Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 113 901
  • 47 284

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kenelläkään ehdottaa hyvää pankkia tollaselle urheilujoukkueelle? Tällä hetkellä tili on Nordeassa mutta palvelumaksut on ihan järjettömiä, joten pankin vaihtaminen on nyt vakavassa harkinnassa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Löytyykö luuriin ilmaista sovellusta, joka sisältäisi kaikkia hassuja ääniefektejä tyyliin viidakon surina, lapsikuoron hurraus jne?

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Löytyykö luuriin ilmaista sovellusta, joka sisältäisi kaikkia hassuja ääniefektejä tyyliin viidakon surina, lapsikuoron hurraus jne?

Laitoin hakuun soundboard play kaupassa, niin löytyi kaikenlaista. Testaa itse.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
2000-luvun lopussa ja 2010-luvun alussa osallistuin Facebookissa tällaiseen manageripeliin kuin NHL Fantasy Hockey. Tietääkö kukaan onko tuollaista manageripeliä enää olemassa?

Toki, minua kiinnostaa myös jos netistä löytyy ylipäänsä etenkin ilmaisia NHL-manageripelejä. Onko näitä enää? Liigapörssin tapainen NHL-pörssi ei minua sitten kuitenkaan kiinnosta ja sen olemassa olon kyllä tiedän itsekin.

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aloin yksi päivä miettimään että suomenkielisissä sukunimissä olen törmännyt Eemeli Suomeen, Arttu Ruotsalaiseen, Johannes Virolaiseen, Sami Venäläiseen, Jerry Turkulaiseen, Mika Norjaan, Jani Tanskaan ja tunnen vielä yhden Saksalan.

Onko muissa kielissä tällaisia muihin maihin ja ylipäätään maiden nimiin viittaavia sukunimiä olemassa?

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aloin yksi päivä miettimään että suomenkielisissä sukunimissä olen törmännyt Eemeli Suomeen, Arttu Ruotsalaiseen, Johannes Virolaiseen, Sami Venäläiseen, Jerry Turkulaiseen, Mika Norjaan, Jani Tanskaan ja tunnen vielä yhden Saksalan.

Onko muissa kielissä tällaisia muihin maihin ja ylipäätään maiden nimiin viittaavia sukunimiä olemassa?
Huckleberry Finn on aika kuuluisa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jalmari Finne kuuluu kanssa ehkä tähän, vaikka suomalainen onkin, mutta sukunimi ruotsalainen (ja silti suomalainen).

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ruotsissa esim. Norrman, Dansk ja Svensk.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Osaako joku kertoa, että miksi Outlook palauttaa tämän tästä, mun vaivalla poistamatta viestit takaisin. Eilen poistin yli 400 turhaa viestiä ja nyt kun kävin katsomassa, niin eiköhän nuo kaikki saatanat ole sinne takaisin palautuneet. Ja tämä on ollut todella yleistä.

Glove

Jäsen
Osaako joku kertoa, että miksi Outlook palauttaa tämän tästä, mun vaivalla poistamatta viestit takaisin. Eilen poistin yli 400 turhaa viestiä ja nyt kun kävin katsomassa, niin eiköhän nuo kaikki saatanat ole sinne takaisin palautuneet. Ja tämä on ollut todella yleistä.
Löytyiskö tästä apua?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
French tulee ainakin mieleen. Dawn ensimmäisenä, mutta on jo kuuluisia Ranskiksiakin aika liuta:

E: Ja varmaan myös Scott kelpaa.

Mark Cuban on myös käsittääkseni ihan virallinen syntymänimi.

Johnny Dutch on yhdysvaltalainen maajoukkuetason aitajuoksija.

Dane-sukunimisiä on jenkeissä jonkun verran, esimerkiksi näyttelijä Eric Dane.

Wales-sukunimisiä on kanssa eri maissa, esimerkiksi vaikka skottifutaaja Gary Wales tai Wikipedian perustajiin kuulunut Jimmy Wales.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Glove

Jäsen

Lisätään vaikka Josh Holland ja Arthur German.

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Kun meidän K-kaupassa kukkakaali maksaa 2,80/kg, niin mitä ne maajussit aina hinnoista valittaa.
Kai ne saa tuosta ainakin 40%?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muutaman vuoden asunut täällä Helsingissä. Miksi täällä puhutaan usein maakunnista niinkuin Helsinki itse ei kuuluisi maakuntaan? Käsittääkseni Helsinki kuuluu Uudenmaan maakuntaan, vai onko pääkaupunki jotenkin erillinen entiteetti maakuntien suhteen?
Tavallaanhan se aluepolitiikan suhteen juuri on erillinen:

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Muutaman vuoden asunut täällä Helsingissä. Miksi täällä puhutaan usein maakunnista niinkuin Helsinki itse ei kuuluisi maakuntaan? Käsittääkseni Helsinki kuuluu Uudenmaan maakuntaan, vai onko pääkaupunki jotenkin erillinen entiteetti maakuntien suhteen?
Ei ole. Helsinki kuuluu Uudenmaan maakuntaan.

Tulevassa sote- ja maakun... hyvinvointialueuudistuksessa Helsinki tosin "ei ole hyvinvointialue eikä se kuulu mihinkään hyvinvointialueeseen."

":D"

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ostin chromecastin ja oon nyt tapellut tämän kanssa huolella. Laite on kytketty TV:oon ja iPadiin. Ongelmana on etten saa streamattua mitään muuta kuin YouTube musicin. Alpit, kuten Yleareena, Appletv, teliatv, Viaplay ja c-more eivät tunnista ko. Laitetta. Jään odottelemaan hyviä vinkkejä ja juon kaljaa.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin chromecastin ja oon nyt tapellut tämän kanssa huolella. Laite on kytketty TV:oon ja iPadiin. Ongelmana on etten saa streamattua mitään muuta kuin YouTube musicin. Alpit, kuten Yleareena, Appletv, teliatv, Viaplay ja c-more eivät tunnista ko. Laitetta. Jään odottelemaan hyviä vinkkejä ja juon kaljaa.
Onko sulla vpn päällä? Jos, niin kokeile ottaa se pois.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli jännä juttu mieleeni, joka lienee syytä tarkistaa: Chromecastista myydään myös Chromecast music -versiota, joka on tarkoitettu musiikille. Törmäsin tähän joskus Gigantissa, enkä oikein tajunnut ideaa, siis miksi joku ostaisi vain Cc musicin, ilman kuvaa. Jotkut hifistelijät varmaan, tai sitten olen ymmärtänyt ihan väärin. Mutta: tsekkaa ensin, ettei sulla ole Cc musicia, (sen normi Cc:n sijaa) se ehkä voisi olla syy?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy