Ensin tilanne: Lukiolaisten kirjakaupasta tuli minulle viesti, että minulla on kertynyt kanta-asiakaspisteitä reilusti ja niillä oikeutettavat lahjat on lunastettava viimeistään 30.5 mennessä. Aloin asiaa tarkastelemaan, enkä päässyt kirjautumaan sisään kyseisen puljun nettisivuille. Laitoin siitä tiedustelua, että mitkä mahtaa minun käyttäjätunnus ja salasanani olla, kunnes tänään tuli viesti: "Kirje on lähtenyt vahingossa myös niille, joiden asiakkuus kaupassamme on sääntöjemme mukaan jo vanhentunut."
Luin kanta-asiakassäännöt ja siellä lukee, että: "Kanta-asiakkuus on voimassa lukio-opiskelusi ajan eikä sido sinua mihinkään. Pisteesi ovat voimassa korkeintaan 4 lukuvuotta lukion aloittamisesta."
Okei. Mutta kysymykseni koskee sitä, että pitäisikö tuollaisista asioista ilmoittaa minulle, että olen menettämässä rahanarvoisia etuja? Mitään viestiä tuollaisesta ei ole koskaan tullut. Nyt menetän 50€:n laukun tuosta hyvästä (joo ei ole arvokas ja ei edes hieno), mutta kyllä se silti ärsyttää. Olen syytänyt Lukiolaisten kirjakauppaan rahaa yli 1000€ ja nyt minulta evätään tuollainen pienikin lahja. Kannattaako minun soittaa tuonne ja vaatia, että he lähettävät minulle sen laukun ja uhata vielä kuluttaja-asiamiehellä, jos ei muuten onnistu?