Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 979 674
  • 47 171

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Onko tänäpäivänä järkevämpää ostaa röökit laivalta vai maista, jos Tallsinkiin on suuntaamassa?
Kyllä kai se maissa on hieman halvempaa, mutta tuskinpa suurta eroa on. Valikoima kuitenkin on omien kokemusten mukaan aika rajoitettu laivoilla. Ja onhan ne tallinnalaiset kioskit hauskoja, tuntuu että aina myyjänä on vanha venäläismamma, jolle joutuu selventämään ostokset elekielellä. Viimeksi huomasin maksuvaiheessa hukanneeni pankkikortin, siinä sitten selvittämään..
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mistä naudan osasta muuten valmistetaan itäeurooppalaisen keittiön prevelit? Tietääkö kukaan?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mistä naudan osasta muuten valmistetaan itäeurooppalaisen keittiön prevelit? Tietääkö kukaan?

Söin hyvällä halulla juurikin pari viikkoa sitten, sujuvalla itäeuroopankielelläni kysyin raaka-ainetta tarjoilija Vladimirilta ja hän vastasi että kielestä tehdään prevelit, kielestäpä hyvinkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Puhuttiinko edes schollista yhtä monessa ketjussa samaan aikaan kuin Jopesta ja naudoista nyt?
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No mitä helkkaria? Kyllä mä kuuntelen välillä, niinkuin muutakin hyvää musaa. Keikallakin oon käyny, oli se hienoa kun Mauri Antero soittaa puhelinluetteloa ja Pedro vähän kaikkia muita. Gommin ja Pommin kun pääsis joskus näkemään.. Valitettavan aliarvostettu taiteilija.

...

Ei muuta kuin kesällä turkuun. H2Ö-Festivaali
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Mistä naudan osasta muuten valmistetaan itäeurooppalaisen keittiön prevelit? Tietääkö kukaan?
Työni puolesta voin kertoa, että kielestä. Kyseisen ruoan kanssa oleellista on sopivan punaviinin valinta. Kannattaa suosia suurien viinintuottajamaiden tuotteita laadun varmistamiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä luin jatkoajan visasta että poskista vaikka itse ehdotinkin korvia, ei kai se väärin ole rillaa korvia ja tuumata että nyt syö preveleitä?

Kysymykseen: Miksi tuon P.Sihvosen kanssa pitää vääntää noissa sen ketjuissa? eikö voisi vain antaa olla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko HPK-fani muka joskus joutunut sellaiseen tilanteeseen?
Olin kerran katsomassa Berliinissä Eisbärenin matsia, joka oli loppuunmyyty. Hallin kapasiteetti on muistaakseni yli 12000 katsojaa, Joppe K voi tarkistaa. Katsomoon oli jaettu läpsyttimet. Kyllä varmaan puolet katsojista niitä käyttikin. Sille epämieluisaa mallia olevalle metelille ei vedä vertoja kuin Cortinassa nähty pleijarimatsi, jossa 300 katsojaa saivat aikaan jalkoja tömistämällä vielä pahemman metelin. Mutta siellä olikin lattiarakenteena metalliritilät.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mikä se on?

Googlasin sen ja päädyin erään helsinkiläisen erotiikkakaupan nettisivuille, josta ymmärsin sen olevan kärpäslätkämäinen laite, jonka nahkaisella lätkäosalla lienee tarkoitus läiskiä kumppaniaan hellästi pakaroille sen kaikkein kauneimman aikana.

Hieman epäilen, että edes saksalaisessa jäähallissa näitä olisi 6000 käytössä pelin aikana.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olin kerran katsomassa Berliinissä Eisbärenin matsia, joka oli loppuunmyyty. Hallin kapasiteetti on muistaakseni yli 12000 katsojaa, Joppe K voi tarkistaa. Katsomoon oli jaettu läpsyttimet. Kyllä varmaan puolet katsojista niitä käyttikin. Sille epämieluisaa mallia olevalle metelille ei vedä vertoja kuin Cortinassa nähty pleijarimatsi, jossa 300 katsojaa saivat aikaan jalkoja tömistämällä vielä pahemman metelin. Mutta siellä olikin lattiarakenteena metalliritilät.

Ah, tämähän selittää kaiken, jos sitä on oltu näkemässä oikein keskieurooppalaista katsomokyldyyriä. Kateellisena kuuntelemme vierestä, me heinäkengät.

Oikeasti saisi kotimainen yleisökin ottaa mallia sieltä, kuinka kannatetaan.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Olin kerran katsomassa Berliinissä Eisbärenin matsia, joka oli loppuunmyyty. Hallin kapasiteetti on muistaakseni yli 12000 katsojaa, Joppe K voi tarkistaa. Katsomoon oli jaettu läpsyttimet. Kyllä varmaan puolet katsojista niitä käyttikin. Sille epämieluisaa mallia olevalle metelille ei vedä vertoja kuin Cortinassa nähty pleijarimatsi, jossa 300 katsojaa saivat aikaan jalkoja tömistämällä vielä pahemman metelin. Mutta siellä olikin lattiarakenteena metalliritilät.

Nyt oli hieman taas ilmeisemmin "kieli" poskessa heitettyä juttua. En ole ollut koskaan tuolla hallissa ja yleisökapasiteettikin on ihan tietämättömissä.

Tietty Googlettamalla voisi tuon saada selville, mutta etköhän osaa tehdä sen ihan itsekin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eihän täältä enää saa mihinkään vastausta, mutta koetetaan taas. Osaisko joku kertoa jonkun näppärän tavan pitää halvalla tai jopa ns, ilmaiseksi pitää yhteyttä ulkomailla asuviin kavereihin jotenkin muuten kuin naamakirjan kautta?
 

Bacon

Jäsen
Eihän täältä enää saa mihinkään vastausta, mutta koetetaan taas. Osaisko joku kertoa jonkun näppärän tavan pitää halvalla tai jopa ns, ilmaiseksi pitää yhteyttä ulkomailla asuviin kavereihin jotenkin muuten kuin naamakirjan kautta?

Kysyitkö tätä ihan työsi puolesta vai muuten vaan? Mites tuo skype, sehän ei maksa mitään kaiketi ja sen saa puhelimeenkin.

Edit. Perkeleen Vuokralainen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
No, jostain perkeleen syystä Skype ei toimi mun koneella. Vanhalla koneella toimi moitteettomasti. Pitänee siis yrittää saada se toimimaan. Tattis kuiteskin.
Vastatkaa muuten mun edelliseen kysymykseen....
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Onko jääkiekon seuraaminen kannattavaa, jos se aiheuttaa enemmän äärimmäisen vitutuksen tunteita kuin positiivisia tunteita?

Tottakai on. Vitutus on tunnetila, siinä missä onnistuneiden suoritusten kautta syntyvä ylimielisyys. Tai ylpeys siitä, kun huudetaan ''Pohjoinen!'' Maamme-laulun aikaan Pohjanmaalla, kaukana napapiiristä. Tai läpsyttimillä luotu hornankattila. Tunne, perkele.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko jääkiekon seuraaminen kannattavaa, jos se aiheuttaa enemmän äärimmäisen vitutuksen tunteita kuin positiivisia tunteita?

Urheilun tuomat tunteet on aina hyvä juttu, siinä kohtaa kun menee välinpitämättömyydeksi (kuten Ilveksen seuraaminen pikku hiljaa) niin voi ruveta tota miettimään.

Onko muuten luvallista suunnitella omaan kännykkään kuoret SM-Liigajoukkueen logolla jos se tulee omaan käyttöön? Netistähän löytyy palveluita, joihin voi upata omatekemiä kuvia kännykän kuoriin. Rikkooko tämä jotain tekijänoikeuslakeja?

Ei sillä, että itse olisin miettinyt mutta pojat puhuivat kaupungilla.....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös