Sekalaisten kysymysten ketju

  • 416 309
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Sistis


Mistä helvetistä sitten tuo Tshingis Khan on oikein saanut päähänsä coveroida Irwinin kappaleen...

Ei tuo oikeastaan ole ihmeellistä kun tietää Irwinin olleen 70-luvulla Saksan musiikkilistoilla - ei nyt missään Top Tenissä, mutta kuitenkin. Esimerkiksi biisit Las Palmas ja St.Pauli & Reeberbahn menivät suomeksi laulettuina singleinä hyvin germaaneille kaupaksi. Münchenissä vaikutti myös muuan saksalaisbändi, jonka keikkaohjelmisto koostui pelkästään Irwinin biiseistä - saksaksi käännettynä... en kyllä muista tuon bändin nimeä.

Irwinin jälkeen Saksan soittolistoille noussut seuraava suomalainen olikin sitten Marion Rung, jonka saksankielinen versio El Bimbosta nousi ihan listan kärkeen. Marionin saavutuksen on pannut paremmaksi vasta hiljattain muuan The Rasmus...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitokset Preda näistä tiedoista!

Meikäläisellä on melko paha aukko juurikin tuon 70-luvun musiikkitapahtumista, johtuen pitkälti siitä, että olen syntynyt vuonna -80. Tuon Marion Rungin El Bimbo -hitin tiesin kyllä, mutta muuten tuo olikin sitten uutta tietoa. Suomalaisbändeistä myös Sielun Veljet sai 80-luvun loppupuolella jonkin verran kulttisuosiota juuri Saksassa - tosin nimellä L´Amourder ja enklanniksi veivaten...

Melko koomista muuten, että viuhahdus-laulusta tehdään Zorrosta kertova laulu... tosin saksaa osaamattomana en tiedä, vaikka se Zorrokin viuhahtelisi biisissä...
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Predator
Marionin saavutuksen on pannut paremmaksi vasta hiljattain muuan The Rasmus...

Eikös se ole myös HIM tarjonnut Valoa Saksan pimeydessä eli viiksiheavyn parissa vaeltavalle kansalle?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Sistis


Melko koomista muuten, että viuhahdus-laulusta tehdään Zorrosta kertova laulu... tosin saksaa osaamattomana en tiedä, vaikka se Zorrokin viuhahtelisi biisissä...

On koomista että saksan kielellä yleensäkään tehdään muuta kuin kantaaottavaa marssimusiikkia. 70-luvun lopulla Saksassa vaikutti viehättävä nuori laulajatar nimeltä Gilla. Hän esitti biisit aina saksan kielellä ja ohjelmisto koostui paljolti noihin aikoihin suureen suosioon nousseen Boney M-nimisen bändin biiseistä.
Meikäläisellä on yksi tuon Gillan älppäreistä ja täytyy kyllä sanoa että sellaiset discohumpat kuin Rivers of Babylon, Belfast ja Rasputin saavat saksankielisessä käsittelyssä jotenkin militaarisen vivahteen. Ihmekö tuo, saksaksi rakkauden tunnustuskin kuulostaa teloituskäskyltä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Maple Leaf
Eikös se ole myös HIM tarjonnut Valoa Saksan pimeydessä eli viiksiheavyn parissa vaeltavalle kansalle?

Juu on, mutta oliko HIM singlelistan YKKÖSENÄ Saksassa (Marion oli)? Siis kysyn, koska en todella tätä tiedä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Predator
Juu on, mutta oliko HIM singlelistan YKKÖSENÄ Saksassa (Marion oli)? Siis kysyn, koska en todella tätä tiedä.

"Join Me" julkaistiin marraskuussa 1999, ja se oli Saksan singlelistan ykkösenä seitsemän viikkoa. Tähän vaikutti varmaankin myös viiksi-Günthereiden maassa suosittu elokuva, jossa kyseinen biisi soi, leffan nimeä en kyllä muista.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Leffa taisi olla 13. kerros, ainakin yksi musiikkivideoversio oli siitä leffasta?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator
- - -
70-luvun lopulla Saksassa vaikutti viehättävä nuori laulajatar nimeltä Gilla.
- - -

Voihan virsu. Olin jo unohtanut koko Gillan. Mutta meikäläisellä oli myös Gillan levy, eikä ihan paskempi ollutkaan. Taisi vain ekassa erossa (EE I) jäädä ex-vaimolle. Mahtaisikohan vielä löytyä, jos vaikka pojilta kysyisi, hmmmph...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti fiftyeight
Voihan virsu. Olin jo unohtanut koko Gillan. Mutta meikäläisellä oli myös Gillan levy, eikä ihan paskempi ollutkaan.

Mies menee ja mies hakee älppynsä veks. Muistatko varsinkin sen Gillan version Boney Ämmän hitistä Belfast? Kertosäe kuulostaa jotenkin tältä:

- Belfast, Belfast, oder sicherchdrcgcdt unt schnitt unt der schundcv scher scnhtsfsfddre, Belfast, Belfast der glaunbclichndtere unt ain funksehrgruntschtstescht...

Aina kun tuo biisi alkaa, niin minä ainakin vedän kroppani tiukkaan asentoon, niin että kantapäät kolisevat. Tuon toimenpiteen jälkeen olen aivan kananlihalla ja odotan paniikissa että joku rupeaa potkimaan kämppäni ovea ja huutaa JUUDEN RAUS! Tämä siitäkin huolimatta, että meikäläisen esinahka on edelleen tallella ja Bar Mitsvah kuulostaa joltakin 70-luvun glam-rockia soittavalta tsekkipubilta.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Tulipahan mieleeni, että onko Simpsoneissa silloin tällöin soiva loistava biisi, jossa lauletaan jotain tyyliin "How Do You Like It?" jonkun oikean artistin esittämä, vaiko vain Simpsonien oma juttu? Helvetin hyvä discobiisi, jonka Disco-Stu on ainakin kerran päräyttänyt radiosta soimaan hänen vedettyä sokeria nassuun.

Väsyneenä sitä saa päähänsä kaikenlaista..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator
Mies menee ja mies hakee älppynsä veks.
- - -

No, jos ehdoin tahdoin tahtoo saada turpiinsa niin mikä ettei...

Laiskana ja muka ovelana laitankin siis vanhimman poikani asialle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Irwin-kyselyä jälleen...

Hyvämies teki aikanaan hitin, nimeltään Punaportin Blues. Ainakin tuo kokoelmalla oleva versio on melkoisen rauhallinen ja akustinen kappale. Mutta onko Irwin tehnyt biisistään myös rockimman version? Vai onko asialla joku cover-bändi? 'Irwinin Lapset'-niminen yhtye on ainakin ollut olemassa...

Tällaisen totaalisen upean, menevämmän version olen kuullut muutamaan otteeseen Radio Jannelta pelien tauolla. Kiinnostaisi tietää, kuka on ollut asialla, että voisin vaikka hankkia tuon kipaleen itselleni.

Vai pettääkkö vanhenevan nuorukaisen muisti jälleen kerran...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaaha... Irwin on sittenkin varas.

Löysin nimittäin netistä sivuston, jossa kerrotaan seuraavaa kappaleesta 'Viuhahdus':

Myöhemmin paljastui, että Irwin oli kopioinut Viuhahduksen Dean and Jeanin esittämästä Hey Jean, Hey Dean (let's have a party) -nimisestä kappaleesta

http://www.sunpoint.net/~irwingoodman/elamakerta.html

Eli siis taitaapi olla näin, että tuo Tshingis Khanin kappale onkin sitten tehty tuon 'Hey Jean, Hey Dean'-biisin pohjalta.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti Sistis
Irwin-kyselyä jälleen...

Hyvämies teki aikanaan hitin, nimeltään Punaportin Blues. Ainakin tuo kokoelmalla oleva versio on melkoisen rauhallinen ja akustinen kappale. Mutta onko Irwin tehnyt biisistään myös rockimman version? Vai onko asialla joku cover-bändi? 'Irwinin Lapset'-niminen yhtye on ainakin ollut olemassa...

Vai pettääkkö vanhenevan nuorukaisen muisti jälleen kerran...

Soon Sistis Goodmans- niminen orkesteri, joka moisen tempun on tehnyt. Porukka on tehnyt 'bout 4 ep-tä (+-1 kpl). Kyseinen viisu löytyy tuotokselta "Pohjaan asti"(?)

Eli ei petä.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Videofirma Makuunissa lienee tiistaisin ja torstaisin "clubipäivä", jolloin siis clubilaiset saavat jotain erikoistarjouksia. Mitähän nämä tarjoukset mahtavat olla?
 
Paljonkohan pitäisi lyödä euroja tiskiin (ja minkä myymälän tiskiin?), jos haluaisi mahdollisimman halvan, mutta silti toimivan kannettavan CD-soittimen?

Aparaatin ei siis tarvitse olla tuoreinta "high techiä" enkä kaipaa muita ominaisuuksia kuin "play" ja "skip". Puskurimuisteista tai pidennetyistä toistoajoista en tajua elintäkään, joten niitä en edes osaa kaivata. Perusasiat kun ovat kunnossa niin riittää.

Auttakaa minua. Olen kyllästynyt kuuntelemaan ihmisten horinaa bussissa. Sellainen ei sovi minulle aamuisin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Auttakaa minua. Olen kyllästynyt kuuntelemaan ihmisten horinaa bussissa. Sellainen ei sovi minulle aamuisin.
35 euroa Clas Ohlssonilta.

Toimii ja hyrrää. Yllättävän hyvät.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Super Bowlia kutsutaan maailman suurimmaksi yksittäiseksi urheilutapahtumaksi? Mikä siitä tekee yksittäisen? Eikös kyseessä ole runkosarjan ja pleijareiden viimeinen ottelu, finaali?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Miksi Super Bowlia kutsutaan maailman suurimmaksi yksittäiseksi urheilutapahtumaksi? Mikä siitä tekee yksittäisen? Eikös kyseessä ole runkosarjan ja pleijareiden viimeinen ottelu, finaali?"

Tätä käsiteltiin jo viime vuoden NFL/Superbowl-ketjussa.

Vastaus on varsin yksiselitteinen:
- Hype/Amerikkalaisten America First-asenne

Tosiasiassahan joku futiksen MM-finaali on Thö urheilutapahtuma ja toki määrittelyllä saadaan vaikka Juupajoen eukonpotkukilpailu luokitettua suurimmaksi tapahtumaksi.

Eli Superbowl kait nähdään erillisenä tapahtumana ja onhan se toki vuosittainen toisinkuin MM-finaali.
Ei Superbowl enää juurikaan eroa Stanley Cupista jossa conferenssien mestarit kohtaavat toisensa, ennen tilanne taisi olla siten että _ihan oikeasti_ eri liigojen mestarit kohtaavat toisensa.
Toisaalta taas Superbowlin katsojamäärät taitavat jäädä yksittäisistä formula1-kisoista joten...mutta rahaa tuossa varmaankin liikkuu eniten.

/mutuilua.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
[BToisaalta taas Superbowlin katsojamäärät taitavat jäädä yksittäisistä formula1-kisoista joten...mutta rahaa tuossa varmaankin liikkuu eniten.

/mutuilua. [/B]
En tiedä paljonko formuloita katsotaan, mutta aamulla uutistenlukija kertoi, että Superbowlia seuraa tv:stä miljardi ihmistä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä veikkaan että super bowl kysymyksen vastaus liittyy jotenkin mystisesti siihen asiaan, että minä olen viimeisimmän parin vuoden aikana käynyt kolmessa eri rakennuksessa, jotka ovat kaikki olleet maailman korkeimpia...
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
nousukausi

Mikä on se englanninkielinen biisi, joka soi Nousukausi-leffassa. En kyl tiedä, onko niitä siinä enemmänkin, mutta yksi tietty olisi haussa.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: nousukausi

Viestin lähetti JustinCase
Mikä on se englanninkielinen biisi, joka soi Nousukausi-leffassa. En kyl tiedä, onko niitä siinä enemmänkin, mutta yksi tietty olisi haussa.

Soundtrack biisilista

1 Tuure Kilpeläinen : Älä revi mua
2 Egotrippi : Älä koskaan ikinä
3 Mando Diao : To China With Love
4 Hurriganes : Mister X
5 Hurriganes : I Will Stay
6 Mando Diao : Sheepdog
7 22 Pistepirkko : Taxi
8 Scandinavian Music Group : Letitä tukkani
9 Bo Kaspers Orkester : Människor som ingen vill se

Original score (säv.Kerkko Koskinen)

10 Nousukausi
11 Jakomäki
12 Samba
13 Ilta
14 Takaa-ajo
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
David Bowien "Space Oddity (Major Tom)" kappaleessa tulee Bowien ääni molemmista kanavista täysin erilaisena, vähän siis kuin Bowien henkilökohtaisena duettona.

Oliko tämä se raita, jonka Bowie lauloi kahteen eri mikkiin, jotka oli asetettu samaan linjaan mutta eri etäisyyksille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös