Minneköhän tästä kuuluisi ilmoittaa, kun nuo kadunvarsien ja asematunneleiden etniset muusikot ovat leiriytyneet kotitalomme viereltä löytyvälle joutomaalle? Ovat mokomat asettuneet tontilla lojuviin autonromuihin ja yöpyvät niissä. Roskaavat ja kuseksivat pitkin kenttää, joten sanotaan näin hillittyä sanamuotoa käyttäen, että vituttaa moinen.
Onko poliisiasia? Ei ole niin akuutti tilanne, että kehtaisi hätänumeroon soittaa, mutta jotain puuttumista tuohon invaasioon toivoisi. Kehtaisiko tässä turvatua esimerkiksi sähköiseen rikosilmoitukseen? Mihin tuossa kannattaisi vedota, ts. mitä lakia tämä roskasakki mahdollisesti rikkoo, että häädölle olisi perusteet?
.
Öööh... Tota. Ymmärrän kyllä että se ärsyttää helvetisti sinänsä että jengi on ottanut nurkat mestoikseen, mutta miten voit kuvitella tekeväsi rikosilmoitusta, jos mietit mihin rikokseen nämä syyllistyvät?
Meillä Suomessa kun on tällainen ihmeellinen poliisi, että se tekee ratkaisujaan lakiin perustuen. Joskus jopa tulkiten lakia läpi sormiensa, mutta eipä äkkiseltään tule mieleen ainakaan omakohtaista kokemusta että lakia koventaen.
Hei, mutta oli mulla omakin kysymys: Tässä Pasa -yhtyeen videossa* esiintyy joku lähiö. Onko tuo Espoota? Jos on, niin mikä lähiö? Jos se on Espoota, niin sitten olen varma että olen myös vieraillut tuolla.
* Varoitus: Sisältää järkyttävää materiaalia, kuten alastomia pojanvartaloita ja Arttu Wiskarin