Seuraavan sukupolven pelikonsolit

  • 27 881
  • 255

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Tulihan se sieltä kun järkevät argumentit "höpöhöpöineen" loppuivat. Osta vain designia, minä ostan käytettävyyttä.

Tämä edellinen viesti sen sijaan oli täyttä asiaa argumentteineen.

Boxilla on enemmän ja parempia pelejä.
- Enemmän ehkä, parempia ei, ainakaan kaikkien mielestä. Täysin makuasia. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa Halo. MGS 4ää ollaan odotettu jo vuosia, ei tule Boxille.

parempi verkkopalvelu ominaisuuksineen.
- Joka tosin maksaa. Itseäni ei sitä paitsi verkkopelaaminen juurikaan kiinnosta, joten aivan sama.

achievmentit peleissä.
- Uuuu

ergonomisempi ohjain.
-Joku tykkää sedistä ja toinen tädeistä. PS ohjain istuu omaan käteeni paremmin.

PS3:lla on blu-ray = tarkoittaa sitä että se on ainoa syy ostaa PS3 mikäli pelaaminen kiinnostaa. Kaikki muut syyt ovat tekosyitä.
-Paaaljon tärkeämpi minulle kuin pelien achievmentit tai vastaavat

Toisin sanoen PS3 oli minulle aivan luonollinen valinta. Vielä kun otetaan humioon tuo järkyttävä ääni mikä boxista lähtee niin en ikinä lähtisi XBoxia ostamaan jos on selvästi parempaa tarjolla. Se että pleikkari on tyylikkäämpi on myös tietysti iso plussa. Se on sitten toinen asia jos ei ole pleikkariin varaa, muttei köyhällä ole varaa paskaakaan ostaa.

Makuasioita, täysin idioottimaista väittää että BR on ainoa syy hankkia pleikkari.

Edit: Siivottu
 
Viimeksi muokattu:

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
- Enemmän ehkä, parempia ei, ainakaan kaikkien mielestä. Täysin makuasia. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa Halo. MGS 4ää ollaan odotettu jo vuosia, ei tule Boxille.

Makuasia, mutta sitä ei voi kiistää että boxille on 2 kertaa enemmän laadukkaita pelejä kuin pleikkarille. Esimerkiksi metacriticin mukaan, joten kyseessä ei ole mun mielipide vaan yleinen mielipide.

- Joka tosin maksaa. Itseäni ei sitä paitsi verkkopelaaminen juurikaan kiinnosta, joten aivan sama.

Aika paljon menetät, mikäli verkko-ominaisuudet ei kiinnosta. Live Arcadesta pelit, demot ym, ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.


Uujee. Myös edellisen sukupolven pelejä on mukava pelata Boxilla. Pleikkarillahan tämä ei taida enää onnistua?


-Paaaljon tärkeämpi minulle kuin pelien achievmentit tai vastaavat

Joo, mutta kun puhutaan nyt pelaamisesta, niin täytyy muistaa että Blu-ray ei tuo pelaamiseen mitään uutta. Ainoa plussa on se, että monilevyisiä pelejä ei enää tule, miinuksena blu-rayn huono lukunopeus joka pakottaa asentamaan osia peleistä kiintolevylle.

Achievementit pidentävät pelin elinikää ja tuovat niihin lisää tavoitteellisuutta itse pelaamisen lisäksi.

Makuasioita, täysin idioottimaista väittää että BR on ainoa syy hankkia pleikkari.

Niin on makuasioita, ja mun mielestä BR on ainoa syy hankkia PS3 :)

Tämä on kyllä semmoinen vääntö ettei sillä ole loppua. :D

Jos aihepiiri kiinnostaa niin tuolta löytyy esim 500-sivuinen ketju jossa ko aiheesta väännetään: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=39280
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Aika paljon menetät, mikäli verkko-ominaisuudet ei kiinnosta. Live Arcadesta pelit, demot ym, ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

Itse päädyin PS3:n juuri tuon Blue Rayn takia ja tietysti voihan sillä pelata. Minuakaan verkkopelit ei oikein kiinnosta. Niin tuo lailaus siksi että toki voi PS3 storesta ladata demoja ja leffa-trailereita. Lisäksi löytyy johinkin peleihin lisäjuttuja osa maksullsisia osa ilmaisia. Niin ja tietenkin pikkupelejä. Verkkomonipelit voisin hyvin kuvitella toimivan paremmin Livessä mutta kun en ole kokeillut en sano siihen mitään.

Töllön alla pörrää edelleen vanha kunnon xbox ja wii. Pelejä en ole ostanu kauheasti mutta pitääkö niitä ostaa iso kasa. Muuta hyvä peli riittänee ja varmasti löytyy jotain joka kiinnostaa PS3:lla. Isot julkaisut tulee kuitenkin molemmille. Myöhemmin kesällä olsisi kaverin kanssa tarkoitus vertailla muutamia pelejä PS3 vs Xbox360
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt vähän jäitä hattuun pojat. Ei ole enää kovin kaukana lapsellisesta "meidän isi onkin vahvempi ku teidän isi" kinastelusta. Typerien ihmisten kokoontumispaikoissa, kuten Peliplaneetta (jonne tosin itsekin joskus kirjoittelen, heh) tuollainen menee, mutta voisi täällä nyt vähän aikuisempia olla. Jeh?

Tosiaan, älytöntä kuitenkin väittää, että PS3 ei sovellu kuin Blu-ray leffojen katseluun. Kyllä sinne niitä huippupelejä alkaa pikku hiljaa löytymään ja MGS4 on sen huipun ensimmäisimpiä airuita ja todellakin kiehtovampi kuin yksikään peli, mitä XBox360 voisi tarjota. Enkä nyt sitäkään silti kehnona konsolina pidä, on siellä muutama ihan mielenkiintoinen nimike silläkin. En vaan usko, että sitä hankkisin. En tosin ole PS3:stakaan hankkimassa vähään aikaan sen turhan suolaisen hinnan takia ja sen takia, että niitä todella kiinnostavia pelejä ei vielä ole kauhean paljon. Kork. muutama nimike ja vanhalla sotaratsulla PS2:lla on edelleen hyviä pelejä joita en ole kerennyt pelaamaan.

Luultavimmin PS3 olisi silti konsoli, jonka puoleen kallistun, koska se mitä ilmeisimmin tarjoaa tulevaisuudessa niitä pelejä, jotka juuri minua miellyttää.

Edelleen jaksan väittää, että PS3:n asema vankistuu parin vuoden sisällä ja sille julkaistuissa peleissä alkaa konsolin tehokkuus näkymään paremmin.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Itse päädyin PS3:n juuri tuon Blue Rayn takia ja tietysti voihan sillä pelata. Minuakaan verkkopelit ei oikein kiinnosta. Niin tuo lailaus siksi että toki voi PS3 storesta ladata demoja ja leffa-trailereita. Lisäksi löytyy johinkin peleihin lisäjuttuja osa maksullsisia osa ilmaisia. Niin ja tietenkin pikkupelejä. Verkkomonipelit voisin hyvin kuvitella toimivan paremmin Livessä mutta kun en ole kokeillut en sano siihen mitään.

Juu, tämä unohtui. Kyllä tuolta pleikkarin storesta on ladattu mm. Uncharted, Sega Rally, GT Prologue (vai mikä on nimeltään), Simpsons, Lemmings, Kayne & Lynch ja jotain muita demoja. Kaupasta löytyy esim. Singstariin lisäbiisejä, Buzziinkin on tulossa jotain lisäkysymyksiä ja muuta sälää.

Tosiaankin verkkopelaaminen ei sinänsä kiinnosta. Paljon hauskempaa on istua kaverin kanssa vierekkäin kittaamassa kaljaa sohvalla ja pelata splitscreenillä. En oikein tajua sitä nettipelaamisen viehätystä. Pari kertaa kokeillut, ei kolahtanut. Tiedän kyllä että moni (enemmistö) siitä tykkää, mutta ei voi olettaa että se mikään kriteeri ostohetkellä on.

Mitä tuohon metacriticciin tulee niin minä en luota niihin arvosteluihin enää. Miltei kaikki arvostelut painottaa nettipelaamista täysin, ja siellä on arvosteluita missä sanotaan että peli olisi varmaan vuoden peli, jos löytyisi nettimoninpeliä. Ja sama toisin päin, huono peli jossa nettipeli on hyvä saa liian hyvän arvosanan. Helvetin ärsyttävää, pitäisi olla eri arvostelut näille.

Muutenkin ärsyttää kun pelilafkat ei tee enää yhtä paljon split-screen pelejä. Call of duty etunenässä oli siitä syystä pettymys (loistava yksinpeli kyllä). Nyt on Vegas 2 tilauksessa (Play.com myy hintaan 25€ steelbookkina) jossa pitäisi olla loistava split-screen storymode. Myös Army of Two oli mukavaa ajanvietettä.

Nyt meni hieman off topicciin jo.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Edelleen jaksan väittää, että PS3:n asema vankistuu parin vuoden sisällä ja sille julkaistuissa peleissä alkaa konsolin tehokkuus näkymään paremmin.

Tämä on totta. PS3 on tulevaisuuden laite huomattavasti enemmässä määrin kuin boxi. Tällä hetkellä kuitenkin mun makuun XO vie pidemmän korren paremmalla pelitarjonnalla. MSG4 on pleikkarin ainoita huomattavia yksinoikeuksia, boxilla on kuitenkin GTAIV lisäkamat, Lost Odyssey, Bioshock, Halo3, Forza2 ym.

Saa nähdä montako vuotta joudutaan odottamaan kun tulee uusi boxi markkinoille.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
MSG4 on pleikkarin ainoita huomattavia yksinoikeuksia, boxilla on kuitenkin GTAIV lisäkamat, Lost Odyssey, Bioshock, Halo3, Forza2 ym.

Toiset mitkä tuli mieleen, en tiedä onko yksinoikeus, mutta Buzzia tai singstaria ei taida löytyä boxille kuitenkaan? Aivan loistavat "party-pelit" kyseessä.

Edit: Singstar lisätty
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä on totta. PS3 on tulevaisuuden laite huomattavasti enemmässä määrin kuin boxi. Tällä hetkellä kuitenkin mun makuun XO vie pidemmän korren paremmalla pelitarjonnalla. MSG4 on pleikkarin ainoita huomattavia yksinoikeuksia, boxilla on kuitenkin GTAIV lisäkamat, Lost Odyssey, Bioshock, Halo3, Forza2 ym.

Mass Effect oli sellainen peli joka melkein sai minut hommaamaan PS3:n rinnalle XO, mutta vain melkein. Nythän se on jo PC:lle ilmestynyt ja sitä on tullut pelailtua ja on ollut varsin mukaansa tempaava peli. Forza2 oli myös sellainen peli joka on pikkasen hotsittanut.

Joku Halo3 ei voisi oikeastaan edes vähempää kiinnostaa, vaikka se hurjan hyviä arvosteluja onkin kerännyt. Noita tuon tyylisiä pelejä (vaikka ei ilmeisesti yhtä hyviä) on nyt vain markkinoilla kuin sieniä sateella ja kun on nähnyt yhden on nähnyt melkeinpä ne kaikki.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
BioShock on uudistuksineen tulossa PS3:lle ja meinaa varmaan sitä, että jatko-osa(t) myös. Aika harva peli pidemmän päälle on yksinoikeus tätänykyä, ainakaan loputtomiin. Siksipä oma pelituotanto konsolivalmistajilla tulisi olla hallussa, koska sitä kautta niitä varmoja yksinoikeuksia syntyy.

Nintendo on kyllä tuossa mielessä vahvimmillaan ja kas, eniten niitä konsoleita myykin.

Siitä huolimatta Wii on minua vähiten kiinnostava konsoli näistä kolmesta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tulihan se sieltä kun järkevät argumentit "höpöhöpöineen" loppuivat. Osta vain designia, minä ostan käytettävyyttä. Boxilla on enemmän ja parempia pelejä, parempi verkkopalvelu ominaisuuksineen, achievmentit peleissä, ergonomisempi ohjain. PS3:lla on blu-ray = tarkoittaa sitä että se on ainoa syy ostaa PS3 mikäli pelaaminen kiinnostaa. Kaikki muut syyt ovat tekosyitä.

Sinulle höpöhöpöä, aika monelle aikuseimmalle pelaajalle ihan valideja argumentteja. Jos olet opiskelijaboksissa asuva niin on varmaan aika samalta miten kotiteatteri sopii sisustukseen ja miten pelikonsoli sopii kotiteatterin visuaaliseen ilmeeseen.

Aika monelle muulle se on sitten jo tärkeämpi asia.

Btw, PS3:lle on tulossa achievementit sun muut versiopäivitysten mukana.

Ja edelleen sopivasti unohdat sen että aika monelle pelaajalle on tärkeätä se että muut taloudessa olevat eivät joudu vetämään Peltorit korvilla sen takia että pelikonsoli pitää kovempaa ääntä kuin pesukone.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurettavaa keskustelua. Kaikki pitävät tasan tarkaan sen konsolin puolta jonka itse omistaa, vaikkei olisi koskaan edes pelannut toisella konsolilla.

Itse omistan x-box 360:n, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pelaan lähinnä nhl:ää, guitar hero:ta, ja GTA IV:tä. Demoja toki latailen paljon. Nämä pelit riittävä mainiosti sillä pelimäärällä mitä ite pelaan. Live on änärissä tietysti kaiken A ja O. GH tietysti parhaimillaan kaveriporukassa kimpassa vedettäessä kaljaoittelun ohessa.

Tärken kriteeri itselleni konsolia ostaessa oli ostaa se kumpaa kavereilla on enemmän (livepelaamisen vuoksi). No n.10 kaverilla x-box ja yhdellä pleikka 3. Oli aika helppo valinta. Ja toki hintakin näytteli merkittävää roolia. Hyvin olisin voinut pleikankin ostaa, mutta mainitsemani kriteerit käänsivät vaakakupin selkeästi boxille.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vili#16 kirjoitti:
Naurettavaa keskustelua. Kaikki pitävät tasan tarkaan sen konsolin puolta jonka itse omistaa, vaikkei olisi koskaan edes pelannut toisella konsolilla.

Jokainen perustaa päätöksensä johonkin; toiset priorisoivat ulkoiset seikat pelillisten edelle ja toiset eivät. Siinä missä ensimmäinen ryhmä valitsee ensin konsolin designin, lisälaitteiden, käyntiäänen jne. mukaan, ja katsoo sitten mitäs sillä voi pelata, valitsee jälkimmäinen ryhmä konsolin sen mukaan millaisia pelejä haluaa pelata. Ja näitä oman päätöksensä perusteluja täällä on sitten tuotu esiin, subjektiivisesti tietysti, niin kuin makuasioissa yleensä.

Esimerkki:

Ted Raikas kirjoitti:
Kyllä sinne niitä huippupelejä alkaa pikku hiljaa löytymään ja MGS4 on sen huipun ensimmäisimpiä airuita ja todellakin kiehtovampi kuin yksikään peli, mitä XBox360 voisi tarjota.

Vahva eriävä mielipide, Kovan Käärmeksen seikkailut eivät saa täällä kovettumaan, mutta esim. Mass Effect tai Gears Of War on jotain sellaista mitä ei PS leirissä olla koskaan nähty.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jokainen perustaa päätöksensä johonkin; toiset priorisoivat ulkoiset seikat pelillisten edelle ja toiset eivät. Siinä missä ensimmäinen ryhmä valitsee ensin konsolin designin, lisälaitteiden, käyntiäänen jne. mukaan, ja katsoo sitten mitäs sillä voi pelata, valitsee jälkimmäinen ryhmä konsolin sen mukaan millaisia pelejä haluaa pelata..

Jälleen kerran, vitun iso höpöhöpö.

Molemmille on loistavia yksinoikeus pelejä, Boxille toistaiseksi enemmän mutta tämäkin tilanne varmaan muuttuu jatkossa kun pelinkehittäjät pääsevät vauhtiin Pleikan kanssa. Siinä missä joku diggaa Mass Effectistä niin moni diggaa MGS:stä, täysin makukysymys.

Ja on se kumma miten vaikeaa on Boksileirissä ymmärtää sitä yksinkertaista seikkaa että konsolin käyntiääni on merkitsevä seikka myös pelatessa. Minua vitutti suunnattomasti kun Boksi huusi kuin eläin pelatessa. Se jos mikä vie pelinautintoa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja on se kumma miten vaikeaa on Boksileirissä ymmärtää sitä yksinkertaista seikkaa että konsolin käyntiääni on merkitsevä seikka myös pelatessa. Minua vitutti suunnattomasti kun Boksi huusi kuin eläin pelatessa. Se jos mikä vie pelinautintoa.

Onkos uusissa Boxeissa hiljaisempi käyntiääni? Mulla kun kone on melko hiljainen. Tää yllätti mut täysin kun olin lukenut joka paikasta siitä kuinka lujaa meteliä tuo pitää.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onkos uusissa Boxeissa hiljaisempi käyntiääni? Mulla kun kone on melko hiljainen. Tää yllätti mut täysin kun olin lukenut joka paikasta siitä kuinka lujaa meteliä tuo pitää.

Sitä itsekin tässä mietin, en sitten tiedä miten herkkä kuulo Daespoolla on..

Ei ole itse ainakaan tähän mennessä tarvinnut Peltoreita hankkia ja kyllä tuo akkakin on ilman eareita kotona oleskellut vaikka on kone ollutkin päällä. Kukin tietty tyylillään, itselleni se on yksi paskan hailee millä koneella muuta tahtovat pelata/kotiaan sisustaa..
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin oman boksini tuossa keväällä ja en ole kyllä huomannut kovaa ääntä. Käynnistyksen yhteydessä boksi hurahtaa käyntiin, mutta siihen se sitten jää. Ihan mutulla veikkaan, että uusimmissa versioissa ei ole tuota kovaa ääntä tai sitten mulla on todella huono kuulo.

Itselläni on ollut Pleikka ykkönen ja kakkonen, mutta nyt tuli vaihdettua leiriä. Tai ei nyt ihan kokonaan, sillä reissussa messissä on PSP, joka on mainio vempain sekin. En oikein osaa sanoa syytä, miksi en ostanutkaan uusinta Pleikkaa, mutta ihan tyytyväinen olen toistaiseksi boksiini ollut. Olen pelannut oikeastaan vain kolmea peliä, eli Half lifejä, NHL:ää ja GTA IV:tä. Viimeksi mainittu on kyllä yksi parhaimmista peleistä ikinä missään. Eikä se paljon puhuttu pankkitehtäväkään mikään erityisen vaikea ollut, ekalla meni läpi.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Siinä missä joku diggaa Mass Effectistä niin moni diggaa MGS:stä, täysin makukysymys.

Ja mä diggaan molempia, tosin MGS4:stä ei ole vielä kokemusta vaikka se peli nyt on hommattunakin. Sen sijaan aikaisemmat MGS:t on kyllä pelattu aikanaan läpi. Ja tuota Mass Effectiä on nyt pelailtu PC:llä kun se tän kuun alussa PC:lle julkaistiin. PC pelaajat saavat tuohon Mass Effectiin ilmaiseksi myös sen lisäosan Bring Down the Sky kunhan se nyt ilmestyy (piti olla ilmestynyt jo julkaisin aikoihin).
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oletko pelannut jo MGS4? GT5:ttä ei ole vielä edes julkaistu.
GT5:sta on kuitenkin julkaistu se Prologue, joka varmaan nyt antaa aika hyvän kuvan siitä, millainen koko peli tulee olemaan. Itseäni Gran Turismot nyt ei voisi vähempää kiinnostaa, kuten mitkään muutkaan tavalliset autopelit missä kilpaillaan vaan toisia vastaan.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvittavaa "fan-boy" vääntöä tässä ketjussa. X360 vs PS3. Ja sitten aina välillä joku neutraali Nintendo kannattaja käy heittämässä kommentteja Wii:n ominaisuuksista. Kieltämättä vähän vituttaa välillä lukea ihmisten "faktoja" jotka perustuu täysin mutuun ja arveluihin.

Tuosta äänekkyydestä vielä, kyllähän PS3 on hiljaisempi kun X0. Oma 360 piti melko kovaa ääntä ennen, kunnes meni ja hajosi. Nyt huollon jälkeen on huomattavasti hiljaisempi. Luulen, että vanha Samsungin dvd asema on se joka aiheuttaa tätä "korvia vihlovaa melua" ihmisille. Kun vaikka joku peli lataa uutta leveliä, silloin käymisääni on aika kova, kunnes hiljenee. Yleensä kyllä uppodun aika syvälle pelimaailmaan ja kiinnitän huomioni pelin ääniin.

Itse omistan PS1:n, PS2:n sekä Sony PSP:n. Ostin Xbox360 koska silloin ei ollut PS3:sta. Jos nyt en omistaisi konsolia, taipuisin varmasti PS3:seen, jos olisi varallisuutta.

Mutta en todellakaan kadu pätkääkään Xboxin ostoa. Monilla kavereilla on X360 konsoli ja live-pelaaminen on todella nautittavaa. Lisäksi meillä on jo ihan kiva peliverkosto, voi lainailla kavereilta pelejä, ei tartte jokaista huippupeliäkään ostaa.

Playstation ohjainta olen aina pitänyt loistavana. Nyt kuitenkin kun olen jo tottunut Xbox ohjaimeen, on todettava että se sopii paremmin minulle. PS3:sen tateilta tuppaa peukalot lipsahtamaan tiukoissa tilanteissa. Toisaalta, jos myisin Xboxin ja ostaisin tilalle PS3, tottuisin taas ohjaimeen parissa viikossa.

Suunnitelmissa kyllä ostaa PS3 tuohon Xboxin vierelle, jahka saan ensiksi uuden television ostettua.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Itse päätin x360 ostaa siksi, koska silloin hinta oli huomattavasti halvempi, kuin ps3:sen. Ja NHL 07:n takia xboxin kotiini raahasin, sivuseikkana mm. gears of war ym. Lisäksi omaan käteen xboxin ohjain sopii huomattavasti paremmin, vaikka olen pelannut monta vuotta psonella ja ps2:lla. MGS ja blugay olisi syitä miksi ostaa ps3.

Halo 3 on kärpäsen paska valtameressä Metal Gear solidin rinnalla. Näin se vaan on, harmi.

Kohta kaksi vuotta toiminut moitteetta xbox.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Halo 3 on kärpäsen paska valtameressä Metal Gear solidin rinnalla. Näin se vaan on, harmi.

Höpönlöpö. Itse en omista Halo 3:sta, mutta peli joka on myynyt yli 4miljoonaa ennen julkaisua on iso peli. Vertasi sitä ihan mihin vain. Eri asia tekeekö se pelistä hyvää, mutta kyllähän se merkittävä peli pelikonsoleille on.

Mitä tulee muuhun keskusteluun, niin aika "meidän isi vs teidän isi"-vääntöä tutusti taas tämä on.

Etsitään vain hyvät puolet "omasta" konsolista ja sitten siitä toisesta koitetaan etsiä kaikki huonot asiat. Näillä sitten todistellaan hyvyyttä tai hunoutta.

Wii tarjoaa omanlaisen kokemuksen, mutta PS3 ja XBOX360 tarjoavat suunnilleen samanlaiset kokemukset. Kummallakin löytyy suunnilleen samat uudet pelit, muutamia yksinoikeuspelejä. Toistaiseksi pelivalikoima on kattavampi 360:llä ja alempi hintataso varsinkin aiemmin tuki sen myyntiä. Tätä kautta myös pelitalojen panostus oli ehkä karvan verran sitä kohtaan. Samalla PS3:lla pelejä löytyisi selvästi enemmän jos asuisi Japanissa/Aasiassa ja/tai hankkisi pelit sieltä. Luulen että jatkossa kuitenkin PS3:lle tulee kattavammin myös pelejä, niin yhteisiä kuin yksinoikeus.

Nauttikaa enemmän pelaamisesta ja keskittykää vähemmän tyhjänpäiväiseen "mun konsoli on parempi, kun sun konsoli"-lässytykseen.

Sitten hieman off topic, mutta Mass Effectiä kun sivuttiin, niin tähän mennessä ollut selvästi paras 360:n peli. Selvästi syvin, pitkäikäisin ja uudelleen pelaamisessa todella hyvin arvoa. 2:sta odotellessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös