Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 995 977
  • 47 190

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Miten toimia, kun naapurin rakki puraisee käteen haavan?

Tällainen tilanne oli eilen, kun kolmea pientä räksyttäjää käyttäneen pikkupojan yksi karvaturreista pomppasi ja puraisi käteäni. Ihan verille asti meni, mutta ilmeisesti nyt tulehdusta ei kuitenkaan ole. Jäykkäkouristusrokote on voimassa, sillä 15-vuotiaillehan tuo annetaan ja olen nyt 19.

Kävin sitten asiallisesti puhumassa pojan vanhempien kanssa, ja sitten he totesivat, että heillä on jokin vakuutus, joten korvaukset pitäisi sen kautta toteuttaa. Miten tuo käytännössä tapahtuu? Oikeusteitse?

Edit: käynpä tänään yksityisellä näyttämässä kättä, hankin lääkärintodistuksen ja menen huomenna oikeuslaitokselle juttelemaan. Saa nähdä miten sitten asia etenee.
 
Viimeksi muokattu:

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten toimia, kun naapurin rakki puraisee käteen haavan?

Tällainen tilanne oli eilen, kun kolmea pientä räksyttäjää käyttäneen pikkupojan yksi karvaturreista pomppasi ja puraisi käteäni. Ihan verille asti meni, mutta ilmeisesti nyt tulehdusta ei kuitenkaan ole. Jäykkäkouristusrokote on voimassa, sillä 15-vuotiaillehan tuo annetaan ja olen nyt 19.

Kävin sitten asiallisesti puhumassa pojan vanhempien kanssa, ja sitten he totesivat, että heillä on jokin vakuutus, joten korvaukset pitäisi sen kautta toteuttaa. Miten tuo käytännössä tapahtuu? Oikeusteitse?

Edit: käynpä tänään yksityisellä näyttämässä kättä, hankin lääkärintodistuksen ja menen huomenna oikeuslaitokselle juttelemaan. Saa nähdä miten sitten asia etenee.

Siis meinaat tehdä tapauksesta oikeusjutun? Eikö tuo menisi niin, että menet lääkärille, saat tarvittavan hoidon ja rokotteet sun muut ja viet kuitit räksyttäjän omistajille, jotka sitten maksavat rahat sulle ja saavat vakuutuksesta itelleen sitten summan takaisin miinus omavastuu.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Siis meinaat tehdä tapauksesta oikeusjutun? Eikö tuo menisi niin, että menet lääkärille, saat tarvittavan hoidon ja rokotteet sun muut ja viet kuitit räksyttäjän omistajille, jotka sitten maksavat rahat sulle ja saavat vakuutuksesta itelleen sitten summan takaisin miinus omavastuu.

Siis henkilökohtaisesti kelpaisi se, että ihan vain naapureiden rakkaudella maksaisivat minulle huntin käteen ja sanoisivat, kuinka mukavaa oli kanssani tehdä yhteistyötä. Asianomaiset vain heti nostivat esille vakuutuskortin, joten heille ei mukava pikku korvaus näytä kelpaavan.

Mutta totta vitussa aion hankkia korvauksia siitä, että räksyttävä koira hyppää yhtäkkiä kimppuuni. Vaikka pirullaikseni sekä siksi, että pieni rahasumma ei missään nimessä köyhän opiskelijan taskua haittaa. Olen kyllästynyt hyssyttelemään: "oi kun oli pieni vamma, kyllähän sen ymmärtää, että suloinen koiru saattaa puraista"

Nimimerkillä perheessäni on hyvin kasvatettu koira
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Millä todennäköisyydellä saa salmonellan jos syö raakaa kanaa?

Se vähän riippuu myös siitä mistä kana on peräisin. Ainakin Eviran mukaan Suomessa ja pohjoismaissa kanakannassa on aika vähän salmonellaa, mutta toki sitä on. Mitä nyt vähän googletteli niin tuntuu että on todennäköisempää ettei salmonellaa saa kuin että sen saisi, mutta mitään sen tarkempia prosentteja en löytänyt.

Tuossa tarkemmin asiasta:

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/salmonella/
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ovatko tv-kanavat TV Viisi ja The Voice nykyään eri kanavapaikoilla? Aiemminhan nuo olivat ainakin "päällekkäin", eli samalta kanavalta tuli aamupäivällä musiikkia (The Voice) ja illemmasta sitten sarjoja ja leffoja (TV Viisi).

Maaliskuun lopussa tuli ainakin meillepäin uudet kanavapaikat kaapeliin, enkä itse jostain syystä TV Viittä löydä boxilta vaikka kanavat on moneen kertaan haettu...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mutta totta vitussa aion hankkia korvauksia siitä, että räksyttävä koira hyppää yhtäkkiä kimppuuni. Vaikka pirullaikseni sekä siksi, että pieni rahasumma ei missään nimessä köyhän opiskelijan taskua haittaa. Olen kyllästynyt hyssyttelemään: "oi kun oli pieni vamma, kyllähän sen ymmärtää, että suloinen koiru saattaa puraista"

Ihan oikein. Mua ylipäätään vituttaa aina kun tulee vastaan koiria jotka lähtevät suu vaahdossa repimään ihmisiä kohtaan ja siel omistaja yrittää kaksin käsin pidellä sitä rakkia. Parhaita on sit just kun laitetaan joku 11v penikka ulkoiluttamaan niitä koiria. Jos koira ihan syyttä puree ihmistä niin kyl se pitäis lopettaa siihen paikkaan. Vittuako otatte koiria jos ette jaksa/osaa kouluttaa niitä?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Miten toimia, kun naapurin rakki puraisee käteen haavan?
Taisit mennä jo mutta käyt lekurissa niin tarkistavat rokotuksesi ja veikkaan että saat antibioottikuurin. Muutoin kehottaisin sinua toimimaan kuten Miksu00 ohjeisti, ehkä sillä erotuksella että kun nuo kuitit jne heille toimitat keskustelisin siitä ylimääräisestä korvauksesta joka mielestäni sinulle vaikka "kivusta ja särystä" kuuluu.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
MTV3 MAXilta näkyy, mutta ei kaikki Suomenkaan pelit. 19.4 näkyy ensimmäisenä pelinä Kanada-Suomi.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun uusi telkkari on kosahtanut ja tuotemerkin omat korjaajat tulevat fiksaamaan, niin minkälaisiin aikatauluihin olette törmänneet? Korjaajat paikalle samalla viikolla vai ensi kuussa?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kun uusi telkkari on kosahtanut ja tuotemerkin omat korjaajat tulevat fiksaamaan, niin minkälaisiin aikatauluihin olette törmänneet? Korjaajat paikalle samalla viikolla vai ensi kuussa?
Jos kertoisit kyseisen televisiomerkin, niin olisi selvästi helpompi vastata. Tuolla tavalla esitettynä voisit yhtä hyvin kysyä: Minä olen menossa kauppaan, onko siellä pitkä jono...
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos kertoisit kyseisen televisiomerkin, niin olisi selvästi helpompi vastata. Tuolla tavalla esitettynä voisit yhtä hyvin kysyä: Minä olen menossa kauppaan, onko siellä pitkä jono...

Philips. Tulkitsen siis, että Sonylla, Samsungilla, Grundigilla ja kumppaneilla on viikkojen eroja palveluissaan?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Philips. Tulkitsen siis, että Sonylla, Samsungilla, Grundigilla ja kumppaneilla on viikkojen eroja palveluissaan?
No, Philips on yksi harvoista joka tarjoaa ns. kotipalvelua ympäri Suomen. Huoltoaika vaihtelee, riippuen siitä kuinka kaukana sinä asut isommasta kaupungista ja tietenkin minkälaisesta viasta on kyse. Jos asut lähellä "isompaa" kaupunkia (~50 000 asukasta ->), niin pitäisi hoitua normaalisti viikossa/kaksi. Jos asut +100 km tuon kokoisesta kaupungista niin voi varmasti mennä lähemmäs kuukausi, johtuen siitä että huoltomies ei lähde noin pitkälle keikalle ennenkuin on muutama keikka samaan suuntaan.

Ihan mielenkiinosta kysyn: Minkälainen vika töllättimessä on?

Ps. En ole Philipsin enkä minkään TV-huollon leivissä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos asut lähellä "isompaa" kaupunkia (~50 000 asukasta ->), niin pitäisi hoitua normaalisti viikossa/kaksi. Jos asut +100 km tuon kokoisesta kaupungista niin voi varmasti mennä lähemmäs kuukausi, johtuen siitä että huoltomies ei lähde noin pitkälle keikalle ennenkuin on muutama keikka samaan suuntaan.

Ihan mielenkiinosta kysyn: Minkälainen vika töllättimessä on?

Punainen valo vilkkuu ja kuva välähtää pari kertaa minuutissa päälle ja pois, usein pelkkää valkoista välähdystä näkyy. TV ei käytännössä ole päällä eikä sammutettuna. Tuntuu olevan ihan jumissa.

Luojan kiitos, että asuu isossa kaupungissa. Ei tarvitse kuin pari viikkoa katsoa seinältä ohjelmia. Ihan jees. Kuinkahan turvallinen ja hyvä fiilis tuon korjauksen jälkeen on tuotteen toimivuuden suhteen.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
No voit olla ainakin tyytväinen, että käsissäsi on juuri Philipsin tuote. Ilmeisesti ihan ykköslafkoja mitä tulee huoltoon ja asiakkaiden tyytyväisyyden ylläpitoon. Mulle lähettivät uuden partakoneen melkein kolme vuotta oston jälkeen ja olen muidenkin juttuja kuullut/lukenut joissa palvelu on ollut jopa erinomaista.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No voit olla ainakin tyytväinen, että käsissäsi on juuri Philipsin tuote. Ilmeisesti ihan ykköslafkoja mitä tulee huoltoon ja asiakkaiden tyytyväisyyden ylläpitoon. Mulle lähettivät uuden partakoneen melkein kolme vuotta oston jälkeen ja olen muidenkin juttuja kuullut/lukenut joissa palvelu on ollut jopa erinomaista.

Sinänsä hyvän kuvan itsekin on jo alustavasti saanut. Hieman toki harmittaa parin viikon tv-tarjonnan missaaminen uuden telkkarin pettämisen takia. Pitänee kaivaa joku retro peliin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Punainen valo vilkkuu ja kuva välähtää pari kertaa minuutissa päälle ja pois, usein pelkkää valkoista välähdystä näkyy. TV ei käytännössä ole päällä eikä sammutettuna. Tuntuu olevan ihan jumissa.
Taitaa olla sen verran iso vika että ei softapäivitys riitä, ilmeisesti koko emolevy vaihdetaan (jos sitten ei vika ole itse panelissa, silloin yleensä koko TV vaihdetaan), sillä nykyään ei enää mitään komponentteja ruveta vaihtamaan. Jos kyseisestä emolevystä ei ole jostain syystä hetkellistä pulaa Philipsillä, niin ei pitäisi kestää kauan...
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa olla sen verran iso vika että ei softapäivitys riitä, ilmeisesti koko emolevy vaihdetaan (jos sitten ei vika ole itse panelissa, silloin yleensä koko TV vaihdetaan), sillä nykyään ei enää mitään komponentteja ruveta vaihtamaan. Jos kyseisestä emolevystä ei ole jostain syystä hetkellistä pulaa Philipsillä, niin ei pitäisi kestää kauan...

Ovatko nuo softapäivitykset käytännössä niitä ainoita toimenpiteitä mitä nuo korjaajat asiakkaan kotona voivat tehdä? Itseäni hieman ihmetyttää tuo asiakkaan kotona korjaaminen, enemmän tulee se fiilis, että TV pitäisi melkein jokatapauksessa viedä jonnekin omalle tehtaalle jne.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ovatko nuo softapäivitykset käytännössä niitä ainoita toimenpiteitä mitä nuo korjaajat asiakkaan kotona voivat tehdä? Itseäni hieman ihmetyttää tuo asiakkaan kotona korjaaminen, enemmän tulee se fiilis, että TV pitäisi melkein jokatapauksessa viedä jonnekin omalle tehtaalle jne.
Ei, sekä emolevynvaidot että softapäivitykset tehdään asiakkaan luona. Panelin lisäksi ei nimittäin paljon muita tehdasvikoja tämän päivän telkkareissa voi olla (hieman kärjistettynä).
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Sivistyssana hukassa.

Tällainen ihminen elää nauttimista varten. Tällainen ihminen tekee sellaisia asioita mistä saa itse nautintoa ja mielihyvää. Eli syö hyvin jne.

Kiitos paljon!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös