Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 283
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Shane

Jäsen
Onko jyun irc-serveri nurin vai mikä on kun ei ole kanaville päässyt millään sitten aamupäivän? Muilla vastaavia ongelmia?

Nim. "vieroitusoireita jo"
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sanokaa mulle miten opin matikassa prosenttilaskut. Tänään ekan kerran oli matikkaa ja heti pihalla. Opettaja siellä on semmonen, joka suosii niitä jotka osaa. Ja meikä ei osaa, eikä se kovinkaan helposti tunnu mua enää auttavan kun viime lukukautena tuli vittuiltua "vahingossa"... Ja muutenkin kapinoin sitä vastaan. Oikeesti oon ihan kiltti, ku "enkeli" (:P), mut se sano mua rakkaaks lapseks....:)

Eiku ihan oikeesti, jelppikää jos osaatte!

7kk.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti Unelma
Sanokaa mulle miten opin matikassa prosenttilaskut. Tänään ekan kerran oli matikkaa ja heti pihalla. .
Ikäsi mukaan taitaa kyseessä olla ihan perusprosenttilaskut, joten tässä yksi tapa oppia. Tällä meidän matematiikan opettaja aikoinaan hakkasi tyhmillekin kalloon prosenttilaskun salat:

Jakoviivan alle aina 'kuin' tai '-sta', eli "...kuin 100" tai "100:sta".

Esim. Kuinka paljon 50 on 100:sta
50 / 100 * 100% = 50 %

Tuolla tekniikalla muistelisin idiooteimmankin älynneen prosenttilaskun yksinkertaisimmat perusteet ja kun jotain osaa niin vaikeimpien juttujen oppimiseen löytyy vähän enemmän motivaatiota.

Edit. poistin toisen esimerkin äärimmäisen, ja käsittämättömän, epävarmuuden seurauksena. Enää pitäisi tietää pyyhinkö ekonomin papereilla persettä vai sytytänkö takan.
 
Viimeksi muokattu:

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi Jatkoajan keskutelupalsta elää ihan eri kellon aikaa kuin muu Suomi? Kunhan kysyn...

7kk.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Unelma
Miksi Jatkoajan keskutelupalsta elää ihan eri kellon aikaa kuin muu Suomi? Kunhan kysyn...

7kk.

Miksi kirjoitat joka viestiin 7kk? Laskettu aika? Peruskoulu loppuu?
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti InSideHockey
Miksi kirjoitat joka viestiin 7kk? Laskettu aika? Peruskoulu loppuu?

Et sä haluu tietää sitä. Ei se oo oikeesti tietämisen arvosta. Tai siis se ei oo mitään kivaa. Ja hei haloo, meikä 15-wee- joo laskettu aika... Sori. Mut se kellonaika juttu! Miks se on eri ajassa?
Ai kato Tao Tao tulee telkasta!:D

7kk.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Unelma
Et sä haluu tietää sitä. Ei se oo oikeesti tietämisen arvosta.

7kk.

Minäkin olen ihmetellyt samaa mitä ISH, nyt menetän suorastaan yöuneni ryhtyessäni pohtimaan sen tarkoitusta.

vlad.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vlad
Minäkin olen ihmetellyt samaa mitä ISH, nyt menetän suorastaan yöuneni ryhtyessäni pohtimaan sen tarkoitusta.


Vlad, voisko tuo olla jokin erikoisen aseen kaliiberi? Minä olen jo niin pahasti hurahtanut aseisiin, että tuo kk täytyy tarkoittaa konekivääriä.

Terveisin nimim. 88 mm und Sehr Witsich
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainiin tää on sekalaisten kysymysten ketju. Ja jottei Vlad menettäisi kokonaan yöuniaan, paljastan siitä jotakin. Se liittyy kuolemaan. Täytyy tähän lopettaa ettei mee "chattaamiseks" ja etten saa toista varoitusta...:D

7kk.
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Okei tekniikan ei ihmelapsi ei osannut vaihtaa sitä. Mutta kiitos kuitenkin. Mutta nyt uusi kysymys: vähentääkö pomppiminen oikeasti muka osteoporoosin tulemisen mahdollisuutta, kuten Hämeensanomissa menneellä viikolla väitettiin?

7kk.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Unelma
Mutta nyt uusi kysymys: vähentääkö pomppiminen oikeasti muka osteoporoosin tulemisen mahdollisuutta, kuten Hämeensanomissa menneellä viikolla väitettiin?

7kk.

Pomppiminen kuten muukin liikunta vähentää mahdollisuutta sairastua osteoporoosiin
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Unelma
- - -
7kk.

Kun nyt olet jo yli kuukauden valittanut kaikesta mahdollisesta, niin eikö tuon "7kk" pitäisi olla tällä hetkellä esim. "6kk"?
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Minulla olisi matkapuhelinoperaattoriini liittyvä kysymys:

Olen joskus toissa vuoden jouluna saanut 150 euroa ilmaista puheaikaa (10 e/kk) liittymän kahdelle taajuudelle päivityksen kunniaksi. Oman, heikon laskupääni mukaan tämä aika on kulunut jo joskus maaliskuun tienoilla. Jostain kumman kuitenkin se isoin operaattori hyvittää sitkeästi laskussani sitä kymmentä euroa - tämä on ollut minusta oikein hauskaa, kunnes viime aikoina olen ruvennut miettimään, onko operaattorilla "väärin" laskutettuaan juridista oikeutta karhuta takaisin menettämiään useita kymmeniä euroja? Kannattaako minun oitis esim. ilmiantaa itseni vai saattaisinko päästä kuin koira veräjästä, jos vaihdan liittymäni? Vai voinko turvallisin mielin olla vaan ihan hissuksiin koko asiasta?
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti fiftyeight
Kun nyt olet jo yli kuukauden valittanut kaikesta mahdollisesta, niin eikö tuon "7kk" pitäisi olla tällä hetkellä esim. "6kk"?

Joo, no oikeesti sen pitäis olla 4kk. jos sen ihan sillain ottais. Mut emmä jaksa alkaa vaihtaan sitä. Laiska kun oon.

Niin ja yks kyssä vielä. Onks oikeesti totta, et suklaassa on ketun rasvaa?

7kk.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mikä tai missä on Maailman Tappi?

Use it in a sentence:

"Me voidaan odottaa vaikka maailman tappiin asti mutta Pena ei saa hankittua meille kunnon vahvistuksia"
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Unelma

Niin ja yks kyssä vielä. Onks oikeesti totta, et suklaassa on ketun rasvaa?

Suklaassa on paljon rasvaa (noin 30 %), josta pääosa on tyydyttynyttä, mutta enpä ole koskaan törmännyt väitteeseen, että suklaassa olisi ketun rasvaa. Miksi edes olisi koska eihän kettu nyt kovinkaan tunnettu ole rasvaisuudestaan? Toisekseen kettu ei kuulu ainakaan Suomessa niihin eläimiin joita käytetään ihmisravinnoksi (toki joku metsästäjä voi maistella kettupaistia), eiköhän ketunruhot tarhoilta etc. mene eläinrehuksi tai sitten kaiveta maahan. Suklaan valmistus on myös hyvin tarkoin määriteltyä, mitä saa käyttää jotta tuotetta kutsuttaisi suklaaksi, enkä koskaan ole kuullut huhuakaan ketunrasvan käytöstä suklaanvalmistuksessa vaikka suvussa on (on ollut) useampiakin suklaanvalmistuksessa mukana olleita ihmisiä, ja itsekin olen työharjoittelussa ollut makeistehtaassa ja nähnyt suklaamassan valmistusta - ketuista en tuolloin nähnyt vilahdustakaan.

Entäpä jos olisikin, eipä se minua haittaisi tippaakaan, perkeleen hyvänmakuisesta herkusta siitäkin huolimatta on kyse!

vlad.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti InSideHockey
Mikä tai missä on Maailman Tappi?

Use it in a sentence:

"Me voidaan odottaa vaikka maailman tappiin asti mutta Pena ei saa hankittua meille kunnon vahvistuksia"
Oisko se maailmanloppu?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
"Mennä niin kauas kuin pippuri kasvaa".

Minne siis olisi mentävä?

Niin, ja missä on Huitsin Nevada?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ainakin Kreikassa (ja muissa välimeren maissakin) oppaat esittelevät nokkelasti pippuripuskia turisteille. Käyttäen siis juuri tuota kulunutta sanontaa. Kyllä sitä varmaan joku kotipuutarhuri lähempänäkin kasvattelee.

Siikajoella on kebab-paikka Huitsin Nevada, Huittisissa sen niminen taidegalleria, sellainen levytysstudio on jossain ja turkulaisetkin tietävät googlen mukaan kyseisen mestan. Sanonnan alkuperää en kyllä tiedä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Predator
Niin, ja missä on Huitsin Nevada?
Been there.

Lähdin vuokra-autolla ajamaan Las Vegasista Grand Canyonille, mutta käännyin "siitä yhdestä" risteyksestä oikealla kun ei pitänyt. Tämän tajuttuani päätin kääntyä _välittömästi_ seuraavasta risteyksestä takaisin päin. Erinomaisen fiksu päätös. Ylimääräistä ajamista tuli vain n. 50 kilometriä. Sillä reissulla näin elämäni ensimmäisen ja ainoan kerran villi-aaseja. En tiennyt että Nevadassa - tai oikeastaan missään muuallakaan - on sellaisiakin.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
En tiedä...

...saako tässä ketjussa kysellä asiallisia kysymyksiä, mutta kysyn kuitenkin.

Nimittäin kesälomista.

1) Jos henkilö A solmii määräaikaisen työsuhteen 31.5.-10.9.2004 ja tämän jälkeen jatkaa ko. työsuhdetta edelleen määräaikaisena esimerkiksi 10.9.2004-10.9.2005, onko A:lla oikeus kesälomaan kesällä 2005?

2) Jos henkilö B solmii määräaikaisen työsuhteen 31.5.-10.9.2004 ja tämän jälkeen jatkaa työsuhdetta 15.9.2004-10.9.2005, onko B:llä oikeus kesälomaan kesällä 2005 ja onko kesäloman kertymäaika tällöin 31.5. vai 15.9.2004 alkaen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös