Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 582
  • 47 167

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko joku nähnyt Suomessa myytävän Adidaksen verkkareita "Originals, beckenbauer" malleja? Ovat siis esikuvansa mukaan oman aikakauden näköiset eli kapeammat. Väriksi on fiksaatioksi asti muodostunut vihreä, keltaisilla raidoilla. Samanlaiset kun itselläni oli tenavana joskus 70/80-lukujen taitteessa muistaakseni.
Mallia nämä ja kokoa L metsästän.
JOku muukin retroväri, kuten ruskea tai viininpunainen saattaisi käydä.
http://www.retrokillerclothing.com/ekmps/shops/retroclothing/images/adidas-originals-beckenbauer-sport-green-gold-tracksuit-bottoms-pants-mens-v33038-%5B3%5D-6888-p.jpg
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Avattu purkki amerikkalaista kurkkusalaattia unohtui pöydälle parin päivän ajaksi. Tänään huomasin asian ja maistoin salaattia. Ihan syötävältä maistui eikä mitenkään pilaantuneelta, mutta väitän, että maku oli selvästi voimakkaampi kuin yleensä ja lähempänä tavallista kurkkusalaattia. Mikä selittäisi tämän? Jotain käymistä tapahtunut?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Partakone

Kokeilin tuossa äsken käyttää hakutoimintoa ja en ainakaan pikaisella hakemisella löytänyt etsimääni. Elikkäs, meikäläistä on pikku hiljaa alkanut vituttamaan jatkuva partahöylien uusiminen. Halpishöylät on mitä on ja ei huvittaisi maksaa mansikoita laadukkaista höylistä. Niinpä hankittavaksi on tullut ihan vaan sähköinen partakone. Osaisiko joku sanoa, minkälainen halpa (max 50€) partakone kannattaa hankkia vai onko se ihan sama, minkälaisella koneella sitä naamansa ajelee? Mitään isoja kriteereitä tuolle laitteelle ole, kunhan saisi viikset ajettua hyvin pois. Ne, kun tuppaa minulla kasvamaan vähän liiankin hyvin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuka nauraa Broadcastersin tunnarissa? Oli se kuka tahansa, niin pelkän nauruäänen perusteella: panisin. Tai no, jos se nykyisin on joku vanha haahka, niin en, paitsi jos nauraa koko ajan noin.

Varmasti tämä on jossakin kerrottu, luulisin. Googletin kyllä, jopa noin 7 minuuttia, vaan en löytänyt vastausta.

LISÄYS: Ihanaiset kiitokset axelle! "Broadcasters naurua" se minullekin tarjosi mutta ei kertonut asian laitaa. Olen huono näissänlaisissa ATK-asioissa.
 
Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Kuka nauraa Broadcastersin tunnarissa? Oli se kuka tahansa, niin pelkän nauruäänen perusteella: panisin. Tai no, jos se nykyisin on joku vanha haahka, niin en, paitsi jos nauraa koko ajan noin.

Varmasti tämä on jossakin kerrottu, luulisin. Googletin kyllä, jopa noin 7 minuuttia, vaan en löytänyt vastausta.

Mulla kesti googletus 7 sekuntia, rupes jopa tarjoamaan "broadcasters naurua" ekana heti kun aloitti kirjoittamaan. Vastaus on, että Tuotantoyhtiö Broadcastersin tunnuksessa nauraa Femkanten Media -tuotantoyhtiön omistaja Minna von Reiche. Alla olevassa linkissä taustatarinaa ja kuvakin!

Kuka kuuluttaa junasi ja metrosi? Katso kuvat tunnettujen nten takaa! - Studio55.fi - Irti arjesta
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuka nauraa Broadcastersin tunnarissa? Oli se kuka tahansa, niin pelkän nauruäänen perusteella: panisin. Tai no, jos se nykyisin on joku vanha haahka, niin en, paitsi jos nauraa koko ajan noin.

Varmasti tämä on jossakin kerrottu, luulisin. Googletin kyllä, jopa noin 7 minuuttia, vaan en löytänyt vastausta.

LISÄYS: Ihanaiset kiitokset axelle! "Broadcasters naurua" se minullekin tarjosi mutta ei kertonut asian laitaa. Olen huono näissänlaisissa ATK-asioissa.
Siinä naurussa on hitunen Lauren Bacallia ja tilkka Jane Russellia. Miestänostattava audioklippi kaikkineen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Parvekkeen lattialle jotain?

Mitä edullisia suosituksia on kerrostalon lasitetun parvekkeen lattialle betonin päälle?

Edellisessä (puretussa) parvekkeessa oli merikaislamatoilla vuorattu lattia. Hyvänä puolena paksuus ja ilmava lattia, johon pölyhiukkaset eivät jääneet ajelehtimaan. Huono että haisi merelle - ja uudet Anttilassa tsekkaamani palaset haisevat vielä enemmän...

Bauhaussin tai Ikean puiset parvekelaattapalaset olisivat jees, mutta maksaisivat jotain yli 300e koko parvekkeelle, joten ehkä jotain muuta kuitenkin.

Perus matto taas kerää kaikki siitepölyn yms. päälleen (tai näin ainakin kuvittelen) ja siitä sukkien mukana tulisi kämppään. Ei siis ehkä sitäkään.
Mutta mitä?
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä edullisia suosituksia on kerrostalon lasitetun parvekkeen lattialle betonin päälle?

Edellisessä (puretussa) parvekkeessa oli merikaislamatoilla vuorattu lattia. Hyvänä puolena paksuus ja ilmava lattia, johon pölyhiukkaset eivät jääneet ajelehtimaan. Huono että haisi merelle - ja uudet Anttilassa tsekkaamani palaset haisevat vielä enemmän...

Bauhaussin tai Ikean puiset parvekelaattapalaset olisivat jees, mutta maksaisivat jotain yli 300e koko parvekkeelle, joten ehkä jotain muuta kuitenkin.

Perus matto taas kerää kaikki siitepölyn yms. päälleen (tai näin ainakin kuvittelen) ja siitä sukkien mukana tulisi kämppään. Ei siis ehkä sitäkään.
Mutta mitä?

Käy ostamassa terassilautaa ja tee niistä lattia siihen parvekkeelle. Parvekkeen koosta riippuen tekee muutaman laatan ja laittaa ne paikalleen, niin saa ihan hyvän lattian, jonka voi nostaa siivoamista varten irti. Työvälineinä tarvitset rullamitan, sahan, akkuporakoneen, terassiruuveja ja niihin sopivan ruuvauskärjen (tulee monesti ruuvien mukana). Vaihtoehtoisesti laudat voi kiinnittää laattojen runkoon myös nauloilla. Siihen ottaisin naulapyssyn.

Noiden välineiden lisäksi tarvitsee tietysti sen, että omistaa hieman kädentaitoja, tai ainkin oppia niitä. Nettirautakaupan hinnoilla, tuolla halvimmalla terssilaudalla yhden neliömetrin tarvikkeiden hinta olisi hieman yli 10€.
 
Viimeksi muokattu:

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Kun minulla on arvokortti, niin minkä vaihtoehdon leimaan junassa välillä Kerava-Korso?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kun minulla on arvokortti, niin minkä vaihtoehdon leimaan junassa välillä Kerava-Korso?

Helppohan se on varmistaa konnarilta, mutta muistaakseni ovat samalla vyöhykkeellä, joten 1 riittäisi. Kunhan nyt jotain leimaat...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kertokaa tyhmälle mikä on sote-uudistus? pitäiskö tässä työttömän olla huolissaan?

Sosiaali- ja terveyshuollon uudistus. Siitä eteenpäin ei ymmärrä kukaan muukaan.

Ja työttömän pitää olla aina huolissaan. Mene töihin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja työttömän pitää olla aina huolissaan. Mene töihin.
Ai mikä töi?
Ai siis onkse se mihin kaikki naapurit katoaa aina päiväksi? Hitto että mä oon ihmetellytkin kun naapurin Jaska lähtee aina aamulla puol kasilta jonnekin ja tulee vast joskus neljän jälkeen takas. Vitsi mä oon miettiny et onks sillä joku toinen nainen vai mitä häh, eiks se Pirjo muka oo tarpeeks hyvä.
Ai että se on toi töi se juttu missä se kaiket päivät luuraa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kokeilin tuossa äsken käyttää hakutoimintoa ja en ainakaan pikaisella hakemisella löytänyt etsimääni. Elikkäs, meikäläistä on pikku hiljaa alkanut vituttamaan jatkuva partahöylien uusiminen. Halpishöylät on mitä on ja ei huvittaisi maksaa mansikoita laadukkaista höylistä. Niinpä hankittavaksi on tullut ihan vaan sähköinen partakone. Osaisiko joku sanoa, minkälainen halpa (max 50€) partakone kannattaa hankkia vai onko se ihan sama, minkälaisella koneella sitä naamansa ajelee? Mitään isoja kriteereitä tuolle laitteelle ole, kunhan saisi viikset ajettua hyvin pois. Ne, kun tuppaa minulla kasvamaan vähän liiankin hyvin.

Tästä tuli aasinsilta minun kysymykseeni, eli saisiko jostain ns. kotikäyttöön niitä terveyskeskusten ja sairaaloiden käyttämiä "karvanpoistolappuja", joilla ihokarvat poistetaan? Nehän eivät ole mitään veitsiä tai höyliä vaan jonkin sortin karkeita lappuja, joilla raaputetaan karvat pois.

Minulta otettiin taannoin EKG, jota varten ihoon kiinnitettiin antureita. Labrahoitaja hinkkasi kevyesti säärikarvojani, joista irtosi parilla sipaisulla tukku karvoja. Lopputulos oli sileä kuin vauvan peppu (ei sikäli, että olisin sivellyt koskaan vauvojen peppuja, joten tämä ei ole kirjaimellinen vertauskuva). Hoitopöydällä oli säärikarvoja iso keko. Mitään en tuntenut, pari raaputusta vaadittiin ja kaikki karvoitus lähti alueelta.

Minä haluaisin nimittäin tämäntapaisia systeemeitä ihan parranajoon. Välillä vituttaa, kun tuntuu, että vaikka kuinka partaterää hinkkaa leukaluun alta ja kohdalta, niin silti tuntuu jäävän hieman sänkeä. Parranajo on muutenkin aina aikaa viepä prosessi. Olisi vain kätevämpää vähän pyyhkäistä leukapieliä terveyskeskuksen labrasta nyysityllä lappusella, karistaa partakarvat ja lähteä liikenteeseen silein poskin (leukapartaa lukuunottamatta).
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun minulla on arvokortti, niin minkä vaihtoehdon leimaan junassa välillä Kerava-Korso?

Helppohan se on varmistaa konnarilta, mutta muistaakseni ovat samalla vyöhykkeellä, joten 1 riittäisi. Kunhan nyt jotain leimaat...

Ehkä Crick tarkoittaa HSL:n lippua. Silloin tuo on "Lähiseutu 2" eli olikohan se nyt automaatissa nappula "L".

HSL:n sivu.

Kannattaa toki huomioida, että VR:n vyöhykekertalippu on tuolle välille selvästi halvempi vaihtoehto kuin HSL:n kortilla leimattu arvolippu.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kävi aika jännä juttu tänään ajaessa. Kesken ajon autosta simahti kierroslukumittari ja samalla alkoi öljyvalo vilkkumaan sekä akun valo paloi himmeästi. Auto ei muuten esittänyt mitään muuta oiretta. Moottori jatkoi toimimistaan normaalisti ja nopeusmittarikin toimi. Kotiin päästyäni sammutin auton ja kokeeksi käynnistin. Ei ongelmaa.

Kysymykseni kuuluu: Onkohan se auton laturi hajalla vai sulake pamahtanut? Joku muu, mikä? Auto on vuoden -99 mallin Volkkari Golf.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Kävi aika jännä juttu tänään ajaessa. Kesken ajon autosta simahti kierroslukumittari ja samalla alkoi öljyvalo vilkkumaan sekä akun valo paloi himmeästi. Auto ei muuten esittänyt mitään muuta oiretta. Moottori jatkoi toimimistaan normaalisti ja nopeusmittarikin toimi. Kotiin päästyäni sammutin auton ja kokeeksi käynnistin. Ei ongelmaa.

Kysymykseni kuuluu: Onkohan se auton laturi hajalla vai sulake pamahtanut? Joku muu, mikä? Auto on vuoden -99 mallin Volkkari Golf.

Mulla oli aikoinaan Golfissa samankaltaisia ongelmia. Akun - napa huonosti kiinni tai rungon puolella hapettunut liitos.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Onko itsemoderointia kertoa muille saavansa ikuisen pelikiellon? Linkki viestiin: Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - SM-liigan varmistuneet siirrot

Ja tuleeko pelikielto itse viestistä vai itsemoderoinnista, ja onko niillä kerrannallinen vaikutus toisiinsa? Saako turhuuksista 7 pv pelikieltoa, itsemoderoinnista 7 pv pelikieltoa vai molemmista 7x7 pv pelikieltoa? Vaikuttaako vanha pelikieltojen määrä pelikiellon pituuteen? Ja montako viikkoa voi saada pelikieltoa? Ja tuleeko Lepistö Ässiin Hagmannin kanssa ensi kaudeksi?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinka kauan on voimassa esimerkiksi Berliinin lentokentältä, Tegeliltä, ostettu 2,40€ hintainen AB-lippu? Ehtiikö yhdellä lipulla kulkea sen kenties noin 45 minuutin matkan Alexanderplatzille Memhardstrasselle, kävellä reilut 7 minuuttia Alexanderplatzin S+U -asemalle ja siitä 8 minuutin metromatkan. Varmaan kaikkineen odotteluineen ja sekoiluineen koko matkaan menisi 1t 10 min - 1t 30 min. Kiitos nopeista vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinka kauan on voimassa esimerkiksi Berliinin lentokentältä, Tegeliltä, ostettu 2,40€ hintainen AB-lippu? Ehtiikö yhdellä lipulla kulkea sen kenties noin 45 minuutin matkan Alexanderplatzille Memhardstrasselle, kävellä reilut 7 minuuttia Alexanderplatzin S+U -asemalle ja siitä 8 minuutin metromatkan. Varmaan kaikkineen odotteluineen ja sekoiluineen koko matkaan menisi 1t 10 min - 1t 30 min. Kiitos.

Kaksi tuntia rajattomasti vaihtoja.

Lähde:Tickets - S-Bahn Berlin GmbH
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erikoinen juttu tuossa on se, että takaisin päin ei saa kuitenkaan matkustaa. Tiedä sitten miten tuotakin valvotaan.

Lippu pitää leimata lähtöasemalla sellaisella leimauskoneella, mikä siis tosiaan lyö siihen leiman kuten helsingissä 10v sitten. Eiköhän siinä leimassa lue lähtöasema.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös