Siim Liivik – HIFK-ikoni

  • 292 583
  • 834

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikaisemmat kukkoilut vaikuttivat tuomioon, sinänsä perustelut olivat hyvät, koska Liivik on tehnyt kaikenlaista.

Tuomion pituus teosta on mun mielestä ihan ok. Niin säälittävä teko, että 5 pelin matsi ei edes kuulosta pitkältä. Mutta kurinpitolautakunnan perustelut ei uppoa. 5matsin pannaa ei perusteltu tällä teolla, vaan rangaistusta kovennettiin johtuen pari kautta sitten tapahtuneilla teoilla.

Mun mielestä joka kausi alkakoon puhtaalta pöydältä (pl. rangaistukset joita ei ehditä kärsiä ennen kauden päättymistä). Eikös samalla periaatteella IFK:n pitäisi saada runkosarjan pisteitäkin lisää viime ja toissakaudelta. Siinä on kuitenkin pari runkosarjan kolmostilaa peräkkäin, nostaisi aika hyvin tänkin kauden sijoitusta, kun ne huomioitaisiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä oon niin samaa mieltä! Tämä yletön omien mollaaminen on osalle porukasta se ainoa tapa kirjoitella tänne.

Liivik on malliesimerkki pelaajasta, jota rakastetaan vihata. Silloin kun hän on hyvä, tietyt nimimerkit ovat hiljaa. Kun tulee huonoa esitystä, on näppis taas kuumana. Melart on vastaava tapaus. Kumpikin pelaaja poikkeaa harmaasta massasta ja silloin tapahtuu näitä "hiuksista vittuun" -aivopieruja yhden tempauksen takia. Todellakin, some fucking class. Liivik oli sentään mestarijengin kivikova sentteri, jolta on myös saatu paljon.

Liivik ei ole ollut hyvä tällä kaudella paria vikaa peliä lukuunottamatta ja suurin syy on mun mielestäni pelipaikassa. Simo kuuluu laitaan, ei keskelle. Kimmo Kuhta on pelannut 30 ottelua ilman maalia ja häntä ei ole kukaan potkimassa vittuun kuitenkaan. Tämä johtuu sitä, että Kimmo on kiva ihminen ja Siim on puolestaan käynyt räppäämässä levylle. Aijai ja hyihyi, mitä poikkeamista jääkiekkoilijan treenit-peli-baariin-treenit-peli-himaviikonloppu -putkesta! Liivik töhelöi yhdessä pelissä ja eikun vittuun. Ihme meininkiä.
 
Liivik on malliesimerkki pelaajasta, jota rakastetaan vihata. Silloin kun hän on hyvä, tietyt nimimerkit ovat hiljaa. Kun tulee huonoa esitystä, on näppis taas kuumana. Melart on vastaava tapaus. Kumpikin pelaaja poikkeaa harmaasta massasta ja silloin tapahtuu näitä "hiuksista vittuun" -aivopieruja yhden tempauksen takia. Todellakin, some fucking class. Liivik oli sentään mestarijengin kivikova sentteri, jolta on myös saatu paljon.

Liivik ei ole ollut hyvä tällä kaudella paria vikaa peliä lukuunottamatta ja suurin syy on mun mielestäni pelipaikassa. Simo kuuluu laitaan, ei keskelle. Kimmo Kuhta on pelannut 30 ottelua ilman maalia ja häntä ei ole kukaan potkimassa vittuun kuitenkaan. Tämä johtuu sitä, että Kimmo on kiva ihminen ja Siim on puolestaan käynyt räppäämässä levylle. Aijai ja hyihyi, mitä poikkeamista jääkiekkoilijan treenit-peli-baariin-treenit-peli-himaviikonloppu -putkesta! Liivik töhelöi yhdessä pelissä ja eikun vittuun. Ihme meininkiä.

Nyt on pakko sanoa, että kyllähän nämä sinun perustelusi ovat aivan kestämättömiä. Missä oli Liivikin class kun hän päätti potkaista luistimella maassa makaavaa pelaajaa? Kyllähän maassa makaavan pelaajan potkiminen on lähes alhaisinta mitä jääkiekko-ottelussa voi tehdä. Kirjoitan lähes vain sen vuoksi, että SBA osoitti minulle, että on vielä jotain alhaisempaakin. Oli tilanne mikä tahansa, vastustajaa ei jääkiekossa potkita. Ja come on, ollaan nyt rehellisiä. Kyllähän Liivik on töhelöinyt jo aika monessa pelissä. Tätä taustaa vasten ymmärrän hyvin sen, että potkugate sai monilla maljan vuotamaan yli. Todetaan nyt vielä sekin, että historia on täynä ihmisiä, jotka ovat töhelöineet kerran ja kantavat sitä ristiä loppuikänsä. Jääkiekkoilijoista voidaan mainita esimerkiksi Allu Lähteenmäki, Todd Bertuzzi ja Semir Ben-Amor. Joskus se ei vaadi kuin sen yhden aivopierun. Eli ei kai tällä töhelöi yhdessä ottelussa-puolustuksella, joka ei siis pidä edes paikkaansa, voida torua niitä, jotka haluavat Liivikin pois IFKsta.

Oma reaktioni tuon potkun nähdessäni oli ei vitun huutaminen pää punaisena yksin kotona. Mun IFKssa pelaajat eivät potki vastustajia. Olin toivottamassa Liivikille turvallista matkaa helvetin kauas IFKsta. Pelilliset seikat eivät tällä hetkellä ole este Simon kenkimiselle. Itse en ole nähnyt herralta yhtään hyvää ottelua tällä kaudella. On aivan sama, miten Simo on pelannut keväällä 2011 toisen valmentajan alaisuudessa. Nykyhetki ratkaisee ja Simo ei tällä hetkellä tarjoa pelillisesti joukkueelle mitään, minkä vuoksi hänet tulisi joukkueessa ehdottomasti säilyttää. Olin erittäin voimakkaasti Simon potkimisen kannalla, mielestäni täysin perustellusti. Rauhotuttuani kuitenkin oivalsin miksi Simo kuuluu, kaikesta edellä mainitusta huolimatta, mun IFKhon. Simo ei ole HMV. Simo on persoona, ja persoonista on syytä pitää kiinni.
 

scholl

Jäsen
Kyllähän Liivik mestaruuskaudella oli nimenomaan sentteri. Pelasi Bobbyn ja Pöystin keskellä. Fakta on mielestäni se, että se joukkueen nousukiito sai sen kolmikon ylittämään itsensä. Ratkoivat pelejä ja tekivät hyviä suorituksia, koska olivat jotenkin hurmiossa. Sen jälkeen kaikki kolme ovat painuneet unholaan ja Liivik samalla tavalla kuin muut kaksi. Joukkueella pitää mennä hyvin, jotta Liivikillä menisi hyvin. Sama homma se on Petrellillä. Niiltä jätkiltä ei löydy tsemppiä tai kykyä nostaa joukkuetta silloin, kun kynnetään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumman kova kohu tuosta "potkaisusta" on noussut ottaen huomioon, että sen kohteeksi joutunut pelaaja ei omien sanojensa mukaan edes huomannut mitään tilanteessa. Vai skodasiko Simo sitä daijuun ja tyyppi menetti muistinsa? Siinä mielessä aika erikoista verrata temppua Semirin tai Allun aivopieruihin, joiden seurauksena vastustajaa sai raaputtaa irti jäänpinnasta. Turhautuneen pelaajan harkitsematon teko kieltämättä siinäkin tapauksessa, jos yritti vain riuhtaista jalkaansa vapaaksi. Rangaistus ei tosin ollut missään linjassa liigan yleisen linjan mukaan, jossa jaetaan tuomioita teon seurauksen, ei itse teon perusteella.

Mestaruuskevään ketju Bobby-Simo-Pöde oli ehdottomasti enemmän kuin osiensa summa. Jalosen luoma pelisysteemi oli jokaisella syvällä selkärangassa, roolitus kohdallaan ja itseluottamus korkealla. Jätkät saivat pelata omilla vahvuuksillaan ja kaikki tiesivät, mitä kiekolla tehdään, jos se tulee lapaan. Tsempistä ei ole mitään hyötyä, jos ei tiedetä, mitä valmentaja haluaa pelaajien missäkin tilanteessa tekevän tai jos koutsi edellyttää neloskentän jyriltä jotain Krutov-Larionov-Makarov -tasoisia huikeita sommitelmia. Antakaa Simolle selkeä rooli ja kelvollinen pelisuunnitelma, niin kyllä tyyppi tekee riittävästi oikeita asioita kaukalossa. Ei Simo ole mikään virtuoosi, joka valmentajasta riippumatta loistaa kaukalossa, vaan tarvitsee kunnon ohjeistuksen. Kojo sai Simon pelaamaan taitojensa ylärajoilla, kun taas tällä Sopan kaudella yli puolet joukkueesta pelaa alle kykyjensä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Rangaistus ei tosin ollut missään linjassa liigan yleisen linjan mukaan, jossa jaetaan tuomioita teon seurauksen, ei itse teon perusteella.

Mitä sinä höpiset? Rangaistus itse potkusta oli täysin linjassa aikaisemmin tapahtuneisiin potkaisuihin tai niiden yrityksiin parin viime kauden aikana SM-liigassa. Liivik sai sitten pari matsia extraa, koska kontolta löytyy vajaan kahden kauden aikana kaikenlaisia epäurheilijamaisuuksia, mm. yksi pukkaus ja kaksi tappelutilannetta, missä tulee sohimaan kolmantena pelaajana mukaan. Perusteluissa ei mitään vikaa, potkusta (tai sen yrityksesta) näyttää tulevan vähintään pari peliä kakkua SM-liigassa ja hyvä niin, epäurheilijamaista touhua. Jos tuo potku olisi osunut kunnolla, niin olisi puhutta paljon pidemmästä pelikiellosta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Simo ei ole HMV. Simo on persoona, ja persoonista on syytä pitää kiinni.

Vaikka muista asiosta ollaan eri mieltä, niin tästä kyllä samaa mieltä. Ja kun joukkue suorittaa huonosti, ei se siitä parane, jos alempien kenttien jätkiä pistetään sivuun ja otetaan tilalle uusia alempien kenttien pelaajia muualta. Pelaajiston suhteen siivous alkoi Redenbachista ja nyt on penkitetty Kuhta. Nämä ovat asiallisia liikkeitä. Simolla on sama vika todellakin kuin Lennulla. Eivät tällaiset pelaajat yksin tee mitään suurta, vaan tarvitsevat osaavaa valmennusta.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simolle pelikiellot ovat näköjään piristäviä.
Ekan kakun jälkeen heti ekassa pelissä maali. Toisen kakun jälkeen heti kaksi maalia. Siinä välissä olikin tosin vähän hiljaisempaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Simolle pelikiellot ovat näköjään piristäviä.
Ekan kakun jälkeen heti ekassa pelissä maali. Toisen kakun jälkeen heti kaksi maalia. Siinä välissä olikin tosin vähän hiljaisempaa.

Kyllä. Ja Simoa näköjään mollataan mieluummin kuin kehutaan. Yhden toilauksen jälkeen tämä ketju on täynnä marinaa ja narinaa. Hyvien otteiden jälkeen ei tipu kehuja samalla intensiteetillä. This is Finland, the home of positivity.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No mitä, Simppa pelasi pelikieltonsa jälkeen hyvän matsin tai koko ketju oli hyvä. Simolle tulivat onnistumiset, mutta Pakara ja Kuhta olivat myös hyviä. Toivottavasti tänään jatkuu sama meininki, ja Liivikin on ainakin helpompi pelata, kun sen frendi on vastustajan puolelta pelikiellossa. Nyt voi keskittyä siihen olennaiseen, mitä eilenkin teki.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt voi keskittyä siihen olennaiseen, mitä eilenkin teki.

Silti näkisin Simon mieluiten laidassa.

Se, mitä totesin epäonnistumisten noteeraamisesta vs. onnistumiset pätee itse asiassa kaikkiin pelaajiin, enkä tosiaankaan pysty itsekään heittämään ensimmäistä kiveä. Mikähän vittu siinä on, että negapalautetta on helpompi/kivempi antaa kuin positiivista?
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silti näkisin Simon mieluiten laidassa.

Se, mitä totesin epäonnistumisten noteeraamisesta vs. onnistumiset pätee itse asiassa kaikkiin pelaajiin, enkä tosiaankaan pysty itsekään heittämään ensimmäistä kiveä. Mikähän vittu siinä on, että negapalautetta on helpompi/kivempi antaa kuin positiivista?

Olin itse varmaan yksi suurimmista SImon parjaajista, sillä potkuja en lätkässä hyväksy lainkaan. Eikä Simo tähän mennessä ollut esiintynyt lainkaan edukseen (niinkuin ei koko jengi muutenkaan). Muistelen kirjoittaneeni että ansaitakseen paikkansa takaisin kokoonpanossa on Simon alettava pelaamaan ihan oikeasti. No nyt se sen teki, ja siitä hattua Simolle.

Tuskin se kehujen antaminen niin vaikeaa on (silloin kun sen paikka on) vaan enemmän ainakin mulla on kyse siitä, että tänne tulee kirjoiteltua enemmän kun kaikki menee päin persettä, ja kun kentällä rullaa hyvin, ei täällä jaksa niin paljon hengailla, vaan nauttii jostain muista asioista enemmän tuon oikean elämän puolella. Sama näyttää pätevän hyvin tuolla Soppa ketjussakin. Sehän on alkanut hiljentyä nyt kun on tullut 3 voittoa putkeen. Mutta heti seuraavan tappion yhteydessä sinne tulee 10 uutta sivua. Jengi aktivoituu täällä kun menee perseelleen, mutta pysyy poissa kun menee ok:sti. Ei se silti vielä tarkoita, etteikö kehuja pelille tai pelaajille voisi näiltä skrivaajilta tulla, ne vaan tulee muualla kuin täällä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simolla taitaa sopimus loppua tähän kauteen ja on ilmeisesti näillä näkymin jatkamassa kohti uusia haasteita. Kiitos näistä vuosista Simolle ja tervetuloa takaisin!
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Hyvä vaan jos mies siirtyy muualle. Mestaruuskauden jälkeen on ollut selvää edari-meininkiä herran touhuissa. Niinkuin monen muunkin HIFK-junnun tavoin, ura uuteen nousuun muualla kuin tutussa punanutussa.
Valitettavasti pää ei näyttänyt kestävän nuorena saavutettua mestaruutta ilman että keltainen neste nousi päähän.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihis Simoa ollaan viemässä seuraavaksi ?

Ei ole mies pukahtanut vielä muuta kuin salaperäisesti, että "uudet haasteet odottaa, tack och ädjö."
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Siim Liivik on syntynyt entisessä Neuvostoliitossa, Eestissä, joten pääsee KHL:n jopa ohi ulkolaiskiintiön. Olisikohan siellä seuraava Liivikin seura, jos ei jatka HIFK:ssa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Siim Liivik on syntynyt entisessä Neuvostoliitossa, Eestissä, joten pääsee KHL:n jopa ohi ulkolaiskiintiön.
Ei pääse mikäli ei omaa Venäjän passia (mitä ei varmaankaan omaa?). Johonkin ei-venäläiseen KHL-seuraan tietysti Liivik pääsisi ulkomaalaiskiintiöstä välittämättä, koska ei-venäläisillä KHL-seuroilla ei ole olemassa ulkomaalaiskiintiötä. Mutta vaikea uskoa Liivikin pelaavan ensi kaudella KHL:ssä. Tilastot eivät ainakaan vakuuta.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Kai siellä puolustaviakin pelaajia arvostetaan? Sellaisia Leo Komarovin tyylisiä raatajia, tosin pisteitä Liivik ei todennäköisesti tulisi tekemään lähellekään yhtä paljon, mutta kuitenkin...
Tarvitaan, ja varmaan Komarovin esimerkki kannustaa seuroja hankkimaan enemmän myös tuon kaltaisia pelaajia. Mutta en usko venäläisten KHL-seurojen käyttävän paikkaa ulkomaalaiskiintiössä Liivikiin, koska ulkomaalaispaikkoja on vain viisi seuraa kohti. Myös Komarov siirtyi aikanaan Moskovan Dynamoon lähinnä siksi, että omasi Venäjän passin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hyvä tarkennus TOJ. jos ja kun olet oikeassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Nemirovsky
Muistelin Nemirovskyä ja varmaan Komarovia, että myös KHL katselisi taustoja melko avarakatseisesti. Liivikin tilastot valehtelevat, koska pelaaja on halutessaan lähes Suomen maajoukkuetasoa. Uran uusi startti muualla saattaisi nostaa Liivikin oman halun kehittyä vielä huippupelaajaksi, jota hyvin lähellä Liivik oli jo keväällä 2011. Ikää ei ole vielä liikaa, jos intoa löytyy nousta omien kykyjen äärirajoja kokeilemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös