What the... 1. Mitkä on nokkapihdit? 2. Kuvitteletko sä tosissasi, että mä omistaisin sellaiset?Viestin lähetti wilco
Pienillä pihdeillä (nokkapihdit)
What the... 1. Mitkä on nokkapihdit? 2. Kuvitteletko sä tosissasi, että mä omistaisin sellaiset?Viestin lähetti wilco
Pienillä pihdeillä (nokkapihdit)
Viestin lähetti Pikku Myy
What the... 1. Mitkä on nokkapihdit? 2. Kuvitteletko sä tosissasi, että mä omistaisin sellaiset?
No kyllä Poriin kannattaa mennä (ja kyllä raumallekin ainakin kesäaikaan) ihan Porintietä pitkin. Siellä saa kesällä päästellä suurimmaksi osaksi sataa ja varsinkin Forssan ja Huittisten väli on melko hiljainen. Sitävastoin Kasitiellä Turun päässä on menossa aika suuret tietyöt. (Ja Turusta Poriin ajelee nopeammin Säkylän kautta kuin rauman kautta muutenkin)Viestin lähetti Nikke
Taas kysellään reitinvalintoja.
Mitäs ovat JA:laiset mieltä kun meikän pitäisi mennä Poriin? Kannattaako mennä Turun kautta moottoritietä pitkin vai suoraan Porintietä jossa on 80 km/h rajoitus. Ainakin joku kertoili että Raumalle kannattaisi mennä Turun moottoritien kautta.
Viestin lähetti korkki
Saanko kysellä että minkä hemmetin takia olet tulossa Poriin?
Viestin lähetti korkki
Saanko kysellä että minkä hemmetin takia olet tulossa Poriin?
No, siellä nyt on yksi hässäkkä tai yhdet bileet jonne allekirjoittaneen on tarkoitus mennä. Kyllä tässä on vähän jo itsekin huolissaan. Lähiaikoina pitäisi käydä akselilla Oulu-Pori-Jyväskylä.Viestin lähetti Olkku
Ihan samaa ihmettelisin, jos sopii?
Viestin lähetti msg
Minä ainakin elän käsityksessa, että uusi kuukausipalkkalainen tienaa kaksi(2) lomapäivää / kk niiltä kuukausilta kun työpäiviä on min 14. Jos taasen tekee tuntihommia, tienaa lomakorvausta 9 % ansioista.
Toisaalta olenpa nähnyt kunnallisen työnantajan paperin, jossa tätäkin mallia sovelletaan hieman omituisesti.
Ja viikon loma rokottanee 6 kertynyttä lomapäivää vrt kesäloma 24 pv =4 vko
Jos taasen työsuhde on kestänyt yli vuoden niin lomaa kertyy 2,5 pv /kk ja prossat tuntiduunarille lienevät 11,5.
Viestin lähetti Pikku Myy
What the... 1. Mitkä on nokkapihdit? 2. Kuvitteletko sä tosissasi, että mä omistaisin sellaiset?
Viestin lähetti hanu
Pieniä TES-kohtaisia eroja tosin on.
....
Tuossa perusajatus lyhyesti, kaiken maailman laskentasääntöjä ja poikkeuksia löytyy eri TES:sta pilvin pimein, mutta tuo on minimitaso työntekijän kannalta.
Viestin lähetti msg
Niin itsehän en ole kuin TES:ien piirissä ollut. Olen nähnyt VES-pohjaisen taulukon, jossa kolmella kuukaudella sai vain viisi päivää.
En sitten tiedä miten VES huomio lauantait, jos silläkään on mitään väliä.
Viestin lähetti msg
Ilmeisen yleistä lienee kusettaa suviuunoa ja jättää lisät ja lomat maksamatta. Onhan se selvää säästöä.
Viestin lähetti Andrej
Kaverisi kusetti. Suomessa eivät laki, asetukset eikä yleiset käytännöt anna periksi heitellä alkoholijuomaan vaihtelevia prosentteja. Primalco (vai mikä se nyt onkaan) olisi saanut melko isot rapsut jos noin olisi käynyt. Kossu on 38-prosenttista.
Saman urbaanilegendan olen kyllä kuullut minäkin pariin otteeseen.
Viestin lähetti rellu
Kysymys tamperelaisille palstalaisille
Viestin lähetti rellu
Kysymys tamperelaisille palstalaisille
Tuli eilen poikettua kosken rannalla Rossossa. Tulin siinä ennestään tuntemattomille pöytänaapureille maininneeksi käyneeni saman Koskipuiston ravintelin terassilla piipunvälikaljoilla jo 30 vuotta sitten. Vaikka olivat vanhoja trelaisia, ei käsite piipunvälikaljat ollut tuttu.
Heitänkin tänne kysymyksen, josko kukaan tuntee käsitteen! Tamperelaisille on paikallistuntijoina etua. Annan lisäksi vinkiksi, että piipunvälikaljat ovat mahdolliset vain ko. ravintolan terassilla ja vain tiettynä aikana vuodesta. Esimerkiksi eilen se ei olisi ollut mahdollista.
Viestin lähetti Andrej
Vielä tuosta Koskenkorvan prosentista:uollainen ongelma tuotantoprosessissa oikein johtuu? Onhan alkoholia tislattu jo melko pitkään, joten luulisi että prosentit osataan laittaa kohdalleen ilman suurempaa säätöä.
Viestin lähetti Andrej
Viestin lähetti Ruutiveijari
Onko tämä tyylikkäämpää? Onko hymiön käyttö rahvaanomaista, teinimäistä?
Ahaa. Käsitemaailmani on nyt vähän sekaisin. Hymiö sanana kirjoitettuna on siis sarkasmia? Kun sarkasmille on oma hymiönsäkin... Ähhäh.Viestin lähetti Kaiser Soze
Vaiko kenties sarkasmia.. Näin sen itse ainakin käsitän..
Viestin lähetti Andrej
Pitäisköhän ottaa yhteyttä ihan tuonne Primalcoon, että saadaan tämä asia selväksi? Tai tietäisiköhän Hesarin Torsti? Ei tähän taida näin harrastelijapohjalta selvyyttä tulla.