Kokeilin tuossa äsken käyttää hakutoimintoa ja en ainakaan pikaisella hakemisella löytänyt etsimääni. Elikkäs, meikäläistä on pikku hiljaa alkanut vituttamaan jatkuva partahöylien uusiminen. Halpishöylät on mitä on ja ei huvittaisi maksaa mansikoita laadukkaista höylistä. Niinpä hankittavaksi on tullut ihan vaan sähköinen partakone. Osaisiko joku sanoa, minkälainen halpa (max 50€) partakone kannattaa hankkia vai onko se ihan sama, minkälaisella koneella sitä naamansa ajelee? Mitään isoja kriteereitä tuolle laitteelle ole, kunhan saisi viikset ajettua hyvin pois. Ne, kun tuppaa minulla kasvamaan vähän liiankin hyvin.
Tästä tuli aasinsilta minun kysymykseeni, eli saisiko jostain ns. kotikäyttöön niitä terveyskeskusten ja sairaaloiden käyttämiä "karvanpoistolappuja", joilla ihokarvat poistetaan? Nehän eivät ole mitään veitsiä tai höyliä vaan jonkin sortin karkeita lappuja, joilla raaputetaan karvat pois.
Minulta otettiin taannoin EKG, jota varten ihoon kiinnitettiin antureita. Labrahoitaja hinkkasi kevyesti säärikarvojani, joista irtosi parilla sipaisulla tukku karvoja. Lopputulos oli sileä kuin vauvan peppu (ei sikäli, että olisin sivellyt koskaan vauvojen peppuja, joten tämä ei ole kirjaimellinen vertauskuva). Hoitopöydällä oli säärikarvoja iso keko. Mitään en tuntenut, pari raaputusta vaadittiin ja kaikki karvoitus lähti alueelta.
Minä haluaisin nimittäin tämäntapaisia systeemeitä ihan parranajoon. Välillä vituttaa, kun tuntuu, että vaikka kuinka partaterää hinkkaa leukaluun alta ja kohdalta, niin silti tuntuu jäävän hieman sänkeä. Parranajo on muutenkin aina aikaa viepä prosessi. Olisi vain kätevämpää vähän pyyhkäistä leukapieliä terveyskeskuksen labrasta nyysityllä lappusella, karistaa partakarvat ja lähteä liikenteeseen silein poskin (leukapartaa lukuunottamatta).