Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 948
  • 47 167

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko TV-kanavilla joku sopimus, että kaikki näyttää mainoksia samaan aikaan?

Jossain määrin ehkä jopa on. Ennen vanhaan Suomessa mainoskatkojen aika ja kesto oli hyvin tarkkaan määrättyä; en muista tarkasti, mutta saattoi olla esimerkiksi niin että tunnin kestävässä ohjelmassa sai olla max kolme mainoskatkoa 15 minuutin välein. Ja kun ohjelmat tuppasivat alkamaan samoihin aikoihin - eli joko puolelta tai tasalta - niin nuo mainoskatkothan sitten menivät väkisinkin päällekkäin. Nythän tuo on kai vapautettu lähes kokonaan, mutta varmaan vanhat totutut tavat ovat monella voimissa. Ja ainakin jenkeissä isoimmat kanavat olivat aikoinaan kai ihan sopineetkin taukojen ajoittamisesta keskenään, jotta jengi ei surffaisi mainoksien johdosta toiselle kanavalle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Rehellinen kysymys nykyisille Huawein kännykän omistajille(jollaiseksi itsekin lukeudun): Kuinka moni teistä on harkinnut vakavissaan merkin vaihtoa tämän toukokuussa käynnistyneen Trump-Kiina kauppasodan takia? Allekirjoittanut on alkanut miettimään paluuta iPhoneen, tarkemmin ottaen tämän hetken myydyimpään malliin eli iPhone XR. Mites muut kohtalontoverit, joiden nykyinen luuri on Huawei?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Muiden ulkomaisten sarjojen osiossa on pari ketjua, joissa tämä @HardCore Hooligan kirjoittelee riimejään. Mielestäni kyseessä on mielenkiintoinen nimimerkki. Kuinka pitkään HCH on harjoittanut linjaansa? On liittynyt palstalle näemmä alkuvuosina.
Erityisen mahtavaa on, että HCH:n ketjut runollisine sisältöineen saavat olla "Muut ulkomaiset sarjat"-osiossa. Se vie koko jutun astetta diipimmän taiteen puolelle ja kulttuuriteoksi. Arvostan!
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä olen miettinyt samaa. Hei @FASlapsi, viitsisitkö kertoa uteliaalle sielulle noiden alkukirjaimien merkityksen? Kiinnostaisi tietää.
Ei mensan jäsenen kuulu tälläisiä selitellä tavallisille pulliaisille, joten kerron sen hänen puolestaan. Etsimiseen kului noin 2 sekuntia elämästäni, kirjoitin googleen "faslapsi", ja kappas, internetistä löytyi kuin löytyikin vastaus. Suora lainaus wikipediasta: "Sikiön alkoholioireyhtymä eli fetaalialkoholisyndrooma (FAS) kuuluu luokkaan fetaalialkoholispektrin häiriöt, jotka ovat äidin raskaudenaikaisen alkoholinkäytön aiheuttamia sikiön keskushermoston ja osin muidenkin elinten ja elinryhmien vakavia ja pysyviä toimintahäiriöitä." Olkaa hyvä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen miettinyt samaa. Hei @FASlapsi, viitsisitkö kertoa uteliaalle sielulle noiden alkukirjaimien merkityksen? Kiinnostaisi tietää.

Jätä se rumpujen hakkaaminen ja Altavistaa! Herra Malkkinen tuossa alla tosin säästi tämänkin vaivan sinulta vätys-jonnelta.

Joskus kun minä olin vätys-jonne iässä, keksimme kaverin kanssa että FASlapsi on varsin mainio haukkumasana, koska siinä yhdellä sanalla saa haukuttua haukun kohteen vammaiseksi, ja samalla haukutun äidin vastuuttomaksi juopoksi. Sitten sanoimme toisiamme ja muita faslapsiksi aina kun ne jotain hölmöili.

Internetissä sitten minua vitutti kun kaikkialle piti aina keksiä tunnuksia, halusin aina käyttää samaa tunnusta kaikkialla mutta hirvitti että joku keksimäni hieno viritys olisi käytetty. Harrastin aikoinaan paljon sellaista tunnusta, mihin kuului ihan oikeassa maailmassa käytössä oleva lempinimeni, sen jälkeen tuli alaviiva, ja sitten sana dorka. Mutta vaihdoin sen sitten koska halusin säilyttää anonymiteettini ja jotkut peijoonit olivat osanneet yhdistää jostain tuon nimimerkin minuun. Piti keksiä semmoinen tunnus, mitä varmaan kukaan normaali ihminen ei missään käyttäisi, ja kappas, FASlapsi, sellaiseksi ei varmaan kukaan tavallinen kansalainen tahtoisi itseään leimata. Eikä se kuitenkaan ole mikään tavallinen dorka tai urpo tai spede minkä joku toinen yhtä hassu ihminen kuin minä saattaisi keksiä. Sitten aloin olemaan kaikkialla FASlapsi. Tännekin kun hain, niin ei ollut muita vaihtoehtoja kuin olla FASlapsi.

Sen pituinen se.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Rehellinen kysymys nykyisille Huawein kännykän omistajille(jollaiseksi itsekin lukeudun): Kuinka moni teistä on harkinnut vakavissaan merkin vaihtoa tämän toukokuussa käynnistyneen Trump-Kiina kauppasodan takia? Allekirjoittanut on alkanut miettimään paluuta iPhoneen, tarkemmin ottaen tämän hetken myydyimpään malliin eli iPhone XR. Mites muut kohtalontoverit, joiden nykyinen luuri on Huawei?
En nyt ainakaan vielä harkitse merkin vaihtoa, mutta en toisaalta puhelimen vaihtoa muutenkaan. Katsotaan sitten kun aika nykyisestä Honor 7 Premiumista jättää.
Se on kuitenkin selvää että iPhoneen en tule vaihtamaan, vaan Androidissa on tarkoitus pysyä - sen näkee sitten tarkoittaako tuo automaattisesti myös merkin vaihtoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Erityisen mahtavaa on, että HCH:n ketjut runollisine sisältöineen saavat olla "Muut ulkomaiset sarjat"-osiossa. Se vie koko jutun astetta diipimmän taiteen puolelle ja kulttuuriteoksi. Arvostan!
Mää oon vähän katkera siitä että oon saanut useammankin kakun "turhuuksista". HCH se vaan porskuttaa. Jätän tämän nyt vaan tähän.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko se hullu, joka ei tarjoa puolta?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko se hullu, joka ei tarjoa puolta?
Riippuu mistä tarjoaa puolikasta. Jos tarjoaa suihinotosta puolikasta valtakuntaa on hullu. Jos taas tarjoaa toverilleen puolikkaan sämpylän toimii järkevästi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olenko minä tyhmä, vai? Palstasoftan päivityksen jälkeen en tiedä kuinka pääsen jonkun ketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Ennen klikkasin tuota sinistä viivaa ketjun vasemmassa reunassa joka osoitti että ketjussa on uusia viestejä viimeisen vierailuni jälkeen. Sitä ei enää pysty klikkaamaan ollenkaan ja jos klikkaan ketjun otsikkoa niin päädyn ketjun ensimmäiselle sivulle, jos taas klikkaan oiken reunan keltaista nuolta niin päädyn ketjun viimeiseen viestiin. Miten hitossa pääsen uusimpaan viestiin määrätyssä ketjussa jota en ole vielä lukenut? Kyseessä Chrome.

Ps. Kysyn täältä kun en jaksa selata läpi noita kaikkia modeketjuja joista voisi löytyä vastaus.
 

ace

Jäsen
@stairox En ymmärrä, itse pääsen samalla tavalla kuin ennenkin, klikkaamalla ketjun otsikkoa. Alkujärkytyksen jälkeen ja yö-tilan löydettyäni tykkään kyllä uudistuksesta. Vähän opeteltavaa vielä, mutta posin kautta mennään.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
@stairox En ymmärrä, itse pääsen samalla tavalla kuin ennenkin, klikkaamalla ketjun otsikkoa. Alkujärkytyksen jälkeen ja yö-tilan löydettyäni tykkään kyllä uudistuksesta. Vähän opeteltavaa vielä, mutta posin kautta mennään.
Kas vain, näinhän se menee. Ennen olen tosiaankin aina klikannut sitä sinistä viivaa otsikon vasemmalla puolella, en ole aikaisemmin edes kokeillut klikata itse otsikkoa, sillä olen olettanut että joudun ketjun ensimmäiseen viestiin. Näinhän nytkin tapahtuu, jos ketjuun ei ole tullut uusia viestejä.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kas vain, näinhän se menee. Ennen olen tosiaankin aina klikannut sitä sinistä viivaa otsikon vasemmalla puolella, en ole aikaisemmin edes kokeillut klikata itse otsikkoa, sillä olen olettanut että joudun ketjun ensimmäiseen viestiin. Näinhän nytkin tapahtuu, jos ketjuun ei ole tullut uusia viestejä.

Ja myös siinä tapauksessa jos edellisestä vierailusta ketjuun on kulunut vähän pidempään (useita viikkoja). Siis vaikka uusia viestejä olisikin niin menee ketjun alkuun, koska ei muista edellistä sijaintia. Tosin en tiedä olisiko tuota korjattu nyt uusimmassa päivityksessä, pitänee testata.

E: näyttää siltä että ei ole korjattu
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ja myös siinä tapauksessa jos edellisestä vierailusta ketjuun on kulunut vähän pidempään (useita viikkoja). Siis vaikka uusia viestejä olisikin niin menee ketjun alkuun, koska ei muista edellistä sijaintia. Tosin en tiedä olisiko tuota korjattu nyt uusimmassa päivityksessä, pitänee testata.

E: näyttää siltä että ei ole korjattu
No sehän selittää miksi jotkut ketjut pomppaa aloitussivulle. Todella ärsyttävää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja myös siinä tapauksessa jos edellisestä vierailusta ketjuun on kulunut vähän pidempään (useita viikkoja). Siis vaikka uusia viestejä olisikin niin menee ketjun alkuun, koska ei muista edellistä sijaintia. Tosin en tiedä olisiko tuota korjattu nyt uusimmassa päivityksessä, pitänee testata.

E: näyttää siltä että ei ole korjattu
Mulle ei yleensä käy noin. Johtuu ehkä siitä, että merkkaan aina välillä kaikki osiot luetuksi. Tai sitten mulla käy vaan tuuri.
 

Glove

Jäsen
Ärsyttää tuo kun vaihtaa yötilaan ja sitten jos menee takaisin edelliselle sivulle niin menee taas päivätilaan. Pitäisi muistaa heti etusivulla vaihtaa teema.
 

redpecka

Jäsen
Hymiöistä oli juttua tuolla toisaalla:

☺ ☺ ☺
Ei varsinaisesti olekaan mutta minä olen salakuljettanut näitä muutaman palstalle. Myynnissä 5 euron kappalehintaan.
Olisiko mahdollista, jos @Moderattorit jakaisivat vaikka jonkun tietyn määrän hymiöitä uusille käyttäjille rekisteröimisen yhteydessä sekä vanhoille käyttäjille takautuvasti?

Avaisin sitten aikanaan kausiketjun yleiseen Kierrätyskeskukseen vaikka: "Jatkoajan hymiödrafti sekä -treidispekulaatiot".

A) Eka kausi pelattaisiin satunnaisilla modejen antamilla hymiöillä, joku 25? per käyttäjä. Tuossa ei olisi kyllä juurikaan varaa loukkaantumisille.
B) Juhannuksena olisi vuotuinen draftitilaisuus: normaalin käytännön mukaan huonoiten edelliskaudella sijoittunut saisi valita ensin. Kierroksia olisi joku sopiva määrä, riippuen käyttäjämäärästä, mutta olisi hyvä jos saisi kumminkin täydet neljä ketjua kasattua.
C) Varausnumerotreidauksia valmiisiin jo olemassa oleviin hymiöihin voisi tehdä tässä sekä luonnollisesti ihan normaaleja hymiötreidejä pitkin kautta.
D) Itse runkosarja pelattaisiin sitten kivi-sakset-hymiö -mallilla yhdistettynä niillä mun nuoruuden kilpailu-/vertailukorteilla, jossa kysyttiin vaikka auton moottorin kuutiotilavuutta ja isompi voitti sen korttiparin.

Olisiko halukkaita osallistujia?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hymiöistä oli juttua tuolla toisaalla:


Olisiko mahdollista, jos @Moderattorit jakaisivat vaikka jonkun tietyn määrän hymiöitä uusille käyttäjille rekisteröimisen yhteydessä sekä vanhoille käyttäjille takautuvasti?

Avaisin sitten aikanaan kausiketjun yleiseen Kierrätyskeskukseen vaikka: "Jatkoajan hymiödrafti sekä -treidispekulaatiot".

A) Eka kausi pelattaisiin satunnaisilla modejen antamilla hymiöillä, joku 25? per käyttäjä. Tuossa ei olisi kyllä juurikaan varaa loukkaantumisille.
B) Juhannuksena olisi vuotuinen draftitilaisuus: normaalin käytännön mukaan huonoiten edelliskaudella sijoittunut saisi valita ensin. Kierroksia olisi joku sopiva määrä, riippuen käyttäjämäärästä, mutta olisi hyvä jos saisi kumminkin täydet neljä ketjua kasattua.
C) Varausnumerotreidauksia valmiisiin jo olemassa oleviin hymiöihin voisi tehdä tässä sekä luonnollisesti ihan normaaleja hymiötreidejä pitkin kautta.
D) Itse runkosarja pelattaisiin sitten kivi-sakset-hymiö -mallilla yhdistettynä niillä mun nuoruuden kilpailu-/vertailukorteilla, jossa kysyttiin vaikka auton moottorin kuutiotilavuutta ja isompi voitti sen korttiparin.

Olisiko halukkaita osallistujia?
Mitähän mä taas oikein luin?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saako tuon Nordicbetin livekuvan näkymään jotenkin koko ruudun kokoisena tv:ssä? Tai edes älypuhelimessa?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Jos Jeesus olisi teloitettu vuonna 1970 (eikä 2000 vuotta sitten), niin roikkuisiko hihhuleilla kaulassa nykyään pieni sähkötuoli?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Jeesus olisi teloitettu vuonna 1970 (eikä 2000 vuotta sitten), niin roikkuisiko hihhuleilla kaulassa nykyään pieni sähkötuoli?
Ei, koska ei jeesuksenkaan väitetyn olemassaolon aikana ollut käytössä ristiinnaulinta, vaan kyseessähän on monta sataa vuotta myöhemmin kirjoitettu tarina, missä tosiasiat ovat aika vähissä.

Edit:
Niin, piti tuolla perusteella epäillä, että hirttosilmukka olisi paljon mukavampi kristityn kaulassa. Siis koruna ainakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös