Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 996
  • 47 167

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko joku huomannut, että hdmi-johdot vaikuttaisivat huonontavasti kiinni ollessaan antenni-tv:n signaaliin? Nyt näyttää siltä, että löytyy x-määrä kanavia kun johdot on irti ja nekin huonolla signaalilla. Kun pistän tarvitsemani johdot kiinni niin en löydä yhtään kanavaa.
Laitteessa on vikaa, HDMI-johtojen yhdistäminen ei saa vaikuttaa signaaliin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mutta siis itse kysymys on, että onko tuo kannattavaa?
Ei kai siinä ole mitään hävittävääkään? Ymmärrän toki ettei kaikki yritykset vastaa, sillä tässä maassa ollaan siinä tilanteessa että työnhakijoita riittää joka suunnasta ja ne jotka ovat töissä ei välttämättä ehdi vastata tuon tyyppisiin sähköposteihin muiden kiireiden ohella.

Toivottovasti natsaa jossain vaiheessa.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tarkoitus olisi ps3 kautta viaplay-tilillä katsoa yön NHL-kierrosta. Viaplayn sivuille mennessä ilmoittaa jostain vanhentuneesta selaimesta ja antaa linkkejä josta ladata chrome, safari, IE tai firefox.

Linkeistä kuitenkin kaikki menee ruotsinkielisiin versioihin, ja vaikka niistäkin koittaa sitä ladata, ei siitä oikein mitään tule kun lataa ja jumittaa vaan?

Mitä kannattaisi tehdä?
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tarkoitus olisi ps3 kautta viaplay-tilillä katsoa yön NHL-kierrosta. Viaplayn sivuille mennessä ilmoittaa jostain vanhentuneesta selaimesta ja antaa linkkejä josta ladata chrome, safari, IE tai firefox.

Linkeistä kuitenkin kaikki menee ruotsinkielisiin versioihin, ja vaikka niistäkin koittaa sitä ladata, ei siitä oikein mitään tule kun lataa ja jumittaa vaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

Yritätkö mennä ps3:lla selaimen kautta katsomaan pelejä? Tuo ei tietääkseni onnistu flash-ohjelmien (Silverlight?) puutteen takia, joten sinun on ladattava viaplay-softa. Tuossa ohjeet siihen: http://viaplay.fi/devices/playstation3
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Onko kukaan koskaan saanut töitä niin että olette vain laittanut sähköpostia mielenkiintoisiin firmoihin? Itse yritän sillä(kin) tavalla saada uutta työpaikkaa, mutta suurin osa ei edes vastaa. Aika töykeää käytöstä mielestäni heiltä. Yhdestä firmasta vastattiin ja sanottiin että nyt on aika tiukka työllisyystilanne, mutta olivat kovin tyytyväisiä että olin kiinnostunut ja lupasivat ottaa yhteystietoni ylös tulevaisuuden varalle.

Mutta siis itse kysymys on, että onko tuo kannattavaa?

Itse en käyttäisi älyttömästi aikaa ja vaivaa tuohon. Jos sulla on tuttuja töissä näissä firmoissa, niille toki voi/kannattaa ilmaista, että olet saatavilla. Mutta itse isossa firmassa rekrytoineena en kyllä koskaan näihin tuntemattomien lähettämiin voinut isompaa huomiota kiinnittää. On todella lottovoitto, että firmassa olisi juuri nyt tarve työntekijälle, mutta paikka ei vielä ole auki. Ja jos yhteystietojasi säilytetään seuraavaan aukeavaan paikkaan, siitä varmasti ilmoitetaan ihan normaaleilla kanavilla myös muille kiinnostuneille, koska halutaan palkata paras eikä ainoata siinä vaiheessa tiedossa olevaa kiinnostunutta. Tosin kaveri toisessa firmassa palkkasi yhden pirkon juuri edellä kuvatulla tavalla, joten ei se ihan mahdotonta ole.

Itsekin töitä hakeneena - en jaksa uskoa noihin yhteystietojen säilyttämisiin, mitä lähes jokaisessa hakulomakkeessa kysytään. Yhtään yhteydenottoa en ole mistään saanut, vaikka säännönmukaisesti pistän pisimmän mahdollisen säilytysajan. Kesällä olin ensimmäisellä varasijalla yhteen paikkaan ja olisin päässyt ko. firmaan heti töihin määräaikaisella sopimuksella kun eivät voineet heti palkata vakinaiseksi toista samaan hommaan. Minun piti siis saada vakipaikka siinä vaiheessa, kun seuraava vakipaikka aukeaa. Kas kas, pari kuukautta myöhemmin hakivat uutta vakipaikalle, mutta kukaan ei ollut minuun yhteydessä tätä tarjoten. Kysymys: onko joku saanut töitä sitä kautta, että on jättänyt hakemuksensa voimaan jonnekin firman rekrypankkiin? Lukeeko niitä joku ennen kuin uusi työtehtävä laitetaan avoimesti hakuun?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä töissä yhteistyökumppanit tuo silloin tällöin karkkia, suklaata ym, joka yleensä laitetaan taukotilan pöydälle kaikille tarjolle. Varmaan aika perussettiä monella työpaikalla.
Jo jonkun aikaa on ihmetelty, kun pöydältä häviää avaamattomia karkkipusseja. Esimerkiksi juuri ennen joulua oli yksi työkaveri vienyt korruptiopussin taukotilan pöydälle, ja kun tuli välipäivien jälkeen töihin, pussi oli kadonnut, ilman silminnäkijähavaintoja pussin avaamisesta tai syömisestä. Monta kertaa tapahtunut vastaavaa.

Mutta nyt minä näin kuka niitä pusseja vie! Miten toimin?

Ja onko oletettavaa että sama tyyppi ei osaa myöskään käyttää vessaharjaa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mutta nyt minä näin kuka niitä pusseja vie! Miten toimin?

Ja onko oletettavaa että sama tyyppi ei osaa myöskään käyttää vessaharjaa?

Jos kyseinen henkilö myös nyysii toisten kahvimaidot tai muut eväät, niin niihinhän voi sijoittaa laksatiivia. Jos merkitsee selvästi, että BENICIO purkin kylkeen, niin on erittäin omalla vastuulla, jos sitä menee juomaan joku muu. Tähän omaan purkkiinsahan voi vaikka kusta tms. Karkkipussiinkin varmaan voi ujuittaa esimerkiksi injektioneulan avulla erilaisia aineita, myrkkyä ei ehkä kannata käyttää. Mustikkapiirakkaan voi laittaa kuivamustetta, tältä palstalta olen muuten nämä lukenut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko Kingston Wall kovin ikinä or am I just having too much time with my mind?

Ei ole, kyllä Queen, Beatles ja Led Zeppelin ja esimerkiksi Peter Gabrielin ajan Genesis ovat parempia, ja sinulla todellakin on liikaa aikaa mielesi kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos kyseinen henkilö myös nyysii toisten kahvimaidot tai muut eväät, niin niihinhän voi sijoittaa laksatiivia. Jos merkitsee selvästi, että BENICIO purkin kylkeen, niin on erittäin omalla vastuulla, jos sitä menee juomaan joku muu. Tähän omaan purkkiinsahan voi vaikka kusta tms. Karkkipussiinkin varmaan voi ujuittaa esimerkiksi injektioneulan avulla erilaisia aineita, myrkkyä ei ehkä kannata käyttää. Mustikkapiirakkaan voi laittaa kuivamustetta, tältä palstalta olen muuten nämä lukenut.
Antabuksen lisääminen olisi hupaisaa, jos on tiedossa että kähveltäjälle maistuvat myös prosenttijuomat.

Varkaalle täkyksi jätettäviin suklaakonvehteihin voi ruiskuttaa myös pari pisaraa jotakin saatanallisen väkevää maustekastiketta. Kaupasta saa aineita jotka ovat väkevyydeltään toista miljoonaa scovillen asteikolla. Kost' Jumala! Muutamalla pisaralla tuollaista väkevöittää suunnilleen koko komppanian hernekeitot.

Aina on mahdollista taantua 15-vuotiaan tasolle ja tehdä kakkakepponen. Otetaan Fasupalapussi varovasti pohjasaumasta auki ja kipataan ruokalusikallinen tuoretta ihmispaskaa sisälle. Tämän jälkeen suljetaan sauma varovasti mutta viivyttelemättä pikaliimalla. Pitää tietenkin huolehtia ettei pussi vuoda ja siten löyhkää vähääkään, jotta varkaalla säilyy löytämisen riemu kaavailtuun herkutteluhetkeen asti.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meillä töissä yhteistyökumppanit tuo silloin tällöin karkkia, suklaata ym, joka yleensä laitetaan taukotilan pöydälle kaikille tarjolle. Varmaan aika perussettiä monella työpaikalla.
Jo jonkun aikaa on ihmetelty, kun pöydältä häviää avaamattomia karkkipusseja. Esimerkiksi juuri ennen joulua oli yksi työkaveri vienyt korruptiopussin taukotilan pöydälle, ja kun tuli välipäivien jälkeen töihin, pussi oli kadonnut, ilman silminnäkijähavaintoja pussin avaamisesta tai syömisestä. Monta kertaa tapahtunut vastaavaa.

Mutta nyt minä näin kuka niitä pusseja vie! Miten toimin?

Ja onko oletettavaa että sama tyyppi ei osaa myöskään käyttää vessaharjaa?

Jos ei nyt halua tuolle keppostelulinjalle lähteä mitä pari kirjoittajaa on ehdottanut niin miten jos vaan avaa ne karkkipussit valmiiksi ja vaikka vielä pistää karkit johonkin kulhoon, vähentää ehkä varkaan intoa kun ne pitäisi taskuun tai laukkuun kauhoa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tai sitten vaan keskustelee tyypin kanssa ihan asiallisesti?

Sori tylsä vastaus.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ei ole, kyllä Queen, Beatles ja Led Zeppelin ja esimerkiksi Peter Gabrielin ajan Genesis ovat parempia, ja sinulla todellakin on liikaa aikaa mielesi kanssa.

Noh enhän mä nyt kovimmalla ikinä tarkoittanut tietenkään kovinta ikinä vaan ainoastaan ihan vitun kovaa. Miksi yllämainitut ovat maailman parhaita bändejä?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myös eräiden silmätippojen ruiskuttaminen karkkeihin voi aiheuttaa hieman sivuoireita etenkin perjantai-iltana. Tai voihan sitä suoraan siirtyä syanidiin, niin pääsee varkaasta lopullisesti, ja parhaassa tapauksessa myös sen mulkun perheestä.

Näistä työpaikan keittiöjutuista ärsyttävintä omalla kohdallani on eräs työkaveri, joka ei voi juoda muuta kahvia kuin Presidenttiä. OK, on ollut hommassa 30 vuotta, uskoo jumalaan, ei elä kuten opettaa ja on toki kuusikymppinen nainen. Mutta kaiken huippu oli, kun vein töihin hieman parempaa Reilun Kaupan kahvia, varmasti paremman makuista kuin tuomansa Presidentti. No, olin vapaapäivän viettänyt ja menin töihin, oli Reilun Kaupan kahvi hävinnyt. Ei tietenkään kotiinsa ollut vienyt vaan heittänyt roskiin. Kysyessäni asiasta sain sekaista mutinaa vastaukseksi.

No toisaalta tuo pitänee minua saatanasta seuraavana, kun puin töihin Dead Kennedysin paidan, jossa kehotettiin tappamaan köyhät. Sain siis kostoni.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Muistaisiko joku sellaista dokumenttia, jossa seurattiin kolmea nuorta kundia. Yksi meni armeijaan, yksi suoritti sivarin ja yksi valitsi vankilan. Ohjelma on reilut kymmenen vuotta vanha ja aiemmin sen Youtubesta katselin mutta nyt en muista millään sen nimeä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Miksi yllämainitut ovat maailman parhaita bändejä?

Kato, kyllä ne vaan on. Ota selvää. Korjauksena sen verran että se on The Beatles.

Sinänsä mukavata, että ookkona-oolusta-tyyppi ymmärtää musiikin päälle. Äkkinäinen luulisi ettei.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistaisiko joku sellaista dokumenttia, jossa seurattiin kolmea nuorta kundia. Yksi meni armeijaan, yksi suoritti sivarin ja yksi valitsi vankilan. Ohjelma on reilut kymmenen vuotta vanha ja aiemmin sen Youtubesta katselin mutta nyt en muista millään sen nimeä.

Hitto, muistan saman dokkarin. Se inttikaveri oli todellinen juntti, ja se vankilaan mennyt tahtoi eristykseen saatuaan tappouhkauksia. Mutta valitettavasti en nimeä dokumentille muista.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Hitto, muistan saman dokkarin. Se inttikaveri oli todellinen juntti, ja se vankilaan mennyt tahtoi eristykseen saatuaan tappouhkauksia. Mutta valitettavasti en nimeä dokumentille muista.

Löytyihän se, ohjelma on nimeltään "Valtio vapauden vei". Tosin juutubista ei enää taida löytyä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hitto, muistan saman dokkarin. Se inttikaveri oli todellinen juntti, ja se vankilaan mennyt tahtoi eristykseen saatuaan tappouhkauksia. Mutta valitettavasti en nimeä dokumentille muista.
Todennäköisesti inttikaveriksi oli valikoitunut oikea arkkijuntti, koska mitä ilmeisimmin dokkarin oli ohjannut joku tosiasiallinen tai wannabe-totaalireiska. Tämän voi päätellä myös dokumentin nimestä, jos se on tuo Jeepelin mainitsema, siitäkin huolimatta että "vapauden viemisellä" voidaan viitata haluttaessa mihin tahansa mainituista profiileista.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en armeijasta tiedä mitään. Totesivat minut aikoinaan sekopääksi. Pari kaveria on käynyt armeijan. Ihan fiksuja ovat. Toinen opettaja ja toinen biologi.

Sivarin on sitten käynyt useampikin tuntemani ihminen. Yksi on muusikko, toinen musiikkituottaja, kolmas on entinen maajoukkuejalkapalloilija ja neljäs on keriatrian ylilääkäri eräässä yliopistollisessa sairaalassa, tai nimikkeestään en ole varma.

Tunnen yhden totaalikieltäytyjän. Hän tartutti silloiseen tyttöystäväänsä taudin ja häntä kutsumme Kukkakaalikyrväksi.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kato, kyllä ne vaan on. Ota selvää.

Yritin juuri ottaa selvää miksi Uleåborgir bändeistä tykkää, huom. siksi esitin kysymyksen. En ottanut kantaa ovatko ne vai eivätkö ole. Sinäkin voit vastata, mutta viestistä numero 34656 päättelen, että on todennäköistä ettet ole kovinkaan analyyttinen kaveri.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Yritin juuri ottaa selvää miksi Uleåborgir bändeistä tykkää, huom. siksi esitin kysymyksen. En ottanut kantaa ovatko ne vai eivätkö ole. Sinäkin voit vastata, mutta viestistä numero 34656 päättelen, että on todennäköistä ettet ole kovinkaan analyyttinen kaveri.

Varsinaiseksi analyytikoksi en itseäni kuvailisi, siihen hommaan löytyy Johtavia ynnä muita. Sen sijaan huomioin sen, että oolulainenkin pitää saman tyyppisestä musiikista kuin minä. Haittaaks se?

Jonkin sortin The Beatles -fani olen ollut jo yli ... tai siis kauan. Samaten Queenia olen kuunnellut jo kevariaikoina. Jo sitä aiemmin isobroidi opetti mikä on Led Zeppelin. Whole lotta going on...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olen jo useamman vuoden ajan yrittänyt silloin tällöin saada tunnukset HFBoardsille. Ennen siellä luki jotain että "Sorry, but we are not taking any new registrations at the moment" ja tänään kun muistin taas kokeilla niin "Sorry, due to abuse problems from user(s) with your ISP we no longer accept registrations from it."

Kokeilin sekä Welhon, Elisan että Saunalahden liittymällä, joten aika outo ilmoitus (muutenkin).

Eli kysymys kuuluu, miten tuonne oikein saa tunnukset?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös