Siitä on tänään tasan...

  • 461 300
  • 4 714

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vuosi kun olin Milanossa viimeksi. Milano on hieno kaupunki. Kyllä sinne aina uudestaan tahtoo.

No, nyt olen Stadissa. Melkein sama.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vuosi kun olin Milanossa viimeksi. Milano on hieno kaupunki. Kyllä sinne aina uudestaan tahtoo.

No, nyt olen Stadissa. Melkein sama.
Milanoon olisi kyllä päästävä jollain aikataululla käymään. Yksi nykyisistä suosikkibändeistäni tulee juuri sieltä, heidän levy soi itseasiassa tässä taustalla samalla kun kirjoitan tätä viestiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Milanoon olisi kyllä päästävä jollain aikataululla käymään. Yksi nykyisistä suosikkibändeistäni tulee juuri sieltä, heidän levy soi itseasiassa tässä taustalla samalla kun kirjoitan tätä viestiä.

Kerro nyt mikä se bändi on...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melkein unohtui se, että 24 vuotta sitten astuin armeijan harmaisiin! Vekara nevöföget! Mieluummin sitä muistaa jotkut viimevuotiset Milanot...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkein unohtui se, että 24 vuotta sitten astuin armeijan harmaisiin!
Varmaankin samma här. Kotiutumispäivä on kovakoodattuna muistiin (5.3.1997), mutta vasta @SteelGate :n viestistä rupesin miettimään, että nyt on varmaan vuosipäivä. Santahamina - ehkä pitäisi joskus mennä kuokkimaan sinne valapäivänä. Ainoa kerta, kun siellä olen käynyt armeija-aikojen jälkeen, oli aika pian kotiutumisen jälkeen, kun käytiin moikkaamassa pidempää tuomiota lusineita joukkuekavereita.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kerro nyt mikä se bändi on...
Koska en ole selvästikään vielä mainostanut tarpeeksi kuinka koukkuun olen jäänyt tämän bändin musiikkiin, niin nämä pari kuvaa kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa.

Kannatti selvästi muuten mainostaa tämän lupaavan yhtyeen erinomaisuutta, Spotifyn artistisivulla Helsinki pitää tällä hetkelllä ykkössijaa kaupungeista joissa Deep as Oceania kuunnellaan kuukausittain B)
 

Liitteet

  • deep as ocean cd.jpg
    deep as ocean cd.jpg
    26,8 KB · kertaa luettu: 123
  • 1kk spotify top 10.jpg
    1kk spotify top 10.jpg
    54,4 KB · kertaa luettu: 89

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Jaa, inttiin astumisen muistopäiväkin. Katos perhana. Aika ja paikka sama kuin @nummenkallio lla. Ja kotiutumispäivä sama kuin @Moto lla. Pari kertausta tullut käytyä. Eka pakollinen 10v jälkeen ja muutama vuosi sen jälkeen vapaaehtoinen viikonloppureissu. Pakollinen oli ihan perseestä, vapaaehtoinen kiva kun ei ollut omasta komppaniasta kuin pari tyyppiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koskaan ei ole tarvinnut kerrata. Kirjurit ei kertaa.
 

Glove

Jäsen
76 vuotta sitten päättyi Tali-Ihantalan taistelu. Lopputuloksen tietää kaikki.

74.vuotta sitten syntyi Ronald Belford Scott. Merkittävä laulaja.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
231 vuotta sitten alkoi Ranskan suuri vallankumous Bastiljin valtauksella. 14.7. on Ranskan kansallispäivä, kuten varmaan aika moni tietää.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
10 vuotta kun minulla oli ensimmäinen työpäivä elämäni ensimmäisessä työpaikassa (jos ei oteta huomioon 2 viikon pätkää kesätöissä vuodelta 2006) Tämä työ jonka aloitin 10 vuotta sitten, oli lehtimyyntityötä pelkällä provisiopalkalla. Viihdyin siellä kuitenkin yllättävän pitkään, 8 ja puoli kuukautta.

Tuon jälkeen on työpaikat vaihtuneet muutaman kerran, oli joukossa toki yksi yli 5 vuotta kestänyt työsuhde, joka oli buukkaustyötä. Nykyään olen duunari teollisuusalalla ja vähän yli vuoden olen nykyisessä työpaikassani ollut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tasan kaksi vuotta sitten Helsingissä oli vähän isompia satraappeja kun USA:n presidentti Donald Trump ja Venäjän tsaari Vladimir Putin viettivät huippukokousta Suomessa. Sosiaalisissa meedioissa tuosta liikkui hauska hästääki #trumputin.

Tosin kaksi vuotta sitten tähän aikaan tsaari Vladimir Suuri taisi olla jo kotonaan, mutta Trump oli Suomessa yön yli. Ei tainnut kuitenkaan olla Salen luona yökylässä. Käviköhän edes saunassa? Tiedä vaikka Melanie ja Jenni pesi toistensa selät.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
57 vuotta maailman parhaan mäkihyppääjän sekä huonoimman laulajan, Matti Nykäsen, syntymästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Trombi tuhosi Limingan jäähallin 15 vuotta sitten. Pari vuotta myöhemmin avattiin uusi jäähalli (eli Liminka ei jäänyt hallitta).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
60 vuotta sitten Sirimavo Bandaranaike valittiin Sri Lankan (silloin tunnettiin nimellä Ceylon) pääministeriksi. Hän oli ensimmäinen naispääministeri maailmassa. Sirimavo oli edellisen pääministerin leski ja otti vastaan puolueensa puheenjohtajuuden miehensä Solomon Bandaranaiken salamurhan jälkeen.

50 vuotta sitten Assuanin pato valmistui Egyptissä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
30 vuotta sitten näkyi täydellinen auringonpimennys (ainakin osassa Suomea). Itse olin perheeni kanssa jossain Iitissä soramontulla. Oli siellä jokunen muukin. Herätys oli "keskellä yötä" kun lähdettiin ajelemaan Iittiin päin... Pois tullessa syötiin sitten jossain aamupala äidin tekemistä eväistä. Olihan se kyllä sellainen "kerran elämässä"- juttu. Ja aika jännäkin kun aurinko vaan hävisi sinne varjoon ja luonto hiljeni... Kaikki hiljeni.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
112- vuotta sitten, vuonna 1908 Verner Weckman voitti ensimmäisenä suomalaisena olympiakultaa. Pasila, porilaisen marssi.
Wiki kertoo, että jo välikisoissa 1906 Weckman oli kouluttanut paitsi itävaltalaista vastustajaansa selättämällä hänen kahdesti, mutta myös samaa kansallisuutta edustavaa mattotuomaria:

"Ateenan välikisoissa 1906 Weckmanista tuli ensimmäinen suomalainen olympiavoittaja 29. huhtikuuta[3] tämän voitettua loppuottelussa itävaltalaisen Rudolf Lindmayerin. Ottelussa oli itävaltalainen mattotuomari, joka ei tahtonut hyväksyä Weckmanin ensimmäistä selätystä, mutta kun Weckman selätti vastustajansa vajaata minuuttia myöhemmin uudelleen ja kehotti tuomaria laittamaan sormensa Lindmayerin hartioiden ja maton väliin, oli tämän pakko myöntyä."

(teksti sisältää linkkejä)

Oli se kova.
 

MegaForce

Jäsen
9 vuotta kun äärioikeistolainen terroristi Anders Behring Breivik räjäytti autopommin Oslon keskustassa hallintorakennusten läheisyydessä, ja hyökkäsi tämän jälkeen Utøyan saarelle surmaten yhteensä 77 ihmistä tuona päivänä, joista valtaosa oli nuoria.

Kevyet mullat iskussa menehtyneille ja todella raskasta aikaa telkien takana Breivikille. Toivottavasti hän ei ole enää koskaan vapaudessa.
 

MegaForce

Jäsen
112- vuotta sitten, vuonna 1908 Verner Weckman voitti ensimmäisenä suomalaisena olympiakultaa. Pasila, porilaisen marssi.

Tuo marssi kun Yle Puheelta harvoin kajahtaa, niin silloin on hieno fiilis. Hieno perinne.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
30 vuotta sitten näkyi täydellinen auringonpimennys (ainakin osassa Suomea). Itse olin perheeni kanssa jossain Iitissä soramontulla. Oli siellä jokunen muukin. Herätys oli "keskellä yötä" kun lähdettiin ajelemaan Iittiin päin... Pois tullessa syötiin sitten jossain aamupala äidin tekemistä eväistä. Olihan se kyllä sellainen "kerran elämässä"- juttu. Ja aika jännäkin kun aurinko vaan hävisi sinne varjoon ja luonto hiljeni... Kaikki hiljeni.
Muistan tämän yhä erittäin hyvin, vaikka olin hyvin nuori silloin. Oltiin suvun kesämökillä ja lähtö tosiaan oli joskus keskellä yötä. Edellispäivänä oltiin noettu lasinpaloja, joiden läpi tuota ihmeteltiin. Hienoin hetki oli se, kun koko luonto hiljeni ympärillä auringon hiljalleen hävitessä. Ei noita kovin montaa osu yhden eliniän aikana kohdalle, ellei varta vasten lähde metsästämään ulkomailta.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
20 vuotta sitten Pariisissa tapahtui lento-onnettomuus, joka omalta osaltaan lopetti Concorde-lennot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös