Kun tuollaisen nieluoperaation läpikäynyt ihminen voi ja pystyy vain juomaan nesteitä ja makeat alkaa tökkimään, niin mistä suolaista? Eli kun jugurtit, jäätelöt, kiisselit alkaa puuduttamaan ja tekisi mieli suolaista, niin mitä voisi nauttia?
Kanaliemeen keitetty sosekeitto.Kun tuollaisen nieluoperaation läpikäynyt ihminen voi ja pystyy vain juomaan nesteitä ja makeat alkaa tökkimään, niin mistä suolaista? Eli kun jugurtit, jäätelöt, kiisselit alkaa puuduttamaan ja tekisi mieli suolaista, niin mitä voisi nauttia?
Kanaliemeen keitetty sosekeitto.
Auts, sekin vielä. Eihän ne yleensä jäähdyttämällä parane...Kylmistä keitoista ei tuu mieleen kuin kurkkukeitto ja tomaattikeitot. Mausteisetkin on sitten varmaan kielletty, jos ei niin gazpacho olis yksi kylmänä syötävä keitto. Avokadokeiton reseptejä oon nähnyt, mutta ei ole vielä tullut testattua.Mitään tietoa, että miltä se maistuu kylmänä? Kuumaa kun ei saa juoda, tai edes pysty nielemään.
Tuon Nepalin katastrofin jälkeen oli medioissa että SPR tai joku vastaava taho lähetti sinne avustustyöntekijöitä tms. Mitähän se porukka oli ja miten siihen pääsee? Oliko ne jotain oikeasti ammattilaisia vai vaan jonkun perus ensiapukurssin plus jonkun tietyn tahon tosi lyhyen kurssin käyneitä? Ja mitenhän ne matkustus yms. kustannukset? Mulla on halu auttaa vapaaehtoisesti ja nyt oli suuri halu auttaa just tuonne, mutta itse en sen takia halua joutua maksamaan, eikä mikään rahankeräys ole oikein mun juttu. Ton jonkun aiemminkin mainitun puljun vapaaehtoiseksi liityin, mutta näköjään lähes viikko kesti vastata...
Lähettäjän sähköpostiosoite on helppo väärentää, joten en luottaisi pelkästään siihen.Onko osoitteesta paypal@e.paypal.com tullut sähköposti ns. oikealta Paypalilta, vai huijaussivustolta? Nyt ne menevät suoraan roskakoriin, mutta vilkaisin että vaan ihan asiaa taisi olla viimeisessäkin. En käytä Paypalia kovin usein, joten siksi kysymys. Hyvin olen toki pärjännyt ilman noitakin tähän asti, mutta voisiko ne siirtää pois roskaposteista.
Millä aineella saa vaaleanruskeista nahkakengistä lian aiheuttamat tummentumat pois?
Kohteliaimmin haluaisin tiedustella, että mitkä nimimerkit löivät keskenään vetoa siitä onko SDP mukana hallituksessa, panoksena taisi olla joku vähän parempi viskileka? Yritin tonkia, mutta eivät riittäneet minun etsimiskyvyt ja/tai kärsivällisyys sellaiseen projektiin. Ihan vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa kohtaan tiedustelen, että kuka sen vedon nyt voitti ja mikä viinaleka se oli joka voittajalle luovutetaan?
Lämmin etukäteiskiitos mahdolliselle vastaajalle.
E: Jaksoinhan mä sittenkin, tässä olisi linkki tuohon viestiin.
Ei tuo nyt niin vaikeaa ole. Ne perjantain tunnit ja palkka tehdään silloin torstaina. Ei siinä mitään ylitöitä tms. ole. Eikä myöskään palkaton pekkanen ole koska korvaavat tunnit on tehty torstaina. Torstain pyhäkorvaus kun tulee jokatapauksessa. Lopputulos palkan suhteen on plus/miinus 0. Ihan hyvä vaihto mielestäni koska parempi tuo pitkä viikonloppu kuin yksi vapaa ja taas päiväksi töihin.Vaimoni on töissä noin 20-25 ihmistä työllistävässä muovitehtaassa. Suullisesti ovat sopineet, että tekevät helatorstain töitä ja pitävät perjantain sitten vapaata. Tämä siksi, että johtoporras varmaankin arvasi, että suuri osa työntekijöistä ottaisi perjantaiksi pekkasen. Saavat nyt toki pyhältä tuplapalkan, mutta mites se perjantai, joka on nyt merkattu työvuorolistoissa vapaaksi? Aika huono diili, jos se on sitten palkaton pekkanen? Miten tommosen järjestelyn laillisuus? Eihän nuo työntekijät tuossa varsinaisesti mitään häviä, mutta halvalla pyhä meni, jos perjantai on palkaton? Itse kannatan paikallista sopimista ja helatorstain voisi hävittää, mutta kai sitä saa vaimon palkasta olla huolissaan. :)
Ei tuo nyt niin vaikeaa ole. Ne perjantain tunnit ja palkka tehdään silloin torstaina. Ei siinä mitään ylitöitä tms. ole. Eikä myöskään palkaton pekkanen ole koska korvaavat tunnit on tehty torstaina. Torstain pyhäkorvaus kun tulee jokatapauksessa. Lopputulos palkan suhteen on plus/miinus 0. Ihan hyvä vaihto mielestäni koska parempi tuo pitkä viikonloppu kuin yksi vapaa ja taas päiväksi töihin.
Ei koska kyseessä ei ole mikään ylityö vaan korvaava työ. Ja perustuu paikalliseen sopimiseen ja vapaaehtoisuuteen. Yhtä hyvin voisivat olla torstain vapaalla ja perjantain töissä... Homma muuttuisi siinä tapauksessa jos tuo torstain pyhätyö olisi normi työkierrossa esim. työnantajan määräyksen tai jatkuvan kolmivuoron takia. Sellaisesta on tes:a sitten eri sopimukset. Jos he tekisivät toitä sekä torstain että perjantain niin siinä tapauksessa he saisivat perjantailta 50% ylityöt koska viikkotyötunnit olisi jo täynnä(sikäli kun tes on niiltä osin sama kun metalliliitossa...).Ihan hyvä vaihtoehto se on kaikkien mielestä, mutta onko ammattiliitto myynyt pyhät noin halvalla? Voidaanko samaa soveltaa vaikka jouluun ja juhannukseen?
Vaimoni on töissä noin 20-25 ihmistä työllistävässä muovitehtaassa. Suullisesti ovat sopineet, että tekevät helatorstain töitä ja pitävät perjantain sitten vapaata. Tämä siksi, että johtoporras varmaankin arvasi, että suuri osa työntekijöistä ottaisi perjantaiksi pekkasen. Saavat nyt toki pyhältä tuplapalkan, mutta mites se perjantai, joka on nyt merkattu työvuorolistoissa vapaaksi? Aika huono diili, jos se on sitten palkaton pekkanen? Miten tommosen järjestelyn laillisuus? Eihän nuo työntekijät tuossa varsinaisesti mitään häviä, mutta halvalla pyhä meni, jos perjantai on palkaton? Itse kannatan paikallista sopimista ja helatorstain voisi hävittää, mutta kai sitä saa vaimon palkasta olla huolissaan. :)
Olen kenties tyhmä tai sokea, mutta mistä nykyään löytyy kirjoituskiellossa ym. olevat palstalaiset? Tarkemmin ne ilmoitukset, mitä modet viikoittain antaa penaltyista? Androidilla selaan, eli mobiilina ollaan.