Olen kuullut ihan saman huhun. Sen siis täytyy pitää paikkansa. Minä olenkin jo suullisesti luvannut itselleni, että olen siinä joukkueessa puukätisenä pakkina. Voin olla myös kovalla asenteella pelaava power forward, mutta puukätinen kuitenkin joka tapauksessa. Nyt vaan odotan, koska pääsen konttorille vetämään puumerkkini paperiin. Jos saan sitä ennen tarjouksen jostain muualta, niin luonnollisesti menen sitten sinne muualle.
Pitäisikö TuTon siirtyä kokonaan ottelukohtaisiin sopimuksiin, kun tuntuu että sopimuksen tehneet pelaajatkin voivat koko ajan kytätä parempia tarjouksia muista seuroista. Joka ottelua ennen katsottaisiin, ketkä ovat kokoonpanossa, ja aina matsin jälkeen kysyttäisiin, haluaako joku lähteä pois. Viittaan tällä siis lähinnä niihin pelaajiin, joille on nyt annettu mahdollisuus siirtyä liigaan, hakea paikkaa liigasta tai lopettaa kesken sopimuskauden.
Onhan se hyvä, että seura ajattelee pelaajiakin, mutta kun muistellaan viime talven tilannetta pelaajista joilla oli sopimus tai optio ensi kaudesta, niin Vuorisalo on siitä porukasta ainoa, joka tämän hetkisen tilanteen mukaan on jatkamassa. Muut ovat häipyneet tai ainakin yrittävät häipyä.
Joutuvatko Sportin, KooKoon ja Jukureiden tai ylipäätään minkään muun Mestis-seuran kannattajat jännittämään, että kuka sopimuspelaajista loppujen lopuksi on kokoonpanossa syksyllä? Eivät joudu. Näyttää siltä, että TuTon kannattajat kuitenkin joutuvat, ja se aiheuttaa tällaista käymistilaa tänne keskusteluihinkin.
Suolakuninkaan esittämä lista toivotuista sopimuksista ja toivotuista kaukaa kiertäjistä kelpaa minullekin. Lisätään niihin toivottuihin vielä Jortikan sopimus. Ylipäätään tällaiset mahdolliset paluumuuttajat tyyliin Essen, vanhempi Jokila ja Kauppinen ovat lähinnä pelaajia, jotka Ika on potkinut pois. Tai no, en tiedä olisiko Jokila haluttu vuosi sitten pitää, mutta joka tapauksessa kyseiset kaverit eivät sopineet Ikan sapluunaan kaukalossa, ja joidenkin kohdalla taitaa kyse olla myös siitä, että he eivät sopineet Ikan sapluunaan kaukalon ulkopuolellakaan. Miksi tälläisiä "ongelmatapauksia" pitäisi nyt ottaa takaisin?