Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 019
  • 47 167

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jahas, pesukone otti ja levisi. Ei ota vettä.

Mitään vastuuta en tästä ota, mutta oma kone on kieltäytynyt joskus ottamasta vettä, "koska se luulee, että on vesivahingon vaara" (anteeksi naismainen tapa ilmaista asia). Tämä johtuu siitä, että pesuainetta on lorahtanut liikaa ja koneessa "kuohahtaa yli". Ratkaisuna on hana kiinni, töpseli seinästä, sokkeli pois, ruuvataan etulevy auki ja varovainen kuivaus nukkaamattomalla pyyhkeellä sieltä välistä. Voisit ainakin kokeilla avata ja tarkistaa, onko siellä kosteutta - omassa koneessa hyvinkin pieni määrä vettä riittää. Ensimmäisellä kerralla soitin huoltomiehen paikalle kun meni vielä takuun piikkiin ja hän tämän minulle opetti mutta muistutti, että oikeasti tuota ei kuulemma saisi tehdä itse.

Pahoitteluni erittäin epäammattimaisista ilmaisuista. Ja muista irrottaa se töpseli.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ratkaisuna on hana kiinni, töpseli seinästä, sokkeli pois, ruuvataan etulevy auki ja varovainen kuivaus nukkaamattomalla pyyhkeellä sieltä välistä. Voisit ainakin kokeilla avata ja tarkistaa, onko siellä kosteutta .

Tätähän voisikin kokeilla. Pesukone tosin toimii normaalisti, mutta nämä ohjeet kai sopivat muuhunkin?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Osaako joku autoista enemmän tietävä kertoa, tallentuuko ajotietokoneeseen tiedot milloin auto on käynnistynyt ja sammunut. Ja jos tiedot rekisteröityvät, miten pitkäksi aikaa?

Tulee vähän jälkijunassa, mutta ainakin oman leluni boksi osasi kertoa kun syyskosteilla ei kaikki kuusi pyttyä lähtenyt heti mukaan. Heitti virheilmoituksen ja huoltovalon päälle. Ymmärtääkseni tiedot ovat olemassa kunnes ne kuitataan.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Pesukoneesta vielä sen verran että kovasti hörisee kun yrittää ottaa vettä, ja kun samalla laittaa hanaa kiinni/auki niin ääni kyllä muuttuu joten tekemisen meininkin siellä selvästikin on. Vesi ei vaan ikinä tule pesuainesäiliölle saakka (josta sitten menee sinne rumpuun käsittääkseni, siis edestä täytettävä malli) joten onkohan siellä joku venttiili joka ei nyt vaan avaudu? No, mä koitan sitä tänään vielä vilkaista. Jos tosiaan ekana tsekkaisi sen tuleeko sieltä letkusta vettä, vai olisiko joku mysteerio tukkinut sen.

Mutta taitaa olla selvä peli, vaihtoon.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaako joku autoista enemmän tietävä kertoa, tallentuuko ajotietokoneeseen tiedot milloin auto on käynnistynyt ja sammunut. Ja jos tiedot rekisteröityvät, miten pitkäksi aikaa?
Riippuu autosta ja sen tietokoneesta. Joissain autoissa tiedot häviävät kun auto sammutetaan tai akku irroitetaan mutta varsinkin uudemmissa tiedot jäävät muistiin. Tuttu joutui kolariin ja sen jälkeen autoon tuli vika. Hän vei auton takaisin korjaamolle josta sanottiin ekaksi ettei ko vika voi tulla kolarissa vaan se on ollut jo aiemmin. No tuttu piti kantansa ja asia tutkittiin auton tietokoneesta jolloin huomattiin että vian ilmaantumisen jälkeen auto oli käynnistetty alle 20 kertaa joka taas kertoi siitä että se oli ilmaantunut samaan aikaa tämän kolarin kanssa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jos mulla on katossa spottilamppu missä on kuvan mukainen kanta (siis varmasti E14-kierre) niin ottaako tuo mahdollisesti jotain niitä kaksinapaisiakin kantaratkaisuita?

nm. tahtoisin korvata halogeenispotit ledeillä mutta tehokkaampia ledejä löytyy vain noilla "nastakannoilla" ja E14-kierteelle saa vain 4W lamppuja.
 

Liitteet

  • 2013-10-28-1280(0).jpg
    2013-10-28-1280(0).jpg
    30,3 KB · kertaa luettu: 351
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos mulla on katossa spottilamppu missä on kuvan mukainen kanta (siis varmasti E14-kierre) niin ottaako tuo mahdollisesti jotain niitä kaksinapaisiakin kantaratkaisuita?

nm. tahtoisin korvata halogeenispotit ledeillä mutta tehokkaampia ledejä löytyy vain noilla "nastakannoilla" ja E14-kierteelle saa vain 4W lamppuja.

Jos tarkoitat kaksinapaisella GU10-kantaa, niin se ei ainakaan käy tuohon. Itse olen korvannut E14-kantaiset halogeenispotit Osramin Parathom R50-ledeillä ja olen ollut tyytyväinen.

PARATHOM R50
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Pesukoneesta vielä sen verran että kovasti hörisee kun yrittää ottaa vettä, ja kun samalla laittaa hanaa kiinni/auki niin ääni kyllä muuttuu joten tekemisen meininkin siellä selvästikin on. Vesi ei vaan ikinä tule pesuainesäiliölle saakka (josta sitten menee sinne rumpuun käsittääkseni, siis edestä täytettävä malli) joten onkohan siellä joku venttiili joka ei nyt vaan avaudu? No, mä koitan sitä tänään vielä vilkaista. Jos tosiaan ekana tsekkaisi sen tuleeko sieltä letkusta vettä, vai olisiko joku mysteerio tukkinut sen.

Mutta taitaa olla selvä peli, vaihtoon.

Onkos siinä pesukoneen tulovesiletkussa imusuoja kiinteästi kiinni, toinen pää siis selvästi toista paksumpi. Mahdollisesti tuo saattaa pasahtaa jumiin ja täten veden saanti koneelle estyy. Jos näin on, niin haet rautakaupasta tms. imusuojan (takaisku venttiilin) mallia raumalainen ja uuden tulovesiletkun. Hankittaessa kannattaa tarkistaa pesukoneventtiilin kierrekoko (joko 1/2"" tai 3/4") ja ostaa valmiiksi sopivilla lähdöillä oleva imusuoja.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jos tarkoitat kaksinapaisella GU10-kantaa, niin se ei ainakaan käy tuohon. Itse olen korvannut E14-kantaiset halogeenispotit Osramin Parathom R50-ledeillä ja olen ollut tyytyväinen.

PARATHOM R50

Ok, hitto, noita GU10:jä löytyisi isommilla tehoilla.
Eivätpä nuo linkittämäsi ledit oikein riitä, testailin 4W ledeillä ja valoteho on aivan liian vähän. Toki lumenit!=teho mutta silti suuntaa-antavaahan se on ledeissä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ok, hitto, noita GU10:jä löytyisi isommilla tehoilla.
Eivätpä nuo linkittämäsi ledit oikein riitä, testailin 4W ledeillä ja valoteho on aivan liian vähän. Toki lumenit!=teho mutta silti suuntaa-antavaahan se on ledeissä.

Kokeile huviksesi 6-wattista Parathomia. Nuo teholukemat eivät kerro todellisesta valotehosta juuri mitään ledien kyseessä ollen. 4 W ledillä ja 4 W ledillä saattaa olla eroa kuin yöllä ja päivällä valmistajasta riippuen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pesukoneesta vielä sen verran että kovasti hörisee kun yrittää ottaa vettä, ja kun samalla laittaa hanaa kiinni/auki niin ääni kyllä muuttuu joten tekemisen meininkin siellä selvästikin on. Vesi ei vaan ikinä tule pesuainesäiliölle saakka (josta sitten menee sinne rumpuun käsittääkseni, siis edestä täytettävä malli) joten onkohan siellä joku venttiili joka ei nyt vaan avaudu? No, mä koitan sitä tänään vielä vilkaista. Jos tosiaan ekana tsekkaisi sen tuleeko sieltä letkusta vettä, vai olisiko joku mysteerio tukkinut sen.

Kuulostaa tismalleen siltä, mitä oma tiskikoneeni tekee silloin kun se on päässyt kuohahtamaan ja sinne alas väliin on mennyt märkää. Katso nyt se ensin, ennen kuin heität koneen ikkunasta ulos.

Edit. Hitto vie, mietin koko ajan tiskikonetta. En sitten osannut lukea pyykkikoneeksi. My bad, sorry!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Semmoista kyselisin, että mitäköhän kautta on turvallisinta antaa avustusta ulkomaan apuun, ettei lahjottamastani kymmenestä eurosta yhdeksän ja puoli euroa pääty jo valmiiksi rahakaisiin kukkaroihin? Kirkon ulkomaanavun kautta olen joskus lahjoituksia tehnyt, mutta arvelluttaa, että paljonko rahasta menee käännytystyöhön, kun itse en uskonnoista perusta ja uskontoa ja avunantamista ei pidä sekoitaa keskenään.

1. Menet Pattayalle
2. Otat baarista huoran
3. Nussit sitä n+1 kertaa
4. Annat aamulla tonnin paikallista valuuttaa käteen

Toki itsellesi tulee kuluja tuosta laupeudentyöstä, mutta lahjoitus menee lyhentämättömänä hyvään tarkoitukseen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kokeile huviksesi 6-wattista Parathomia. Nuo teholukemat eivät kerro todellisesta valotehosta juuri mitään ledien kyseessä ollen. 4 W ledillä ja 4 W ledillä saattaa olla eroa kuin yöllä ja päivällä valmistajasta riippuen.

Kappas, missasinkin nuo tehokkaammat. No pistin Saksasta tilaukseen 4kpl, katsotaan miten toimivat.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Myydäänkö Suomessa missään kauppojen hyllyllä surströmmingiä, eli hapansilakkaa vai täytyykö mennä jonnekin kauppahalliin?

Vai saako ylipäätään mistään?
 

Masentaja

Jäsen
Pesukoneongelmaan kannattaa tsekata myös se nukkasihti. Löytyy yleensä pesukoneen etuosan alareunasta, lähtee usein kiertämällä irti (saattaa vaatia kireyden takia jonkin työkalun kuten pihdit). Voi aiheuttaa kaikennäkösiä ongelmia. Tuossa nopealla googlauksella oli kyllä aika perkeleen monta vaihtoehtoa tuolle ongelmalle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
ÄLÄ TEE SITÄ! Yli kymmenen vuoden pyykinpesu-urani aikana olen avannut nukkasihdin varmaan joitain kymmeniä kertoja, IKINÄ ei siellä ole ollut yhtään mitään. Sen sijaan olen viettänyt tunnin jos toisenkin yrittäessäni raivokkaasti-epätoivoisesti saada sen saatanan tekeleen takaisin paikoilleen. Varsinkin entisessä Whirlpoolissani sihdin tiiviisti paikalleen saaminen perustui täysin tuuriin ja satoihin toistoihin. Aina tein uudelleen pyhän lupauksen etten sitä ikinä enää avaa, kunnes sitten taas petin lupaukseni, enkä näyttänyt kylppärin lattialla raivotessani/itkiessäni enää ollenkaan siltä miehekkään seksikkäältä, kätevältä ja söpöltä modernilta pyykinpesijämieheltä, joka oikeasti olen.
Toki muutamassa koneessa tuo on ollut myös helppo operaatio, mutta mitään hyötyä siitä ei ole ikinä ollut. Onko jollain ollut joskus nukkasihti tukossa?

Surströmmingiä saa isoimmista kaupoista, sittari, prisma jne. Tekisi mieli ostaa, mutta en ole saanut lupaa (pilasiko tämä nyt tuon edelläkertomani henkilökuvauksen).
 

scholl

Jäsen
miksi Jokerit saavat pelata vielä liigaa? Normaalisti jos epäillään maanpetoksesta, pidätetään välittömästi. Mulle ei aukea toi homma. Ovatko muut seurat niin rahanahneita, että oikeudenmukaisuus jäi jonkun pienen rahatukun jyräämäksi?
 

scholl

Jäsen
Rahatukku oli kolme miljoonaa. Tästähän uutisoitiin ennen kauden alkua, kun Jokerien kohtalo ratkaistiin SM-liigan kokouksessa pari kuukautta sitten. Iltasanomissa koko juttu.

niin mutta miksi se otettiin vastaan? Mua on ainakin vituttanut Ben-Amor touhujen jälkeen nähdä Jokereita ja nyt jos Hjallis teki ruman tempun kannattajilleen ja veti seuran identiteetin vessasta alas, niin miksi tuota pitää enää katsoa? Mielummin niin, että esim. IFK:lla kannattajat olisivat maksaneet seuralle sen summan, mitä Jokereilta nyt tulee. Uskon, että moni olisi ollut valmis maksamaan rahaa siitä, ettei Jokereita tarttisi nähdä. Ben-Amor pilasi koko touhun jo alunperin ja nyt kun oli tilaisuus niin olisi pitänyt heiluttaa viikatetta. Sitten olisi nähty olisiko HH muka jo tänä syksynä mukamas saanut KHL-joukkueen aikaiseksi ja olisivatko suolakurkut lennelleet koppalakkipäisten miesten taholta.

Tulee mieleen Jaltan konferenssi, jossa Chuchilliä ja Rooseveltia kusetettiin, samalla tavalla huijattiin nyt ei-venäläisiä seuroja.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Häiritsee ihan possuna!

Sirksesalolla on ihan hassu rallatus Mullonikäväsua. Tässä "joku aika sitten" kuulin koverin tästä. Onko joku levyttänyt tämän (nainen?) vai laulettiinko tämä jossai Voice of finlandissa vai mitä häh.. Hemmet että häiritsee!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös