En ole somessa, joten siitä nämä; Miksi Twitterissä ihmiset retweettaavat (uudelleenlähettävät?) toistensa tweettejä? Yleensä niissä on pelkästään omaa asiaa puolustelevia juttuja, tai vain oma nimi mainittu. Keille nämä ovat tarkoitettu? Miksi Instagramissa kaikki pitää tägätä (?) englanniksi? Ja lisäksi jutella englanniksi, vaikka kyseessä olisi kaksi täysin suomalaista ihmistä? Onko tämä sitä suuren maailman menoa?
Tulee mieleen noista paikoista narsistien kokoontumisajot...
Itse tulee tuolla Twitterissä häärittyä ja ainakin minä käytän retweetteja pääasiassa vain silloin, jos on joku itseäni kiinnostava asia. Hyvä mielipide, joku mielenkiintoinen tilasto tai muuta vastaavaa. En minä edes tiedä, miksi niin teen. Välitän vaan jotain itseäni kiinnostavaa tietoa eteenpäin. Sitä en ymmärrä, että joku retwiittailee jotain "Samaa mieltä!" tai muita vastaavanlaisia juttuja. Ei tuo mitään lisäarvoa, sanoisi Kari Tyni.
Instagramissakin olen (ollut varmaan n.2kk) ja meinaat tuolla tägäämisellä varmaan hashtageja? Tai ihmisiä nyt ei ainakaan voi tägätä muutakuin heidän nimimerkillään, aivan kuten Jatkoajassa (
@stiflat). Jos tämä on se mitä haet, niin pääsyy sille taitaa olla huomion hakeminen. Hashtag englanniksi -> enemmän potentiaalisia kuvasi näkijöitä ja täten enemmän mahdollisuuksia saada niitä ihqusydämiä. Sitä en taas ymmärrä enkä tahdokaan ymmärtää, jos jotkut suomalaiset höpisevät toistensa kanssa englanniksi. Syy tähänkin kuitenkin luultavasti siinä huomion keräämisessä.
Meni vähän ohi aiheestakin, mutta antaa mennä. En onneksi tunnistanut itseäni kuvauksista, joten arvailun puolelle meni.