TÄ?????
No joo oli aika paskasti ilmaistu toi mun pointti, joten se siitä...
TÄ?????
koko teksti
Varmasti Shedden teki mitä osasi, mutta kun se oma osaaminen ei vaan riitä. Yhtä hyvin sinä douppi voisit mennä ensi kauden ifk:n päävalmentajaksi ja kauden päätteeksi sanoa, että tein kaiken minkä osasin ja yleisönkö pitäisi siihen tyytyä?
Shedden on kuitenkin poikkeus "pelikirjattomana" valmentajana. HPK oli täysin jyrän alla pari vuotta sitten IFK:ta vastaan välierien ratkaisupelissä, mutta 0-1 tuloksella Sheddenin IFK ulos finaaleista.
Viime vuonna hän valmensi Jokerit finaaliin, mutta Kärpät oli taas Kärpät, ja siinä olisi todennäköisesti jäänyt aseettomaksi itse Petteri Sihvonenkin muovikassillisella pelikirjoja.
Tänä vuonna Jokerit oli siis yhden maalin päässä finaaleista 14:sta joukkueen sarjassa. Eli 1 maali jatkoajalla 2.4.2008 Jokereille, ja kaikki nämä spekulaatiot Sheddenin kyvyttömyydestä olisi taas nollattu. Ei me mitään pelikirjaa tarvita, me ollaan finaalissa! Tuon jos-maalin jälkeen Shedden olisikin ollut hyvä jätkä, joka piiskasi kaksi kertaa putkeen Jokerit finaaliin.
Nyt siis puhutaan finaaleista ja niihin pääsystä. Mestaruus onkin sitten taas eri juttu, mutta perkeleen pienet on marginaalit tällä tasolla, kuten taas kerran huomattiin.
Mutta täyttä skeidaa väittää, että AHL-taso ei riitä eurooppalaisille huippuvalmentajille. Shedden jyräsi J.Jalosen viime kaudella, siinä on näyttöä.
...Esimerkiksi Tuulola, Virta ja Louhi ovat hyviä esimerkkejä siitä kuinka Shedden pystyy hukkaamaan materiaalinsa.
Vitut ole! Kääntänyt takkiaan kun näytti Sihvosen kannalta pahalta ja äityi jo kehumaankin tuossa matkan varrella. Joku roti nyt tähän skeidaan mitään täällä yritetään totuutena ja faktana toitottaa.Moni asia on Sihvosella mennyt metsäänkin, mutta tätä Shedden-mantraa ja kiekollisen pelin olemattomuutta hän on kyllä aika johdonmukaisesti toitottanut.
Vitut ole! Kääntänyt takkiaan kun näytti Sihvosen kannalta pahalta ja äityi jo kehumaankin tuossa matkan varrella. Joku roti nyt tähän skeidaan mitään täällä yritetään totuutena ja faktana toitottaa.
Ja Puurulaan ei tällä kertaa edes kaaduttu.
Minä olen PS-lahkolaisena aika tarkkaan nuo jutut lukenut. Välillä PS on ollut havaitsevinaan petraamista kiekollisessa pelissä tämän kauden aikana, mutta heti sivulauseessa on todettu tämän olevan heikko esitys tällä tasolla. Ja että myöhässä ollaan. En nyt montaa positiivista, kiekollista peliä käsittelevää artikkelia Sihvoselta muista, mutta ehkä ne on nämä lasit sitten;)
Se on nähty, että Shedden on hyvä valmentamaan huippuyksilöitä ja saamaan heistä paljon irti, mutta varmaankin todella huono hiomaan nimettömästä porukasta hyvin yhteenpelaavan joukkueen.
Se on nähty, että Shedden on hyvä valmentamaan huippuyksilöitä ja saamaan heistä paljon irti, mutta varmaankin todella huono hiomaan nimettömästä porukasta hyvin yhteenpelaavan joukkueen.
Oliko tuo sarkasmia? Shedden valmensi varsin duunaripitoisen porukan finaaliin viime vuonna ja oli siinä duunari porukalla lähellä HIFK:n kanssa. Tänä vuonna oli astetta jykevämpi rosteri, mutta se ei auttanut. Voisiko olla niin päin, että Shedden toimii paremmin ajokoirien kanssa kuin taitavien yksilöiden?
Täti kirjoittaa pelkkää asiaa. Tuolla jossakin toisessa ketjussa joku kertoi ottaneensa pelin jälkeen kuppia mm. Wilmin kanssa joka oli todennut Bluesin luistelleen Jokerien yli ja toinen iso asia oli epäluottamus omaan maalivahtiin. Tällaisen arvion tekisin itsekin, Blues luisteli paremmin ja oli tuoreempi. Lisäksi epävarmuus veskarista vaikeutti Jokerien peliä helvetisti.Oma tulkintani on se, ettei joukkue luottanut Puurulaan - ja miksi olisikaan? Luottamus ei kasva hetkessä. Kyllähän se maallikonkin silmään vaikutti kovasti ylipelaavan ja välilllä näytti siltä, että mies pääosin liikkui siksi, että olisi edes joku ruumiinosa kiekon tiellä. Koko ajan pelaajien takaraivossa tykytti tieto siitä, että kyseessä on Huikea Jamppa... Puolustajienkin ylipuolustaminen mielestäni johtui suurelta osin siitä tiedosta. Siihen vielä päälle se, että mokke-pakki-kommuunikaatiota piti hioa samalla kun pelattiin jo elintärkeitä pelejä.
Eikä Shedden pettänyt. Sekin on osin totta, että joku Brodeur (mutta ei liigassa nähty Markkanen) olisi voinut Jokerit viedä finaaliin.
Mutta paljon helpommin sen olisi voinut tehdä Shedden itse.
Annat valoutta mun pimeyteen. Antaa tulla vaan skodeja, ei satu yhtään, jos osuvat kohdilleen. Tää on meidän arkea, on kiva olla iso.Kaikkiaanhan Jokerit on iso ruumis, aivan kuten HIFK:kin. Potkijoita riittää aina kun menee huonosti. Mutta se kuuluu mielenkiintoarvoltaan suurien joukkueiden arkipäivään. Eipä tässä sen kummempaa ole ilmassa, vain hokia.
cobolin kommentit ihmetyttää. Jos ei Shedden ollut se 2 % niin ei se myöskään mitään ratkaissut. Mun fiilis on, että pakko löytää joku syyllinen ja cobolin tähtäimessä sattui olemaan Shedden. Olisiko Jokerit jatkanut, jos Ara olisi valmentanut ?
Tämä on lähinnä se, mitä minä hain. Voitot ja tappiot ovat aina monen asian summa ja minusta tuntui/tuntuu, että täällä laitetaan liian paljon painoa Sheddenille. Blues sarjassakin homma ratkesi helvetin moneen asiaan, joista minusta Sheddenin rooli oli loppujen lopuksi pieni. Ihan tähän perustuen heitän mielestäni perustellusti, ettei Shedden Jokerien menestyksen este ollut.Mutta asialla on toinenkin puoli. On typerää pistää tappioita aina jonkun yksittäisen valmentajan tai pelaajan piikkiin.
Kun kerran Shedden perusteli fiaskokiekkonsa (sen sijaan että sentterit tekisivät keskustan kautta peliä niin pakit avasivat peliä laitureille) sillä että suojataan kaukalon keskustaa, niin miten voi olla mahdollista, että Bluesilla oli täysi hallinta sillä pelin osa-alueella ja espoolaiset pääsivät jatkuvasti 2 vs. 2 hyökkäyksiin?!