Aika nostaa Jatkoajan asiallisin ketju ylös. Koska edellinen postaus tähän ketjuun on juhannuksen tietämiltä, herää mielessäni kysymys: Ovatko selväpäisyys ja asiallisuus aliarvostettuja piirteitä vai niin itsestään selviä, ettei niistä tarvitse puhua?
No, lauantai-ilta ei liene asiallisin ajankohta yllä esitetyn kysymyksen syvällisempään pohdintaan, mutta se on varmaa, että Kelju. K. Kojootin lauantai-ilta menee selvinpäin ja asiallisesti. Näkökulmasta riippuen asiallisuutta vähentää tai päin vastoin korostaa se, että olen lähtemässä juoppokuskiksi. Tosin vain sen verran, että menen viettämään iltaa ystävien luo, jotka eivät aio olla selvinpäin ja asiallisena, ja sitten kuskaan heidät paikalliseen tanssiravintolaan. Pois en aio heitä sieltä kuskata, vaan aion olla ravintolan sulkemisaikaan jo asiallisesti unten mailla.
Jo tähän asti päiväni on ollut erittäin asiallinen. Olen urheillut ja tehnyt ruokaa, sekä sivistänyt itseäni lukemalla kirjaa. Tarkoituksenani oli myös katsoa klo. 20.00 alkava Columbo, jatko-osa eiliseen jaksoon, mutta voi jäädä näkemättä. Syy löytyy edellisestä kappaleesta. Onneksi minulla on varsin asiallinen digiboksi, jonka tallennusominaisuutta olen tähän saakka käyttänyt asiallisen säästeliäästi. Tänä iltana onkin asiallinen hetki hyödyntää tuota ominaisuutta.
Selvinpäin tässä on oltu jo useampi viikko. Jotenkin ei kesällä tuo alkoholi houkuta. Tosin eilen illalla, kun valvominen meni pitkästä aikaa lähemmäksi puolen yön, huomasin, että iltojen ja öiden pimetessä olisi taas kiva lähteä pyörähtämään yön sykkeeseen. Tuo epäasiallinen ajatus jäi kuitenkin nopeasti taka-alalle, kun mietin seuraavaa aamua ja mahdollista krapulaa.
Asiallinen pyyntöni arvon palstaveljille on, että pidetäänhän jatkossa tätä ketjua ylhäällä. Se, jos mikä, olisi asiallista.