Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 983 331
  • 47 171

Nick Neim

Jäsen

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Mulla olisi sellainen ongelma, että ostin uudet luistimet ja en jostain syystä pysty niillä kunnolla luistelemaan entiseen malliin. Edelliset luistimet olivat noin kuusi vuotta vanhat, joilla luisteleminen sujui tietysti normaalisti. Uudet ovat ehkä kokoa pienemmät ja terä on 2-3cm lyhyempi. Merkki muuttunut Bauerista Eastoniin. Jotenkin tuntuu, että terän uloin kohta olisi vähän liian takana painopisteeseen nähden ja vaikeuttaisi näin terän käyttöä. Kysymykset alla.

1) Voiko terän profilointi auttaa tällaisessa tilanteessa?
2) Missä Helsingin tai PK-seudun alueella olisi joku sellainen firma tai tyyppi joka tällaisen operaation tekee?
3) Vai onko vain "opeteltava" luistelemaan uudestaan eri tavalla?

Kiitokset etukäteen jos jollain olisi aikaa vastata. Voi vastata YV:näkin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voiko emalimukiin teettää kaiverruksen? (pohjaan siis) Ilmeisesti ei, kun sitten tulee metallipinta esiin ja voi ruostua tms? Vai?

Hiukan auki sekin, että mitä emali oikeastaan on. Kestävää ainakin :)
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1) Voiko terän profilointi auttaa tällaisessa tilanteessa?
2) Missä Helsingin tai PK-seudun alueella olisi joku sellainen firma tai tyyppi joka tällaisen operaation tekee?
3) Vai onko vain "opeteltava" luistelemaan uudestaan eri tavalla?
Matinkylän jäähallista ainakin löytyy monipuoliset luistintenteroitusmahdollisuudet, eli kannattaa viedä putket sinne.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Osaakohan sanoa järjellistä syytä, miksi mun profiilikuva löytyy hot or not -palvelusta, eli onkohan joskus tullut painettua tykkää-nappia facessa johonkin ja sitä kautta kuva joutunut sinne vai mitähän helvettiä? Vai yrittääkö joku kaapata mun identiteetin, mitä näissä tilanteissa pitäisi yleensä tehdä?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
1) Voiko terän profilointi auttaa tällaisessa tilanteessa?
2) Missä Helsingin tai PK-seudun alueella olisi joku sellainen firma tai tyyppi joka tällaisen operaation tekee?
3) Vai onko vain "opeteltava" luistelemaan uudestaan eri tavalla?

Kiitokset etukäteen jos jollain olisi aikaa vastata. Voi vastata YV:näkin.
Malmin jäähallilla on ainakin osaavia kavereita luistinten teroitukseen liittyen. Itse käynyt vuosia tuolla.

Linkki vie heidän kotisivuilleen.

http://terapiste.fi/fi/
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luin Gigantin lehden ja silmääni osui tarjous Sandstrømin Bluetooth kaiuttimesta. Toimiiko tuo niin että voin pistää puhelimesta vaikka YouTuben tai TuneIn radion päälle ja kaiutin sen toistaa?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kertokaas slangiin vihkiytyneet mulle se, että miten pitää suhtautua hannata-verbiin. Mua hämää, kun sitä käytetään tavallaan ristikkäisiin tarkoituksiin kielteisenä ja myönteisenä. Netistä löytyy ristiriitaista tietoa, eikä kunnon perusteluja. Tarkoitan siis seuraavaa:

1) Mä en hannaa hyppää benjii. = En uskalla hypätä benjiä.
2) Mä hannasin hyppytornis ja tulis alas. = Aloin pelkuroida hyppytornissa ja tulin alas.

Verbi on siis käytössä sekä myönteisenä että kielteisenä, mutta molemmat tarkoittavat sitä, ettei rohkeus ihan riitä. Itse huomaan käyttäväni lähinnä tuota alempaa, mutta moni kaverini käyttää molempia. Mitä nyt eteen?

Kymenlaaksossa "hannata" tarkoittaa ihan muuta eli panna hanttiin, vastustella.
Oltais menty baariin, mutta Peku alko hannaan = ei halunnut. tai esim. mopon takapyörä hannaa = ei pyöri kunnolla.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikähän on vialla, kun läppäri ei tunnista sisällä olevaa DVD-levyä? Eikä ole levystä kiinni, testattu on. Joku Asus-merkin uudemmasta päästä oleva malli kyseessä.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä saattaa olla myös tyhmä kysymys, mutta silläkin uhalla:

Mitä tarkoittaa "Peliitta"?

Aloin pohtimaan, että mistä Heinolan Peliitat ovat poimineet "Peliitat" nimeensä. Haetaanko sillä viittausta Hakkapeliitoihin (ei ainakaan "virallinen" synonyymi). Google ja Wikipedia tarjoavat vain kiekkoseuraa. Nykysuomen sanakirjaakaan ei juuri nyt ole saatavilla.

edit: tarkennetaan nyt vielä, että nykyinen Heinolan Peliitat on ottanut nimensä vanhalta seuralta "Heinolan Peliitat", lähinnä jäin miettimään, että onko tuo "Peliitat" vertaus esimerkiksi hakkapeliittoihin vai onko se keksitty ihan itse.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään Mororolan boxi + Watson yhdistelmää? 4 Prot yms näkyy asetusvalikon kanavalistassa mutta itse kanavalistassa kaukosäätimellä plärätessä näkyy vain nämä perus ykkönen kakkonen jne...? Pro pitäisi näkyä nyt ilmaiseksi.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Iltaa.

Minulla on alkamassa projekti, jossa minun pitää tehdä roppakaupalla muistiinpanoja eri kokonaisuuksista. Olisi loistavaa, jos ne saisi kulkemaan mukana sähköisessä muodossa, ongelmaksi muodostuu vain se, että oma muistiinpanotekniikkani toimii vain käsinkirjoitettuna ja muutenkaan läppärillä muistiinpanojen tekeminen ei ole minun juttuni.

Mieleeni juolahti tablettimme, joka voisi ehkä toimia paperin korvikkeena ja olisi logistisesti parempi kuin pumaska paperia. Osaako kukaan sanoa onko tällaiset kosketusnäytöille tarkoitetut kynät mistään kotoisin ja mikä olisi hyvä sovellus Anroidille, johon voisin asioita raapustaa? Sovellus voi olla maksullinenkin. Toiveena olisi siis saada mahdollisimman samanlaista jälkeä kuin kynällä. Otan myös mieluusti vastaan suosituksia kosketusnäyttökynästä, mikäli niissä on nyt eroja. Käyttö olisi peruskirjoittamista ja simppeleiden kaavioiden tuhertamista.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
SaiPa-fanit auttakee!

Mikä on kätevin reitti Lappeenrannan Kisapuiston jäähallilta Lappeenrannan rautatieasemalle? Kattelin noita busseja mitä siellä liikkuu, mutta en oikein ottanut tolkkua reiteistä. Pääseekö julkisilla vai pitääkö kävellä puoli tuntia?

Juna lähtee 20.47 ja asemalla olisi kiva olla 10 minuuttia aiemmin. Jos peli menee jatkoajalle saatika sitten rankkareille, tulee olemaan aika tiukkaa ehtiä junaan. Eikös ne lauantain Liiga-pelit lopu yleensä joskus kahdeksan maissa?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiitos tästä.

Juna lähtee 20.47 ja asemalla olisi kiva olla 10 minuuttia aiemmin. Jos peli menee jatkoajalle saatika sitten rankkareille, tulee olemaan aika tiukkaa ehtiä junaan. Eikös ne lauantain Liiga-pelit lopu yleensä joskus kahdeksan maissa?
En ole SaiPa-fani enkä tiedä Lappeenrannan reiteistä juurikaan, mutta tähän viimeiseen lauseeseesi sen verran että itse olen laskenut aina niin että lauantai-matsi loppuu viimeistään 19.20 ilman jatkoaikaa, jatkoajan sattuessa 19.30 ja mahdollisten rankkareiden jälkeen 19.40. About. Ja siis ilman mitään pleksin rikkoontumisia tai muita vastaavia viivytyksiä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Iltapulussa on Keskisen Vesasta juttua, missä keskitytään hänen Ferrariinsa. Jutussa on maininta, että Ferrari haki luokitusta B-ryhmään ralliin mukaan, mutta hanke kariutui, kun koko ryhmä lakkautettiin. Onko tässä mitään, siis että Ferrari oli liittymässä rallin mm-sarjaan?
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
SaiPa-fanit auttakee!

Mikä on kätevin reitti Lappeenrannan Kisapuiston jäähallilta Lappeenrannan rautatieasemalle? Kattelin noita busseja mitä siellä liikkuu, mutta en oikein ottanut tolkkua reiteistä. Pääseekö julkisilla vai pitääkö kävellä puoli tuntia?

Juna lähtee 20.47 ja asemalla olisi kiva olla 10 minuuttia aiemmin. Jos peli menee jatkoajalle saatika sitten rankkareille, tulee olemaan aika tiukkaa ehtiä junaan. Eikös ne lauantain Liiga-pelit lopu yleensä joskus kahdeksan maissa?

Suosittelen kävelemistä. Matka ei tosiaan kovin pitkä ole, joten alle puolessa tunnissa tuosta selviää. Ensimmäiseen matkakeskukselle menevään linja-autoon päästäksesi joudut kävelemään jo lähes puoleenväliin asti. Muistaakseni nuo pelipäivien erikoislinjatkaan eivät matkakeskukselle mene, vaan ajavat keskustan kautta yliopistolle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
En ole SaiPa-fani enkä tiedä Lappeenrannan reiteistä juurikaan, mutta tähän viimeiseen lauseeseesi sen verran että itse olen laskenut aina niin että lauantai-matsi loppuu viimeistään 19.20 ilman jatkoaikaa, jatkoajan sattuessa 19.30 ja mahdollisten rankkareiden jälkeen 19.40. About. Ja siis ilman mitään pleksin rikkoontumisia tai muita vastaavia viivytyksiä.

Kiitos tiedosta! Noinhan se loogisesti ajateltuna onkin, kun 18.30 alkava peli loppuu yleensä 20.45-21.00. Viideltä alkava peli on alkaa kaksi ja puoli tuntia aiemmin, joten asia on juuri niin kuin sanoit.

Suosittelen kävelemistä. Matka ei tosiaan kovin pitkä ole, joten alle puolessa tunnissa tuosta selviää. Ensimmäiseen matkakeskukselle menevään linja-autoon päästäksesi joudut kävelemään jo lähes puoleenväliin asti. Muistaakseni nuo pelipäivien erikoislinjatkaan eivät matkakeskukselle mene, vaan ajavat keskustan kautta yliopistolle.

Selvä pyy, kiitos. Google Mapsin mukaan Kisapuistosta Matkakeskukseen on 2,5 kilometriä. Eihän tuo pitkä matka ole, ja aikahan kuluu mukavasti voittoa tuuletellessa ;)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sanokaapas joku hyvä ja ilmainen sovellus jolla saa muokattua ja avattua .doc-tiedostoa. Kerrankin ois tarve.

Windows 8:lla pitää Wordin free trialin saadakseen kirjautua hotmaililla sisään ja sitten syöttää kaikki puhelinnumerosta kengännumeroon ja naapurin Mustin lempiruokaan. Ja Wordpadilla jos tekee niin teksti muuttuu arabiksi..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös