Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 413
  • 47 171

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kysytääs täälläkin:

Onko millä palveluntarjoajalla se, että saa valita kanavat johonkin tiettyyn kk hintaan?

Onko siihen mahdollisuutta valita mm Sport Pro ja Urho samaan?(kaapeli)
 

J.Petke

Jäsen
Jyväskylään tuota mahdollisuutta saada?

Onko muita?

Tuskin siellä Jyväskylässä on kuin se yksi kaapelioperaattori eli Elisa joten jos sinne aiot sitä kanavaa hankkia niin ei auta kuin pitäytyä siinä Elisan valikoimassa.

edit: on siellä näköjään mahdollisuus Sonerankin kaapeliin. Eli ota selvää mitkä operaattorit siellä on ja katso heidän valikoimansa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Suihkun hana ja letkuliittimet

Ongelma on suihnkussa.

Suihkuletku oli halennut joten hain uuden tänään. Olin ottamassa letkua hanasta irti kun se perkele hajosi käsiin. Hanan sisälle jäi muovisen letkuliittimen kierteet! No mites perkele saat ne pois...? No ei pystynyt vääntämään mistään joten pistin muoviosan paskaksi puukolla.

Tämän jälkeen laitoin uuden letkun kiinni suihkusuuttimeen ja kun olin laittamassa letkua hanaan kiinni, huomasin että pitääkin perkuta hommata se liitin mikä menee hanan sisälle kierteillä ja toinen pää liittimestä letkuun.

Ei muutakuin Prismaan ja 1/2 kokoinen liitin hommaamaan. No perkele, sehän ei mennyt hanan sisälle. Huomasin että olin pistänyt hanasta kierteet paskaksi!

EI viitsisi koko vitun hanaa uusia (satanen?), joten meinasin vippaskonstia. Saako siihen normihanaan, mistä vettä voi laskea lattialle jonkin semmoisen liittimen kierrettyä kiinni, mihin saisi sen suihkuletkun kiinni?

Eli siis liitin mallia jotain "Pikkuisen puoliasta isompi" --- 1/2?
(Tuloksena siis se, että vettä tulee suihkusta kun avaa hanan ja kun painaa "suihkunappulaa" vettä tuleekin lattialle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Saako siihen normihanaan, mistä vettä voi laskea lattialle jonkin semmoisen liittimen kierrettyä kiinni, mihin saisi sen suihkuletkun kiinni?

Eli siis liitin mallia jotain "Pikkuisen puoliasta isompi" --- 1/2?
(Tuloksena siis se, että vettä tulee suihkusta kun avaa hanan ja kun painaa "suihkunappulaa" vettä tuleekin lattialle.

Toki saa. Onhan noita supistuskaksoisnippoja ulkokierre/ulkokierteellä vaikka minkä kokoisia (kuva liittimestä). LVI-liikkeeseen tai rautakaupan LVI-puolelle kyselemään. Ongelmana voi olla se, ettei tuo suihkuletkun tasotiiviste pidä tuollaisen liittimen kanssa, joten askartelua joutuu jatkamaan esim. teflonteipillä, ettei suihku "kuse" jaloille.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Poikani on asunut jo kymmenen vuotta Yhdysvalloissa ja haluaa nyt sotilasuralle, lähinnä lentäjäksi. Mitkä ovat perusvaatimukset, Suomen kansalaisena mutta tod.näk. kaksoiskansalaisuuden saavana?

Mistä löydän ohjeita asioiden suhteen, kvg- kun ei ole vielä wanhalle nakkisormelle auennut. Onko jotain terveysvaatimuksia, tietysti näkö ja kuulo pitää olla priimaa, mutta onko jotain muuta?

Jos jollain on vähänkään tietoa, laita yyveetä niin voin kertoa tarkemmin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos jollain on vähänkään tietoa, laita yyveetä niin voin kertoa tarkemmin.
Kuten kaikkiin armeijan erikoiskoulutuksiin, tuonnekin on kokeet. Ei kannata itse spekuloida ja arvioida itseään, vaan hakea koulutukseen. Kyllä ne sitten pistävät poijes jos ei täytä kriteerejä. Pelkästä yrityksestä ja kokeiden läpikäynnistäkin saa taatusti jotain taskuun tulevaisuutta varten.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Mitä kirjain kokoa (s,m,l,xl) vastaa numero koko 50? Olisin ostamassa Reebokin nhl-pelipaitaa, mutta en ole aivan varma koosta. Kiitoksia mahdollisesta avusta!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mistä löydän ohjeita asioiden suhteen, kvg- kun ei ole vielä wanhalle nakkisormelle auennut. Onko jotain terveysvaatimuksia, tietysti näkö ja kuulo pitää olla priimaa, mutta onko jotain muuta?

Niin kumpi sinne lentäjäksi nyt olikaan hakemassa? Lentäjäksi tuskin pääsee, jos ei osaa googlettaa pääsyvaatimuksia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ämmää tolla numerolla panisin tilaukseen eli aika rääpäle.

What, koko 50 on kyllä helvetin iso, ainakin jos paidoista puhutaan. Itse olen kokoa 43-44 ja juuri ja juuri olen neuvolakokoinen, eli alle 100kg.

Ei noista ota vanha erkkikään selvää kun katselee noita tarjottuja taulukoita. Siksi paitani onkin räätäliltä, että saa sopimaan.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaltevassa tornissa tätä muistaakseni käsiteltiin ja kysytään nyt täällä eli näettekö kalenterivuoden olevan ympyrä, viiva vai joku muu kuvio?

Minulle se on aina ollut ympyrä, joka on päältä ja alta tasaisempi. (Mikäs kuvio se muuten on?) Ylhäällä on talvi, jyrkemmissä kaarteissa kevät ja syksy ja alhaalla kesä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
What, koko 50 on kyllä helvetin iso, ainakin jos paidoista puhutaan. Itse olen kokoa 43-44 ja juuri ja juuri olen neuvolakokoinen, eli alle 100kg.

Ei noista ota vanha erkkikään selvää kun katselee noita tarjottuja taulukoita. Siksi paitani onkin räätäliltä, että saa sopimaan.

Puhut ilmeisesti kauluspaidan kaulan ympärysmitoista? En tiedä miten niiden soveltaminen esim fanipaitoihin onnistuu, joten olettaisin, että kyseinen 50 on nimenomaan esim puvuissa käytetty C-mitoitus, joka kirjaimissa vastaa kokoa M ja kauluspaidan kaulan ympärysmittana about kokoa 39-40.

edit: 50 kauluspaidan kokona tarkoittaisi jotakin vaatimatonta xxxxl-kynäniskaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
What, koko 50 on kyllä helvetin iso, ainakin jos paidoista puhutaan. Itse olen kokoa 43-44 ja juuri ja juuri olen neuvolakokoinen, eli alle 100kg.
Kyseessä siis on eri asia. Paitakoko (siis kauluspaita jne) 43-44 on XL, kun taas muu paitakoko (neuleet, takit jne) on isommalla asteikolla, XL:n ollessa 54-56.

Eli alkuperäiseen kysymykseen, koko 50 on suurinpiirtein M-kokoinen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyseessä siis on eri asia. Paitakoko (siis kauluspaita jne) 43-44 on XL, kun taas muu paitakoko (neuleet, takit jne) on isommalla asteikolla, XL:n ollessa 54-56.

Eli alkuperäiseen kysymykseen, koko 50 on suurinpiirtein M-kokoinen.

Olinko näin epäselvä?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tässä on teille yksinkertainen matematiikkatehtävä, kun minulla on pää ihan jumissa.

Eli, jos liuottimen tiivistyssuhde on 1:30, niin kuinka paljon sitä sekoitetaan 5:n litran pönikkään?

Onko se 1,5dl?

EDIT: Kiitos pikavastauksesta Jii:lle!
 
Viimeksi muokattu:

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tässä on teille yksinkertainen matematiikkatehtävä, kun minulla on pää ihan jumissa.

Eli, jos liuottimen tiivistyssuhde on 1:30, niin kuinka paljon sitä sekoitetaan 5:n litran pönikkään?

Onko se 1,5dl?

Liuotinta 1 osaa ja vettä 30 osaa, eli yhteensä 31 osaa. 50 dl/31 = 1,61 dl, joten eiköhän 1,5 dl ole riittävän lähellä.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Mä oon jatkanu lenkkeilyä melko kylmillä ilmoillakin. Tarpeeksi vaan vaatetta, niin on oikein mukava juosta. Mulla on tekninen alusasu (100% polyesteriä), sen päällä puuvillainen välikerrasto ja sitten juoksuhousut ja -takki. Lisäksi Hansikkaat, kaulaliina ja pipo. Kylmimmillään -15 asteessa olen juossut eikä ole ollut kylmä.

Minkälaisia tissiposkia täällä oikein pyörii? :)

Juoksemaan pystyy helposti -25 asteessa. Ei tietenkään mitään kovan sykkeen vetoja, kun voi vähän käydä keuhkoihin, mutta hidasta lenkkiä ihan hyvin. Viimeksi joulupäivänä testasin -22 lämpötilassa. Jos hiihtämään pystyy -15 asteessa, juoksemisen pitäisi olla lämmintä puuhaa -25 asteessa kun alamäen viimaa ei tunnu missään. Vaatetus on mulla suurinpiirtein sama: hien läpi päästävä aluskerrasto, väliin polvipituiset tuulisuojilla varustetut urheiluhousut ja ohut urheilufleece yläosalle ja päälle juoksupuku tai hiihtopuku. Kaulaa/päätä/kasvoja suojaan tuubilla tai kypärämyssyllä ja viime aikoina olen juoksulenkeillä suojannut nilkkoja/akillesjänteitä nilkkureilla.

Ei tuo silti kyllä urheilusta nautintoa tee. Itse en viihdy salilla tippaakaan, joten joku sisälaji olisi kiva löytää. Mitään isoa juoksumattoa/kuntopyörää ei meille mahdu, joten on kyllä hivenen ohkaiset nämä harrastusmahdollisuudet näillä keleillä. Sulkapalloa tykkään pelata jos on a) pelikaveri ja b) käteen ei koskisi niin perkeleesti. Että mitähän sitä tekis jos nämä talvet on aina tämmöisiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liuotinta 1 osaa ja vettä 30 osaa, eli yhteensä 31 osaa. 50 dl/31 = 1,61 dl, joten eiköhän 1,5 dl ole riittävän lähellä.

Onko muuten 1:30 ja 1+30 sekoitussuhteina sama asia? Sain joskus hurmahenkisellä paatoksella seurueeni uskomaan, että nämä ovat eri asia, mutta tarkemmin ajateltuna taisin olla väärässä. Eli molemmissa on 31 osaa joista yksi on tiivistettä, eikä niin että ensin mainitussa olisi 30 osaa joista yksi tiivistettä. Kyseisessä seurueessa tiivistettä taisi olla laseissa liikaa kaikki tyynni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös