Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 187
  • 47 224

Nick Neim

Jäsen
Miten pitäisi menetellä jos epäilee että sama henkilö kirjoittaa tälle palstalle ainakin kahdella nimimerkillä?

Yksityisviestiä modelle, eikö? Siitä sitten tarkistavat ip-osoitteita yms. sälää?

Tai näin itse toimisin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Miten pitäisi menetellä jos epäilee että sama henkilö kirjoittaa tälle palstalle ainakin kahdella nimimerkillä?

Keskustelevatko nämä nimimerkit keskenään, vai aiheuttavatko harmia muille kirjoittelijoille? Ilmianto voisi olla yksi vaihtoehto tai sitten jos toteuttavat tuota ekaa vaihtoehtoa, niin annat olla.
 

ditrim

Jäsen
Eiköhän. Poppamiehen sivujen mukaan heidän tuotteitaan Hämeenlinnassa myyvät K-Citymarket Tiiriö sekä Punnitse ja Säästä -kauppa osoitteessa Palokunnankatu 16.

Kiitoksia Trenchtownille! Citymarketista löytyi sipsit. Viime viikonloppuna kun kännipäissäni niitä maistoin, niin aika tulisia olivat. Jännä nähdä miltä ne maistuvat selvinpäin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko paha etikettivirhe, mikäli ei kanna oman äitinsä arkkua hautajaisissa? En tiedä onko minusta tuohon. Pelkään romahtavani henkisesti.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onko paha etikettivirhe, mikäli ei kanna oman äitinsä arkkua hautajaisissa? En tiedä onko minusta tuohon. Pelkään romahtavani henkisesti.

Ei todellakaan kannata tuossa tilanteessa etikettejä miettiä.

Tsemppiä sinulle!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko paha etikettivirhe, mikäli ei kanna oman äitinsä arkkua hautajaisissa? En tiedä onko minusta tuohon. Pelkään romahtavani henkisesti.

Ei ole, syysi on täysin ymmärrettävä. Luultavasti arkku kuljetetaan kärryillä haudalle ja voit varmasti sopia siten, että joku nostaa arkun kappelista kärrylle, sinä kuljet kärryn vierellä matkan ajan ja tuuraaja tulee taas laskemaan arkun hautaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Meinasin tänne tulla kyselemään mitättömiä ja mukahauskoja kysymyksiä, mutta saanevat jäädä oikeasti tärkeiden asioiden takia.

Vilperille paljon tsemppiä! Sua on kohdannut varmasti se suurin suru minkä nuori ihminen voi kokea. Hautajaisissa kunnioitat äitiäsi parhaiten juuri sillä tavalla kuin itse näet parhaaksi. Minun mielestäni hautajaisissa on aina ollut todella kaunista mikäli vainajaa on muisteltu. Osallistujat ovat halutessaan voineet sitten muistotilaisuudessa kertoa parhaita ja hauskimpia muistoja vainajasta. Kyyneliä siinä vuodatetaan, sehän on varma, mutta itse koen tuon muistelun terapeuttisena, kauniina ja ennenkaikkea erittäin kunnioittavana vainajaa kohtaan.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko kenelläkään tietoa oikeasti pätevistä puunkaatajista pk-seudulla? Nelihaaraisen helvetillisen ison koivun(kaikki haarat tavallista koivua paksumpia) yksi haara on kallistumassa vähitellen kohti taloa näemmä. Vuosikymmeniä tehdyn katkaisun kunniaksi kyseisessä koivussa on lisäksi saatana kaksitoista tavallisen koivun paksuista sivuoksaa sinne tänne. Asiaan osittain perehtynyt tyyppi ehdotti palokuntaa. Olisiko se parasta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kenelläkään tietoa oikeasti pätevistä puunkaatajista pk-seudulla? Nelihaaraisen helvetillisen ison koivun(kaikki haarat tavallista koivua paksumpia) yksi haara on kallistumassa vähitellen kohti taloa näemmä. Vuosikymmeniä tehdyn katkaisun kunniaksi kyseisessä koivussa on lisäksi saatana kaksitoista tavallisen koivun paksuista sivuoksaa sinne tänne. Asiaan osittain perehtynyt tyyppi ehdotti palokuntaa. Olisiko se parasta?

Kysy palokuntaa, mutta epäilen ettei onnistu ellei ole kysymys todellisesta vaaratilanteesta. Google tai keltaiset sivut, avainsana ongelmapuiden kaato, pitäisi löytyä. Ja turha syyttää vuosikymmeniä sitten tehtyjä ratkaisuja, puut kasvaa ja ne pitää kaataa ennen kuin niistä tulee helvetillisen isoja.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä pitää tsekata. Vaaratilanteesta on kyllä kyse. Puu on taipunut aivan liikaa kohti taloa sitten viime näkemän. Palomiehet hiffaavat kun näkevät.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä pitää tsekata. Vaaratilanteesta on kyllä kyse. Puu on taipunut aivan liikaa kohti taloa sitten viime näkemän. Palomiehet hiffaavat kun näkevät.

Valmistaudu henkisesti tilaamaan ongelmapuiden kaataja, palomiesten antamasta listasta on hyvä valita. Palokunnalle vaaratilanne tarkoitaa sitä, ettei ehdi odotamaan tilattua metsuria.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Valmistaudu henkisesti tilaamaan ongelmapuiden kaataja, palomiesten antamasta listasta on hyvä valita. Palokunnalle vaaratilanne tarkoitaa sitä, ettei ehdi odotamaan tilattua metsuria.

No haitanneeko tuo. Pääasia, että sen saa poijes tuosta kuumottamasta. Kun jos tuo nyt vaikka kaatuisi, niin eipä ole enää kylpyhuonetta tai verantaa sen jälkeen. Kattoremontin vittumaisuudesta puhumattakaaan.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Onko kenelläkään tietoa oikeasti pätevistä puunkaatajista pk-seudulla?

Googlettamalla noita ammattimiehiä löytyy laita haku: pihapuiden kaato metsuri helsinki

Jos tilanne on niin paha kuin kuvasit, niin todennäköisesti metsuri hoitaa paikalle tarpeeksi ulottuvalla nosturilla varustetun kuorma-auton ja aloittaa puun poiston pieninä paloina ylhäältä alaspäin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikö vakuutukset ole kunnossa?

Yhtä vittumainen toimenpide se kattoremontti (ja kylppäriremontti ja verannan uudelleen rakentaminen) on vaikka olisi vakuutuksetkin kunnossa.

Blue J:lle sellainen vinkki jos et saa metsuria että vedät vaan kossupullon alle ja otat itse sahan käteen... Eräs tuttu toimi näin kun pihalla oli vaarallisesti taloon päin oksia kasvattanut vanha puu. Ei uskaltanut selvin päin alkaa tuota itse kaatamaan niin teki sen sitten hetken mielijohteesta reilun puolikkaan kossupullon jälkeen. Jollain ihmeen tavalla vielä onnistui siinä operaatiossa eikä puu kaatunut talon päälle (vaikka ei se kaukanakaan kai ollut). Että siitä vaan kokeilemaan onnea...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Blue J:lle sellainen vinkki jos et saa metsuria että vedät vaan kossupullon alle ja otat itse sahan käteen...
Tuossa taitaa olla se ongelma, että Blue J on vahvasti profiloitunut raittiusmieheksi. Mies sylkee lasiin kuin laama konsanaan, näin olen antanut itselleni kertoa.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Tuossa taitaa olla se ongelma, että Blue J on vahvasti profiloitunut raittiusmieheksi. Mies sylkee lasiin kuin laama konsanaan, näin olen antanut itselleni kertoa.

Viestihistoria tukee tätä, 8. sija kalsarikänniketjuun kirjoittaneista viestien määrässä mitattuna, 1351 viestiä pelkkää muiden moralisoimista. Vähän niinkuin sampio, ratsastaa paikalle juuri kun muilla alkaa olemaan kivaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kenelläkään tietoa oikeasti pätevistä puunkaatajista pk-seudulla? Nelihaaraisen helvetillisen ison koivun(kaikki haarat tavallista koivua paksumpia) yksi haara on kallistumassa vähitellen kohti taloa näemmä. Vuosikymmeniä tehdyn katkaisun kunniaksi kyseisessä koivussa on lisäksi saatana kaksitoista tavallisen koivun paksuista sivuoksaa sinne tänne. Asiaan osittain perehtynyt tyyppi ehdotti palokuntaa. Olisiko se parasta?

Rakennusvalvontavirastollakin on asiaan sanansa sanottavana. Toki vaarallisen puun saa kaataa ilman lupaakin, mutta silloin pitää pystyä jälkikäteenkin todistamaan, että puu oli vaarallinen. Rakennusvalvontaviraston ohjeistus ko. asiassa löytyypi tästä linkistä: http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/02dc37804a17220e9117f93d8d1d4668/PUIDEN+KAATAMINEN_TONTEILTA.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=02dc37804a17220e9117f93d8d1d4668
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa taitaa olla se ongelma, että Blue J on vahvasti profiloitunut raittiusmieheksi. Mies sylkee lasiin kuin laama konsanaan, näin olen antanut itselleni kertoa.

No sitten kannattaa unohtaa koko homma. Selvinpäin tuollaiseen hommaan ei kannata ruveta...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vilperille paljon tsemppiä! Sua on kohdannut varmasti se suurin suru minkä nuori ihminen voi kokea. Hautajaisissa kunnioitat äitiäsi parhaiten juuri sillä tavalla kuin itse näet parhaaksi. Minun mielestäni hautajaisissa on aina ollut todella kaunista mikäli vainajaa on muisteltu. Osallistujat ovat halutessaan voineet sitten muistotilaisuudessa kertoa parhaita ja hauskimpia muistoja vainajasta. Kyyneliä siinä vuodatetaan, sehän on varma, mutta itse koen tuon muistelun terapeuttisena, kauniina ja ennenkaikkea erittäin kunnioittavana vainajaa kohtaan.

Kiitokset.

Haluan mainita, että olen jo kirjoittanut äidilleni "Viimeisen kirjeen". Se on samalla muistopuhe hautajaistilaisuuteen. Sille tuskin kuitenkaan löytyy lukijaa, sillä saa karskeimmankin hepun kyyneliin. Muut lähiomaiset tahtoivat sen jopa pistää vainajan matkaan arkun sisälle. Se on siis kunnioitusta herättävä kirjoitus.

Olen aikeissa tehdä myös äidistäni muistokansion, mihin kerään hänestä kuvia lapsuusiästä näihin päiviin asti. Senkin ajattelin pistää esille myös muistotilaisuuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös