat muistojaan Popin Kuninkaasta, ja välillä Michael Jackson biisejä soitettiin.
Joo, itse olin tuolloin parin viikon kesälomalla ennen armeijaan menemistä. Olin nuorisotermein "pränkännyt" erästä kaveriani paria vuotta aiemmin kun kuuluisa olutasiantuntija Michael Jackson oli kuollut, laitoin tuolloin hänelle että "Ei saakeli Michael Jackson on kuollut". Noh, tästä sitten tosiaan vajaat pari vuotta eteenpäin niin joskus aamulla luen puhelimeen tulleen tekstarin että "Nyt se toinen Michael Jackson on myös kuollut" ja se uutispäivä menikin sitten niitä juttuja seuratessa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joo, itse olin tuolloin parin viikon kesälomalla ennen armeijaan menemistä. Olin nuorisotermein "pränkännyt" erästä kaveriani paria vuotta aiemmin kun kuuluisa olutasiantuntija Michael Jackson oli kuollut, laitoin tuolloin hänelle että "Ei saakeli Michael Jackson on kuollut". Noh, tästä sitten tosiaan vajaat pari vuotta eteenpäin niin joskus aamulla luen puhelimeen tulleen tekstarin että "Nyt se toinen Michael Jackson on myös kuollut" ja se uutispäivä menikin sitten niitä juttuja seuratessa.
Yle X:n Peltsi "vedätti" aikoinaan kuuntelijoita mainostamalla, että Michael Jackson olisi vieraana studiossa.

Olihan Michael Jackson toki vieraana siellä, siis se olutmies.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Meinasi unohtua. Tänään tuli kuluneeksi 57 vuotta Frank Zappan Mothers of Invention -yhtyeen debyyttialbumin Freak Out julkaisusta. Zappa itse on ollut jo mullan alla kohta 30 vuotta, joskin ”present-day composer refuses to die”.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eilen tuli kuluneeksi tasan 39 vuotta siitä, kun perheeni muutti Keravalle. Kaupungissa tuli sitten asuttua seuraavat kymmenen vuotta, joten pääsin näkemään kaupungin ennen kuin siitä tuli nykyinen viihtyisä kaupunki.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
120 vuotta historian ensimmäisen Ranskan ympäriajon käynnistämisesti. Sopivasti myös tänään on kisan startti.

Etappien pituudet olivat aikoinaan hieman eri luokkaa kuin nykyään, kun ensimmäinen etappi oli 467 kilometrin pituinen, Pariisista Lyoniin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siitä on tänään näköjään tasan neljä vuotta, kun olin viimeksi Milanossa. Naamakirja väitti näin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jarmo Kekäläinen 57v
Teppo Numminen 55v

Kaikki viettävät synttäreitä tänään.
Antti Miettinen 43v
Anssi Koivuranta 35v
Veli-Matti Vittasmäki 33v
Eero Markkanen 32v
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
U2:n Zooropa täyttää myös tänään 30 vuotta.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
That 70's Show'n Red Forman eli Kurtwood Smith täyttää tänään 80 vuotta.

"I wish I had 2000 feet so I could put 500 of them in each of your asses"
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika tarkkaan 23 vuotta sitten tuli muutettua Helsinkiin takaisin asuttuani sitä ennen Keravalla, Hyrylässä ja Nummelassa. Kaipuuta kehyskuntiin en ole sen jälkeen tuntenut.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eino Leinon syntymästä on 145 vuotta.

81 vuotta sitten Anne Frankin perhe piiloutui natseilta ullakolle Amsterdamissa.
 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Dublin perustettiin 1035 vuotta sitten.

111 vuotta sitten Hannes Kolehmainen juoksi Suomen maailmankartalle Tukholman olympiakisojen 5000m kuuluisassa juoksussa.

Paavo Nurmi voitti 99 vuotta sitten tunnin välein 1500m ja 5000m juoksut Pariisin olympialaisissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös