Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 283
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Mainoksia tuossa selailin ja huomasin että Gigantissa myydään Creativen soitin, jossa 128 mt:n muisti muttei radioa. Hinta 69 euroa. Ihan tyylikkään näköinenkin vielä."

Juuh kyllähän tollaisia löytyy, mutta tuo radio olisi aika must...tietenkin stereoradio, monoa ei tueta.
Tai sitten voisi toki ostaa 256-muistisen radiottoman version, niin ei heti loppuisi musiikki..noh katsoo nyt.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti B1
Mistä nuudelit on tehty? Lähes kuin pastaa, mutta maistuu ihan erilaiselle.
Nuudelit ovat pastaa, samasta asiasta kyse. Tosin nuudeli-termiä Euroopassa yleisesti käytetään pastoista jotka sisältävät munaa.

Lähes kaikkiin ruoka-aiheisiin termikysymyksiin löytyy muuten vastaus Raholan loistavilta sivuilta. Tuolta lukaisette p niinkuin pasta ja voitte prassailla tiedoillanne, kuten minäkin yritin.

http://www.kolumbus.fi/rahola/sanastot/sanaind.html
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti varjo
kaitpa tämä olisi sopiva ketju:
Haussa ämpärisoitin, vaatimukset:
-128Mt muistia
-radio
-100 +- 30€ hintaa

Jonkun Traxter II vehkeen olen löytänyt, mutta sen laadusta tai valmistajasta ei ole hajuakaan.
Vinkkejä ja vihjeitä.
Ennen iPodia oli tuommoinen Creative Rhomba testissä. Ihan mainio peli - radiokin toimi varsin siedettävästi. Hintaa Mikromajassa 142 euroa (halvimmillaan Hintaseurannan mukaan 140 euroa SmartIT:lla) joten hieman budjetin yli.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyyköhän täältä ketään joka olisi ollut konsertissa Tukholman stadionilla? Itse olin siellä Gyllene Tiderin keikalla vuonna 96, mutta porttien nimet eivät jääneet mieleen. Elikäs, sellaista kysyisin että kummalta portilta on lyhyempi juoksumatka lavan eteen, Lidingövägenin portilta vai Valhallavägenin? Pakko päästä eturiviin Gyllene Tiderin keikalle ensi heinäkuussa :)
 

Anton

Jäsen
Gellner:
Lidingövägenin portilta vai Valhallavägenin?

Valhallavägenin portti on isompi, mutta kauempana. Jos minulla olisi julmettu kiire eturiville, niin menisin Lidingövägenin kautta.
Huom! Kunhan portti vain on käytössä!!!

Mielestäni takapäädyn portti on siis se pääportti ja sehän on aina käytössä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Anton
Gellner:
Lidingövägenin portilta vai Valhallavägenin?

Valhallavägenin portti on isompi, mutta kauempana. Jos minulla olisi julmettu kiire eturiville, niin menisin Lidingövägenin kautta.
Huom! Kunhan portti vain on käytössä!!!

Mielestäni takapäädyn portti on siis se pääportti ja sehän on aina käytössä.

Ok, kiitoksia. Eiköhän se käytössä ole sillä lipussani lukee että Lidingövägen. Kerkesin vaan hermoilla että joudun kauempana olevasta portista kipittämään lavan eteen.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Montako kertaa sana itku ja sen eri muodot on mainittu sm-liigan keskusteluosiossa 7.3.2004 jälkeen?

K
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Montako kertaa sana itku ja sen eri muodot on mainittu sm-liigan keskusteluosiossa 7.3.2004 jälkeen?

K

Hakutoiminnon mukaan merkkisarja itk* on esiintynyt 256 viestissä. Tosin osa saattaa sisältää lainauksen aiheuttaman tuplan.

Tosin suurella todennäköisyydellä lainauksen sisältävä viesti käsittelee myös itkua.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Miksi kuorsaaja ei herää omaan kuorsaukseensa?

Varsinkin armeijassa tätä tuli ihmeteltyä. Meidän tuvassa kun oli eräs tyyppi joka kuorsasi aivan helvetillisesti kitarisat lepattaen - kamala korina sai jopa tuvan suuren ikkunaruudun resonoimaan niin että se oikein tärisi.

Outoa ettei möykän tuottaja itse tuohon herää?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Predator
Miksi kuorsaaja ei herää omaan kuorsaukseensa?


Kyl maar mä ainakin herään het kun pienikin korahdus kuuluu. Herään kyllä tosin jos kärpänen lentää ikkunaankin, joten näin heikoilla unelahjoilla ei kovin hyvää poikkeustapausta saa.

Minä ihmettelisin myös sitä, että miksei omaan pieruun herää? siinä on sentään ääni ja tuoksukin samassa...


Edit,

Tuli mieleeni eräinen DBTL reissu, kun porukoissamme ollut kaveri kuorsasi kaikien hermot pinnalle. Jannu raahattiin jaloista kerrostalon käytävään nukkumaan, jotta muut 10 henkeä saivat nukkua rauhassa. Sieltä mies sitten kömpi aamupäivällä takaisin kämppään.. Rappukäytävä kyllä raikasi mahtavasti jannun kuorsauksessa..


K
 
Viimeksi muokattu:
Kännykkäongelma

edit: Kysymys peruttu. Ystävällinen nainen avusti minua vain puolen tunnin saksofonimusiikin säestämän odottamisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Predator
Miksi kuorsaaja ei herää omaan kuorsaukseensa?

Ihan arvauksena heitan tammoisen, etta taytyy olla tietyn syvyisessa unessa ennen kuin alkaa kuorsaamaan. Ne ketka siita karsivat eivat nuku niin syvasti, etta eivat koko ajan herailisi siihen.

Kun tama kuorsaaja sitten on aivan umpiunessa, niin siina ei ihan helposti heraa...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Toinen arvaus tuohon kuorsaukseensa heräämättömyyteen. Kroonisella kuorsaajalla se kuorsauksen ääni on "normaali" siinä nukkumistilanteessa, joten siihen ei reagoi heräämällä. Esimerkiksi aikanaan muuttaessani Tampereelle asuin melko lähellä junarataa, ja aluksi heräsin aina, kun juna meni yöllä ohi. Sitten heräily loppui. Joko totuin ääneen, tai sitten junien kulku öisin loppui, ja ainakin minä veikkaan tuota ensimmäistä vaihtoehtoa.

Sitä en sitten tiedäkään, miten se totutteluvaihe kuorsaajilta sujuu.

Sitten kysymys. Aika moni meistä on elämänsä aikana saanut palovamman. Miksi vamman tullessa se kohta tuntuu ensin ihan pienen hetken jääkylmältä, ja kuumuus räjähtää vasta sitten?
 

Wolves

Jäsen
Ja sitten kysymys Jatkoajan Alkoholivastaaville (Kuka tunnustaa olevansa)

Mistäköhän sattuisi löytymään viinapulloihin kaatonokkia?

Eipä ole vielä meikäläisen silmään sattunut ja liikeitä on koluttu aika monta jo läpi.

En viitsisi baarissa ruveta tiskin takaa nyppimään niitä viinapulloista :)
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti SaiPa2000
Ja sitten kysymys Jatkoajan Alkoholivastaaville (Kuka tunnustaa olevansa)

Mistäköhän sattuisi löytymään viinapulloihin kaatonokkia?

Eipä ole vielä meikäläisen silmään sattunut ja liikeitä on koluttu aika monta jo läpi.

En viitsisi baarissa ruveta tiskin takaa nyppimään niitä viinapulloista :)

Omani löysin muistaakseni Ikeasta. Ravintola-alan tarvikkeita myydään myös osoitteessa: http://www.modo.fi/ .
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Viestin lähetti SaiPa2000
Mistäköhän sattuisi löytymään viinapulloihin kaatonokkia?
Multa sais halavalla. Vuonna 1991 tyttöystävä oli töissä Kellossa ja Kullassa ja pakotti ostamaan. "Mitä mä tällä teen?" No laitetaan se lahjapakettiin, niin voit vaikka joskus antaa jollekin. Ei ole pakettia vielä kukaan avannut.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Tilatiili
"Mitä mä tällä teen?"

Nimenomaan. Kaatonokkalla varustetusta pullosta ei ole kivaa juoda pullon suusta ja sitäpaitsi kyllä pitää osata lasiin kaataa ilman nokkaakin.

Että silleen...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti wilco
Kaatonokkalla varustetusta pullosta ei ole kivaa juoda pullon suusta ja sitäpaitsi kyllä pitää osata lasiin kaataa ilman nokkaakin.

Onhan se helpompaa ja hienompaa kaadella juotavat lasiin korkealta kaatonokan avulla. Vähän show-meininkiä kato.. Turha laitehan tuo silti on, ei siitä pääse mihinkään.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Designer
Sitten kysymys. Aika moni meistä on elämänsä aikana saanut palovamman. Miksi vamman tullessa se kohta tuntuu ensin ihan pienen hetken jääkylmältä, ja kuumuus räjähtää vasta sitten?

Tarkka lainaus kirjasta "Ihmisen fysiologia ja anatomia":

"Paradoksisen kylmän aistimus syntyy esimerkiksi silloin, kun vahingossa työntää kätensä kuumaan veteen. Aivan lyhyen hetken vesi voi aluksi tuntua kylmältä. Kuuman aistimus onkin pääasiassa tulos kylmänreseptoreiden ja kipureseptoreiden toiminnasta, sillä varsinaiset lämpimän reseptorit lakkaavat toimimasta, kun lämpötila on vähän 45 asteen yläpuolella. Kylmänreseptorit toimivat siis kolmessa tapauksessa: kylmässä, ihon lämpötilan laskiessa sekä huomattavan korkeissa lämpötiloissa. Lopullinen aistimus riippuu osaltaan myös muiden sensoristen ratojen kuten kipuradan toiminnasta. Keskushermostossa on hermosoluja, jotka saavat impulsseja sekä kylmänreseptoreilta että kipureseptoreilta. Näiden hermosolujen toiminta liittyy kuuman aistimiseen."
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti SaiPa2000
Mistäköhän sattuisi löytymään viinapulloihin kaatonokkia?

Sellaisen voi näppärästi askarrella itsekin leikkaamalla sopivan jäykästä muovista tai muovipäällysteisestä kartongista (n. pelikortin paksuisesta) n. 5-6 cm halkaisijaltaan olevan ympyrän, joka sitten pyöräytetään rullalle ja tungetaan pullonsuuhun. Estää ainakin tehokkaasti ylimääräiset roiskeet ja helpottaa alkoholivirran ohjailua lasiin. Parhaimmillaan viinipullojen kanssa läträtessä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Onko kukaan nähnyt missään käyntikorttikoteloita?
Siis sellaisia mihin voi laittaa pienen määrän käyntikortteja ja ne pysyvät siellä suorana sekä ojennuksessa.
Ja ihan hirveitä en ole niistä valmis maksamaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti B1
Onko kukaan nähnyt missään käyntikorttikoteloita?
Siis sellaisia mihin voi laittaa pienen määrän käyntikortteja ja ne pysyvät siellä suorana sekä ojennuksessa.
Ja ihan hirveitä en ole niistä valmis maksamaan.

Voi jumalauta miten avuttomia ihmiset ovat.

Tee se perkeleen kotelo itse! Ei siihen tarvita kuin kaupasta saatavaa muovia, muoviliimaa, veitsi ja viivotin. Saat ihan itse tehtyä just sen kokoisen/näköisen kotelon kuin haluat. Jos osaat itse kuoria perunoita tai liimata jotakin johonkin, niin tuon pitäisi onnistua.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Predator
Voi jumalauta miten avuttomia ihmiset ovat.

Tee se perkeleen kotelo itse! Ei siihen tarvita kuin kaupasta saatavaa muovia, muoviliimaa, veitsi ja viivotin. Saat ihan itse tehtyä just sen kokoisen/näköisen kotelon kuin haluat. Jos osaat itse kuoria perunoita tai liimata jotakin johonkin, niin tuon pitäisi onnistua.

Entä jos en halua tehdä itse, enkä ole täysavuton?
Mitäs sitten?

Ei vaan kiinnosta lähteä askartelemaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mitkä ovat noi SM-Liiga finaalien pelipäivät?
Jos joku voisi ne tänne liimata pelipaikkakuntineen, niin hyvä.
(siis milloin Turussa, milloin Hki/Oulu)
Itse kun en löytänyt, onko edes vielä lyöty lukkoon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös