Selänne ja NHL:n nykytyyli

• 9 797
  • 133

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Helsingin Sanomat siteeraa 13.1. Denver Postia, joka siteeraa Teemu Selänteen Kiekkolehdelle myöntämää haastattelua.
Selänteen mielestä taitavatkin pelaajat joutuvat vain lyömään pitkää päätyyn. "Surullista, mutta pelistä on hävinnyt kaikki luovuus", Selänne sanoo. "Kaikki pelaajat ovat samanlaisia ja he pelaavat samalla lailla." Selänne toteaa myös, ettei aio alistua tähän enää monen vuoden ajaksi.

Luuleeko Selänne todella, että on pelaajien asia miettiä, millaista peliä he pelaavat? Mistä alkaen pelaajat ovat ymmärtäneet, mistä jääkiekossa on kysymys? Mitä tekemistä yksilöllisyydellä, taidolla ja luovuudella on jääkiekon kanssa? Kyllä Selänteen tasoisen miehen tulisi ymmärtää, ettei pelaajien tehtävä ole kyseenalaistaa sitä, mitä heille opetetaan. Mitä siitäkin tulisi, jos pelaajat saisivat toteuttaa itseään ja parhaita piirteitään, kaikkia niitä ominaisuuksia, jotka ovat heidän vahvimpiaan?

Pian Selänne varmaan ehdottaa, että pelaajien tulisi kaukalossa itsekin miettiä, minkälaisia ratkaisuja he pyrkivät tekemään. Tälle tielle ei ole syytä lähteä, sillä sen päässä saattaa häämöttää jopa hyökkäävä, aloitteellinen ja yllätyksellinen pelityyli. Selänteen olisikin nyt syytä miettiä, minkälaisen viestin hän näillä puheillaan antaa tuhansille juniorikiekkoilijoille. On hyvin mahdollista, että Selänteen vuoksi tälläkin hetkellä joku juniori kuvittelee olevansa yksilö ja aivan itse vastuussa omasta pelaamisestaan. Tällaisten puheiden on loputtava, ja Selännettä on rangaistava oman pesän likaamisesta.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aivan. Kyllä on meidän mannekiinillä nyt mennyt kaurat ja puurot sekaisin. Ei voi oikein ymmärtää, mitä hän edes pyrkii ajamaan takaa tällä yhden miehen ristirerkellään, naurettavaa pelleilyä minun mielestäni!

Mutta miksei Teemu saa kunnolla peliaikaa coloradossa, kyllä pitäisi tuon tason pelimiehen saada vähintään noin 23 minuuttia per peli! Eikä toilottaa missään kolmosketjussa! Miksei sille punaniskakanukki Granatolle ole tehty jo jotain!? Worrel, ota asia omiin kouriisi!

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onpas negatiivista reagointia. Mitä olen Pohjois-Amerikan boardeja lukenut, niin siellä Selänteen jutun kanssa ollaan oltu 90% samaa mieltä. Taitaa olla Teemu-lisää suomalaisessa näkökulmassa.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti vilpertti
Aivan. Kyllä on meidän mannekiinillä nyt mennyt kaurat ja puurot sekaisin. Ei voi oikein ymmärtää, mitä hän edes pyrkii ajamaan takaa tällä yhden miehen ristirerkellään, naurettavaa pelleilyä minun mielestäni!

Mutta miksei Teemu saa kunnolla peliaikaa coloradossa, kyllä pitäisi tuon tason pelimiehen saada vähintään noin 23 minuuttia per peli! Eikä toilottaa missään kolmosketjussa! Miksei sille punaniskakanukki Granatolle ole tehty jo jotain!? Worrel, ota asia omiin kouriisi!

Ootkos kattonu Selänteen pistemäärää verrattuna Sakiciin, Kariyaan tai Konowalchukiin? Suhteutas tuo vielä palkkaan niin alkaa valkenemaan. Ja Selänne sai aivan varmasti peliaikaa kauden alussa, ja kun ei vastannut huutoon, annettiin paikka seuraavalle. Lisää infoa: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=17856&pagenumber=5

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
Miksei sille punaniskakanukki Granatolle ole tehty jo jotain!?
Granato on jenkki. Mutta nehän vasta punaniskoja ovatkin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Henkka
Onpas negatiivista reagointia. Mitä olen Pohjois-Amerikan boardeja lukenut, niin siellä Selänteen jutun kanssa ollaan oltu 90% samaa mieltä. Taitaa olla Teemu-lisää suomalaisessa näkökulmassa.

Itse näkin asian niin, että ironia on vaikea taiteenlaji, joka on ollut hallussa tässä ketjussa.

Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niinno, kyllä taitaa olla Teukalla vähän hakuakin tässä. Tuskinpa kukaan valmentaja käskee tarpeeksi taitavia pelaajia luopumaan kiekosta vapaaehtoisesti. Tuskinpa valmentajan käsky esim. Joe Sakicille, Peter Forsbergille, Adam Oatesille, puhumattakaan Mario Lemieuxista on "heitä kiekko vaan päätyyn ja toivo parasta". Se on taas eri asia kun puhutaan taito&pelinrakentamistasoltaan Selänteen tyylisestä pelaajasta, joka kiekolla ei osaa tehdä kuin porskuttaa täysiä eteenpäin.

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Kyllä minä ainakin olen Selänteen kanssa samaa mieltä siitä että pelistä on hävinnyt suuri osa luovuudesta. Nykyajan peli on suurelta osin pelkkää roiskimista ja kahvaamista.

Enemmän juttua Selänteen sanomisista löytyy täältä. Artikkelissa mainitaan myös että Joe Sakic ja Peter Forsberg ovat samaa mieltä Selänteen kanssa.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Jep! Hehe! Hyvä aloitus ketjulle...

Hyvää läppää Teukalta. Jos unohdetaan Teukan laskeva käyrä maalintekijänä ja otetaan puheet asiantuntijan puheina, niin tottapa Teukka turisee.

Keskialueella ei tehdä nykyään kiekon kanssa mitään. Punaisen jälkeen pitkä päätyyn ja perään. Eipä siinä, se kuuluu pelin luonteeseen, mutta kun NHL:ssä tässäkin on vedetty homma öweriksi. Keskialuetta on lyhennetty ja kaukalot ovat kapeita.

eagle: Selänne ei nykyään porskuta, vaan massaa on niin paljon, että hyvä jos Hall Gillistä pääsisi luistelemalla ohi. Teukka rakentaa mielestäni tosi hyvin peliä hyökkäyspäässä nykyään, kun saa nimenomaan olla seisovin jaloin :)

pp33

Jäsen
Kyllähän the Finnish Flash on täysin oikeassa. Nykytyyli vaikeuttaa huomattavasti Forsbergin ja Sakicin urakkaa voittaa Stanley Cup Teemulle ja sille japanilaiselle.

Samalla voitaisiin tehdä päätös, jonka mukaan vähintään puolet otteluista pitäisi pelata Chicagoa vastaan. Silloin kaukalossakin on kivaa. Joku hölmö vaan on onnistunut pilamaan koko hauskuuden lisäämällä aika ajoin peliohjelmaan Vancouveria ja St. Louisia. Silloin kaukalossa ei ilmeisesti ole kivaa.

Paihola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins & JYP
En haluaisi olla mikään tuomiopäivän pasuuna...

Valitettavasti minusta on alkanut vaikuttaa siltä, että aina kun Teemun peliaika pienenee tai hän ei saa pisteitä aikaiseksi niin häneltä löytyy salamana sille joku selitys.
Asia ei koskaan johdu siitä, että Teemu olisi pelannut huonosti tai että nykykiekon vaatimukset olisivat liian kovat Teukalle. Syitä löytyy aina jostain Teemusta riippumattomista lähteistä: pelin luonne on muuttunut, polvi on vaivannut jo vuosia, maalit liian kaukana päädystä, keskialue liian pieni, tai Teemu on yrittänyt pönkittää rooliaan kolmosketjussa puhumalla tärkeästä roolista ja joukkueen taktiikoista.
Ei kolmosketjuissa sinänsä ole mitään vikaa, mutta kun sinne istutetaan ns. tähtipelaaja (Teemu pelasi/pelaa SJ:ssa ja COL:ssa kolmosta niin voi vain miettiä mikä on vialla.

On tietysti totta, että Teemu joutuu roiskimaan kiekkoa päätyyn ja menemään suoraan vaihtoon, mutta sitä kolmosketjut yleensä tekevät ympäri maailman.:)

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Maple Leaf, huumori ei kuulu jääkiekkoon eikä toisinpäin perkele!

Onhan Selänne oikeassa, mutta valittamisen sijasta minä kaipaisin asiaan ratkaisuja. Painissahan ongelma on ratkaistu niin että passiiivinen osapuolilaitetaan mattoon. Tämänhän voisi suoraan siirtää jääkiekkoon (2 minuutin joukkuerangaistus, syy kahvaaminen). Tai entäs jos muutettaisiin pitkäkiekon viheltämisen raja siniviivalle eikä punaviivaan? Samalla tosin pitäisi helpottaa kiekon tuomista viivan yli.

Mulla on vain vaikeita kysymyksiä, eikä ollenkaan helppoja ratkaisuja.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti pp33
Nykytyyli vaikeuttaa huomattavasti Forsbergin ja Sakicin urakkaa voittaa Stanley Cup Teemulle ja sille japanilaiselle.

Luuletko tosissas että Selänteelle ja Kariyalle tehdään samanlainen "Mission 16W" kuin Ray Bourquelle? Sitäpaitsi, mä en ole vielä missään nähnyt Kariyan sanovan "Lopetan jos voitetaan". Annapa joku linkki missä Kariya sanoo noin. Ja kyllä, mä tiedän että Forsberg on myös uhannut lopettaa (NHL-uransa) kauden jälkeen. Mutta silläpä onkin jo 2 Cupia, ns. mm-kulta, olympia-kulta, mutta puuttuu vielä Ruotsin mestaruus (Selänteellähän on maansa mestaruus) ja World Cupin voitto. Selänteen voittojen suhteen on vissiin pikkusen hiljasempaa?

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Luuletko tosissas että Selänteelle ja Kariyalle tehdään samanlainen "Mission 16W" kuin Ray Bourquelle? Sitäpaitsi, mä en ole vielä missään nähnyt Kariyan sanovan "Lopetan jos voitetaan". Annapa joku linkki missä Kariya sanoo noin. Ja kyllä, mä tiedän että Forsberg on myös uhannut lopettaa (NHL-uransa) kauden jälkeen. Mutta silläpä onkin jo 2 Cupia, ns. mm-kulta, olympia-kulta, mutta puuttuu vielä Ruotsin mestaruus (Selänteellähän on maansa mestaruus) ja World Cupin voitto. Selänteen voittojen suhteen on vissiin pikkusen hiljasempaa?

Pitäsköhän sinun Jaymond ruveta seuraamaan jotain yksilö urheilua, kun et näköjään joukkuepeleistä ymmärrä mitään. Vaikka jääkiekossakin puhutaan yksilöistä, niin pääsääntöisesti kyseessä on kuitenkin joukkupeli.
Yksittäinen pelaaja voi olla ratkaisevassa osassa joukkueen menestyksessä, mutta huonossa joukkueessa hyväkään pelajaan ei voita mestaruuksia.
Minä ymmärtäsin nuo vertaukset, jos kyse olisi vaikka hiihdosta, tenniksestä, mäkihypystä tai vaikka golfista, mutta en jääkiekossa kovinkaan hyvin.

Ja mitä tulee itse aiheeseen, niin Selänne ei ole edes ainut pelaaja joka on nykysuuntauksesta valittanut. Sattuu vaan Selänne saamaan palstatilaa Suomessa aina kun suunsa avaa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti repe_joke
Sattuu vaan Selänne saamaan palstatilaa Suomessa aina kun suunsa avaa.

Totta. Ikävä puoli siinä kuitenkin on se että suomalainen NHL-media ei osaa suodattaa Selänteen jutuista mitään pois, vaan kirjoittaa sen sellaisenaan lehtiin ilman mitään kritiikkiä tai omia pohdintoja.

Arimennadereille Selänne tulee ikuisesti olemaan kaudella 92-93 76 maalia tehnyt supertähti eikä mikään San Josessa flopannut pelaaja...

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Totta. Ikävä puoli siinä kuitenkin on se että suomalainen NHL-media ei osaa suodattaa Selänteen jutuista mitään pois, vaan kirjoittaa sen sellaisenaan lehtiin ilman mitään kritiikkiä tai omia pohdintoja.

Arimennadereille Selänne tulee ikuisesti olemaan kaudella 92-93 76 maalia tehnyt supertähti eikä mikään San Josessa flopannut pelaaja...
Tämä on totta. Äskettäin tullut Mennanderin tv-juttu Teemusta oli järkyttävä. Toimittaja voi käyttää myös iltalehti-tyyliä.
Toimittaja: Onko pelistä hävinnyt luovuus?
Selänne: Kyllä
Toimittaja: Aiotko pelata enää montaa vuotta?
Selänne: En

=>"NHL:SSÄ EI ARVOSTETA TAITOPELAAJIA?

Selänteen mielestä taitavatkin pelaajat joutuvat vain lyömään pitkää päätyyn. "Surullista, mutta pelistä on hävinnyt kaikki luovuus", Selänne sanoo. "Kaikki pelaajat ovat samanlaisia ja he pelaavat samalla lailla." Selänne toteaa myös, ettei aio alistua tähän enää monen vuoden ajaksi."

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Viestin lähetti repe_joke
Pitäsköhän sinun Jaymond ruveta seuraamaan jotain yksilö urheilua, kun et näköjään joukkuepeleistä ymmärrä mitään. Vaikka jääkiekossakin puhutaan yksilöistä, niin pääsääntöisesti kyseessä on kuitenkin joukkupeli.
Yksittäinen pelaaja voi olla ratkaisevassa osassa joukkueen menestyksessä, mutta huonossa joukkueessa hyväkään pelajaan ei voita mestaruuksia.
Minä ymmärtäsin nuo vertaukset, jos kyse olisi vaikka hiihdosta, tenniksestä, mäkihypystä tai vaikka golfista, mutta en jääkiekossa kovinkaan hyvin.

Ja mitä tulee itse aiheeseen, niin Selänne ei ole edes ainut pelaaja joka on nykysuuntauksesta valittanut. Sattuu vaan Selänne saamaan palstatilaa Suomessa aina kun suunsa avaa.

Tottahan on, että Foppa on pelannut aina hyvässä joukkueessa. Mutta jotenkin tuntuu, että Forsberg on juuri sellainen hemmo, joka saa muunkin joukkueen näyttämään hyvältä. Teemusta tähän ei ole ollut. Anaheim alkoi pärjäämään, kun Teemu oli lähtenyt ja San Josella näyttäs menevän lujempaa, kun Teemu on pois. Nyt kun Teemu on viimeinkin (toisen kerran) mielestään voittajajoukkueessa niin ei hänellä ei yksinkertaisesti riitä rahkeet ottamaan joukkueessa isompaa roolia.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Moniko joukkue on rakennettu puhtaan maalintekijän ympärille? Forsbergia tai Lindrosia, esimerkiksi, kumpaakin voidaan käyttää kaikissa erikoistilanteissa, niin yv:llä kuin av:llakin. Teemun, Kariyan ja Hullin kaltaisten sniperin kohdalla näin ei ole, vaan he yleensä tulevat antamaan joukkueeseen sen viimeisen silauksen. Teemu vain ei siinäkään enää onnistu, kiekot eivät mene paikoistakaan sisään (laukaisumäärä/maali).

pp33

Jäsen

Näinhän minä tietysti luulen.

Onko napit lopussa, vai mikä ihme aiheuttaa tuollaisen vuodatuksen? Ensin päättelet minun väittäneen Kariyan sanoneen jotain ja heti perään vaadit lähdettä tarkastaaksesi lausunnon, jota ei ole kukaan väittänyt olevan olemassakaan. Hyvä herra Flurrie, teillä tuntuu olevan ihmeellinen lahja löytää käsittämättömiä merkityksiä toisten viesteistä ja lisätä päälle omia fantasioita. Tuollaista piristävää vainoharhaista psykedeliaa ja ajatuksenvirtaa tapaa nykyäänkin aivan liian harvoin. Kummakos tuo, ettei noista viesteistä ota pirukaan selvää. Ehkä kuitenkin kannattaisi varmistaa se annostuksen vahvuus heti ensitilassa.

Raymond Jean Bourquella ja Teemu Ilmari Selänteellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti pp33
Näinhän minä tietysti luulen.

Onko napit lopussa, vai mikä ihme aiheuttaa tuollaisen vuodatuksen? Ensin päättelet minun väittäneen Kariyan sanoneen jotain ja heti perään vaadit lähdettä tarkastaaksesi lausunnon, jota ei ole kukaan väittänyt olevan olemassakaan. Hyvä herra Flurrie, teillä tuntuu olevan ihmeellinen lahja löytää käsittämättömiä merkityksiä toisten viesteistä ja lisätä päälle omia fantasioita. Tuollaista piristävää vainoharhaista psykedeliaa ja ajatuksenvirtaa tapaa nykyäänkin aivan liian harvoin. Kummakos tuo, ettei noista viesteistä ota pirukaan selvää. Ehkä kuitenkin kannattaisi varmistaa se annostuksen vahvuus heti ensitilassa.

Raymond Jean Bourquella ja Teemu Ilmari Selänteellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Ymmärsin ilmeisesti väärin "nyt tai ei koskaan" kauden. Mutta selitäpä sitten mitä se tarkoittaa.

Ja jos en unta nähnyt ja muista väärin, niin

A) Bourque oli se joka otti vastaan Sakiciltä pokaalin 2001, ja rikkoi perinteen jonka mukaan Cupin voittaneen joukkueen kapteeni nostaa Cupin ilmaan.
B) Esim. Coloradon nettisivut hehkutti koko playoffien ajan "Mission 16W"tä.
C) Bourqueta pidettiin jäällä viimeiset pari minuuttia joka vaihdossa, jotta olisi kentällä kun summeri soi.

Eikö tästä voi vetää johtopäätöksen että se Playoff-taistelu ja Cup voitto omistettiin Bourquelle?

Ja kun on kokoajan Suomen mediassa sellasta hehkutusta missä on "Colorado pakko voiton edessä. Selänteelle tultava mestaruus". Niin sitä vain, että yritin tehdä eroa noiden kahden pelaajan arvostuksen välille.

Ja toiseksi, tarkoitan myös sitä ettei olisi mikään ihme jos Paul Kariya voittaa mestaruuden Avsin paidassa esim. 2006. Selänteen kohdalla voitto 2006 olisi melkoinen ihme. Varsinkin jos Avs voittaa jo tällä kaudella. Siis Kariyan kohdalla se ei ole "nyt tai ei koskaan".

Ja kysymykseen "Moniko joukkue on rakennettu puhtaan maalintekijän ympärille?" Eikös Pavel Bure, jonka ympärille rakennettiin Vancouver 1994, ollut suhteellisen puhdas maalintekijä?
Tai Anaheimin Kariya? Tai Washingtonin Bondra? Tai Winnipegin Selänne/Tkachuk?

Viitataampa vielä tähänkin "Anaheim alkoi pärjäämään, kun Teemu oli lähtenyt ja San Josella näyttäs menevän lujempaa, kun Teemu on pois. Nyt kun Teemu on viimeinkin (toisen kerran) mielestään voittajajoukkueessa niin ei hänellä ei yksinkertaisesti riitä rahkeet ottamaan joukkueessa isompaa roolia."
Colorado on niin hyvä joukkue ettei edes Selänne pysty pistämään hommia v1tuiks! Saavutus sekin... Olipa muuten taas viimeyönä semmonen peli missä Selänne ei ihan ollut joukkueen ykköstähti...

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
C) Bourqueta pidettiin jäällä viimeiset pari minuuttia joka vaihdossa, jotta olisi kentällä kun summeri soi.

Tällainen olennainen kysymys edellisestä.

Miksi Bourque pelasi pari viimeistä minuuttia kokonaan? Pelikellosta kun aika hyvin näkee jäljellä olevan ajan, ei sellaista "yllätystä" pitäisi päästä käymään, että Ray olisikin traagisesti ollut penkillä summerin soidessa. Tuskin se töötti etukäteen ratkaisevassa finaalissa alkaa kuitenkaan soimaan...

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Alkaa rassaan tuo Flurrie...

Joka ketjuun pitää sanoa jotain tyhjänpäiväistä ilman faktoja, ilman tietoa, ilman älliä. Pistäppä turpa rullalle ja taskuun!

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luulisin, että Selänteen peli on aina perustunut hänen nopeuteensa luistelijana. Eihän hän ole saanut nimeä Finnish Flash ihan turhaan. Nyt kun hän on hitaampi, niin peli ei sitten enää kuljekaan yhtä hyvin. Toki Selänne on ihan taitava kiekon kanssa, mutta hän ei ole kuitenkaan yhtä vahva kuin esim. Forsberg (jota suurin osa pelaajista pitää erittäin vahvana vääntäjänä. Hän suojaa kiekkoa hyvin ja osaa myös puolustaa.)

Tässä on puhuttu siitä, että Anaheim ja San Jose pärjäävät nykyään paremmin, ilman Selännettä. Ja tämä taitaa olla ihan totta. Jos katsotaan vaikka Suomen maajoukkuetta, niin eihän se pärjää silloin, kun Teemu on mukana.

Hänestä ei ensinnäkään ole ratkaisijaksi tiukassa paikassa. Teemuhan veti tyhjän maalin ohi silloin, kun San Jose pelasi Coloradoa vastaan pleijareissa. Todellinen snaiperi ei vedä sellaisesta paikasta ohi. Heh, sopisi nykyään hyvin Kerhoon - läheltä ohi.

Selänne valitti San Josessa, ettei valmentaja ymmärrä häntä ja että hän ei ole sopivassa roolissa jne. Nyt on taas alkanut sama itkeminen. Ok, Granato oli pelityyliltään erilainen kuin Teemu ja edustikin enemmän tätä haalariosastoa, vaikka olikin ihan pätevä hyökkäysalueella. Mielestäni Selänne kuitenkin kiukuttelee ihan turhaan. En ainakaan ole kuullut, että Sacik ja Forsberg olisivat lähteneet arvostelemaan NHLn nykytyyliä avoimesti/julkisesti, kuten Selänne on nyt tehnyt. Sellainen toiminta saattaa hyvinkin aiheuttaa ongelmia pukukopissa.

Joillekin pelaajille maksetaan juuri siitä, että he osaavat pelata tämän nykytyylin mukaisesti. Selänteen kommentit saattavat olla heille tavallaan epäluottamuslause - pelityylin tulisi olla sopivampi taitaville pelaajille, koska he ovat tärkeitä ja heidän takia ihmiset tulevat katsomaan pelejä. Tämä on tietenkin osittain totta, mutta kyllä peliin kuuluu myös puolustaminen ja taklaukset. Anaheimissa ollessaan, Teemu valitti jatkuvasti, että hän on "yksin," varsinkin silloin, kun Kariya oli sivussa. Selänne oli varmaan ihan oikeassa, mutta eihän noin voi sanoa julkisesti.

Selänne ei varmaankaan valittaisi, jos hänen tehot olisivat paremmat. Kyllä vika taitaa olla ihan Teemussa itsessään.

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Sledge Hammer!

Kumpi Selänne sulle sitten ikuisesti on? On se vaan mahdotonta minkälainen piikki se tämä jätkä onkaan monien perslihaksessa.

Se on nyt vaan ikävä tosiasia, että Suomessa on sen verran porukkaa kuin on ja Selänne on vieläkin Top 5:ssä mitä Härmä pystyy rapakon taakse viemään. Siellähän luistelee maila kädessä pian puolensataa täkäläistä, olisi jo luullut kymmenien painavan kaikessa ohi tuosta autoihin sijoittavasta ja lausuntoja antavasta kehärääkista. Sakicin kotikonnuilla sitä luistimet jalassa syntyviä riittää ja Foppa ja muut ruotsalaiset sitten... no on niitäkin enemmän.

Ymmärrän kyllä kiekkotoimittajiakin; Selänne sentään puhuu jotain muutakin kuin pakolliset "Ihan hyvä paikka oli, hyvä että maali tuli ja joukkueelle pelataan, hyvä näin" -läpät.

Mistäs me sitten urputetaan kun ei enää ole Selännettä?

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
San Josessa flopannut kakka-Teme oli muuten Sharksin paras maalintekijä molempina kausinaan siellä. Mutta väliäkö sillä.

Nämä elämääkin surkeammat 29 ja 28 maalia kahden San Jose-kauden aikana ovat ne asiat, josta Teemu täällä muistetaan. Ja näinhän sen pitääkin olla. Sen, että kaveri on saavuttanut asioita, joista osa nostaa hänet liigan kaikkien aikojen parhaiden joukkoon, ei kannata antaa hämätä itseään. Kannattaa aina nostaa esiin ne huonommat hetket. (Tässä tapauksessa karvan alle 30 maalia kaudessa). Muutenhan se luulee itsestään vielä liikoja.

Tämä on jämpti asenne, pitäkäämme siitä visusti kiinni. Rok.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy