Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 062
  • 47 167

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
On röökin hinnat Virossakin saakeli kartsa maksaa 35 euroa niin maissa kuin laivallakin! Saako mistään enää halpaa tupakkaa?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
On röökin hinnat Virossakin saakeli kartsa maksaa 35 euroa niin maissa kuin laivallakin! Saako mistään enää halpaa tupakkaa?

Virossa kaikki verotus kiristyy vielä asteittain muutaman vuoden ajan, joten jos kiinnostaa halvempi viina / rööki, niin suuntaa etelämpään, esimerkiksi Latviaan tai Liettuaan. Liettuasta Virolaiset viranomaiset pelkäävät halvan brenkun invaasiota, jos kiristäisivät kerralla liikaa verotusta.
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun ipad 3 (ns. retinamalli)(käyttis ios 7.1) ja iphone 4 (ios 7.1) eivät löydä bluetoothilla toisiaan. Missä mahtaa olla vika?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Osaisko joku kertoa jonkun näppärän tavan pitää halvalla tai jopa ns, ilmaiseksi pitää yhteyttä ulkomailla asuviin kavereihin jotenkin muuten kuin naamakirjan kautta?

Sähköpostia olen itse käyttänyt. On aika helppo ja monipuolinen, lisäksi myös ilmainen. Kantsii kokeilla.
 

Nick Neim

Jäsen
On röökin hinnat Virossakin saakeli kartsa maksaa 35 euroa niin maissa kuin laivallakin! Saako mistään enää halpaa tupakkaa?

Valko-Venäjällä kartonki Pall Mallin punaista maksoi pari vuotta takaperin 5 euroa, eli hintaa askille tuli tuollainen 50 senttiä aski. Mikäli kevään MM-kisoihin on esimerkiksi joku tuttu lähtemässä, niin kannattaa pyytää sitä jotain tuttua tuomaan sieltä ainakin pari kartonkia. Tuskin on tällä aikavälillä niin järjettömästi kallistunut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Valko-Venäjällä kartonki Pall Mallin punaista maksoi pari vuotta takaperin 5 euroa, eli hintaa askille tuli tuollainen 50 senttiä aski. Mikäli kevään MM-kisoihin on esimerkiksi joku tuttu lähtemässä, niin kannattaa pyytää sitä jotain tuttua tuomaan sieltä ainakin pari kartonkia. Tuskin on tällä aikavälillä niin järjettömästi kallistunut.

Kunhan sitten muistaa sen ettei sieltä Valko-Venäjältä kannata tuoda tupakkaa ihan ylenmäärin. Tullin sivuilla kannattanee käydä lukemassa kuinka paljon tupakkaa ja alkoholia maahan saa tuoda. Lyhyt lainaus tullin sivuilta koskien verotonta tuontia EU:n ulkopuolelta:

Voit tuoda tupakkatuotteita vain rajoitetun määrän omaan käyttöösi tai lahjaksi:

200 savuketta TAI
100 pikkusikaria (maks. 3 g/kpl) TAI
50 sikaria TAI
250 g piippu- ja savuketupakkaa
.

Voisin jopa kuvitella, että tuolloin toukokuussa tulli tulee tekemään pistokokeita kisaturisteita vaikuttavien henkilöiden matkatavaroihin.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
WhatsAppi on mobiili miehen valinta.

Whatsapp on kyllä näppärä, mutta saapa nähdä koska Facebook panee kyseisen applikaation ns. paskaksi. Onneksi noita viestisovelluksia on muitakin.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytin veroilmotuksen netissä ko piti matkakulut laittaa. Jälkeenpäin rupesin miettimään, että se oli jotenkin erilainen ko viimeksi. Sen huomasin, että kodin ja työpaikan osoitteita ei tarvinnut laittaa? Jotenkin muutenkin vaikutti yksikertaisemmalta. Tänä vuonnahan ei ensimmäistä kertaa edes tarvinnut toimittaa työnantajalle verokorttia, jos siihen ei tehnyt muutoksia. Meneeköhän nuo tiedot nykyään työnantajalta verottajalle ja toisinpäin?
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Eihän täältä enää saa mihinkään vastausta, mutta koetetaan taas. Osaisko joku kertoa jonkun näppärän tavan pitää halvalla tai jopa ns, ilmaiseksi pitää yhteyttä ulkomailla asuviin kavereihin jotenkin muuten kuin naamakirjan kautta?

Kännykälle Whatsapp tai Viber, Viberillä pystyy soittamaankin ilmatteeksi vain nettiyhteys riittää. Näin olen itse puhunut ystävien kanssa, jotka asuvat ulkomailla tai reissussa. toimii hyvin!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kännykälle Whatsapp tai Viber, Viberillä pystyy soittamaankin ilmatteeksi vain nettiyhteys riittää. Näin olen itse puhunut ystävien kanssa, jotka asuvat ulkomailla tai reissussa. toimii hyvin!

Whatsapp on varmaan kohta sama, kuin Facebook, koska Fb osti Whatsapp'n.

Telegram on käsittääkseni nousemassa kovaa vahtia ohi Whatsappin, juurikin ko. kaupan takia.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Telegram on käsittääkseni nousemassa kovaa vahtia ohi Whatsappin, juurikin ko. kaupan takia.

Olen lukenut tästä Telegramista, mutta omia käyttökokemuksia ei ole. Onko hyvä sovellus onko tietoa? Whatsapp:ssa viehätti simppeli käyttöjärjestelmä ja Viber:ssä ilmaiset puhelut netin kautta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen lukenut tästä Telegramista, mutta omia käyttökokemuksia ei ole. Onko hyvä sovellus onko tietoa? Whatsapp:ssa viehätti simppeli käyttöjärjestelmä ja Viber:ssä ilmaiset puhelut netin kautta.

Itse en ole vielä ladannut, mutta ajattelin tehdä sen asap. Kaveri suositteli ja juuri tuon Fb:n ja Whatsappin yhteistyön takia en Whatsappia lataa. Luulen, että kohta ihmiset huomaa, että ne alkaa olemaan yhtä ja samaa lafkaa ja tiedot sekaantuu.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Olen lukenut tästä Telegramista, mutta omia käyttökokemuksia ei ole. Onko hyvä sovellus onko tietoa? Whatsapp:ssa viehätti simppeli käyttöjärjestelmä ja Viber:ssä ilmaiset puhelut netin kautta.

Telegram on lähes identtinen WhatsAppiin verrattuna. Käyttöliittymässä kaikki on kuin suoraan kopioitu WA:sta, hymiöitä myöten (Telegramissa tosin aavistuksen pienemmän kokoiset kuin "edeltäjässään"). TG kuluttaa hieman enemmän akkua eikä itsellä aina ilmoita uusista saapuneista viesteistä, mutta muuten ihan kätevä sovellus. WhatsApp vol. 2 eikä ole vuosimaksua.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lumiani ilmoitti tänään yhtäkkiä, että sim-korttia ei tunnisteta. Kortin pois ottaminen ja takaisin laittaminen eivät aiheuttaneet luurissa mitään reaktiota. Joskus aikanaan kävi sama juttu, joka johtui sim-kortin vanhenemisesta, mutta nykyinen kortti kun on hädin tuskin vuoden ikäinen. Osaako joku sanoa, missä vika?
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lumiani ilmoitti tänään yhtäkkiä, että sim-korttia ei tunnisteta. Kortin pois ottaminen ja takaisin laittaminen eivät aiheuttaneet luurissa mitään reaktiota. Joskus aikanaan kävi sama juttu, joka johtui sim-kortin vanhenemisesta, mutta nykyinen kortti kun on hädin tuskin vuoden ikäinen. Osaako joku sanoa, missä vika?

Jos toinen kortti on saatavilla, niin kokeile sillä. Tai vastaavasti kokeile omaa korttiasi toisessa puhelimessa. Näin saat ainakin selville, että kummassa on vika ja helpompi lähteä korjaamaan vikaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Lumiani ilmoitti tänään yhtäkkiä, että sim-korttia ei tunnisteta. Kortin pois ottaminen ja takaisin laittaminen eivät aiheuttaneet luurissa mitään reaktiota. Joskus aikanaan kävi sama juttu, joka johtui sim-kortin vanhenemisesta, mutta nykyinen kortti kun on hädin tuskin vuoden ikäinen. Osaako joku sanoa, missä vika?

Sim kortin pinta on voinut hapettua. Kokeile laittaa kortti pöydälle ja ja pyyhekumilla kiilloittaa kortin pintaa.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Moi! Vanhasta pöytäkoneestani hajosi emolevy muutama vuosi sitten. Kovalevyille jäi arvokkaita tiedostoja, mutta kovalevyt toimivat aika suurella todennäköisyydellä. Olen kyllä säätänytkin ulkoisen kovon lukijan kanssa, mutta en ole saanut lukijaa asennettua kunnolla.

Olisiko kellään suositella edullisella hinnalla toimivaa ammattilaista tähän Helsingissä tai lähistöllä? Edullinen=mieluummin muutamia kymppejä kuin useita satasia.

Käytännössä tuossa ei todennäköisesti tarvis käyttää kuin tuollaista kovalevyn lukijaa, kun tiedostot eivät todennäköisesti ole vioittuneet. Itse en jaksa enää säätää tuon kanssa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Minulla on Espanjasta ostettu espressopannu, ns mutteripannu (vaikka onkin rst:tä eikä alumiinia ja ei ole kahdeksankulmainen) Tiiviste alkaa pettämään, höyry karkaa vesi- ja kahvisäiliön saumakohdasta. Onko nämä kumiset tiiviste renkaat standarituotteita vai ovatko merkkikohtaisia. Oma pannu on ostettu jostain supermercadosta en todellakaan muista mistä ja merkkiäkään en tiedä.
Jos nyt olis standardia niin mistä kannattaa alkaa etsimään? Ihan kauppa olis kiva mutta myös jonkun nettikaupan linkki käy yhtä hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Suunnitelmissa ostaa mökille ilmakivääri. Minulla kun ei noista pyssyistä ole kokemusta, niin kyselenpä että tekeekö tuollaisilla alle satasen sohloilla, joita mainostetaan yhtään mitään? Hintahaarukkaa impolla näyttäis olevan aina viidensadan euron tienoille asti. Mistä noiden erot muodostuu?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos nyt olis standardia niin mistä kannattaa alkaa etsimään? Ihan kauppa olis kiva mutta myös jonkun nettikaupan linkki käy yhtä hyvin.
Crema (Liisankadulla) tarjoaa ainakin joihinkin merkkeihin tiivisteitä. Yhteensopivuudesta ei mitään käsitystä.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Conan The Barbarian- leffasarjassa Iso-Arska tyrmää kameleita ja hevosia nakkikiskaheivareillaan, mutta kuinka monta kamelia ja hevosta tyrmätään kaikenkaikkiaan?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suunnitelmissa ostaa mökille ilmakivääri. Minulla kun ei noista pyssyistä ole kokemusta, niin kyselenpä että tekeekö tuollaisilla alle satasen sohloilla, joita mainostetaan yhtään mitään? Hintahaarukkaa impolla näyttäis olevan aina viidensadan euron tienoille asti. Mistä noiden erot muodostuu?

Laadusta. Kallimmissa on laadukkaammat osat (puuosat, laukaisukoneisto, piippu, tähtäimet) jne. 500 euron vehje voi olla vähän hifistelyä, mutta humble brag-ketjuun sillä voi päästä. Parinsadan sohlollakin osuu. Kun euro tuli Suomeen niin ostin muistaakseni 250 euron ilmakiväärin, joka toimii hienosti edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös