Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 277
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämmöinen käsitys minulla on, että jos sopimus ei katkea niin lomapäivät kertyvät normaalisti ja jos soppari katkeaa niin lomapäivät maksetaan rahana. Yleensä sopimuslaiset ei pääse kauheesti lomia piteleen paitsi työttömänä :(
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Padis
Tämmöinen käsitys minulla on, että jos sopimus ei katkea niin lomapäivät kertyvät normaalisti ja jos soppari katkeaa niin lomapäivät maksetaan rahana. Yleensä sopimuslaiset ei pääse kauheesti lomia piteleen paitsi työttömänä :(

Vaikka soppari katkeaakin, niin tuonhan voi yrittää sopia pomon kanssa, että pitäisi edellisestä sopparista kertyneet lomat sitten kesällä 2005 näiden "uusien" lomapäivien kanssa. Ainakin avovaimollani kyseinen järjestely onnistui.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Vastauksia Master God. lle:


Kysymys 1: Lomaoikeus on ensimmäisen sopimuksen alusta lähtien.


Kysymys 2: Kun on määräaikainen sopimus joka päättyy 10.09-04 on loma pidettävä ennen sopimuksen loppumista tai työnantajan on maksettava loma rahana. Uusi työsopimus 15.09.-04 aloittaa uuden työsuhteen ja loman kertymän.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Salibandyyn tulee ensi kaudeksi sääntöuudistus, jonka mukaan palloa ei saa enää palauttaa maalivahdille. Meidän nelosdivariporukan kesken on kuitenkin kova tappelu siitä, että koskeeko uudistus kaikkia sarjatasoja vaiko pelkästään sm-sarjaa. Salibandy.nettiä kahlasin läpi, mutta en löytänyt mainintaa koko uudistuksesta...joten jos joku osaa sanoa satavarmasti miten asia on niin olisin erittäin kiitollinen...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti alex#10
koskeeko uudistus kaikkia sarjatasoja vaiko pelkästään sm-sarjaa.

Ei mitään tietoa, mutta varman tiedon saat varmasti liitosta.

Lähettelepä siis sähköpostia liitolle. Mahtaisikohan kilpailupäällikkö olla oikea henkilö: esko.kyyhkynen@salibandy.net

Tai sitten aluevastaava, yhteystiedot löytyvät täältä.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti alex#10
Salibandyyn tulee ensi kaudeksi sääntöuudistus, jonka mukaan palloa ei saa enää palauttaa maalivahdille. Meidän nelosdivariporukan kesken on kuitenkin kova tappelu siitä, että koskeeko uudistus kaikkia sarjatasoja vaiko pelkästään sm-sarjaa. Salibandy.nettiä kahlasin läpi, mutta en löytänyt mainintaa koko uudistuksesta...joten jos joku osaa sanoa satavarmasti miten asia on niin olisin erittäin kiitollinen...

Eikö tämä sääntö ole ollut jo useamman kauden voimassa?

Löytyy salibandy.netistä

http://www.salibandy.net/liitto/sarja-alue/kilpailusaannot/pelisaannot.html#501 -> 507 Vapaalyönnin aiheuttavia rikkeitä -> kohta 19.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni on nyt Nokia 3200- puhelin, ja olen tässä ajatellut vaihtoa. Paljonko tuollaisesta saa nykyään hyvitystä vaihdossa toiseen kännykkään? Itse olen ajattelut uudeksi puhelimeksi Sony Ericssonin T610-puhelinta, onko tästä minkälaisia kokemuksia? Muitakin ehdotuksia uudeksi puhelimeksi otan mielellään vastaan, hintaluokka tulisi olla mielellään alle 300€
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Jomppa
Eikö tämä sääntö ole ollut jo useamman kauden voimassa?

Löytyy salibandy.netistä

http://www.salibandy.net/liitto/sarja-alue/kilpailusaannot/pelisaannot.html#501 -> 507 Vapaalyönnin aiheuttavia rikkeitä -> kohta 19.

"Maalivahti ottaa toistamiseen vastaan syötön kanssapelaajalta ilman että pallo on välillä ylittänyt keskiviivan tai vastajoukkue on pelannut sitä."

Ennen pallon on siis saanut heittää omalle veskalle kerran mutta ei kahdesti peräkkäin. Säännön uudistumisesta en ole kuullut.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Viestin lähetti alex#10
Salibandyyn tulee ensi kaudeksi sääntöuudistus, jonka mukaan palloa ei saa enää palauttaa maalivahdille. Meidän nelosdivariporukan kesken on kuitenkin kova tappelu siitä, että koskeeko uudistus kaikkia sarjatasoja vaiko pelkästään sm-sarjaa. Salibandy.nettiä kahlasin läpi, mutta en löytänyt mainintaa koko uudistuksesta...joten jos joku osaa sanoa satavarmasti miten asia on niin olisin erittäin kiitollinen...

Uudistus koskee käsittääkseni pelkkää liigaa. Kenties mahdollisesti myös ykkösdivaria, mutta ei missään tapauksessa sitä alempia sarjatasoja. Naisten sarjoja uudistus ei myöskään koske.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käyttääkö kukaan teistä www.sonera.fi/kanava:n palveluja, kuten vakioviestejä?

Eilen yrittäessäni kirjautua sinne sisään, se pyysi ilmeisesti jotain uutta rekisteröitymistä tms. Ja niin sinne jossain kohdassa rekisteröidyinkin - tai ainakin yritin - mutta eipä se vieläkään ole alkanut toimia. Semmoinen valitusteksti tulee ainakin, että "käyttäjätunnuksesi ei ole aktivoitunut" tms., mutta jotenkin on silti sellainen tunne, että vika saattaa olla myös minussa. Itse kun en näissä hommissa mikään huippu olla. Varsinkin tällaisessa tapauksessa saattaa tulla ongelmia, kun ei oikein jaksaisi asiaan panostakaan, kun vituttaa se, ettei se tunnu toimivan. Mulla kun ei mitään tekstiviestejä ole varaa näpytellä, prkl!

Eli kertokaahan asiasta tietävät, mikä nyt saattaisi mättää. Vai eikö teidänkään uusi käyttäjätunnuksenne ole vielä aktivoitunut, milloin minullakaan ei olisi välttämättä vielä hätää? Vai olenko minä nyt tapani mukaan ihan pihalla kaikesta?

PS. Taas kaverini lähetti tekstiviestin. Kai sillekin pitää nyt puhelimen välityksellä vastata ja rahaa menee taas...

Muokkausta: Nettiosoitteen tarkennus.
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin, kiitoksia "Rontille", hyvä tietää, että vika ei olekaan minussa! Onhan siinä väliaikaisia käyttökatkoksia ym. ollut välillä aiemminkin, mutta nyt tuntuu olevan sitten kunnolla jumissa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ei soi kännykkä enää...

Tyttäreni Siemens käväisi eilen Saimaassa vähän vilvoittelemassa,mutta niin virkistävässä kylvyssä että pimeäksihän se meni.
Virrat tosin palautui tänään hetkeksi föönin suosiollisella avustuksella,mutta vähän ajan kuluttua hyytyi ja pimeni.
Kertokaahan vinkkejä onko luurin hyväksi vielä mitään tehtävissä?

Nimim:Mikroonko seuraavaksi
 

irGGu

Jäsen
Re: Ei soi kännykkä enää...

Viestin lähetti Le Banner
Tyttäreni Siemens käväisi eilen Saimaassa vähän vilvoittelemassa,mutta niin virkistävässä kylvyssä että pimeäksihän se meni.
Virrat tosin palautui tänään hetkeksi föönin suosiollisella avustuksella,mutta vähän ajan kuluttua hyytyi ja pimeni.
Kertokaahan vinkkejä onko luurin hyväksi vielä mitään tehtävissä?

Nimim:Mikroonko seuraavaksi

Naapurintätin taktiikka saattaisi toimia.

Tädin 3210 puhelimen päälle kaatui limsaa (lasten suosiollisella avustuksella) ja puhelin tietysti pimeni. Täti otti tilalle uuden puhelimen, mutta kun tuokin vuoden päästä lopahti toimintakyvyttömäksi, alkoi tuo kyseinen rouva tee-se-itse naiseksi.

Kaivoi vanhan 3210:n kaapista, otti irti kuoret ja akun, ja pisti puhelimen suoraan kraanan alle. Pesi siis limsat pois. Mietti sen jälkeen hetken mitä tekisi. Itse en olisi samaan lopputulokseen päätynyt, mutta tuo rouvashenkilö änkesi puhelimen "luurangon" kahden tennissukan sisään ja heitti vehkeen kuivausrumpuun.

Tuon jälkeen on puhelin toiminut, viimeksi tänään olen nähnyt siihen puhuttavan.

Tosin toinen naapurintyttö pudotti 3330:nsa vesilammikkoon, eikä puhelin toiminut. Ei ennen eikä jälkeen kuivausrummussa käynnin, joten ei kaikki voi aina toimia. Suosittelen kokeilemaan, vastuuta asiasta en ota.
 

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Viestin lähetti PeteX
Ainakin Ylen ohjelma oli: MOT- mikä oli tutkittava

Tai: mikä on todistettu
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Le Banner
Kertokaahan vinkkejä onko luurin hyväksi vielä mitään tehtävissä?
Puhelimen takuu taisi lakata olemasta voimassa hetkellä, jolla molskahti, joten tee-se-itse-keinoja voi käyttää. IrGGun ehdottamaa on jo kokeiltu käytännössä, mutta jos tuo tuntuu liian kovakouraiselta, niin kokeilepa tätä. Pura puhelin niin pitkälle kuin uskallat, ja uskot vielä osaavasi kasata sen. Sen jälkeen annat osien olla pidemmän aikaa vaikka jonkun pyyhkeen päällä ja annat kosteuden haihtua pois. Saattaa auttaa, tai sitten ei. Itse en ole tämänkaltaista huolto-operaatiota tehnyt.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Ei soi kännykkä enää...

Viestin lähetti Le Banner
Tyttäreni Siemens käväisi eilen Saimaassa vähän vilvoittelemassa,mutta niin virkistävässä kylvyssä että pimeäksihän se meni.

Kannattaa koittaa purkaa se osiin ja sitten puhdistaa vaikkapa tops(???)-puikolla joka nippeli ja nappeli. Kannattaa myös antaa olla auki joitakin päiviä, että pääsee kunnolla kuivumaan.

Kokonaisuutena homma on yhtä arpapeliä. Toisilla toimii, toisilla ei. Usein toimii jonkun aikaa ja sitten simahtaa. Tolla puikkopuhdistuksella on pari tuntemaani tyyppiä saanut puhelimen toimimaan pysyvästi.

Jos puhelin tipahtaa johonkin muuhun nesteeseen kuin veteen, niin puhelin kannattaa mahdollisesti heti perään käyttää vedessä, jotta sokeri ja muut aineet poistuisivat suurimmilta osin. Tuo sana mahdollinen on edellisessä sen takia, että en ole asiassa mikään expertti, vaan pelkästään maalaisjärjen pohjalta olen yrittänyt miettiä :)
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Reijät

Viestin lähetti pale
Miksi katuihin, niitä päällystettäessä, tehdään arviolta halkaisijaltaan n.12-18cm pyöreät reijät n. 60cm välein ja nimenomaan kadun poikki?
Ainakin pyöräteillä usein nuo tehdään niitä kulunestopylväitä varten. Niitä kun on kovin vaikea asvaltista läpi saada tai asvaltilla saada paikallaan pysymään.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Rygge
Voiko lähteä töistä kotiin, jos väsyttää?
Voi, eikä tarvitse tulla koskaan enää takaisin! Toinen, taloudellisesti parempi, vaihtoehto on nukkua töissä.

Ja kysymykseni tällä kertaa:
Saako ensi kaudella SM-liigassa rankkarikisassa ampua pelaaja joka on tuomittu 2-minuutin jäähylle ajassa 63:01?
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Ei soi kännykkä enää...

Viestin lähetti Fläppis

Jos puhelin tipahtaa johonkin muuhun nesteeseen kuin veteen, niin puhelin kannattaa mahdollisesti heti perään käyttää vedessä, jotta sokeri ja muut aineet poistuisivat suurimmilta osin. Tuo sana mahdollinen on edellisessä sen takia, että en ole asiassa mikään expertti, vaan pelkästään maalaisjärjen pohjalta olen yrittänyt miettiä :)
Olen kuullut saman asian, eli aina vesikylpy perään, puhelin kosteana muoviin ettei puhelin pääse kuivumaan ja kipinkapin luuri huoltoon. Itse kastuminen ei tee pahinta vauriota vaan kuivuminen. Varsinkin jos kyse on merivedestä tai jostakin muusta nesteestä kuin makeasta eli about normaalista vedestä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Puhelimista sen verran, että usein puhelimen saa toimimaan väliaikaisesti, mutta jokunen kuukausi tuhoaa luurin lopullisesti tai ainakin osittain. Ilmeisesti sisällä olevat piirilevyt ja muut nippelit alkavat hapettumaan, ja tämä hidas operaatio on varsin turmiollinen.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Ei soi kännykkä enää...

Viestin lähetti Rocco
Olen kuullut saman asian, eli aina vesikylpy perään, puhelin kosteana muoviin ettei puhelin pääse kuivumaan ja kipinkapin luuri huoltoon.

Käsittääkseni upottavat huollossa kapulan pirtuun, tahi vastaavaan liemeen. Tuolla tempulla kuulemma ainakin korjataan kastuneita läppäreitä yms..

En toki vannomaan mene, joten sieltä huollosta ei kannata lähteä pirtua kinumaan..

K
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Miksi pyörä/kävelytiellä kulkevat jalankulkijat kävelevät aina, lähes poikkeuksetta keskellä väylää?



Tämän täytyy olla elämän suurimpia mysteerejä:

Mistä auto tai joku muu kodinlaite tietää aina hajota juuri sillä hetkellä, kun olisi kasassa hieman ylimääräistä hilloa? Miksi tuo hajoava juttu sitten yleensä maksaa vielä juuri sen verran, kuin ylimmääräistä on jemmassa??

K
 

Tuamas

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Ei soi kännykkä enää...

Viestin lähetti Kaiser Soze
Käsittääkseni upottavat huollossa kapulan pirtuun, tahi vastaavaan liemeen. Tuolla tempulla kuulemma ainakin korjataan kastuneita läppäreitä yms..

En toki vannomaan mene, joten sieltä huollosta ei kannata lähteä pirtua kinumaan..

K

- Huollossa puhdistetaan puhelin ensin jollakin pirtua vastaavalla ja sitten se ultraäänikuivataan. Kastumistapaus lopettaa suoraan takuun ja usein puhelin sitten jälkeenpäin alkaa nikottelemaan. Eli jos ronttaatte puhelinta huoltoon kastumisen takia, niin muistakaa että huollon maksatte itse, puhelin ei silti välttämättä tule täysin kuntoon ja todennäköisesti alkaa oireilemaan myöhemmin, vaikka se olisi saatu "pelastettua". Eli mitään 3310:aa ei todellakaan kannata ainakaan huoltoon viedä kuivattavaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös