Seuraavan sukupolven pelikonsolit

  • 27 881
  • 255

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Ei saatana, eilen näin Subilla ao. linkin takaa löytyvän mainoksen ja kun peli tuli tilattua just niin ei millään jaksais odottaa perjantaita.

http://www.youtube.com/watch?v=5wcc-ERAEwA

Vituttaa vaan katella frendilistaa kun jotkut suomalaisetkin pelaavat into piukassa sitä jo.
 

Carlos

Jäsen
Master Chief kirjoitti:
Kyllä on. Mikäli loppuviikosta ilmestyvää Gears of Waria saa pelata näillä demostandeillä, niin leukasi tulee putoamaan aika kovaa.

Varmasti ko. pelissä on ihan miältsin hyvät graffat ja paljo siistei örkkejä, mutta en henk. koht. jaksa uskoa että ne kauaa säväyttävät. Eli kun niihin ylihienoihin grafiikkoihin tottuu, niistä ei lopulta saa sen enempää irti kuin vähemmän hienoistakaan. Ainakin itse voin sanoa että ihan rehellisesti että esim. NHL 93:sta nautti tasan yhtä paljon, ellei jopa enemmänkin kuin esim. NHL 2003:sta. Juu, jälkimmäisessä on paljon hienommat grafiikat, mutta viikon-parin pelaamisen jälkeen (ilman vertailukohtaa) siitä ei saa yhtään sen enempää kiksejä.

Ja tämän GoW hypetyksen uskon siinä vaiheessa kun ihmiset ovat oikeasti pelanneet sitä kodeissaan. Pelkästään muutaman demovideon perusteella on aika mahdotonta sanoa onko kyseessä jotain täysin käsittämätöntä vai nou.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
No omani (siis GoW)sain tänään postissa, flunssan takia ehtinyt vasta vähän pelata. Näyttää aika messevältä ihan tavallisella (28" laajakuva) telkullakin. Live Co-op:pia pitäisi kokeilla kun vaan kaveritkin saavat tämän.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
GoW, on niin nähty. Joo, on hienot grafiikat ja kaikki tuntuu tosi hienolta, etenkin kun päällä on se k-18. Noh, on GoW hyvä peli ei siitä mihinkään pääse. Mutta ei siitä pääse mihinkään, että tylsää on kuitenkin. Sen takia, Carlos suosittelen sinulle, että tutustut Wiihin. Grafiikka on riittävän tasosta, mutta mikä tärkeintä, niin pelaaminen on hauskaa. Lautapelit ovat muuten yllätävän viihdyttäviä. Mut joo, ps3 ja xo360 ovat nähtyjä. toisin sanoen, xo360 ja ps3 ovat niin spring 99
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Joo, Peruna on aivan oikeassa. PS3 ja Xbox360 tuntuvat tarjoavan "samaa vanhaa paskaa" uudessa kuoressa vain. Wii tarjoaa aivan uudenlaisen ja mullistavan pelikokemuksen, mutta tietenkin jos grafiikat ovat kaikki kaikessa niin sitten kannattaa tuhlata rahansa noihin kahteen systeemiin.

Itse hankin Wiin ja Zelda Twilight Princess-pelin heti ensi vuoden alussa. TP:stä olen jo muutaman arvostelun nähnyt ja "yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä ikinä" kommentti on jokaisesta arvostelusta löytynyt. Vuoden peli? Saa nähdä! ;)

PS3:n saatan hankkia sitten joskus jos sen halvalla saa, mutta sellaiset pelit kuten GTA 5 ja MGS 4 kieltämättä kiinnostavat aikamoisen paljon...
 
Mr. Penguin kirjoitti:
Joo, Peruna on aivan oikeassa. PS3 ja Xbox360 tuntuvat tarjoavan "samaa vanhaa paskaa" uudessa kuoressa vain. Wii tarjoaa aivan uudenlaisen ja mullistavan pelikokemuksen, mutta tietenkin jos grafiikat ovat kaikki kaikessa niin sitten kannattaa tuhlata rahansa noihin kahteen systeemiin.

Itse hankin Wiin ja Zelda Twilight Princess-pelin heti ensi vuoden alussa. TP:stä olen jo muutaman arvostelun nähnyt ja "yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä ikinä" kommentti on jokaisesta arvostelusta löytynyt. Vuoden peli? Saa nähdä! ;)
Toivon mukaan TP pääsee edes hitusen lähelle Ocarina of Timen loistoa. Johan Ocarinan ilmestymisestä onkin jo kohta kymmenisen vuotta aikaa.

Kyllä tekisi niin mieli ostaa Wii heti joulukuussa, mutta aivojen budjettilohko hieman vastustaa hankintaa. Ei Wiin hankinta toki vielä talouttani kaataisi, mutta ehkä kuitenkin kannattaisi sisutella ja odottaa muutama kuukausi...
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä se uus Zelda meikän mielestä erikoiselta vaikuttanut. Ihan samanlaiselta vaikutti kuin aikasemmatkin, mut ehkä noi uudet ohjaimet sit tuo lisä kiksejä. Link to the past kyl paras ollu mitä ite pelannu :)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nintendo oli kuulemma Wii:n Twilight Princessin pelimaailman kääntänyt peilikuvaksi, jotta yleensä vasenkätisestä Linkistä saatiin oikeakätinen ja täten helpottaen valtaväestön pelaamista Wii-kapulalla...

Siis mitä hittoa? Eikö olisi ollut vain helpompaa laittaa valinta, jossa voi hahmon kätisyyden määrittää itse vaikka alkuvalikossa, ilman mitään vaivalloista pelialueiden peilaamista? No, se on Nintendo.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tuli ostettua tuo Gears of war -peli Xboxille, ja kuinka ollakaan en pysty pelaamaan kyseistä peliä koska televisioni ei tue PAL-60 näyttö tms. muotoa!? Siis mitäs ihmettä? Tuosta ei ole mitään selkeää mainintaa pelipaketin kotelossa, ja kun ihmettelin miksei peli toimi lukaisin ohjekirjan josta asia ilmenee. Lähinnä siis kyselisin, että miksi tuosta ei "varoiteta" selvästi etukäteen jo itse kotelossa? Kyllä siellä jokin maininta on (englanniksi, äärimmäisen pienellä tekstillä ja kirjoitettu "teknologia-kielellä = en ymmärrä siitä mitään). Pitää huomenna käydä myymälässä tuosta valittamassa ja pyytämässä rahoja takaisin, tiedä sitten miten suhtautuvat kun paketti on jo avattu... Kenelläkään muulla samanlaista kokemusta?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kipa84 kirjoitti:
Tuli ostettua tuo Gears of war -peli Xboxille, ja kuinka ollakaan en pysty pelaamaan kyseistä peliä koska televisioni ei tue PAL-60 näyttö tms. muotoa!? Siis mitäs ihmettä? Tuosta ei ole mitään selkeää mainintaa pelipaketin kotelossa, ja kun ihmettelin miksei peli toimi lukaisin ohjekirjan josta asia ilmenee. Lähinnä siis kyselisin, että miksi tuosta ei "varoiteta" selvästi etukäteen jo itse kotelossa? Kyllä siellä jokin maininta on (englanniksi, äärimmäisen pienellä tekstillä ja kirjoitettu "teknologia-kielellä = en ymmärrä siitä mitään). Pitää huomenna käydä myymälässä tuosta valittamassa ja pyytämässä rahoja takaisin, tiedä sitten miten suhtautuvat kun paketti on jo avattu... Kenelläkään muulla samanlaista kokemusta?

Ne pelit mitä olen ostanut, on niissä kaikissa lukenut kotelossa tämä pal-60 vaatimus.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
eagle kirjoitti:
Ne pelit mitä olen ostanut, on niissä kaikissa lukenut kotelossa tämä pal-60 vaatimus.

Ok, mitä tämä vaatimus oikein tarkoittaa? Itse olen tällaisissa asioissa ihan pihalla. Kyllä mulla on tuossa telkkarissa pari muuta peliä toiminut moitteetta, eli niissä ei ole tuota vaatimusta ollut joten en sitten tietty älynnyt että jossakin muussa pelissä se voi olla. Mm. NHL 07 minulla toimii mainiosti.

Noh, tässähän sen taas näkee että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Yleensä olen erittäin tarkka näissä asioissa eli luen tuoteselostukset yms. huolellisesti ennen ostospäätöstä mutta mutta....
 
Ted Raikas kirjoitti:
Nintendo oli kuulemma Wii:n Twilight Princessin pelimaailman kääntänyt peilikuvaksi, jotta yleensä vasenkätisestä Linkistä saatiin oikeakätinen ja täten helpottaen valtaväestön pelaamista Wii-kapulalla...

Siis mitä hittoa? Eikö olisi ollut vain helpompaa laittaa valinta, jossa voi hahmon kätisyyden määrittää itse vaikka alkuvalikossa, ilman mitään vaivalloista pelialueiden peilaamista? No, se on Nintendo.
No voihan perkele.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nintendo tosiaan tuntuisi onnistuneen jackpotisssa pitkästä aikaa. Kannettavissa pelikoneissahan se on dominoinut käytännössä aina ja ei ole syytä uskoa, että asia muuttuisi tulevaisuudessakaan niiltä osin. Kaksi edellistä isompaa konsolia on kuitenkin jäänyt jalkoihin enemmän tai vähemmän. Wii tuntuisi tosiaan vievän ison N:n kärkeen monen monen vuoden jälkeen. Osasyynä varmasti Sonyn neppailu PS3:n kanssa, mutta ehkä muutenkin ovat junailleet juttunsa hyvin.

Pakko nostaa hattua, vaikka itseäni Wii ei ihmeemmin kiinnostakaan ja tuskin tulee koskaan hankittua. Vaikka uusin Zelda kiehtookin mieltä.
 

Vee_-

Jäsen
Hieno ennätys tosiaankin Wiiltä, itsekin sain konsolini julkaisussa. Minulle Wii sopii loistavasti. En ole mikään "HC"-pelaaja ja tärkeintä on ennen kaikkea hauskanpito kavereiden kanssa. Tähän uusi Nintendo soveltuu erinomaisesti, esim. ei-niin-realistinen Wii Sports Tennis on loistavaa viihdettä neljällä hengellä. Sitten jos haluaa uppoutua joskus yksinpelin maailmaan, riittää Zeldasta pelattavaa varmaan kuukausiksi. Tokihan se olisi upeampi elämys pelata jossain viikossa läpi, mutta minulle sopii tämä vallan mainiosti. X360 :kin harkitsin hetken, mutta lopulta pienemmät ja suuremmat asiat ratkaisivat kisan Wiin puolelle
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Päivitystä asiaan?

Olen itse pelannut PC:llä noin 17 vuotta, ja edelleen pelaan - ainakin kun tulee uusia pelejä. Nyt on tullut mieleen hankkia konsoli myös koristamaan kämppää. Edelleen PC pysyy pelikäytössä, senkin takia että kone pyörittää uusia raskaita pelejäkin aika vaivatta. Konsoli tulisi viihdekäyttöön, ja mitäpä hyvä kummisetä ei tekisi kahden kummilapsen hyväksi vierailuita varten.

Mikä konsoli kannattaisi hankkia, jos ajattelee, että konsolia ei hetkeen päivitetä uudempaan? PS2:sta olen harkinnut. Halpa hinta, paljon pelejä, lisätarvikkeita. Entäpä uudet pelit, kun niitä tulee jatkossa? Tulevatko PS2:lle? Loppuuko tehot? Pelit maksavat kaikille hinajaa, ainakin uusina. Siihen olen varautunut.

Itsellä ei ole juuri mitään tietoa konsolimaailmasta, niin voisiko joku vähän valaista, mikä on tämän hetkinen tilanne?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Olen itse pelannut PC:llä noin 17 vuotta, ja edelleen pelaan - ainakin kun tulee uusia pelejä. Nyt on tullut mieleen hankkia konsoli myös koristamaan kämppää. Edelleen PC pysyy pelikäytössä, senkin takia että kone pyörittää uusia raskaita pelejäkin aika vaivatta. Konsoli tulisi viihdekäyttöön, ja mitäpä hyvä kummisetä ei tekisi kahden kummilapsen hyväksi vierailuita varten.

Mikä konsoli kannattaisi hankkia, jos ajattelee, että konsolia ei hetkeen päivitetä uudempaan? PS2:sta olen harkinnut. Halpa hinta, paljon pelejä, lisätarvikkeita. Entäpä uudet pelit, kun niitä tulee jatkossa? Tulevatko PS2:lle? Loppuuko tehot? Pelit maksavat kaikille hinajaa, ainakin uusina. Siihen olen varautunut.

Itsellä ei ole juuri mitään tietoa konsolimaailmasta, niin voisiko joku vähän valaista, mikä on tämän hetkinen tilanne?

No PS2:ta ei enää kannata hankkia, ei sille enää niin paljon pelejä tule. Parempi valinta on joko 360 tai PS3. 360 on noista halvempi ja halpenee edelleen. Sille ja PS3:lle on omat ketjunsa Kierrätyskeskeksessa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
tällä hetkellä pohdiskelen wiin ja xbox 360:n välillä. Wiin puolesta puhuu edullisen hinnan lisäksi se, että ennestään löytyy Gamecube, joten sen pelejä voisi halutessaan lätkiä myös wiillä, mutta toisaalta tuo wiin ohjain näyttää jotenkin pelottavalta; että yhdellä kädellä...??? Xbox 360:n puolesta puhuu jo varsin laajaksi kasvanut pelivalikoima konsolin pidemmän iän vuoksi ja edullinen hinta suhteessa PS3:een. Auttakee ihmistä mäessä!
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pelithän ne ratkaisee. Mielestäni on typerää hankkia kone suoraan joidenkin tehojen takia, tietysti ne ratkaisee jotain, mutta loppupelissä pelimaku ei välttämättä kulje sen asian kanssa käsi kädessä. Vaatimattomammallakin tehoilla voi saada hienoja pelejä aikaan. Kannattaa tutkia tarkkaan, mitä pelejä on milläkin alustalla.

Edelleen PlayStation 2 tarjoaa minua eniten kiehtovimmat pelit. Moni helmi edelleen pelaamatta. Yksikään uusista konsoleista ei siinä kohtaa pääse kiilaamaan edelle, ainakaan toistaiseksi.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
tällä hetkellä pohdiskelen wiin ja xbox 360:n välillä. Wiin puolesta puhuu edullisen hinnan lisäksi se, että ennestään löytyy Gamecube, joten sen pelejä voisi halutessaan lätkiä myös wiillä, mutta toisaalta tuo wiin ohjain näyttää jotenkin pelottavalta; että yhdellä kädellä...??? Xbox 360:n puolesta puhuu jo varsin laajaksi kasvanut pelivalikoima konsolin pidemmän iän vuoksi ja edullinen hinta suhteessa PS3:een. Auttakee ihmistä mäessä!

Kannattaa muistaa, että Wiillä voi pelata Wii- ja GameCubepelien lisäksi myös vanhoja (NES, SNES, Megadrive ja N64) klassikoita Wiin omalla Virtual Consolella. Ja itsekin aluksi kammoksuin tuota "kaukosäätimellä" pelaamista ja huitomista, mutta kyllä siihen tottuu, ja varsinkin Nintendon omissa peleissä kontrollit ovat aivan mahatvat. Kun olet vähän aikaa Wiillä pelannut, et halua enää vaihtaa vanhaan perinteiseen Xbox- taio Pleikkaohjaimeen. ;)

Tosin pelithän se loppujen lopuksi ratkaisee, ja sanoisin että jos olet räiskintäfani, niin Xbox on ehdoton ykkönen niiden suhteen. Mutta Wiillä on muuten aivan ylivoimaisen hyvä ja monipuolinen pelivalikoima. Jostain kumman syystä Wii on jäänyt vähälle huomiolle Suomessa, mutta siitä ei kannata häiriintyä koska maailmanlaajuisesti Wii on myynyt näistä komesta uudesta konsoleista eniten. Nintendo on palannut huipulle.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
... Jostain kumman syystä Wii on jäänyt vähälle huomiolle Suomessa, mutta siitä ei kannata häiriintyä koska maailmanlaajuisesti Wii on myynyt näistä komesta uudesta konsoleista eniten. Nintendo on palannut huipulle.

Myyntiluvuista ei kannata sokaistua ja tehdä mitään johtopäätöksiä. Luonnollisesti ei käy kiistäminen etteikö Nintendo olisi iskenyt kultasuoneen WII:n kanssa, mutta itse en koe tuota hirvittävän mielenkiintoisena pelikonsolina alkuinnostuksen jälkeen.

Wii sports-paketti oli onnistunut aloitussetti jonka kanssa oli kiva huitoa menemään. Viimeisin Zelda oli erittäin onnistunut peli. Nyt juuri ilmestynyt Super Mario Galaxy näyttää hienolta ja on pelattavuudeltaan ilmeisen mahtava.

Mutta, siinä ne pelit sitten valitettavasti alkavatkin olla. Wii ei ole toistaiseksi tarjonnut "aikuisten pelejä" oikeastaan lainkaan ja suurin osa peleistä on ollut suuria pettymyksiä. Joo joo, tottakai marioita ja zeldoja ja mitä tahansa voi pelata kuka vain, mutta kyllä ainakin henk.kohtaisesti olisi mukava hankkia joku hieno autopeli ja rehellinen räiskintäpelikin. Näitä WII ei pysty tarjoamaan ja luultavasti tilanne ei olennaisesti muutu.

Hieno kone, mutta meikäläisen makuun XBOX360 on sopivampi. NHL 08 on huikeutta, hienoja autopelejä, jäätäviä räiskintöjä jne. Ja hintakin on jo kohdallaan ja uuden rautaversion myötä pahin ongelma, eli luotettavuus toivottavasti myös paranee.

PS3 on hinnoittelullaan edelleen pois pelaajamarkkinoilta. Tosin sille nyt ei ole oikeasti hyviä pelejäkään kuin pari hassua. Ja devaus aivan helvetin vaikeaa. Vihkoon meni SONY, ei voi mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Xbox360 vs. Playstation 3

Tarkoituksena olisi ensi viikolla ostaa jompi kumpi näistä konsoleista.
Jos joku jaksaisi perustella, kumpi konsoli kannattaisi ostaa.
Xbox360 vai Playstation 3?

Vaihtoehtoina on:
Xbox360 Pro ( hinta n.270e)
Playstationin halvin malli (hinta n. 450e)



Oma vaakani on aika paljonkin Xboxin puolella mm. näistä syistä:
- hinta (huomattavasti halvempi ja on tärkeä tekijä kesätyöläiselle)
- ilmeisesti tehoiltaan suhteellisen samantasoisia
- Xbox Live parempi verkkopelaamisessa (vaikka maksaakin sen vuosimaksun)
- ohjain sopii meikäläiselle paremmin on mielenkiintoisempi, kuin "pleikkarin" ohjain, joka on ihan sama, kuin aiemmissa versioissa.

Perustelkaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
PS3:n etuna on Blu-Ray tuki. Siinä siis yhdistyy sekä pelikonsoli että seuraavan sukupolven mediasoitin. Itselläni ei ole noista uusimmista konsoleista mitään mutta suunnitelmissa on tuo PS3 sitten kun joskus rahaa on säästetty tarpeeksi (sitä ennen kuitenkin uusi televisio on hommattava).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös