Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 488
  • 47 167

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Häiritsee ihan possuna!

Sirksesalolla on ihan hassu rallatus Mullonikäväsua. Tässä "joku aika sitten" kuulin koverin tästä. Onko joku levyttänyt tämän (nainen?) vai laulettiinko tämä jossai Voice of finlandissa vai mitä häh.. Hemmet että häiritsee!
Voice of Finlandissa tämä vedettiin. Kolme Tähkän tiimissä ollut naista lauleskelivat tätä kisan kakkosvaiheessa - tokko löytyy mistään levyltä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
niin mutta miksi se otettiin vastaan? Mua on ainakin vituttanut Ben-Amor touhujen jälkeen nähdä Jokereita ja nyt jos Hjallis teki ruman tempun kannattajilleen ja veti seuran identiteetin vessasta alas, niin miksi tuota pitää enää katsoa? Mielummin niin, että esim. IFK:lla kannattajat olisivat maksaneet seuralle sen summan, mitä Jokereilta nyt tulee. Uskon, että moni olisi ollut valmis maksamaan rahaa siitä, ettei Jokereita tarttisi nähdä.
Niinpä.

Pari kuukautta sitten jokerimatsissa mun vieressä istui joku "urheilutoimittaja", jolla oli aivan käsittämättömän tyhmät jutut. Mä en silloin viitsinyt puhua sille mitään kun kauhea krapula vaivasi. Hyvä etten pökertynyt siihen paikkaan. Mutta siis se tyyppi höpötteli kaverilleen mm. että kaikki HIFK-fanit ovat raivona Jokereiden lähdöstä, eivätkä haluaisi niiden lähtevän Venäjälle. Kyllä ainakin mun kavereista kaikki oli potkimassa Jokereita helvettiin niiden vastenmielisten ja kuvottavien tekojen jälkeen.

Tuon matsin jälkeen mä oon katsellut lehtien jutuista ne toimittajien pärstät, josko sille idiootille löytyisi oikein nimikin. Vielä ei ole tärpännyt, mutta jatkan etsimistä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko täällä K kauppiaita tai ihmisiä jotka tuntee kyseisiä ihmisiä?

Lähinnä kiinnostaa tietää minkälaista hommaa tuo on. Vetääkö Kesko pahasti välistä? Työtunnit on käsittääkseni aika kovat viikkoa kohden, mutta vastaako korvaus lainkaan työn määrää?

Kuinka suuret taloudelliset riskit tuossa täytyy ottaa?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Elektroninen Darts-taulu/normi Darts-taulu. Mitä eroa?

Eldarttavla, Karella JX–2000 CWX-PRO Biljardihuollosta

Tuollaista mietin kotio, oli kallein mitä saa ja näyttää myös kohtuu coolilta.

Mutta. Onko järkeä ostaa? Vai kannattaako ostaa vain normi-darts? Kokemuksia sähköisistä anyone?

Ajattelin että säästäis mun seinää tuo sähköinen versio ja tuossa olisi myös valmis scorecard taululla + voisi harjoitella konetta vastaan.

Edit: Linkki vie biljardihuolto.fi-sivuston Darts-taulun myyntisivulle.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko täällä K kauppiaita tai ihmisiä jotka tuntee kyseisiä ihmisiä?

Lähinnä kiinnostaa tietää minkälaista hommaa tuo on. Vetääkö Kesko pahasti välistä? Työtunnit on käsittääkseni aika kovat viikkoa kohden, mutta vastaako korvaus lainkaan työn määrää?

Kuinka suuret taloudelliset riskit tuossa täytyy ottaa?

Tunnen kauppiaita ja olen aika hyvin perillä Keskon tavasta toimia. Oman massin määrä on se jota en osaa sanoa (paitsi CM-kauppiailla kuulemma muutamma milj.) - lisäksi ennen ainakin muistaakseni joutui ostamaan x-määrän Keskon osakkeita, mutta käytännössä kauppiasvalmennuksen jälkeen pääset luultavasti kauppiaaksi pieneen K-kauppaan jonka sijaintikaan ei ole paras mahdollinen.
Kovaa duunia tekemällä ja ajan kanssa tarjotaan parempaa kauppapaikkaa, isompaa jne. Sama ruletti jatkuu. Eräs koko ikänsä kauppiaana ollut totesi että kyllä tässä pärjää kun on kova tekemään työtä ja nöyrä (ei siis kapinoi K-ketjua vastaan).
Autoista sai muuten ennen alennusta, siis Volkkarista, Audista ja Seatista, taisi olla 10%.
Lisäksi Kesko omistaa yleensä kiinteistön - maksat vuokraa Keskolle, kaikki laskut kiertää Keskon kautta joka "vetää välistä" taas jotain, tilit hoitaa Kesko ja se maksaa x määrän euroja. Toisaalta hyvä puoli että ammattilaiset hoitavat kaikki, toisaalta rahaa valuu välistä.
Ei tuo helppo ura ole, mutta ehkä palkitseva.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Elektroninen Darts-taulu/normi Darts-taulu. Mitä eroa?

Eldarttavla, Karella JX–2000 CWX-PRO Biljardihuollosta

Tuollaista mietin kotio, oli kallein mitä saa ja näyttää myös kohtuu coolilta.

Mutta. Onko järkeä ostaa? Vai kannattaako ostaa vain normi-darts? Kokemuksia sähköisistä anyone?

Ajattelin että säästäis mun seinää tuo sähköinen versio ja tuossa olisi myös valmis scorecard taululla + voisi harjoitella konetta vastaan.

Edit: Linkki vie biljardihuolto.fi-sivuston Darts-taulun myyntisivulle.

Osta normi Darts. Noihin sähköisiin tauluihin ei keskimäärin pysty heittämään tarpeeksi painavilla tikoilla. Eli se on tavallaan eri laji.

Normitaulussa suosittelen etsimään sellaisen, jossa ne rautalangat ovat kolmion muotoisia eikä pyöreitä. Eli tikka ohjaantuu raudan jommalle kummalle puolelle helpommin eikä tikka kimpa varpaille. Tuossakin pätee melko pitkälle vanha sääntö: markalla ei saa kahden markan tavaraa.

Taulussa ei kannata säästää, pitkässä juoksussa rahaa menee kuitenkin enemmän tikkoihin ja niiden osiin: sulkia ja varsia saa olla uusimassa jatkuvasti.

t. aikanaan suomen rangingissä sijalla 51 ollut hanu
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elektroninen Darts-taulu/normi Darts-taulu. Mitä eroa?
...

Elektroniseen heitellään max 17g tikoilla kun normi tikat on yleensä jotain 21-26g. Ero on merkittävä. Kyseessä on tosiaan eri laji, kuten Hanu sanoi. Uskotaan Hanua, vaikka oma paras ranking onkin reilut 40 sijaa korkeampi kuin hänellä.

Lisäksi noi muovikärjet menee jatkuvasti poikki ja niitä saa olla vaihtamassa ja kaivamassa taulusta irti. Osta kunnon winmau blade taulu ja pussillinen varaosia kerralla, niin ei tarvii pelleillä ja voi keskittyä oleelliseen.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Onko kukaan käyttänyt Helsingissä tuommoisen itsepalvelupesulan palveluja? Nyt kun se kone on tuossa edelleen kappaleina niin pitäisi vähän saada puhdasta aikaan.

Useampia on tarjolla, mutta mikä olla hjuva?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Elektroninen Darts-taulu/normi Darts-taulu. Mitä eroa?

Vastauksia jo saitkin, normaali taulu ehdottomasti. Eikä sitten mitään paperiversiota, vaan kunnon kilpataulu. Maksaa satasen, mutta kestää vaikka ja kuinka kauan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastauksia jo saitkin, normaali taulu ehdottomasti. Eikä sitten mitään paperiversiota, vaan kunnon kilpataulu. Maksaa satasen, mutta kestää vaikka ja kuinka kauan.

No ei maksa. Winmau Blade IV maksaa 50€ uutena ja kerran käytetty kuin uusi 40€, ainakin täällä mistä itse hain tauluni viimeksi. Tietysti olisi parasta jos taulun voisi itse hakea Kulomäestä, mutta kai noi lähettääkin. Varaosat olen tilannut täältä, mistä ne tulee parissa kolmessa päivässä sopuhintaan.
 

ace

Jäsen
Mistäköhän mahtaa johtua, että IOS7:n asennuksen jälkeen Safari ei tallenna esim. Jatkoajan keskustelupalstan salasanoja ja tunnuksia, vaan joka kerta pitää kirjautua erikseen sisään?

Samoin kun menee nuolella edelliselle sivulle, ei sivu mene automaattisesti siihen kohtaan, mihin edellisellä kerralla jäi. Aina pitää scrollata ylhäältä alaspäin ja etsia kohta mihin jäi.

Asetuksia tutkin ja salasanan tallennus on kyllä päällä. Enkö vain osaa?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onko täällä keskustelupalstalla mahdollisuus siihen, että viestiketju näkyy sen nuolen kera, vaikka ei olisikaan itse siihen kirjoittanut sanaakaan? Sillä kysyn, koska välillä tulee kirjoitettua ihan jotain puuta heinää ketjuihin vain ja ainoastaan siksi, että siinä näkyy se nuoli ja huomaan, että tuo on itseäni kiinnostava aihe.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Uskotaan Hanua, vaikka oma paras ranking onkin reilut 40 sijaa korkeampi kuin hänellä.

Vittu, eihän tuo minun omakehu onnistunut vieläkään. Kympin sakkiin pääsy on kyllä sellainen saavutus, ettei mulla ole mitään jakoa. Oma sijoitukseni on -80-luvun alusta, jolloin noille mun sijoituksille oli vielä suhteellisen helppo päästä.

t. hanu
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Onko jotain lakia, joka estää alaikäisen verotietojen julkaisun? Muuten luulisi median revittelevän "Robinin jättituloilla".

Taitaa Robinin tapauksessa olla isot pojat ne, jotka isoimmat fyrkat tekee. Vaikka kyllä varmaan jotain taskuun jää esiintymispalkkioista ainakin. Mutta mielenkiintoinen kysymys kyllä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huomiseen Monster Jamiin on liput, mutta unohdin tulostaa ne töissä. Pdf hoituu puhelimella, mutta hyväksytäänkö ne luukulla? Lähinnä kai ean-koodi on se juttu, vai?

Edit. Lippu.fi on toimittaja.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Muistaako joku sellaista animaatiota, jossa oli kilpikonna ja se huusi jotain tyyliin; "touche and away"! Tuli joskus Huomenta Suomessa tai Ylen vastaavassa? Etsin vaan en löytänyt.

Edit: Löysinpäs, etsin vain väärästä paikasta ja väärillä hakusanoilla.Touché Turtle and Dum Dum
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Oma sijoitukseni on -80-luvun alusta, jolloin noille mun sijoituksille oli vielä suhteellisen helppo päästä.

t. hanu

Omani on 10v myöhempi. Plakkarissa on myös maailman liiton, oliko se WDC siihen aikaan, pisteitä ja sija oli jotain 250 ja rapiat. Heitin kerran treenipelejä Eric Bristowin kanssa ja voitin kaikki 11. Tosin se ei tainnut laskea ja oli muutenkin uransa ehtoopuolella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Harmi, että on heittokäden olkapää ns. telakalla. Muuten pistäisin pystyyn Jatkiksen Darts-häppeningin.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Onko kenelläkään kokemusta ysiysi.com verkkokaupasta? Entä noista ps3 langattomista ohjaimista, jotka eivät ole niitä Sonyn omia. Pelittävätkö ihan vastaavasti kuin aidotkin?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Niin uskomatonta kuin se onkin, niin sain tehtyä simppelit nettisivut ilmaiseen googlen pohjaan. Sivuilla on tietoa ja hintoja tuotteista. Minulla on sivujen nimelle myönnetty domain. Sanotaan vaikka, että domain olisi "Karkkikauppa.fi", mutta nythän se osoite on jotain ihan muuta. Miten saan julkaisun yhteydessä tuon osoitteen sivuille. Tämä on varmaankin helvetin tyhmä kysymys ja löytyisi varmaan googlellakin, mutta ensimmäiset osumat ainakin menivät joihinkin maksullisiin kotisivupalveluihin tms. Jos joku viitsii vaivautua, niin hieno homma.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onko kenelläkään kokemusta ysiysi.com verkkokaupasta? Entä noista ps3 langattomista ohjaimista, jotka eivät ole niitä Sonyn omia. Pelittävätkö ihan vastaavasti kuin aidotkin?

Eiköhän niissäkin ole 14-päivän palautusoikeus, jos ei skulaa ja kun tilaat mistä tahansa, niin käytä Visaa, niin saat takuun kaupanpäälle.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Entä noista ps3 langattomista ohjaimista, jotka eivät ole niitä Sonyn omia. Pelittävätkö ihan vastaavasti kuin aidotkin?
Kavereilla on noita ollut. Käyvät 3-4 ohjaimiksi kännipeleihin. Ykkösohjaimeksi en ikinä ostaisi, ellet ole todella satunnainen pelaaja. Akku toimii yleensä huonosti, mutta näppäimet noissa pelittää ihan kelvollisesti. Sen verran tarkasti ne on kopioitu aidoista.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tarttis uutta kanavapakettia telkkariin järkätä, mutta ei noita kanavia ilmeisesti saakaan valittua erikseen. On niin turhauttavaa hankkia jotain 150 kanavan pakettia sen takia että kolmea katsotaan.

Tähän taloon riittäisi MTV3 juniori, Nickelodeon ja nelosen urheilukanavat mutta tuohon satsiin tarvitseekin sitten kolme pakettia. Tulee perkeleesti kanavia mitä ei katsota ja hintaa ihan sikana.

Saako noita mitenkään erikseen? Mulla on täällä DNA:n kaapeli.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tähän taloon riittäisi MTV3 juniori, Nickelodeon ja nelosen urheilukanavat mutta tuohon satsiin tarvitseekin sitten kolme pakettia. Tulee perkeleesti kanavia mitä ei katsota ja hintaa ihan sikana.

Saako noita mitenkään erikseen? Mulla on täällä DNA:n kaapeli.
Kävisikö mitenkään päinsä se, että ottaisi Nelonen Nappulan Juniorin ja Nickelodeonin sijaan? Muuten, se "perus" Nickelodeon ei enää näy, vaan pelkästään pienemmille tarkoitettu Nick JR.

Vieläkö saisi sen DNA Mix + Nelonen Pro -paketin? Sillä se taitaisi onnistua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös