Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 959
  • 47 167

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäli tilanne ei ole noin onnekas, niin lisäile aikaa yllä olevien muuttujien mukaan.

Harva asia muuten vituttaa yhtä paljon, kuin mennä avustamaan muutossa, jota ei ole valmisteltu kunnolla. Toisin sanoen tavaroita ei ole pakattu kuljetusyksikköihin, vaan astiat ja vaatteet yms on kaapissa, minkäänlaista poisheitettävien tavaroiden blokkausta ei ole tehty, muuttolaatikoita tai jätesäkkejä ei ole hankittu jne. On vaan jotenkin kuviteltu, että kun sovitaan muuttopäivä ja kutsutaan talkooväkeä, muutto luonnistuu kuin itsestään. Ja sitten usein vielä se muuttaja itse on kaikkein laiskin tavaroiden pakkaaja ja kantaja, ja keskittyy lähinnä sovittelemaan verhoja uuteen kämppään ja miettimään mistä tilaisi pitsaa.

edit: on muuten jännä sana tuo "yksikköihin", pitäisko olla "yksiköihin", enpä tiiä, ilmeisesti kummatkin käy.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harva asia muuten vituttaa yhtä paljon, kuin mennä avustamaan muutossa, jota ei ole valmisteltu kunnolla.....

Pari kertaa olen ollut tuollaisessa muutossa mukana. Sen jälkeen olen päättänyt jossain vaiheessa, että en enää osallistu muuttoihin, enkä tietenkään pyydä kavereita muuttamaan omia kamoja. Kaksi edellistä muuttoa on hoitanut muuttofirma, voin suositella.

Hermot meni kun kaveri muutti 3 km matkan ja ikään kuin tämän lyhyen muuttomatkan takia tavaroita ei viitsitty pakata lainkaan, vaan pakettiauto oven eteen ja edes takas ajelu joku 20 kertaa. Auton ajamiseen meni enemmän aikaa kun täyttämiseen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SPR harrastajia

Moro,

työpaikan kautta olen saanut päiviteltyä omaa ensiapu osaamista. Nyt tuntuu siltä, että haluaisin vähän lisää ja laitoinkin aiheesta kyselyn SPR:lle. Sieltä luonnollisesti ei ihan heti vastata, mutta onko mitään mahdollista, että tavis saa lisäkoulutusta ?

Siis peruskoulutuksen minulle maksoi työnantaja, osallistuin koska silloin ehkä voin olla muille avuksi. Olen myös päivittänyt tietojani, mutta nyt haluan lisää ?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Moro,

työpaikan kautta olen saanut päiviteltyä omaa ensiapu osaamista. Nyt tuntuu siltä, että haluaisin vähän lisää ja laitoinkin aiheesta kyselyn SPR:lle. Sieltä luonnollisesti ei ihan heti vastata, mutta onko mitään mahdollista, että tavis saa lisäkoulutusta ?

Siis peruskoulutuksen minulle maksoi työnantaja, osallistuin koska silloin ehkä voin olla muille avuksi. Olen myös päivittänyt tietojani, mutta nyt haluan lisää ?

Alla olevasta linkistä kasapäin lisätietoja.

Tule mukaan Vapaaehtoisen pelastuspalvelun toimintaan! | VAPEPA
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saako tuossa uusimmassa (Beta build) µTorrentissa jotenkin pois tuon mainosrivin latauksien yläpuolelta Instant Download-nappeineen? Häiritsee luontoalbumien ja Linux-distrojen jakamista.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Moro,

työpaikan kautta olen saanut päiviteltyä omaa ensiapu osaamista. Nyt tuntuu siltä, että haluaisin vähän lisää ja laitoinkin aiheesta kyselyn SPR:lle. Sieltä luonnollisesti ei ihan heti vastata, mutta onko mitään mahdollista, että tavis saa lisäkoulutusta ?

Siis peruskoulutuksen minulle maksoi työnantaja, osallistuin koska silloin ehkä voin olla muille avuksi. Olen myös päivittänyt tietojani, mutta nyt haluan lisää ?

Jos olet käynyt Punaisen Ristin EA1 -peruskurssin, niin seuraava vaihe tuosta on mennä samaisen yhdistyksen EA2 -jatkokurssille. Noita ainakin pääkaupunki seudulla järjestetään jatkuvasti ja hinta on ollut hiukan alle 100 €. Kurssille voi ilmoittautua ihan yksityishenkilönäkin, kunhan tuosta EA1:stä on vähemmän kuin kolme vuotta aikaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Saako tuossa uusimmassa (Beta build) µTorrentissa jotenkin pois tuon mainosrivin latauksien yläpuolelta Instant Download-nappeineen? Häiritsee luontoalbumien ja Linux-distrojen jakamista.

Paha sanoa, painan ajastetulla skriptillä tuoreimman nightlyn joka aamu tulille, ja tuollaista ärsyttävyyttä ei ole näkynyt pitkään aikaan.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kehtaako enää melkein kolmikymppisenä ruveta rakentelemaan legoilla? Jotenkin rupesi tuon Radio Rockin legokampanjan innoittama kiinnostamaan nuo Lego Technic-mallit. Noita tuli joskus skidinä rakennettua ja nyt jotenkin kiinnostaisi ruveta uudestaan, koneinssinä noista voisi saada vähän enemmänkin irti.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oulun Omenahotellissa ei vissiin ole mitään pysäköintipalvelua? Eli missä siinä lähistöllä olisi joku hyvä parkkipaikka mihin saisi auton parkkiin, mieluusti tietysti ilmainen mutta maksullinenkin kelpaa.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun Omenahotellissa ei vissiin ole mitään pysäköintipalvelua? Eli missä siinä lähistöllä olisi joku hyvä parkkipaikka mihin saisi auton parkkiin, mieluusti tietysti ilmainen mutta maksullinenkin kelpaa.

Omenahotelli on melko lailla keskustassa, joten katujen varrelta voi löytää mittari- ja kiekkopaikkoja (kiekkopaikkoja on muistaakseni melko pian, kun lähtee ajamaan Pakkahuoneenkatua kohti Rautatienkatua). Korttelin päässä hotellista on myös parkkitalo Autosaari, joka on auki ympäri vuorokauden.

Edit. Eipä nuo sittenkään näytä kiekkopaikkoja olevan, muistelin väärin. Koulukadun ja Kauppurienkadun risteyksessä on tosin muutama Lilzoon nurkalla.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omenahotelli on melko lailla keskustassa, joten katujen varrelta voi löytää mittari- ja kiekkopaikkoja (kiekkopaikkoja on muistaakseni melko pian, kun lähtee ajamaan Pakkahuoneenkatua kohti Rautatienkatua). Korttelin päässä hotellista on myös parkkitalo Autosaari, joka on auki ympäri vuorokauden.

Edit. Eipä nuo sittenkään näytä kiekkopaikkoja olevan, muistelin väärin. Koulukadun ja Kauppurienkadun risteyksessä on tosin muutama Lilzoon nurkalla.
Kiitos, jos ei maksutonta löydy niin tuo Autosaari vaikuttaa hyvältä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kuinka kauan kestää veikkauksen sivuilla noiden tulosvetojen ja tilin saldojen päivittyminen? Nyt napsahti oikein heti ensi yrittämällä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä henkilöä, joka on käynyt katakombeissa? Jos on, niin minkälainen fiilis siellä oli?

En nyt tiedä tarkoitatko joitain nimenomaisia katakombeja, mutta itse olen käynyt Limassa San Franciscon katedraalin alla olevissa katakombeissa ja fiilis oli ihan hyvä. Onhan se vähän jännää, kun on hämärää, kosteaa, matalaa ja niitä luurankoja, luita ja pääkalloja lojuu joka puolella. Mutta ihan mielenkiintoinen kierros.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt lyö pää tyhjää, joten: Mikä on USA:n presidentin valitsijamiesten vaalipäivän määräytymiskaava? Siis tämä tänä vuonna 6.11. pidettävä. Muistelen, että se on jotenkin melko omituinen juttu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt lyö pää tyhjää, joten: Mikä on USA:n presidentin valitsijamiesten vaalipäivän määräytymiskaava?
Kongressi päättää vaalipäivän. Tällä hetkellä käytössä oleva kaava on marraskuun ensimmäistä maanantaita seuraava tiistai. Eli käytännössä mahdollinen vaalipäivä on aikavälillä 2-8.11.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Kuinka monta vaihtoehtoista jääkiekkopalstaa Suomesta oikein löytyy? Siis sellaisia, jonne oikeasti kirjoittaa enemmän kuin yksi multinickejä käyttävä tyyppi.

Kiekkopesän tiesin, nyt löytyi vitutusketjun kautta joku Vaihtoaitio... Yhteistä näille on, että molemmissa käsitellään, päivitellään ja syynätään Jatkoajan keskustelupalstaa ikään kuin selän takana. Lisää intternetzidraamaa, kiitos!

EDIT: Upeinta viihdettä on tiettyjen nimimerkkien tyyli esittää, ettei välitä enää ollenkaan Jatkoajasta. Silti näyttää tasaiseen tahtiin ilmestyvän viestejä tyyliin "tulipahan käytä pitkästä aikaa jatkiksessa, [insert valituksen aihe], eipähän tarvitse enää muutamaan vuoteen sielläkään vierailla"

Itse olen Vaihtoaition "kasvatti", reilut 2000 viestiä kirjoittelin parin vuoden aikana tuonne ennen kuin sain porttikiellon. Väittäisin, että tuo on Suomen toiseksi paras jääkiekkopalsta Jatkoajan jälkeen. Noin tuhat käyttäjää, toki aktiivisia about 100? Se hyvä puoli tuolla on, että palstasta muotoutuu tietynlainen tiivis perhe ja yhteisö, kun on mahdollisuus asettaa itselleen avatar nimimerkin seuraksi. Lisäksi viestejä ei tulvi tuonne yhtä paljon kuin tänne, joten palstan tapahtumista pysyy hyvin ns. kärryillä, kun kerran päivässä käy lukemassa lukemattomat viestit. Tämä ei ole mikään mainospuhe, kunhan vain kerroin halukkaille tuosta palstasta, kun kerran omakohtaista kokemusta löytyy. Eikä tuolla mitenkään erityisesti päivitellä Jatkoajan tekemisiä, yksi ketju löytyy Vapaan keskustelun puolelta, jossa käsitellään Jatkoaikaa ja toki välillä lainataan Jatkoajassa kirjoitettuja viestejä.

Itselle ainakin oli hyötyä, että löysin aluksi kaverini kautta tuon Vaihtoaition. Sinne sai rauhassa kirjoitella ja kehittyä kirjoittajana. Sitten vasta myöhemmin liityin Jatkoaikaan, kun alkoi löytyä enemmän omaa sanottavaa ja mielipiteitä. Harmittavaa, että hölmöilin itseltäni kirjoitusoikeudet pois tuolta, koska viihdyin tuolla todella hyvin. Olenkin nyt pyytänyt, että porttikieltoni kumottaisiin, mutta toistaiseksi tuloksetta. Kuitenkin olen osoittanut osaavani kirjoittaa laadukkaita tekstejä, joten toivottavasti jonakin päivänä voin olla osa sekä Jatkoaikaa että Vaihtoaitiota.

P.S. Vaihtoaition KHL-osio on ehkäpä Suomen laadukkain.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Mistäs mä löytäisin kolme vuotta täyttävälle kiekkoilijanalulle sopivat lätkähanskat? Onko noissa Inter- ym sporteissa sen kokoisia hanskoja vai lähdenkö erikoisliikkeitä koluamaan?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko näin, ettei lippu.fi anna valkata omia paikkoja Suomi-Tshekki -matsiin? Tai on ilmeisesti, mutta miksi näin? Ja miksi se ehdottaa mulle huonompia paikkoja kuin haluaisin valita? Hyökkääkö Suomi samaan päätyyn kaksi erää kuin Tupsukat? Häh?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös