Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 296
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No perhana. On kai se uskottava kun todistajia alkaa ilmaantua kuin kavereita kossupullon omistajalle.

Käsittämättömän leväperäistä toimintaahan tuon tasoinen laaduntarkkailu on. Nuo viinat kun ovat niitä harvoja suhteellisen vapaasti myytäviä tuotteita, joilla normaalikäytöstä aika vähän eroavalla tyylillä saa itseltään hengen.

EDIT: No nyt sitten Jeda kiirehti jo murtamaan vaivalla rakennetun konsensuksen.

Noh, palaan huomenissa tarkistamaan mihin lopputulemaan on päädytty. Nyt kohti Joutsan järviä, kanootti kuulema jo odottelee malttamattomana.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pikku Myy
Ohoi kotitalousnerot ja tee-se-itse-martat! Mites rikkoutuneen hehkulampun saa pois kattovalaisimesta sormiaan hajottamatta?

Soitat nasakalle naapurinpoitsulle ja pyydät vaihtamaan. Palkkioksi annat armottoman kielarin.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Viestin lähetti Kaiser Soze

Tänäpäivänä tuote on varmasti kunnossa, eikä heittoja ole.
.....
....Vähän kuin ässä-arpaa ostamaassa - tuleeko voitto vai häviö..

Eipä taida enää Kossupullon pohjassa olla niitä K- tai R-merkintöjäkään, vai onko? Meinaan aikanaan jännättiin aina Alkon tiskillä saadaanko Kikkeliä vai Rähinää. Jos tuli K, oli saanti varma ja jos R, meni rähinäksi.

Virallisesti K tai R taisi tietysti tulla valmistus-/pullotuspaikkakunnista Koskenkorva/Rajamäki.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Nikke
No, siellä nyt on yksi hässäkkä tai yhdet bileet jonne allekirjoittaneen on tarkoitus mennä. Kyllä tässä on vähän jo itsekin huolissaan. Lähiaikoina pitäisi käydä akselilla Oulu-Pori-Jyväskylä.
Olen myös menossa lauantaina bileisiin jonne tulee paljon ihmisiä pääkaupunkiseudulta. Ollaankohan menossa samoihin... (Ne bileet eivät kyllä ole Porissa vaan erään järven rannalla 30 km päässä Porista)
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti rellu
... Meinaan aikanaan jännättiin aina Alkon tiskillä ...

Tästä tulikin mieleeni että onko enään olemassa "palvelu" Alkoja? Siis niitä missä väkevät saadaan tiskin takana olevalta myyjältä. Oulusta ne taisivat kadota ennenkuin itsellä oli niissä ikää asioida joten käynti Pyhäsalmen (tahi -joen) Alkossa vuonna 94 tuntui varsin eksoottiselta kokemukselta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti rellu
Virallisesti K tai R taisi tietysti tulla valmistus-/pullotuspaikkakunnista Koskenkorva/Rajamäki.
Ei, vaan pullon valmistuspaikka Karhula tai Riihimäki. Koskee muitakin lasipulloja kuin Kosanderia, jopa ruskeitakin. Kirjaimen vieressä on valmistusvuosi.

Ja meillä ne muuten kulkivat nimillä keskusteluviina ja rähinäviina.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä viikolla uutisoitiin, että hainkarkoitusvoide on vihdoinkin vuosikymmenien kehitystyön jälkeen saatu surfailijoitten ja sukeltajien iloksi valmiiksi.

Semmoinen asia tuli terassilla jutellessa mieleen, että toimiikohan se, jos hailla on nuha?

EDIT:typo
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kossun volteistahan nousi mielenkiintoinen keskustelu.

Selvennän minäkin ensimmäistä viestiäni sen verran, että se kuka minulle tuota kertoi ei ollut "oikea kaverini" vaan nimenomaan alalla töissä. Jos en ihan väärin muista toimenkuvaa, niin kiersi Alkoja niinkuin tukkurin edustajana. Muistelisin hänen edustaneen myös kossua, koska muutenhan kaikki olisi ollut liian helppo leimata kilpailijan mustamaalaamiseksi.

Valitettavasti vain vuosia on tuosta kulunut jo niin paljon, etten kovinkaan tarkkaan keskustelua muista. "Puhtaudesta" oli kuitenkin puhe, ja tuotantotapa erilainen kuin muissa viinoissa.

Hyväksyn kyllä urbaani legenda -selityksenkin. Olenhan tuon jutun kuullut muiltakin, mutta kerran siis myös luotettavan tuntuiselta taholta. Eikä se ainakaan vähentänyt epäilyksiä, että juuri kossun päähännousemista oli tuolloin lähes mahdotonta ennustaa - verrattuna muihinkin kirkkaisiin siis.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Everton
Hyväksyn kyllä urbaani legenda -selityksenkin. Olenhan tuon jutun kuullut muiltakin, mutta kerran siis myös luotettavan tuntuiselta taholta.

Näissä on aina se, että kukaan ei koskaan ole itse ollut tämä luotettava henkilö, se on aina joku "luotettava" puolituttu. Sama kuin siinä väännössä, että ovatko RAY:n koneet fiksattuja. Aina on jonkun kaverin kaveri, kuka siellä on duunissa. Koskaan ei RAY:n asentajaa ole tavoitettu.

Niin, ja ne ei todellakaan ole fiksattuja.

Ai niin ja, olen itsekin kuullut takavuosina saman urbaani legendan, että jostain Alkosta oli löytynyt 9% Kossua. Joo.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Ufoja liikkeellä

Viestin lähetti Jeda
Kossu on vain 38-volttista, jos pakastin on kylmempi kuin -21 asteinen kossu jäätyy. Väittäisin, että aika monen pakastin on ko. lämpötilaa kylmempi.

Kossun jäätymislämpötila on noin -41 celsiusastetta.

Että silleen...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sen verran tuohon Kossu-juttuun, että:

a) olen toiminut Alko-yhtiöissä 15 v., tarkemmin en voi kertoa
b) kaverini oli Rajamäellä laaduntarkkailijana
c) tiedän about kaikki urbaanilegendat Kossun ympäriltä.

Voin vakuuttaa, että kaikki Kossu, joka Ilmajoella on tehty, on ollut pulloon merkityn vahvuista 0,2% tarkkuudella.

Jeda on asian ytimessä. Usein pakastimessa eri kohdissa on eri lämpötila (eli kylmyys) mm. siten että lähellä ovea tai luukkua saattaa olla se 20 astetta pakkasta, koska sen pakastimen termostaatti on siinä vieressä, ja oven vierestä aina vuotaa. Taasen siellä syvemmällä tai peremmällä kylmyys saattaakin olla jo lähellä 25 pakkasta. Olen saanut Kossun hyhmäiseksi mm. unohtamalla sen 30 asteen pakkasessa riittävän kauaksi aikaa ulos.

Kokonaan toinen juttu sitten onkin, miksi Dry Vodka ja Finlandia Vodka ovat eri hintaisia vaikka tavara on samaa.

edit. Wilcolle, että ymmärtääkseni tässä alun perin kysyttiin, miksi Kossu menee hyhmäiseksi, eli ei jäädy umpeen. Mikä tahansa viina jäätyy umpeen, kun pannaan esim. hiilihappojään sekaan. Ja tästä aasinsiltana olen muutaman kerran tehnyt boolia, johon laitetaan hiilihappojäätä. Boolista nouseva ja maata pitkin laskeva höyry tekee aika mukavan noitamaisen efektin.
 
Viimeksi muokattu:

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Soitat nasakalle naapurinpoitsulle ja pyydät vaihtamaan. Palkkioksi annat armottoman kielarin.
Sille (n.18v) joka huorittelee vai sille (n.8v), joka joka viikonloppu herättää kavereineen remuamalla ikkunan takana?
 
Voi olla, että olen tulossa jälleen hulluksi, mutta eikös osoitteessa www.sbs.fi pystynyt ennen kuuntelemaan erilaisia radiotaajuuksia netin välityksellä?

Nyt en löydä sivustolta millään sitä linkkiä, joka streamin aukaisisi.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Prodigysta

Onkos Keith Flint vielä kuvioissa mukana vai pyörittääkö Liam nykyään yksin ko. bändiä? Girls-sinkussahan Keith ei ainakaan esiinny.
 

Haamu

Jäsen
Ford Mondeo

Minkä takia Ford Mondeot ovat halpoja luokassa "5-7 vuotta vanhat farmariautot". Fiatit minä ymmärrän, mutta kun Mondeot on samassa hintaluokassa. Onko tuon ikäisissä Mondeoissa joku tyyppivika?
 

Tuamas

Jäsen
Re: Ford Mondeo

Viestin lähetti Haamu
Minkä takia Ford Mondeot ovat halpoja luokassa "5-7 vuotta vanhat farmariautot". Fiatit minä ymmärrän, mutta kun Mondeot on samassa hintaluokassa. Onko tuon ikäisissä Mondeoissa joku tyyppivika?

- Fordilla on varsin huono maine, sama pätee mm. ooppeleihin.
Ja tuon ikäisissä Fordeissa yleensä tuppasi olemaan hiukan vikaa, kuin myös uudemmat Focukset ovat täysiä vikapesäkkeitä, sen perusteella mitä omistajat ovat puhuneet...
 

Tuamas

Jäsen
Re: Prodigysta

Viestin lähetti Claudius
Onkos Keith Flint vielä kuvioissa mukana vai pyörittääkö Liam nykyään yksin ko. bändiä? Girls-sinkussahan Keith ei ainakaan esiinny.

- Ei ole mukana, tässä pää-arkkitehtina on juuri Howlett ja se toinen alkuperäinen jantteri, jonka nimi ei nyt tule mieleen...
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Re: Re: Ford Mondeo

Viestin lähetti Tuamas
- Fordilla on varsin huono maine, sama pätee mm. ooppeleihin.

Niin, joskus olen kuullut kysyttävän, että minkä takia on olemassa Ford-merkkisiä autoja? - No tietysti siksi, että olisi edes joku muu huonompi kuin Opel.

Ja sekalainen kysymys: Kuinka kauan 2100mAh:n akkupatterit kestävät digikamerakäytössä? Minulla kun ei ole minkäänlaista käsitystä (vuorokausi?/viikko?/vuosi?).
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti fiftyeight
Wilcolle, että ymmärtääkseni tässä alun perin kysyttiin, miksi Kossu menee hyhmäiseksi, eli ei jäädy umpeen. Mikä tahansa viina jäätyy umpeen, kun pannaan esim. hiilihappojään sekaan.

Niin, niin, mutta vastasinkin vain kohtaan, jossa väitettiin kossun jäätyvän -21 asteessa. Kyllähän se jo sitkeämmäksi tulee -15 asteen jälkeen.

Että silleen...
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Prodigysta

Viestin lähetti Tuamas
- Ei ole mukana, tässä pää-arkkitehtina on juuri Howlett ja se toinen alkuperäinen jantteri, jonka nimi ei nyt tule mieleen...

Kiitokset vastauksesta.

Itse olisin mielelläni Keithinkin panosta edelleen Prodigyssa kuunnellut, mutta eipä siinä mitään, hyvä se on näinkin.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
NYT ON PANIIKKI! Huomenna kutsuntatarkastus ENKÄ LÖYDÄ KUTSUNTAPAPEREITA MISTÄÄN!!! Mitä pitäisi tehdä? Olen kääntänyt koko huushollin ylhäältä alas mutta EI VAAN LÖYDY! Veikkaan, että ovat hukkuneet muuton yhteydessä. Voiko niitä jotenkin tilata uudelleen?
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti pancor
NYT ON PANIIKKI! Huomenna kutsuntatarkastus ENKÄ LÖYDÄ KUTSUNTAPAPEREITA MISTÄÄN!!! Mitä pitäisi tehdä? Olen kääntänyt koko huushollin ylhäältä alas mutta EI VAAN LÖYDY! Veikkaan, että ovat hukkuneet muuton yhteydessä. Voiko niitä jotenkin tilata uudelleen?

- Ne voi tilata uudestaan tai niitä voi täytellä paikan päällä. Varsinkin jos kyseessä on pelkkä lääkärintarkastus, et tee tuolla paperilla mitään.
Ja jos kyseessä on lääkärintarkastus ja haluat vaikuttaa särmältä tyypiltä, niin tilaa sotilasläänisi toimistosta papyrykset.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Viestin lähetti Tuamas
- Ne voi tilata uudestaan tai niitä voi täytellä paikan päällä. Varsinkin jos kyseessä on pelkkä lääkärintarkastus, et tee tuolla paperilla mitään.
Ja jos kyseessä on lääkärintarkastus ja haluat vaikuttaa särmältä tyypiltä, niin tilaa sotilasläänisi toimistosta papyrykset.

No mutta, kun minulle nimenomaan sanottiin, että ne pitäisi olla mukana ja se tarkastus on huomenna joten ei taida tilaus ehtiä siihen mennessä...
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti pancor
No mutta, kun minulle nimenomaan sanottiin, että ne pitäisi olla mukana ja se tarkastus on huomenna joten ei taida tilaus ehtiä siihen mennessä...

Noniinno. Pitäisi olla, mutta ei niitä pakko ole olla. Voivat ne hiukan kysellä, mutta meiltä puuttui isolta osalta ne ja sieltä sitten vaan täyteltiin lappuja paikan päällä..
Ei siitä kannata ressata.

Ja siis jos tuo on lääkärintarkastus, niin ei tarvi ressata senkään vertaa.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kevensi sydäntä. Voisi sitä vielä huomenna heti aamusta soittaa ja ilmoittaa tilanteen niin saisi tohtori varautua lappusten puuttumiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös