Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 165
  • 47 213

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Ah, väärinkäsitys. Eikö se sitten vain ole sama hommata kuvat niistä leffojen kansista ja tulostaa jossain? Ei taida olla ihan laillista hommaa, niin tuskin kukaan netissä mainostaa niitä tulostavansa.

Tämä se idea juuri onkin, mutta kun ei ole mitään hajua missä tälläinen olisi mahdollista.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Miten siis sattuisi halpa huolto löytymään?
Taskuomena - iPhone huolto
Epäilen, että tuo on ainakin halvempi kuin "viralliset" Apple-huollot. Varma en ole, kun en itse i-ihminen ole, mutta muistelen kuulleeni joskus. Ja ihan Googlesta löytyi muuten, ekalta sivulta. Tämä ei taida olla se kaveri, jota hait, mutta sitä en muista kuollaksenikaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tämätyyppi ainakin taitaa harrastuksekseen iPhoneja korjailla. En ole varma onko sama tyyppi joka oli jossain tv-ohjelmassa, missä keskusteltiin älypuhelinten kalliista korjaamisesta.
 

Tuamas

Jäsen
Miksei pikakomento CTR+C (kopioi) toimi?

Voiko noita "kytkeä" päälle tai pois?
Koska leikkaus, liittäminen ym. toimivat ihan normaalisti, samoin C-näppäin...

Windows 7 ja Lenovon thinkpadi käytössä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksei pikakomento CTR+C (kopioi) toimi?

Voiko noita "kytkeä" päälle tai pois?
Koska leikkaus, liittäminen ym. toimivat ihan normaalisti, samoin C-näppäin...

Windows 7 ja Lenovon thinkpadi käytössä.
Windows taitaa sekoilla. Bootin paikka. Been there, done that. Varsinkin firman (puhun siis omasta työkoneestani) omien ohjelmien kohdalla tuo on melko tavallista.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Muistaakseni tästä on keskusteltu joskus jossain käännösketjussa, mutta en tähän hätään tuota kyseistä kohtaa löytänyt eli miksi tv-ohjelmissa ja leffoissa käännetään lukuja toistuvasti tahallaan(?) väärin, vaikka muutoin käännös olisi kuinka laadukasta tahansa? Siis tahallista tuon on pakko olla ja pitää sisällään jonkinlaisen sisäpiirin vitsin, koska niin yleistä tuo on. Luulisi että nuo luvut olisivat sieltä helpommasta päästä, kun eivät ole mitään erikoissanastoa tai sisällä kulttuuriviittauksia tms.. Enkä nyt tarkoita klassista billion -> biljoona, ei miljardi-kämmiä, vaan näitä fifty thousand -> 30 000-juttuja, jollainen tuli tänään viimeeksi vastaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Muistaakseni tästä on keskusteltu joskus jossain käännösketjussa, mutta en tähän hätään tuota kyseistä kohtaa löytänyt eli miksi tv-ohjelmissa ja leffoissa käännetään lukuja toistuvasti tahallaan(?) väärin, vaikka muutoin käännös olisi kuinka laadukasta tahansa? Siis tahallista tuon on pakko olla ja pitää sisällään jonkinlaisen sisäpiirin vitsin, koska niin yleistä tuo on. Luulisi että nuo luvut olisivat sieltä helpommasta päästä, kun eivät ole mitään erikoissanastoa tai sisällä kulttuuriviittauksia tms.. Enkä nyt tarkoita klassista billion -> biljoona, ei miljardi-kämmiä, vaan näitä fifty thousand -> 30 000-juttuja, jollainen tuli tänään viimeeksi vastaan.

Yksi syy tahattomiin virheisiin on tietysti se, että monet käännökset tehdään korvakuulolta eikä kirjallista versiota ole. Silloin erityisesti "fifteen-fifty" ja joskus muissakin -teen/ -ty -sanapareissa tulee nopean tai murteellisen puheen takia väärinkuulemisia.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tämä se idea juuri onkin, mutta kun ei ole mitään hajua missä tälläinen olisi mahdollista.

Eri digipainoista kannattanee kysellä. Jos tosiaan kyseessä on "hollywoodleffojen" kannet, voi vastaus painatukseen olla kielteinen (tähän on vähän eri suhtautumistapoja alalla). Enivei, jos joku suostuu nuo sinulle printtamaan, saatat saada ihan kohtuullisen alhaisen kappalehinnan, kun kansia on kuitenkin tuon verran. Aineistoksi jos tyrkkää 500-600 eri kokoista ja tasoista "jpeggiä", niin saattanet joutua maksamaan aineiston käsittelystä painokelpoiseksi. Jos taas itselläsi/ jollain tutulla löytyy skilssit muuttaa nuo oikean kokoisiksi pdf-tiedostoiksi, niin vältät tämän lisäkulun.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on Viasat Sport + Urho.tv -paketti ja sen sopimus loppuu 31.10, niin saisikohan tuota pakettia kiinni kesän ajaksi? Heinä- ja elokuun voisi olla kiinni, jos tuon tauolle saisi ja sitten vastaavasti sopimuksen päättyminen siirtyisi kahdella kuukaudella eteenpäin.

Totta kai saa, soitat vaan aspaan, niin homma hoituu sillä.

No soitin aspaan ja kun mulla on määräaikainen tilaus, niin eipä onnistunutkaan ns. parin kuukauden "tauolle" laittaminen. Kyllä vituttaa, koko kesän aivan turhaan tuo kanavapaketti ja siitä maksaa 24'95€/kk. Hohoijakaan...
 

Tuamas

Jäsen
Windows taitaa sekoilla. Bootin paikka. Been there, done that. Varsinkin firman (puhun siis omasta työkoneestani) omien ohjelmien kohdalla tuo on melko tavallista.

Perhana, ei lähtenyt skulaamaan.
Firman atk-tukikaan ei osannut jeesiä.

Kysytään siis uudelleen, että onko jollakin esim. keinoa jolla voisi selvittää mikä näppäinoikotie tekee mitäkin (eli josko asetus on vaihtunut tms.) tai palauttaa "normit"?

Ongelmahan on siis se, että kopiointi näppäinyhdistelmällä CTRL+C ei onnistu, kaikki muut pikakomennot (leikkaa, liitä jne.) toimivat normaalisti, samoin C-näppäin toimii aivan normaalisti...
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Koteloita en tarvitse, koska niitä löytyy omastakin takaa. Ainoastaan ne kannet ovat murheena, koska itse tulostaessa siinä menee ikuisuus ja rahat. Lasertulostus varmaan on ainut keino.
Kuten tuossa aikaisemmin jo uumoiltiinkin, kansilehtien kopiointi on laitonta. Kansilehti on samalla tavoin tekijänoikeuden alaista materiaalia kuin itse mediakin, joten tuskinpa kovin moni firma lähtee moiseen operaatioon. Kotitekoinen kopiointi, esimerkiksi kaverin dvd-kokoelmasta, on toki yksityiskäyttöön sallittua, mutta ammattilaisen palkkaaminen tehtävään ja vieläpä korvausta vastaan on kiellettyä.

Googlen kautta löytyi muutama ihan valaiseva saitti aihetta koskien.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitäisi taas vaihtaa tuohon työnnettävään perus ruohonleikkuriin vaihtaa öljyt. Paljonko sitä pitääkään laittaa? Olikos se noin 6 desiä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mä haluaisin parvekkeelle jonkun valon. Tietenkään vanhassa talossa ulkona ei mitään pistoketta ole, enkä jaksaisi alkaa sähkömiestä tilailemaan sitä varten. Joten tietääkö joku onko olemassa jotain vaihtoehtoisia ratkaisuja, esim. akulla tai pattereilla toimivia led-valoja jotka vois asentaa kattoon tai seinään ja joista jotain apua olisikin? Googletella yrittelin, mutta kaikki löytämäni vaatii jonkinlaisen sähkövedon.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koteloita en tarvitse, koska niitä löytyy omastakin takaa. Ainoastaan ne kannet ovat murheena, koska itse tulostaessa siinä menee ikuisuus ja rahat. Lasertulostus varmaan on ainut keino.
Pystyisitkö tulostamaan esim töissä? Jos löytyy hyvä tulostin.

Itse joskus muinoin kopioin CD levyihin kansia..netissä oli ohjelma jolla kuvafilen sai matchattyä oikean kokoiseksi. Olettaisin että noita löytyy myös DVD-koteloille. 600 kantta on jo niin paljon että jos teetät tuon niin siinä kyllä maksaa jo pelkkä työaika melko paljon, jos lasket yksittäisen kannen tekemiseen vaikka pari minuuttia (jos nuo joutuu avaamaan ja säätään koon yksitellen?) niin aikaa menee pari päivää...kallista.

Suosittelen pitämään aiheen tiimoilta talkoot muutaman kaverin kanssa niin voit selvitä parilla kaljalaatikolla. Tai sitten otat töissä urakaksi, toki niin että käytät vain omaa aikaasi ja ilmoitat tietysti eteenpäin että käytät työnantajan mustetta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mä haluaisin parvekkeelle jonkun valon. Tietenkään vanhassa talossa ulkona ei mitään pistoketta ole, enkä jaksaisi alkaa sähkömiestä tilailemaan sitä varten. Joten tietääkö joku onko olemassa jotain vaihtoehtoisia ratkaisuja, esim. akulla tai pattereilla toimivia led-valoja jotka vois asentaa kattoon tai seinään ja joista jotain apua olisikin? Googletella yrittelin, mutta kaikki löytämäni vaatii jonkinlaisen sähkövedon.

Entäpä aurinkoenergia?

Linkki vie google-hakuun.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onko totta, että kahvi/kofeiinitabletti ennen aamulenkkiä parantaa rasvanpolttoa? Nostaako se vain sykettä ja sitä kautta kuluttaa enemmän kaloreita?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Entäpä aurinkoenergia?

Linkki vie google-hakuun.

Hyvä idea. Lasitettu parveke vain aika hyvin estää noiden käytön, olisi hirveä virittely niiden paneelien kanssa ja noita yksinkertaisempia ei saa mitenkään fiksusti asennettua.

Jotain pattereilla toimivia, liiketunnistimella varustettuja näytti löytyvän verkkokauppa.comista, pitää käydä katsomassa onko niistä mihinkään ja toimivatko edes talvella. Tai ehkä mä vaan vedän sähköt parvekkeelle ja laitan sinne samalla lämmittimen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Tai ehkä mä vaan vedän sähköt parvekkeelle ja laitan sinne samalla lämmittimen.

Useimmiten parvekkeen seinällä on sisäpuolella jo jotain sähköjä. Niistä pystyy periaatteessa aika helposti viemään sähköä myös parvekkeelle, mutta ei kiitos jatkoroikalla. Kun teettää homman asiansa osaavalla sähkärillä, ei montaa satasta maksa ja tulos on hyvä. Samalla maadoitukset ja vikavirtasuojat tule tehtyä asiallisesti.

Jos laitat lämmittimelle pistorasian, niin suosittelen laittamaan sille oman kytkimen ja siihen aikarajoitin, ns. munakello. Eipä jää lämmitin hehkumaan liian pitkäksi aikaa. Eräs tuttuni, jolla on enemmänkin lapsia oli laittanut terassille infralämmittimiä ja seuraavana keväänä ihmetteli sähkölaskuja. Ipanat kun olivat leikkineet talvella terassilla ja usein unohtaneet lämmittimet päälle.
 

ditrim

Jäsen
Olen ostamassa rullaluistimia. Onko Hämeenlinnan lähialueella hyviä urheiluliikkeitä joista kannattaisi käydä katsomassa? Onko olemassa leveä lestisiä malleja? Mitä pitää ostaessa tietää? Mitä kannattaa maksaa?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en ole renttu, vaan kaikkea muuta. Olen ehkä saattanut kiinnostua aina vain naisista, jotka pitävät mielummin tämän tyylisistä ihmisistä renttujen sijaan.

Arvelen, että sinulta on parhaat naiset jääneet kokematta ja kokeilematta. Ne kun tosiaan aina rakastuvat renttuihin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Arvelen, että sinulta on parhaat naiset jääneet kokematta ja kokeilematta. Ne kun tosiaan aina rakastuvat renttuihin.

Snagun lisäksi minulla on myös asiasta kokemusta. Vaikkei Snakster ole todellakaan renttu, minä taidan kyllä olla vaikken sitä aina myönnä.

Kyllä muusikot ja muut renttupellet tietävät mistä puhuvat.

Ota noista selvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös