Tuo Portsaan. Kadun varrelle (ainakin loppupäässä Puutarhakatua) saa auton jättää kadun varteen vailla huolen häivää. Ja kävelymatka ytimeen on n.10-15min riippuen päivän kunnosta.
Turkulaiset huomio! Minne päin keskustaa, tai sen läheisyyteen voisi jättää auton koko päiväksi? Ja mieluusti ilmaiseksi.
Turkulaiset huomio! Minne päin keskustaa, tai sen läheisyyteen voisi jättää auton koko päiväksi? Ja mieluusti ilmaiseksi.
Onko täällä kukaan ollut ...
Kannattaa oikeasti kääntyä asiansa osaavan puoleen. Joudut mm. hommaamaan vainajan jokaiselta asuinpaikkakunnalta virkatodistuksen, josta tulee mm. käydä ilmi, että onko perillisiä syntynyt ko. asuinpaikkakunnalla asuessa ja selvittämään kaikki asuinpaikat jne... Joskus asiat menee helpolla, joskus on isoja ongelmia selvittää kaikki mahdollinen.
Virkatodistukset ovat hoidettu, nyt on vain ongelma siinä miten ja mitä siihen perukirjaan kirjataan nämä taloudelliset luvut. Kuten sanoin, ongelma on lähinnä siinä miten omaisuuden arvo (jota nyt ei paljoa ollut) lasketaan, mitä poistoihin lasketaan ja oikeastaan se miten minä kuolinpesän hoitajana kirjaan itseni tuohon perukirjaan? Olen siis kuolinpesan hoitaja sekä perillinen. Itsehän en nyt mitään saa, mutta sitten aikanaan kun mammastani aika jättää tulee jotain perintöä joka olisi normaalisti mennyt isälleni.Kannattaa oikeasti kääntyä asiansa osaavan puoleen. Joudut mm. hommaamaan vainajan jokaiselta asuinpaikkakunnalta virkatodistuksen, josta tulee mm. käydä ilmi, että onko perillisiä syntynyt ko. asuinpaikkakunnalla asuessa ja selvittämään kaikki asuinpaikat jne... Joskus asiat menee helpolla, joskus on isoja ongelmia selvittää kaikki mahdollinen.
Virkatodistukset ovat hoidettu, nyt on vain ongelma siinä miten ja mitä siihen perukirjaan kirjataan nämä taloudelliset luvut. ..
Virkatodistukset ovat hoidettu, nyt on vain ongelma siinä miten ja mitä siihen perukirjaan kirjataan nämä taloudelliset luvut. Kuten sanoin, ongelma on lähinnä siinä miten omaisuuden arvo (jota nyt ei paljoa ollut) lasketaan, mitä poistoihin lasketaan ja oikeastaan se miten minä kuolinpesän hoitajana kirjaan itseni tuohon perukirjaan? Olen siis kuolinpesan hoitaja sekä perillinen. Itsehän en nyt mitään saa, mutta sitten aikanaan kun mammastani aika jättää tulee jotain perintöä joka olisi normaalisti mennyt isälleni.
Muuten hyvä, mutta se on käsittääkseni vainajan kotikunta joka tässä asiassa merkitsee ja veljeni tulot ovat liian suuret oikeusaputoimistoa varten mutta liian pienet juristin apua ajatellen. Minä taas en asu samassa kunnassa, joten täytyy itse vääntää tämä jotenkin kasaan.Oman kuntasi oikeusaputoimisto auttaa ja ei ole mitenkään kallistakaan. Suosittelen ottamaan sinne yhteyttä.
Muuten hyvä, mutta se on käsittääkseni vainajan kotikunta joka tässä asiassa merkitsee ja veljeni tulot ovat liian suuret oikeusaputoimistoa varten mutta liian pienet juristin apua ajatellen. ....
Mulla päättyy määräaikainen työsuhde kesäkuun loppuun. Mitä sanoo liitto/Kela jos en ota vastaan heinäkuun alussa mahdollisesti tarjottavaa jatkoa? Karenssin pituutta siis koitan selvittää, onko tietoa kellään? En ees tiedä haluanko jatkaa, saati sitä tarjotaanko jatkoa mutta kunhan varmistelen omia valttikortteja neuvottelupöytään.
Liitto/kela eivät suoranaisesti sano mitään, koska TE-toimisto eli työkkäri on se taho joka kertoo liitolle/kelalle lausunnollaan voiko tukiaisia maksaa. Jos työt ei enää heinäkuussa maistu ja määräaikainen loppuu, ilmoittaudut Te-toimistoon ja kerrot, että määräaikainen työ loppui. Ei työkkärissä kukaan tarkista olisiko paikassa ollut jatkoa vai ei. Siihen ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä virkailijoilla yleensä edes kiinnostusta. Aikanaan kun olin itse työvoimaneuvojana niin ei tullut mieleenkään, että olisin soitellut työnantajille asiakkaiden määräaikaisuuksien päättymisistä.
Jos taas kerrot, että jätit tarjotun jatkon ottamatta niin karenssia paukahtaa aika varmasti kolme kuukautta ellet osaa perustella asiaasi äärimmäisen hyvin.
Miten helvetissä tuosta Mozillasta saa pois sen, että se täydentää kaikkiin kenttiin automaattisesti niihin aiemmin syötettyjä tietoja?
Jos sulla ei oikeasti ole varaa tai olet muuten vain demari, niin mikset pyytäisi sitä kaveriasi postittamaan ne lehdet sulle sitä mukaa kuin ilmestyy, maksaa tuskin muutamaa euroa enempää.Haluan tilata italialaisen Millionaire-lehden, joka ilmestyy kerran kuussa. Se maksaa 35 euroa Italiaan, Eurooppaan 134 euroa. Yllättäen en halua maksaa tollaista prosentuaalista ylihintaa, joten kysymys kuuluu: pitäisikö mun tilata se mun kaverille Italiaan ja ottaa ne sieltä aina, kun käyn siellä vai onko joku kiertotie saada noita lehtien tilauksia toimitettuna rajojen yli halvemmalla? Siis toihan on sikamainen hinta Eurooppaan.
Miksi K-kauppojen muovipussit ovat alkaneet haista tuollaiselle uskomattoman pahalle? Ennemmin maksaisin pennosen lisää, ettei tarvisi haistella tuota kauheaa lemua pakatessa ja tavaroita poisottaessa.