Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 988 520
  • 47 171

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tarkkaa hommaa kuin silmän nuoleminen. Sama ongelma oli itselläkin että kesti ja kesti, hermo kiristyy ja kestää vähän pidempään. Kyllä se treenaamalla alkaa sujumaan, ei tässäkään muu auta, voihan niitä piilareiden Crosbyjakin olla. En ole nyt toviin itse piilareita pitänyt mutta muutamalla yrityksellä menee jo silmiin. Joudun suosimaan kahden käden tekniikkaa, helpompiakin lienee mutta kun muut ei toimi, samaten herkästi kiinni menevät silmät. Vasemmalla kädellä silmän yläluomi pidetään ylhäällä, oikean käden keskisormella alaluomi hallintaan ja oikean etusormella linssi silmään. Ja se hygienia tosiaan, kädet pestään ennen kikkailun aloittamista, mieluusti sen jälkeenkin ja sama ruljanssi kun linssejä otetaan pois silmistä.

Olen nyt vaikka kuinka ja monta kertaa kokeillut tuota laittamista, eri tyyleillä ja muuta, mutta ei vain onnistu. Ei millään.

Silmä menee väkisin kiinni, vaikka luomia pitäisikin kiinni. Vaikeaa siinä on linssejä enää laittaa. Tuo viesti on eka päivä heinäkuuta postattu ja edelleen on vaikeuksia.

Onko minkäänlaisia muunlaisia kikkoja, miten noita linssejä saa laitettua? Ja jos käyttää kertakäyttölinssejä, niin voiko tuon linssin vain pestä siinä lioksessa, kun linssi putoaa maahan, pöydälle, lavuaariin, jne? Jokaisella kerralla kun olen laittanut linssejä, se linssi putoaa aina jonnekkin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olen nyt vaikka kuinka ja monta kertaa kokeillut tuota laittamista, eri tyyleillä ja muuta, mutta ei vain onnistu. Ei millään.

Silmä menee väkisin kiinni, vaikka luomia pitäisikin kiinni. Vaikeaa siinä on linssejä enää laittaa. Tuo viesti on eka päivä heinäkuuta postattu ja edelleen on vaikeuksia.

Onko minkäänlaisia muunlaisia kikkoja, miten noita linssejä saa laitettua? Ja jos käyttää kertakäyttölinssejä, niin voiko tuon linssin vain pestä siinä lioksessa, kun linssi putoaa maahan, pöydälle, lavuaariin, jne? Jokaisella kerralla kun olen laittanut linssejä, se linssi putoaa aina jonnekkin.

Jaa-a, silmäluomien poistoleikkaus mutta se vaikeuttaa kohtuuttomasti esimerkiksi silmien sulkemista. Kyllä se itseltäkin putoaa, kissanhiekkalaatikkoon karkasi yksi ja se sai olla siellä. Lavuaarista tipautan takaisin liuokseen ja annan hetken olla, sitten uutta yritystä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olen nyt vaikka kuinka ja monta kertaa kokeillut tuota laittamista, eri tyyleillä ja muuta, mutta ei vain onnistu. Ei millään.

Silmä menee väkisin kiinni, vaikka luomia pitäisikin kiinni. Vaikeaa siinä on linssejä enää laittaa. Tuo viesti on eka päivä heinäkuuta postattu ja edelleen on vaikeuksia.

Onko minkäänlaisia muunlaisia kikkoja, miten noita linssejä saa laitettua? Ja jos käyttää kertakäyttölinssejä, niin voiko tuon linssin vain pestä siinä lioksessa, kun linssi putoaa maahan, pöydälle, lavuaariin, jne? Jokaisella kerralla kun olen laittanut linssejä, se linssi putoaa aina jonnekkin.
Normaali ihminen oppii päivissä tuon asian ainakin auttavasti. Jos ei viikoissa suju mitenkään, niin paras unohtaa koko homma. Tai voihan sitä tietysti päätään hakata seinään edelleenkin. Harvoissa tapauksissa se seinä murenee ja päästään läpi, mutta usein on tuloksena jotain aivan muuta ja parempi jättää hommat niille, jotka sen osaavat.
 

Hetenyi#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Zoltan, Jokerikasvatit, Zoltan, Zoltan
HIFK:n kannattaisi kysyä inttikaverilta apua, ehkä hän voisi jopa laittaa piilolinssit silmiisi aamuisin?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turkulaiset huomio!

Kertokaapas nopeasti mihin kannattaa mennä avopuolison kanssa lauantai iltana syömään?

Sellainen siisti ja suht tasokas, mutta kuitenkin sellaiset annokset, että isompikin mies tulee täyteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Entäs joku Harald tms? Tyttöystävä haluaisi tuonne.

No sitä mä meinasin suositella, mutta ajattelin että Viikinkiravintola/ketjuravintola ei ole sellainen paikka, johon nainen ensimmäisenä haluaisi. Mutta menkää ihmeessä, sekin täyttää kriteerisi helposti. Jos sinne päädytte, niin suosittelen sellaista annosta kuin Kuningas Knuut Suuren Kilpi. Suolaisen hintaista, mutta taivaallisen hyvää.

Laitanpa vielä Haraldin menun niin voit alkaa kuolaamaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Turkulaiset huomio!

Kertokaapas nopeasti mihin kannattaa mennä avopuolison kanssa lauantai iltana syömään?

Sellainen siisti ja suht tasokas, mutta kuitenkin sellaiset annokset, että isompikin mies tulee täyteen.
Pinella / Smör / Mami / Rocca on IMO tasokkaimmat raflat. Hyvät safkat ja tunnelma. Jos nainen haluaa Haraldiin ja sulla on päämääränä vain mahdollisimman iso annos, niin sinne sitten, safka on sielläkin hyvää. Pinellassa on hyvä grillimenu josta lähtee todellakin nälkä, mutta veikkaan että tällä varoitusajalla ette tosiaankaan saa sieltä paikkaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pinellassa on hyvä grillimenu josta lähtee todellakin nälkä, mutta veikkaan että tällä varoitusajalla ette tosiaankaan saa sieltä paikkaa.

En ole käynyt kuin kerran, mutta noihin sanoihin on helppo yhtyä. Ensimmäinen rafla ikinä, josta olen varannut pöydän kaksi viikkoa etukäteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En ole käynyt kuin kerran, mutta noihin sanoihin on helppo yhtyä. Ensimmäinen rafla ikinä, josta olen varannut pöydän kaksi viikkoa etukäteen.
Eikä taida pari viikkoakaan riittää jos perjantaille / lauantaille haluat pöydän. Mutta tosiaan, hifiä grillisafkaa, siipiä, ribsejä, hampurilaisia jne. Itse vedin kolmen ruokalajin menun, mutta pari pöydässä otti grillilistalta ja melkein tuli annoskateus. Mutta vaan melkein.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en ollut mukana matkassa, mutta kaveriporukalta kuulin positiivista kommenttia Pippurimyllystä. Ainakin miesporukka oli saanut hyvää ruokaa tuolla ja mahansa täyteen. Ja onhan tuo saanut eat.fi -sivustollakin aika hyvät arvostelut.

Pippurimylly - jo vuodesta 1974

Pippurimylly, Turku: Arvostelut | Eat.fi

Heh käytiin tuolla viimeksi ja palaute oli, että ei tuollaiseen ns. "rekkamies"paikkaan uudestaan.

Loppujen lopuksi varasin Blancosta huomiseksi pöydän, työkaverin suosituksen perusteella.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Loppujen lopuksi varasin Blancosta huomiseksi pöydän, työkaverin suosituksen perusteella.
Blanco on ennemmin mun mielestä sellaisen "syödään nopeesti salaatit" -ruokailun paikka. Listalta löytyy toki Blankon lammaspasta, joka on herkullinen, mutta ei tuo mun mielestä nyt mikään paras mahdollinen ole. Pippurimylly on sisustukseltaan kyllä melko karu, mutta safka on hyvää.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Blanco on ennemmin mun mielestä sellaisen "syödään nopeesti salaatit" -ruokailun paikka. Listalta löytyy toki Blankon lammaspasta, joka on herkullinen, mutta ei tuo mun mielestä nyt mikään paras mahdollinen ole. Pippurimylly on sisustukseltaan kyllä melko karu, mutta safka on hyvää.

No saa nähdä, kokeillaan nyt kuitenkin.

Pippurimyllyn ruuat olivat todellakin hyvät, mutta tosiaan sijainti oli meidän näkökulmasta aika kaukana ja sisustukseltaan karu. Itselle kelpasi, mutta tyttöystävä oli vähän nihkeänä. Pk-seudulta vastaavanlainen paikka on Grilli Toro Pohjois-Tapiolassa. Ja linkki vie sinne toron sivuille.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ravintola-alalla olen töissä ja nykyisessä duunissa soppari elokuun loppuun. Täällä on vakkarikokkina sellainen äijä jolla ei minkään hygieniasäännösten tai maalaisjärjenkään mukaan pitäis olla asiaa tekemään kenellekään ruokaa, edes itselleen. Kaveria on sanallisesti huomautettu siisteydestä jne. ilman näkyvää vaikutusta. Tyypillä on myös jotain mielenterveysongelmia minkä takia pomo ei uskalla antaa esim. kirjallista varoitusta. Eli miten tosta äijästä pääsis eroon? Liitosta ajattelin mennä seuraavaksi kysymään neuvoa ja oliskohan terveystarkastaja yksi vaihtoehto?
 

tutzba

Jäsen
Rosenlewin jääkaappipakastinyhdistelmä pitää helvetillistä hurinaa ja ulinaa. Välillä on hiljaa, mutta välillä murisee kuin joku vesitautinen karhu. Pakastin on niin täynnä kuin vain saa, jääkaappi on normaalisti täytetty. Lämpötila-asteikko tuossa on 1-4 ja molemmat ovat kakkosella. Voiko tuo johtua vain siitä, että viime aikoina on ollut suht lämmintä, vai pitääkö alkaa tutustua enemmänkin koneen sieluun? Ikää tuolla on jotain reilut puoli vuotta, eli ei pitäisi vielä tehdä kuolemaa.

Terveisin,

uusavuton
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rosenlewin jääkaappipakastinyhdistelmä pitää helvetillistä hurinaa ja ulinaa.

Onko tuo jenkkikaappi vai sellainen isompi? Ainakin noissa jenkkikaapeissa tuo helvetillinen metakka tuntuu kuuluvan asiaan ja joidenkin kaappien (mm. oman Rosenlewini) ohjekirjassakin on erikseen mainittu siitä että kaapin koneistosta kuuluu kova ääni ja sitä ei pidä säikähtää.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rosenlewin jääkaappipakastinyhdistelmä pitää helvetillistä hurinaa ja ulinaa. Välillä on hiljaa, mutta välillä murisee kuin joku vesitautinen karhu.

JK/pakastimen kompurat ne siellä taitaa ääntä pidellä. Näillä keleillä ne huutaa vähän väliä. Varsinkin jos pakastin on täynnä tavaraa. Ihan normaalia ääntä siis. Ellei sitten huuda ihan katkeamatta koko ajan.

EDIT: tarkasta vielä se, onko pikapakastus jäänyt jostain syystä päälle. Pitäisi olla ihan napin takana, eli helppo tarkistaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös