Kysymyksesi voidaan kääntää myös siten, että miksi minä, yhteiskunta tai yksittäinen menestyjä tai huvipelaaja vähääkään välittäisi niistä, jotka ovat itse itselleen vapaaehtoisesti aiheuttaneet peliongelman?Mitä sitten? Miksi minä, yhteiskunta tai varsinkaan itse peliongelmainen välittäisi jostain yksittäisestä menestyjästä tai huvipelaajasta, kun hekään ei välitä niistä suurista ihmismääristä, joille peli tuottaa suunnattomia ongelmia!?!
Yhteiskunnassamme on ihmisryhmiä, joiden asioiden kuntoonlaittamisella olisi paljon suurempi kiire kuin tällä "suurella ihmismäärällä" peliongelmaisia. Olisi kiva nähdä, kuinka suuresta ihmisryhmästä Suomessa puhut, kun kirjoitat nettipokerin aiheuttamasta peliongelmasta? Numero pöytään, kiitos ja vielä perustelu päälle.
Mielestäni tässä kohtaa menee jo valtion holhoaminen jo vähän liiallisuuksiin ja toivon, että koko ehdotus haudataan vähin äänin. Toimivan tuen järjestäminen peliriippuvaisille on sitten täysin eri juttu ja saa kannatukseni. Tukea ei ole kuitenkaan se, että asia kielletään vain sen takia, ettei joku osaa sitä kohtuudella käyttää. Pitäisikö viinakin kieltää tällä perusteella kun alkoholistitkin ovat iso ongelma läheisilleen ja yhteiskunnalle.