Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 002 318
  • 47 191

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mites auton tankkaaminen Pohjois-Euroopassa ja tarkemmin akselilla Ruotsi-Tanska-Saksa?

Ruotsissa on hieman halvempi menovesi kuin Suomessa, joten säästäväisenä kaverina ajelen auton laivaan tyhjin tankein ja tankkaan aamulla Tukholmassa. Tanskassa muistelisin menoveden olevan suht hintavaa, joten siellä tankilla käynnin koitan jättää väliin. Mites Saksan puolella sitten? Onko joku ketju selkeästi halvempi kuin joku toinen vain onko aivan sama, missä 98:a tankkiin valutan?
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Ruotsissa on hieman halvempi menovesi kuin Suomessa, joten säästäväisenä kaverina ajelen auton laivaan tyhjin tankein ja tankkaan aamulla Tukholmassa. Tanskassa muistelisin menoveden olevan suht hintavaa, joten siellä tankilla käynnin koitan jättää väliin. Mites Saksan puolella sitten? Onko joku ketju selkeästi halvempi kuin joku toinen vain onko aivan sama, missä 98:a tankkiin valutan?

Ei se bensa kyllä Ruotsissa Suomea halvempaa ole vaan jopa aavistuksen kalliimpaa. Lisäksi Ruotsissa tuskin saat millään bonuskorteilla tai vastaavilla sentinkään vertaa alennusta tolppahinnasta.

Polttoaineen hinnoista Tanskassa en osaa sanoa, kun en ole siellä autoillut. Käsittääkseni on kuitenkin melko arvokasta, pikaisen googletuksen perusteella ehkä jotakuinkin Ruotsin tasoa.

Saksassa taas keskeisin pointti on kokemukseni mukaan se, että missään nimessä ei kannata tankata Autobahnien varrella. Pari viikkoa sitten Pohjois-Saksassa esimerkiksi 95E maksoi Autobahnien huoltoasemilla tyypillisesti luokkaa 1,65-1,70e/litra, mutta sitten jo kaupunkien sisääntuloteiltä saattoi löytyä ainakin kylmäasemia, jotka myivät jopa hieman alle 1,50e/litra.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mites auton tankkaaminen Pohjois-Euroopassa ja tarkemmin akselilla Ruotsi-Tanska-Saksa?
Sitten kun tulet kotiin ja olet koko matkan hakenut halvempaa bensaa, niin huomaat ettet nauttinut hetkeäkään reissusta kun piti jatkuvasti löytää halvin mahdollinen tankkausvaihtoehto. Kilometrejä kerääntyi esim. 2000 ja säästät maksimissaan kympin. Onko se sen arvoista?

Unohda kaikki pienet sentin säästöt ja keskity nauttimaan matkasta!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sitten kun tulet kotiin ja olet koko matkan hakenut halvempaa bensaa, niin huomaat ettet nauttinut hetkeäkään reissusta kun piti jatkuvasti löytää halvin mahdollinen tankkausvaihtoehto. Kilometrejä kerääntyi esim. 2000 ja säästät maksimissaan kympin. Onko se sen arvoista?

Unohda kaikki pienet sentin säästöt ja keskity nauttimaan matkasta!

Miksi pitäisi jatkuvasti löytää halvin mahdollinen tankkausvaihtoehto? Eikö asioista voi olla kartalla ilman, että niitä varsinaisesti toteuttaa?

Joku osaa antaa kysymykseen fiksun vastauksen asiaan, ja taas toiset kuten esim sä liittävät vastaukseensa pelkästään skeidaa. Yllämainituilla hinnoilla ero on muuten mainitsemasi kympin tankillisessa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heips, stadilaiset. Ollaan tulossa torstaina harrastamaan sinne työpaikkaurheilua ja majapaikkana on Cumulus-hotelli Olympia. Lienee jossain Kallion liepeillä? Olen ymmärtänyt, että Kalliossa baareja riittää, mutta mikä olis alkuasukkaan suositus johonkin semisiistiin baariin, missä vois ehkä syödä ja samalla katsoa matseja?
 
Suosikkijoukkue
KK
Heips, stadilaiset. Ollaan tulossa torstaina harrastamaan sinne työpaikkaurheilua ja majapaikkana on Cumulus-hotelli Olympia. Lienee jossain Kallion liepeillä? Olen ymmärtänyt, että Kalliossa baareja riittää, mutta mikä olis alkuasukkaan suositus johonkin semisiistiin baariin, missä vois ehkä syödä ja samalla katsoa matseja?
Brahen kentän vieressä on juu. Olisi kiva tietää kuinka iso porukka teitä on kasassa. Ei muutes tule ihan äkkiä mieleen paikkaa Kalliossa missä olisi hyvä katsoa peliä ja samalla syödä...

Cella Fleminginkadulla on muutes ehkä jopa paras vaihtoehto. Ruoka on todella hyvää ja pelikin pitäisi näkyä parista telkkarista ja ehkä jopa screeniltä. Siellä on ihan ruokailupuoli, mutta voi sitä pubin puolellakin syödä. Suosittelen menemään ajoissa paikalle.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Brahen kentän vieressä on juu. Olisi kiva tietää kuinka iso porukka teitä on kasassa. Ei muutes tule ihan äkkiä mieleen paikkaa Kalliossa missä olisi hyvä katsoa peliä ja samalla syödä...

Cella Fleminginkadulla on muutes ehkä jopa paras vaihtoehto. Ruoka on todella hyvää ja pelikin pitäisi näkyä parista telkkarista ja ehkä jopa screeniltä. Siellä on ihan ruokailupuoli, mutta voi sitä pubin puolellakin syödä. Suosittelen menemään ajoissa paikalle.

Myös Bullman siinä Brakun toisella puolella näyttää ainakin Valioliigaa, joten voisi kuvitella myös lätkän näkyvän. Moni on paikan safkoja kehunut, mutta mulle ne eivät oikein putoa. Suoraan ytimeen vaan suosiolla. Sporalla pääsee suoraan hotellin edestä ja taksikaan ei ihmeemmin kustanna.
 
Suosikkijoukkue
KK
Myös Bullman siinä Brakun toisella puolella näyttää ainakin Valioliigaa, joten voisi kuvitella myös lätkän näkyvän. Moni on paikan safkoja kehunut, mutta mulle ne eivät oikein putoa. Suoraan ytimeen vaan suosiolla. Sporalla pääsee suoraan hotellin edestä ja taksikaan ei ihmeemmin kustanna.
Bullman on nostanut hintoja jonkin verran ja mielestäni ruoan tasokin on hieman tippunut. Annokset ovat kyllä edelleen isoja. Joo taitaahan siellä olla telkkari takaosassa. Itse kyllä suosittelisin ennemmin Cellaa.

Kyllä itsekkin ennemmin suosisin keskustaan menoa hyvissä ajoin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Joku osaa antaa kysymykseen fiksun vastauksen asiaan, ja taas toiset kuten esim sä liittävät vastaukseensa pelkästään skeidaa. Yllämainituilla hinnoilla ero on muuten mainitsemasi kympin tankillisessa.
Ei todellakaan ollut tarkoitus vittuilla. Kyllä minäkin vaivaudun sen verran että tarkistan missä maassa bensa on halvempaa, ja tankkaan siellä, kun matkan aikana käyn monessa maassa.

Oikeastaan minun olisi pitänyt lainata tämän osan viestistäsi, sillä vastaukseni liittyi enemmän siihen:
Onko joku ketju selkeästi halvempi kuin joku toinen vain onko aivan sama, missä 98:a tankkiin valutan?
Ja nimenomaan, 2000 km:n matkalla puhtuaan muutaman kympin säästöstä, jos hakemalla haetaan sitä halvinta tankkausvaihtoehtoa (samassa maassa).

No, kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. Minä en ole tarkan markan mies kun matkustelen, vaan yritän nauttia itse matkasta vertailematta hintoja jatkuvasti. Ainakin elän siinä uskossa että nautin matkasta enemmän, kun teen päätökset sen hetkisen tilanteen mukaan. Ei koske pelkästään auton tankkausta, vaan ruokailua jne.
 
Suosikkijoukkue
KK
No, kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. Minä en ole tarkan markan mies kun matkustelen, vaan yritän nauttia itse matkasta vertailematta hintoja jatkuvasti. Ainakin elän siinä uskossa että nautin matkasta enemmän, kun teen päätökset sen hetkisen tilanteen mukaan. Ei koske pelkästään auton tankkausta, vaan ruokailua jne.
Kaikilla kun ei ole varaa mennä hotelliin kuin hotelliin, maksaa bensasta mitä sattuu eikä ajaa Mersulla. Kyllä tuolla bensanhinnan säästöllä saa jo tuolla matkalla saksassa yhden yön hostelli/hotellihuoneen. Itse on budget matkaaja ja aina tarkan markan mies reissuilla. Tingin lähes joka asiasta ja kysyn hoteilleissakin todella usein pientä joustoa hinnassa mikä yleensä vielä toimii. Saa vaikka yhden ylimääräisen oluen sitten.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kaikilla kun ei ole varaa mennä hotelliin kuin hotelliin, maksaa bensasta mitä sattuu eikä ajaa Mersulla.
-----
Itse on budget matkaaja ja aina tarkan markan mies reissuilla.
En minäkään mene hotelliin kun hotelliin. Minä teen matkasuunnitelman ja varaan majoitukset (oli sitten hotelli tai leirintäalue) etukäteen, sieltä mistä sattuu saamaan sopivaan hintaan. Itse matkalla en enää keskity senttien säästöön, vaan teen niinkuin juuri sillä hetkellä tuntuu parhaimmalta, ja ennenkaikkea kätevämmiltä, ratkaisulta.

Ja ei se mersukaan välttämättä ole niin kallis auto: Osta pois!
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Sekalaistakin sekalaisempi kysymys:

Millä perusteella auto laskee bensan kulutuksen?

Omasta rotiskostani hajosi nyt sitten nopeusmittari. Bensatankin varoitusvalo on rikkoutunut jo hyvä tovi sitten, joten kysymykseksi heräsi, että ei kai tuo bensamittari laske bensankulutusta nopeusmittariin perustuen?

Auton tankkaaminen kun on pirun vaikeaa silloin kun sillä tankissa olevalla löpöllä pääsee vielä edes muutaman kymmenen kilometriä eteenpäin.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Mistä löydän tämän intiaanipäällikkö Juti -mainoksen, josta olen kuullut puhuttavan?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bullman on nostanut hintoja jonkin verran ja mielestäni ruoan tasokin on hieman tippunut. Annokset ovat kyllä edelleen isoja. Joo taitaahan siellä olla telkkari takaosassa. Itse kyllä suosittelisin ennemmin Cellaa.

Kyllä itsekkin ennemmin suosisin keskustaan menoa hyvissä ajoin.

Mites Oiva, kyllähän sielläkin telkkuja on ja jotain syötävääkin. Samalla voi kulttuuritekona heittää Oivan portsarille lantin ja kulkea kolmatta linjaa takaisin. Kiertää tosin vähän.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sekalaistakin sekalaisempi kysymys:

Millä perusteella auto laskee bensan kulutuksen?

Omasta rotiskostani hajosi nyt sitten nopeusmittari. Bensatankin varoitusvalo on rikkoutunut jo hyvä tovi sitten, joten kysymykseksi heräsi, että ei kai tuo bensamittari laske bensankulutusta nopeusmittariin perustuen?

Auton tankkaaminen kun on pirun vaikeaa silloin kun sillä tankissa olevalla löpöllä pääsee vielä edes muutaman kymmenen kilometriä eteenpäin.

Kyllä siellä mun käsittääkseni on joku anturi tms tankissa, joka tuota mittaa. Tämä perustuen siihen, että käyttöohjekirjassa kerrotaan yleensä litramäärä, joka on jäljellä, kun varoitusvalo syttyy.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ennen vitutusketjua...

"Pysäköintikieltoalue liikennemerkin noudattamatta jättäminen. TLL 3 § 1 mom. TLA 16 § merkki 373"

Siis mitä vittua, tsiigattiin mailin säteellä kaikki vitun merkit ja ei takuulla ole mitään kieltoa yhtään missään! Stadissa siis, mutta kai nyt vittu liikennemerkit on samat koko maassa.

edit. ja pysäköintikieltoalueliikennemerkki lienee yhdyssana (tai edes viivalla), ei ole tässä kuitissa. Vittu.

Ei ole siis kyseistä merkkiä mailla halmeilla.

Ja lisää edittiä, "käsittelyaika 4 kuukautta". Annatte perättömän paskasakon, joka on pakko maksaa tai tulee penaltia mutta jos haluatte valittaa niin menee se about 4kk. Hei nyt mentiin vitutusketjuun!
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Pitäisi saada mustat puvun kengät nopeasti ja edullisesti. Tulevat käyttöön yhden kerran, joten en viitsi alkaa yli sataa euroa maksamaan. Olisiko tietoa mistä kannattaisi käydä katsomassa Helsingissä, jostain Anttilastako?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Pitäisi saada mustat puvun kengät nopeasti ja edullisesti. Tulevat käyttöön yhden kerran, joten en viitsi alkaa yli sataa euroa maksamaan. Olisiko tietoa mistä kannattaisi käydä katsomassa Helsingissä, jostain Anttilastako?

Manskulla on tai oli vuokraamo, josta itse joskus 10 vuotta sitten vuokrasin hautajaisiin puvun. Ei muistaakseni ollut kallistakaan. Muistaakseni oli http://www.frakkipalvelunam.fi/ tai http://www.muotitalotyynela.fi/. Ainakin tuolla frakkipalvelu namissa näkyy olevan puvut alkaen 89 eukkaa.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viljelijäntie.

Mielenkiinnosta katselin itsekin tätä sinun pysäköintijuttua ja Helsingin kaupungin nettisivuilla sanotaan asiasta näin:

Esikaupunkialueilla pysäköinti on katujen varsilla ilmaista. Varsinkin uusilla asunto-alueilla pysäköintiä on kuitenkin rajoitettu alueellisilla pysäköintikielloilla. Mahdollinen kielto ilmoitetaan alueen sisääntuloväylien varressa.

Katselin sitten Googlen Streetview:n avulla löytyykö tuolta alueelta aluepysäköintikieltomerkkiä (tjsp), joka siis kieltää alueella pysäköinnin yleisesti ellei jollain toisella merkillä sitä sallita. Viljelijäntie liittyy Kartanonkaareen, jonka molemmista päistä löytyy ko. merkki ainakin Googlen perusteella (Kuva1 ja Kuva2). Voi tietysti olla että, kyseiset merkit ovat kadonneet kuvan ottamisen jälkeen, joten silloin sinulla olisi peruste saada rahasi takaisin. Ymmärtääkseni tuo alue rajautuu juuri näiden kahden merkin väliselle alueelle.
 
Viimeksi muokattu:

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ja lisää edittiä, "käsittelyaika 4 kuukautta". Annatte perättömän paskasakon, joka on pakko maksaa tai tulee penaltia mutta jos haluatte valittaa niin menee se about 4kk. Hei nyt mentiin vitutusketjuun!

Soitin huvikseni kysyäkseni, että koska tulee vastaus valitukseen ja kyllä sielläkin päässä ollaan elin otsassa. Sain virhemaksun Joulukuussa ja vieläkään ei ole käsittelyssä. Käsittelyssä on Marraskuun virhemaksut, joten kovin on hidasta....
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mielenkiinnosta katselin itsekin tätä sinun pysäköintijuttua ja Helsingin kaupungin nettisivuilla sanotaan asiasta näin:



Katselin sitten Googlen Streetview:n avulla löytyykö tuolta alueelta aluepysäköintikieltomerkkiä (tjsp), joka siis kieltää alueella pysäköinnin yleisesti ellei jollain toisella merkillä sitä sallita. Viljelijäntie liittyy Kartanonkaareen, jonka molemmista päistä löytyy ko. merkki ainakin Googlen perusteella (Kuva1 ja Kuva2). Voi tietysti olla että, kyseiset merkit ovat kadonneet kuvan ottamisen jälkeen, joten silloin sinulla olisi peruste saada rahasi takaisin. Ymmärtääkseni tuo alue rajautuu juuri näiden kahden merkin väliselle alueelle.

Noniin, olen siis todennäkösesti väärässä ja kitisin turhasta. Kiitän nimimerkkiä Syöttöpiste kansalaisaktiivisuudesta ja -valistuksesta. Eli olisi pitänyt olla enemmän hereillä, kun ajoin jostain tänne. Käytiin tosiaan kävelemässä etsien sitä aluekieltoa, mutta ei varmaan ihan noin kauas päästy. Ja ei siis todellakaan olisi tullut edes mieleeni (pieni maalaispoeka kun olen) että joku kieltoalue tässä on kyseessä kun yhdestä suunnasta aina tullut. Noh, oppia ikä kaikki ja autoilu jää entistä vähemmälle. Silkkaa vittuiluahan tuo silti on, mutta näin se menee.

edit. mutta perkele, kyllä mulle opetettiin silloin joskus autokoulussa, että risteyksessä pitäis olla tällaset merkit jos on ollakseen. Eihän tossa oo mitään järkee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös