Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 088
  • 47 213

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Ei ole. Firefoxissa oli, tässä ei. On vain edellinen ja seuraava -nuolet, ja päivitä pallura, mutta ei neuvoa takaisin kotiin. Apua, olen eksyksissä!

Se "mökki" tulee näkyviin kun painat oikealta puolelta jakoavaimen kuvaa => asetukset => oma etusivu kohdassa rasti ruutuun "Työkalupalkin näytä etusivu -painike".
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Se "mökki" tulee näkyviin kun painat oikealta puolelta jakoavaimen kuvaa => asetukset => oma etusivu kohdassa rasti ruutuun "Työkalupalkin näytä etusivu -painike".

My bad, en muistanut että tällainenkin juttu oli. Ajattelinkin, että miten noin yksinkertaisen jutun voi missata. On vaan Chromea tullut käytettyä niin kauan ettei tuollaista enää muistanut.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Eräs ruotsalainen tuttuni tuossa kyseli vinkkejä suomalaisesta folk-musiikista ja jäin miettimään, että mitä se oikein onkaan. Siis oikea, eikä mikään paska pop-sävytteinen paska. Vihjeitä täältä?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eräs ruotsalainen tuttuni tuossa kyseli vinkkejä suomalaisesta folk-musiikista ja jäin miettimään, että mitä se oikein onkaan. Siis oikea, eikä mikään paska pop-sävytteinen paska. Vihjeitä täältä?

Pelimannimusiikkia ja runonlaulantaa? Rautavaara ei kai kelpaa folk-musiikiksi. Finntroll? Folkmetallia.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jos ilmoituksessa on puhelinnumero, niin soittoa peliin. Näin näytät työhönottajalle, että olet aktiivinen ja todella haluat töihin, etkä vain lähettele hakemuksia työkkärin tädin käskystä. Tällainen aktiivisuus saattaa olla se ratkaiseva pointti kun paikkaa täytetään.

Valmistaudu soittoon:

- ota selvää yrityksestä ja valmistele pari kysymystä
- valmistele muutama kysymys avoinna olevasta hommasta.

Ja valmistaudu kertomaan myös itsestäsi.

Tämä on kyllä oman kokemuksen perusteella ihan sontaa. Olen siis palkannut kymmenkunta ihmistä erilaisin rekrytointien kautta, pääosin toimihenkilöitä ja asiantuntijoita. Ainakin meidän firmassa annetaan palkkaajan (eli minun) puhelinnumero ja soittoaika melko lailla heti haun alettua. Näitä kymmentä rekryä hoidettaessa olen vastaanottanut ehkä 100-150 puhelua. En pistä mihinkään ylös soittaneita ihmisiä, heidän nimiään ja tarinoitaan puhelimessa. Näistä soittaneista yksi on tehnyt sen positiivisen vaikutuksen puhelimessa, siten että sai minut kutsumaan haastatteluun. Kymmenkunta on puhelullaan varmistanut sen, etten kutsu heitä haastatteluun. Ja lopuista ei siis ole mitään muistikuvaa.

Mitä tuolla puhelulla voi saavuttaa? Ehkä tietoa haettavasta paikasta, jos rekryilmoitus on liian ympäripyöreä. Sitä puhelua ei kannata tehdä siksi, että yrittää mainostaa itseään. Sitä nuo kymmenkunta hylättyä ovat yrittäneet tehdä, huonolla menestyksellä. Nuo ynnämuut johtuvat siitä, että hakemuksia tulee yleensä kymmeniä, jopa sata. En edes yritä pysyä kartalla hakijoissa ennen kun hakuaika on päättynyt. Olisi varmaan eri asia, jos hakemuksia tulisi korkeintaan kymmenen ja ne olisivat jo itsellä siinä vaiheessa kun puhelinaika on. Silloin voisi työnantajankin puolelta soittoajasta jotain hyötyä.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Tämä on kyllä oman kokemuksen perusteella ihan sontaa..

Minulla on myös asiasta kokemusta työhönottajana. Ja mikäli joku soittaja tekee positiivisen vaikutuksen, niin kyllä minä nimen muistan. Sama koskee myös negatiivisen vaikutuksen tehneitä. Sitten on tietenkin ne ynnämuut. Pointtini oli, että valmistautuu hyvin soittoon ja pyrkii tekemään sen positiivisen vaikutuksen. Voi siinä tietenkin mokatakin mutta ei se riski nyt niin iso ole, ettei soittaa kannattaisi.

Mitä varten laitatte ilmoitukseen puhelinnumerosi kun kerran et ole kiinnostunut keskustelemaan työnhakijoiden kanssa? Eikö olisi helpompi jättää koko numero antamatta?
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä varten laitatte ilmoitukseen puhelinnumerosi kun kerran et ole kiinnostunut keskustelemaan työnhakijoiden kanssa? Eikö olisi helpompi jättää koko numero antamatta?

Vastaan tähän, vaikka minulta ei tätä kysyttykään, kun on joskus noita hakemuksia ottanut vastaan ja käsitellyt.
Se numero laitetaan siihen sen takia, ettei ne itsestään hyvää vaikutusta tekevät soittajat soittele ympäri organisaatiota. Puhelut tulevat keskitetysti yhteen paikkaan ja häiritsevät vain yhden työskentelyä soittoaikana.

Niin ja voihan siellä olla jollakin ihan oikeasti jotain oleellista kysyttävää työpaikasta ja ehkä juuri se ilmoituksessa oleva henkilö osaa parhaiten kertoa haettavasta paikasta.

Kyllä puhelimitse voi tehdä hyvän vaikutelman ja nimi jäädä mieleen, yleensä toki ei.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Mitä varten laitatte ilmoitukseen puhelinnumerosi kun kerran et ole kiinnostunut keskustelemaan työnhakijoiden kanssa? Eikö olisi helpompi jättää koko numero antamatta?

....ne on ne prosessiohjeet. Jos valta olisi täysin minulla, puhelinnumeroa ei olisi, mutta rekryilmoitukset olisivat selkeämpiä ja täsmällisempiä.

Enkä sano, etten olisi kiinnostunut keskustelemaan heidän kanssaan. Perussoittaja on omasta mielestään ylikoulutettu ko. hommaan, minun mielestä huonon työkokemuksen omaava nuorehko henkilö, joka soittaa vähätelläkseen tehtävää ja kehuakseen itseään. Ok, voisi olla pätevä hommaan, mutta ei pätevä työyhteisöön.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Eiköhän se ole hiukan hommasta kiinni kannattaako soitella vai ei.

Turha täällä on jakaa mitään patenttiohjeita työpaikanhakuun. Ei työpaikan hakeminen mitään lottoakaan voi olla, että jätetään kuponki sisään ja katsotaan miten käy. Omatoimisuus palkitaan yleensä. Jos työhönottajana sattuu olemaan joku työhönsä kyllästynyt, joka ei viitsi ottaa puheluita vastaan, niin sille ei sitten voi mitään. Ehkä parempikin, ettei pääse mokomaan firmaan, joka ajaa ihmisen ksenofobiseen tilaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olen aikeissa pestä syys/talvitakkini. Kuuluuko iso vetoketju laittaa kiinni ja taskujen vetoketjut auki? Tuleeko se pikapesussa juuri minkäänlaiseksi?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Olen aikeissa pestä syys/talvitakkini. Kuuluuko iso vetoketju laittaa kiinni ja taskujen vetoketjut auki? Tuleeko se pikapesussa juuri minkäänlaiseksi?

Eipä sillä kai juuri minkäänlaista merkitystä ole, miten pitää vetoketjuja. Minä olen yleensä pessyt kaikki vetoketjut auki. Kai se pikapesussakin semipuhtaaksi tulee, jos ei ole mitään kovin pinttynyttä likaa missään.

Kannattaa nyt kuitenkin tarkistaa pesulapusta, että saako sitä ylipäätään pestä pesukoneessa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eipä sillä kai juuri minkäänlaista merkitystä ole, miten pitää vetoketjuja. Minä olen yleensä pessyt kaikki vetoketjut auki.

Kaikki vetoketjut aina kiinni, vaatteesta riippumatta. Etenkin metalliset vetoketjut voivat linkouksen aikana repiä muita vaatteita.

Ja katso tosiaan ihan ensin se pesuohjelappu.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kaikki vetoketjut aina kiinni, vaatteesta riippumatta. Etenkin metalliset vetoketjut voivat linkouksen aikana repiä muita vaatteita.

Ja katso tosiaan ihan ensin se pesuohjelappu.

Juu, muistelin armeijasta, että takista piti olla iso vetoketju kiinni ja muut auki. Siellä se nyt pyörii, katsotaan mitä tuleman pitää.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Olen vuosia käyttänyt yksityisenä sähköpostinani @suomi.24 (osallistumatta mihinkään seuranhakuihin tai keskusteluihin). Viimeisen omistajanvaihdon jälkeen koko palvelu on ruvennut lähinnä kuvottamaan. En voi sietää heti etusivulla naamalle hyppääviä typerien "keskusteluiden" otsikkoja. Lisäksi ko. palvelu tökkii.

Mikä on palstalaisten neuvo tällaisessa tapauksessa: onko olemassa joku erittäin hyvä ilmainen palvelu vai pitäisikö harkita jotain oman www sivun luomista. Käsittääkseni oman osoitteen hankkiminen joltain palvelimelta ei ole edes kallista.

Huom! en ole mikään tietotekniikavelho.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mikä on palstalaisten neuvo tällaisessa tapauksessa: onko olemassa joku erittäin hyvä ilmainen palvelu vai pitäisikö harkita jotain oman www sivun luomista.

Gmail: Email from Google. Ilmainen, ei mainoksia, paljon tilaa, eli ei kaadu tai mene tukkoon ensimmäisistä kuvaliitteistä. Roskapostisuodatus jopa erinomainen, ei tule munanpidennyskirjeitä tai Rolex-mainoksia. Miinusta korkeintaan vähän rujosta ulkoasusta.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yahoota olen itse käyttänyt ja sama osoite ollut noin 10 vuotta. Kuraa ei tule paljon ja nekin menee suoraan roskapostikansioon. Yleensä jos luon jonkin väliaikaisen osoitteen, niin otan sen Yahoosta.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Yahoo ja Google taitavat olla ne kaksi suurinta. Itseasiassa en muista miksi vaihdoin joskus kauan sitten yahoosta tuohon suomi24 :seen. Taisi ulkomailla ollessa iskeä nostalgia ja silloin alkuun palvelu toimi erittäin hyvin.

Myös gmail osoite löytyy sivuosoitteena. Sen käyttö tuntuu jotenkin kankealta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös