Introexpertti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Riippuu varmaan kumpaan haluaa enempi huudella.Kannattaako kausari hommata vaihtopenkkien vai jäähyboksien puolelle?
Riippuu varmaan kumpaan haluaa enempi huudella.Kannattaako kausari hommata vaihtopenkkien vai jäähyboksien puolelle?
Riippuu varmaan kumpaan haluaa enempi huudella.
Olin omalla autolla kannattamassa Sportia Kokkolassa ja näin tuon tapauksen noin 5 metrin päästä.Ja vaasalaiset haluavat liput maalituomarin yläpuolelle.
Onko muilla vastaavaa että esim tietokoneen voluumi asetus pitää olla tasaluku, eli esim 49 ei käy vaan se pitää asettaa tasan 50:iin? Sama pätee vakionopeudensäätimessä, 125 km/h käy, 124 km/h ei käy missään nimessä. Nimimerkillä en kai ole ainut?
Sama täällä. Tietokoneet volat on tasan 30 tai 40. Vakionopeussäätimessä puolestaan on esim. 108 km/h, koska auto kulkee silloin tasan 100 km/h.Onko muilla vastaavaa että esim tietokoneen voluumi asetus pitää olla tasaluku, eli esim 49 ei käy vaan se pitää asettaa tasan 50:iin? Sama pätee vakionopeudensäätimessä, 125 km/h käy, 124 km/h ei käy missään nimessä. Nimimerkillä en kai ole ainut?
Pizzajauhot on hienompia kuin perus leivontakarkea. Eiköhän noissa paketeissa ole jotenkin tuo karkeus ilmoitettukin. Durumjauhot on vielä hienompia, mutta samaa kamaa noin muuten.Osaako joku selittää minulle miten pizzajauho eroaa jostain perusvehnäjauhosta? Esim. puolikarkeasta.
Tavallinen vehnä (triticum aestivum) ja durumvehnä (triticum durum) ovat eri lajeja.Pizzajauhot on hienompia kuin perus leivontakarkea. Eiköhän noissa paketeissa ole jotenkin tuo karkeus ilmoitettukin. Durumjauhot on vielä hienompia, mutta samaa kamaa noin muuten.
Durumvehnä on ihan oma lajinsa.Pizzajauhot on hienompia kuin perus leivontakarkea. Eiköhän noissa paketeissa ole jotenkin tuo karkeus ilmoitettukin. Durumjauhot on vielä hienompia, mutta samaa kamaa noin muuten.
Tässä linkissä on selitetty kattavasti eri jauhojen erot. Samalta sivustolta löytyy myös kirjoitus jauhojen sitkosta, joka on hyvä lukea, jos pizzan paistaminen kiinnostaa.Osaako joku selittää minulle miten pizzajauho eroaa jostain perusvehnäjauhosta? Esim. puolikarkeasta.
Kiitos tästä. Olinkin itsellä päässä kaikki yleisimmät väärin käsitykset aiheesta.Tässä linkissä on selitetty kattavasti eri jauhojen erot. Samalta sivustolta löytyy myös kirjoitus jauhojen sitkosta, joka on hyvä lukea, jos pizzan paistaminen kiinnostaa.
Mulla on aika usein volyymi kolmessatoista. Oon sen verran kova jätkä!Onko muilla vastaavaa että esim tietokoneen voluumi asetus pitää olla tasaluku, eli esim 49 ei käy vaan se pitää asettaa tasan 50:iin? Sama pätee vakionopeudensäätimessä, 125 km/h käy, 124 km/h ei käy missään nimessä. Nimimerkillä en kai ole ainut?
Taidan kääntää volyymit 666:een kun kuuntelen norjalaista kirkonpolttoheviä.Mulla on aika usein volyymi kolmessatoista. Oon sen verran kova jätkä!
No tietenkin PIP.Mitähän peliä sitä katsoisi?
Noniin, meninpä sitten kaatumaan moottoripyörällä lomamatkalla ja tuloksena murtunut ja pirstaloitunut sääriluu. Nauloilla, ruuvailla ja levyillä meinaavat tuon parsia kasaan. Onko kokemuksia siitä, miten nopeasti tuollaisen operaation jäljiltä on jaloillaan niin, että pystyy esimerkiksi lentämään?
Oli ehkä vähän huonosti muotoiltu kysymys, lähinnä kiinnostaa se leikkausoperaation kesto niin että kotiutetaan sairaalasta ja voi jatkaa matkaa. Leikkaukseen itsessään menee hoitavan ortopedin mukaan pari tuntia. Pääseekö samana päivänä pois, vai vaatiiko se jotain sairaalapäiviä?Työkaveri ei kaatunut moottoripyörällä, mutta onnistui muuten kännispäissään murtamaan aika pahasti nilkkansa ja sääriluunsa. Aikaa tosta on kulunut kymmenen kuukautta, eikä hemmo ole vieläkään palannut töihin. Just viime viikolla juttelin kaverin kanssa ja lääkär(e)iltä oli tullut tuomio, että jalkaa ei kuulemma enää koskaan saada täysin toimivaksi. Kaveri, jonka motivaatio kuntouttamiseen on ollut koko ajan heikko, haaveilee nyt eläkepapereista. Toppuuttelin kaveria, että eivätpä taida viiskymppistä äijää ihan helpolla eläkkeelle päästää, vaan uudelleenkouluttavat ukon tmv. Tähänkään ei kuulemma ole motivoitunut.
Taitaa vaikuttaa sekin, että leikataanko nukutuksessa vai puudutuksessa. Ikinä en ole nukutuksen jälkeen päässyt samana päivänä kotiin, vaan aikaisintaan vasta seuraavana.Oli ehkä vähän huonosti muotoiltu kysymys, lähinnä kiinnostaa se leikkausoperaation kesto niin että kotiutetaan sairaalasta ja voi jatkaa matkaa. Leikkaukseen itsessään menee hoitavan ortopedin mukaan pari tuntia. Pääseekö samana päivänä pois, vai vaatiiko se jotain sairaalapäiviä?
Minulta tähystettiin lonkka nukutuksessa 2016 ja melkein heti heräämisen jälkeen laitettiin kotiin. En sitten tiedä, mikä tuossa on kriteeristönä.Taitaa vaikuttaa sekin, että leikataanko nukutuksessa vai puudutuksessa. Ikinä en ole nukutuksen jälkeen päässyt samana päivänä kotiin, vaan aikaisintaan vasta seuraavana.
Nukutuksessa se tehdään. Näistä on aika vaikeeta löytää tietoa muuten kuin kuntoutusjaksojen ja sairaslomien pituudesta. Ite operaatiosta ei oo muuta kuin teknistä tietoa suorituksesta. Johtuuko siitä että se on toisarvoista kuntoutusjaksoon verrattuna.Taitaa vaikuttaa sekin, että leikataanko nukutuksessa vai puudutuksessa. Ikinä en ole nukutuksen jälkeen päässyt samana päivänä kotiin, vaan aikaisintaan vasta seuraavana.