Kyllä ainakin minä arvostan, että selostaja sanoo että "Xavi pelaa pallon vasempaan laitaan", vaikka sen itse näenkin. Tai että "nyt Ronaldo on 16 alueen rajalla", vaikka senkin itse näen. Miksi meillä edes on selostajia, jos niiden tehtävä ei ole selostaa sitä ottelua?
Onhan tässä sekin asia, että selostajat tekevät ymmärtääkseni lähetyksiään Suomesta käsin josta jokaisen pelaajan noteraaminen tv-ruudun välityksellä on vähän helvetin vaikeaa. Jos väkisin pitää jokaisen palloon koskeneen pelaajan nimeä tutkia niin siitä seuraa niitä pieniä taukoja mitä täälläkin aina jeesustellaan ja aivan pahimmassa tapauksessa saattaa joku pelitilanne jäädä noteeraamatta. Välillä tuntuu, että me palautteen antajat ollaan aika kohtuuttomia esimerkiksi noiden puheesta löytyvien taukojen kanssa. Siinä samalla kun on monta rautaa tulessa mistä yrittää tutkia tilastoja, livekuvaa pelistä yms niin aivan varmasti saattaa joskus ajatukset karkailla. Ihmisistä kun kuitenkin on kyse.
Mitä tulee esimerkkeinä olleisiin Xaviin tai Ronaldoon niin heidän tunnistamisensa kentältä on huomattavasti helpompaa kuin vaikka jonkun Iranin pelaajan jonka pelejä ihan ensimmäistä kertaa näkee näissä MM-kisoissa. Niin se vain menee.