Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 79 536
  • 388
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Stoppi koko touhulle? For ever and ever? Harmillista. Ketju kaipaa kaltaistasi vahvaa lenkkiä, mutta ymmärrän, jos touhu ei enää kiinnosta. Toinen KK-ketju pystyyn: Korkki Kiinni (Kesäksi)?

Huomenna taas matsin merkeissä kookoilemaan.

No, enhän minä niin ole sanonut. Itse asiassa kirjoitin suurinpiirtein seuraavan KKketjuun:
Nyt loppu tissuttelu. Jos otan, niin otan joko ykkösolutta tai vetäisen kunnon lärvit ja olen ihmisten ilmoilla pitämässä hauskaa, en istu kotona koneen ääressä kalsarit jalassa.
Eli uusi ketju voisi olla Korkki Kireämmälle tai ainakin miedommat juomat.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Niinpä, hauskasta nyt ole ihan varma, mutta tavoitteena on, että KKK:hon ei olisi enää asiaa, muuta kuin antaa kenties välitilanneselvityksiä.

Itse en noin brutaaleihin keinoihin uskalla vielä alkaa, mut tarkoitus olisi vähentää juomista radikaalisti. Eli bisse vaihtuu ananasmehuun, ei pysyvästi, mutta arki-iltatissuttelu sekä joka viikonloppuinen kaljanjuominen minimiin, eli jos kerran kuukaudessa ottaisi (kesäloman jälkeen) hieman reilummin ja muuten olisi nollalinjalla.

Nyt tässä koneella selvinpäin istuskelen, syön mysliä ja jogurttia sekä katselen Nikke Knattertoneja koneelta. Käy tämä näinkin, ihan jees.

Jos ei tosiaan muuten, niin vaa'alla ja pankkiautomaatilla käydessä luulisin tämän juomisen vähentämisen näkyvän.

ptk, pannaanko veto aiheesta "kumpi pidempään selvinpäin"? :D
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Juuri äsken peruin asiallisesti Apu-lehden tilauksen. Selvinpäin olen ollut vapusta saakka ja selvä jakso jatkuu aina 29. päivään saakka, jolloin minulla on yliopiston pääsykoe. Ei saa rappeuttaa kognitiota kun on ankara ulkoaluku menossa.

Kunhan vaimo menee nukkumaan tuosta soffalta, alan asiallisesti päntätä kielitiedettä, ja rupeaman jälkeen pistän Talvisota-DVD:n soittimeen. Asiallisuus jatkuu Philly-Penguins -ottelun seuraamisella.

Sitten asiallisesti höyhensaarille ja krapulattomassa tilassa taas alkuiltapäivällä kahvinkeittoon ja koiran vienti asialliseen vedenheittoon. <--Asiallinen riimi.

Illalla sitten asiallinen ja selväpäinen kisastudio, jossa seuraan light-Jaffan ryydittämänä Vanha vainolainen-Suomi-jääkiekko-ottelua, joka pelataan Quebéc Cityssä Kanadassa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viikko sitten kaamit paloi taydellisesti taman kopio-kolafirman, Pepsin, kanssa. Puhelinmyyja, joka soittaa tanne duunipaikalle kerran kahdessa viikossa, alkoi vahemman asiallisesti "opettamaan" mulle mita saa tehda ja mita ei. Kerroin siirtavani firmamme asiat takaisin Cokikselle...

Tanaan paikallisen Pepsin jakelufirman juippi soitti ja kyseli kuulumisia ja mika silloin viime viikolla matti. Selitin taysin asiallisesti mista on kyse. Asiallisen rauhallisesti, niin kun vaan tallanen asiakaspalvelu-ammattilainen voi.

Paastiin sopimukseen: Pepsi lipoo asiallisesti mun persetta, tekee niin kun ma heille ehdotin ja vastalahjaksi me pidetaan asiallisesti tili heilla ja tilataan heilta uusia tuotteita jaakaapit vaaralleen.

Asiaa!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaahans. Täällä taas. On se kumma, kun tässä ketjussa ei vaihdu ajatukset yhtä tiuhaan kuin entisessä(?) suosikissani. Vaan on se mukava, kun huomenna iltapäivällä herätessä ei ole krapulaa.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahans. Täällä taas. On se kumma, kun tässä ketjussa ei vaihdu ajatukset yhtä tiuhaan kuin entisessä(?) suosikissani. Vaan on se mukava, kun huomenna iltapäivällä herätessä ei ole krapulaa.

Oli pakko tulla kurkistamaan onko täällä menoa. ;(

Noh.. On tässä taas joutunut olemaan puolittain selvinpäin, ja melkein asiallisena parit viikot ulkomaanelävien kanssa, ja melkein myös mennyt hermot niidenkin kanssa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen ollut koko toukokuun selvinpäin ja asiallisesti.

Olen lukenut tänään pääsykoekirjaa ja juonut paljon kahvia. Olen myös niin sanotusti "surffaillut" Internetissä. Nykyään moni sanomalehti julkaisee uutisia Internetissä. Olen lukenut uutisia muun muassa Ilta-Sanomien Internet-sivuilta.

Tein varauksen Internetin avulla pohjois-ruotsalaiselle leirintäalueelle juhannusviikoksi. Aiomme mennä serkkutyttöni aviomiehen kanssa kalastamaan. Leirintäalue on Kalixjoen varressa. Käytin niin sanottua sähköpostia eli e-mailia. Kirjoitin tekstin ruotsiksi. Osaan kirjoittaa melko hyvin ruotsia. Puhuttu ruotsini on vielä parempaa. Päihtyneenä ollessani ruotsini on parhaimmillaan.

Ystävällisin terveisin,

Uleåborgir.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Asiallista lauantai-iltaa toivottaa selvin päin Kelju K. Kojootti. Olin tänään asiallisesti kahdeksan tuntia töissä ja huomennakin olisi töihin mentävä. Tiedän, että olisi asiallista pyhittää lepopäivä, mutta pidän myös asiallisena turvata omaa taloudellista tulevaisuutta takomalla silloin, kun rauta on kuumaa, eli silloin, kun on töitä tarjolla.

Nimimerkki "tahtookirjoittaa" ilmoitti/tiedotti Kalsarikänni-ketjussa juuri näillä hetkillä Urheilukanavalla alkavasta yleisurheilulähetyksestä. Erittäin asiallisesti tehty kyseiseltä nimimerkiltä. Muuten olisin missannut hyvän lähetyksen tyystin, mikä olisikin ollut erittäin epäasiallista minulta, joka on suuri yleisurheilun ystävä.

Edessäni on asiallisesti tasan kahden euron irtokarkkipussi. Joku voi pitää karkkeja paheellisina ja jopa epäasiallisina, mutta kun kävin pussin lähikioskilta noutamassa ja vastaani käveli useita juopuneita ihmisiä, niin pidän näin lauantai-iltana pientä herkuttelua irtokarkeilla hyvinkin asiallisena.

Selvin päin olen ollut jo useamman viikon ja toivottavasti olen vielä useita viikkoja eteenpäin. Pysyvät keho ja mieliasiallisessa kunnossa.

Pepe Jürgens ilmoitti noin kolme minuuttia sitten, että yleisurheilulähetykseen palataan noin 15 minuutin kuluttua kisojen viivästyksen vuoksi. Asiallisesti tehty Pepe.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Tänään sain tarpeekseni olla selvinpäin ja asialliseti. Nyt EN OLE selvinpäin ja asiallisesti.

Kiitos ja anteeksi.

Kalsarikänni-ketjussa lissää - että näin.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kelju K., asiallisempaa olisi ollut ostaa irtokarkkeja vain yhdellä eurolla, mielellään mustia ja imeskellä niitä sitten hitaasti. Olisit näin säästänyt ensi lauantain karkkirahat. Epäilemättä kuitenkin toisaalta, silloin sinun olisi pitänyt miettiä, onko asiallista ostaa joka lauantai makeisia laisinkaan, pinttyneistä tavoista on näet hankala päästä eroon.

Kävin tänään kutsuttuna onnittelemassa uutta ylioppilasta. Juhlissa tarjottiin tervetuliaismalja kuohuvaa ja sitten kahvin kanssa pienen pieni pikarillinen Belie Aist-brandya. En onneksi päihtynyt näistä tarjouksista, tosin Belie Aist maistui varsin asialliselta ja sitä olisi uponnut toisissa olosuhteissa yksi jos toinenkin muki. Lakkiaisista lähdin ajoissa, jotta ehdin metsään poimimaan kieloja rva Gustafille. Kimpusta tulikin ihan OK, vaikkakin turhan pieni vastaanottajan mukaan. Pidin kuitenkin hyvänä jättää kukkia myös kasvamaan, koska metsä on niiden luonnollinen elinympäristö.

Hämeenlinnan kaupungin järjestämän koulujen päättymisjuhlan ilotulituksen katsoin turvallisuushakuisesti ikkunasta. Keväinen sää voi olla sangen oikukas, joten en mennyt ulos palelluttamaan varpaitani kasteiselle, kylmälle nurmikolle. Varpaista vilu etenee nopeasti ylöspäin, ja en halunnut kurkkukipua moisen asian vuoksi.

Ramaisee, taidan mennä pitkäkseni. Unia, varsinkaan eroottissävytteisiä, en taida jaksaa katsella tänä yönä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kirjoittelen tähän ketjuun tänään ikäänkuin postuumisti eilisen tapahtumista. Vakaa ja asiallisesti loppuun harkittu aikomukseni oli tulla eilen kirjelmöimään asiallisesti ja selvinpäin suorittamastani nurmikonleikkuusta. Katsoin asialliseksi saattaa pihanurmeni sosiaalisesti hyväksyttävään asuun johtuen naapurissani tänään vietetyistä ylioppilasjuhlista.

Leikkuun lomassa nautin lutherilaisen työn etiikan kautta itselleni aiheuttamaan janoon jääteetä eikä tähänkään ollut tyytyminen vaan perjantai-illan kunniaksi rohkenin palkita itseni vieläpä toisella lasillisella Valion greippimehua. Erittäin asiallinen juoma, joka tyydyttää ihmisen perustarpeet vailla turhia nautinnonhakuisia elämyksiä.

Pienehkön epäasiallisen vireen toimintaani kuitenkin aiheuttaa, etten ollut työn raskaan uuvuttamana kykenevä täyttämään velvollisuuksiani raportoida toiminnastani tähän ketjuun, vaan rohkenin asettautua pitkäkseni sohvalle. En sentään turmellut maailmankäsitystäni katselemalla perjantai-illan epäasiallisia "viihdeohjelmia", kuten nykyään tavataan sanoa. Sen sijaan luin Suomen Kuvalehdestä Paavo Lipposen kolumnia, mikä olikin erittäin pragmaattinen ratkaisu säädyllisien unien näkemiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nyt on hyvä fiilis. Ensimmäinen viikonloppu selvinpäin sitten tipattoman tammikuun. Mukava herätä aamulla kun ei ole krapulaa ja rahat on säästyny. Nykyään krapulakin tuntuu kestävän jo yhden päivän vedolla pari päivää ja aina vaan entistä kauhempana.

Saa nähdä sitten kun festarit alkaa ja tulee niitä kolmen päivän rännejä. Pelottaa jo valmiiksi. Toivottavasti on edes hauskaa.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minusta on tullut aivan salakavalasti selväpäinen. Työt siis ovat alkaneet siinä määrin rajoittaa vapaa-aikaa, ettei kerkeä juuri asioitaan sotkemaan kera alkoholin. Noh, ehkä ihan hyvä näin kun kerran lomakin lähestyy. Ehkäpä tämä hetkellinen, nyt jo useamman viikon kestänyt, raittius on oikeasti hyväksi.

Asiallinen en ole tietääkseni ollut koskaan. Ja jos nyt yht'äkkiä sellaiseksi muuttuisinkin niin mahtaisinko edes itse tiedostaa muutosta?? Taidanpa tarvita aika paljon kahvia tänään.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viettääkö kukaan muu jatkoaikalaisista juhannusta selvinpäin kuin allekirjoittanut? Lähden pian perheen kanssa mökille, jossa grillaillaan, kalastellaan ja saunotaan sekä uidaan, mikäli ukkoskuuro ehtii pois alta. Niin ja juhannuskokko poltetaan vaikka sataisikin.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mä kans oon ihan tyystin ilman mitään. Töissä vielä 8min ja sit kotiin muksujen kans pelaileen jotain ja saunan kautta nukkuun. Yhden oluen voin ottaa kun pojat nukkuu alkavan kesäloman kunniaksi.
 

Outsider

Jäsen
Selvinpäin mennään täälläkin. Äsken tuli katottua Any given sunday pitkästä aikaa ja kohta pitäisi kävellä kaverin luokse tohon vähän matkan päähän. Puheluista päätellen siellä ei olla enää asiallisia, eikä varsinkaan selvinpäin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No, minä tietenkin. Lapset kotona, itsellä vapaata, tulevalla äksällä päivystystä. Ajattelin tosin juoda kaksi alkoholitonta olutta.

Hyvää settiä! Itse pari pientä huikkaa Leijona pullosta. Ei humalatilaa vaan pieni nousu, että kestää ympärillä olevia ihmisiä:)

Mä olen susta ylpeä!
 

Jindebyne

Jäsen
Viettääkö kukaan muu jatkoaikalaisista juhannusta selvinpäin kuin allekirjoittanut? Lähden pian perheen kanssa mökille, jossa grillaillaan, kalastellaan ja saunotaan sekä uidaan, mikäli ukkoskuuro ehtii pois alta. Niin ja juhannuskokko poltetaan vaikka sataisikin.

Täällä kanssa ensimmäinen juhannus selvinpäin ties kuinka moneen vuoteen. Ensin olin hyvin skeptinen koko ideasta ja meinasin lähteä milloin minnekin festareille jne. sateen armoille, mutta ei tämä selvä juhannus niin paha idea ollutkaan miltä se ensin vaikutti. Ehkä tähän osasyynä on myös se, ettei frendit ole tuossa kadun toisella puolella juhlimassa, vaan kaikki hajaantunut ympäri Suomea.

Ajattelin tuossa vielä auton ottaa ja hurauttaa erään tytön ravintolaan syömään, joten ei tarvitse loppuiltaakaan yksin kärvistellä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juhannusaatto ja edelleen vesiselvänä ja asiallisena. Piti kai tämäkin vielä kokea. Ei maar, parempi näin kuin änkyrässä mutavellissä.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä myös hillutaan selvinpäin. 24:n toista ja kolmatta tuotantokautta katsellen, kahvia ja kokista seuranain.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mä olen susta ylpeä!

Tattista.

Nyt on sitten juhlitti jussia ja rankasti. Naapurit käväsi (pyynnöstä), mukana kaksi leikki-ikäistä tyttöä ja vähän vanhempi poika. Tarjolla meillä oli kahta laatua sipsejä, dippisoosia, popkornia, chilipähkinöitä, kokista, pillimehuja ja karkkeja. Televisiossa pyöri lasten ohjelmat. Eikä huomenna ole krapulasta tietoakaan.

Hyvät jussit kaikille.
 

Goldmember

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nashville Predators, Pittsburgh Penguins
ei hroi,b mäon koyonz mites te´? olen njuonut ybden oluen 1. Karvakäsi voittaa aina. HaTA SIEMPErE! TONI RUL<aa
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Televisiossa pyöri lasten ohjelmat. Eikä huomenna ole krapulasta tietoakaan.

Ihan sama homma täälläkin. Saunassa sentään räjäytin pankin ja kiskasin ihan raakana vissyä, koko putelin. Niin, ja kun tälle tielle on lähretty, niin otin vallan omiin tumppuihini ja ajattelin, että vedetään nyt sitten kurjuuden maksimoimis-linjalla ja olenkin ollut jo 5vrk ilman nikotiinia. Aikas paljon, kun savuisia vuosia on takana 23-24...
No, eihän tää nyt sentään ihan kurjaa ole.
Jussia kaikille. ( mahtaa olla Jussit väsyneitä ens' viikolla, kun kaikki saa Jussia)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös