Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 025 993
  • 47 213

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tartteisin tämäntyylistä tai juuri tällaista ritilää nikkarointiprojektiin 285x90 ja 285x40 senttiset palat. Osaiskos joku vinkata mistä ihmeestä lähden kyselemään?

Lisätään vielä, että paikallisia rautakauppoja en ole vielä ehtinyt käymään, joten tämä ensimmäisenä mieleentuleva paikka on toki listalla.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tartteisin tämäntyylistä tai juuri tällaista ritilää nikkarointiprojektiin 285x90 ja 285x40 senttiset palat. Osaiskos joku vinkata mistä ihmeestä lähden kyselemään?

Lisätään vielä, että paikallisia rautakauppoja en ole vielä ehtinyt käymään, joten tämä ensimmäisenä mieleentuleva paikka on toki listalla.

Tuota, olenko jotenkin tyhmä vai menenkö miinaan, jos vastaan yhdellä sanalla: Motonet?

Tuo tuli vaan sen takia miellen, kun linkissäsi lukee motonet, mutta kyllähän kuitenkin rautakauppaan ennen Motonettiä suunnistaisin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tuota, olenko jotenkin tyhmä vai menenkö miinaan, jos vastaan yhdellä sanalla: Motonet?
Tuskin olet tyhmä, eikä miinojakaan tässä ole. Motonetistä kyllä saa juuri tuollaisen 60x40cm palan mutta tarve on "vähän" isommille paloille, kuten tuossa jo mainitsin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tartteisin tämäntyylistä tai juuri tällaista ritilää nikkarointiprojektiin 285x90 ja 285x40 senttiset palat. Osaiskos joku vinkata mistä ihmeestä lähden kyselemään?

Katselet jonkin paikallisen metallipajan, jossa tuollaista käytetään. Menet rohkeasti juttusille ja asioilla on tapana järjestyä. Nuo palat menevät hävikin/ylijäämän piikkiin, rälläkkämies on tyytyväinen tienatessaan muutaman kympin firabelista, palat ovat juuri oikean kokoiset jne. Luultavasti sinullakin on jokin tuonlainen kontakti olemassa?

Disclaimer:

Toki ehdotan ensisijaisesti menemistä puljun pomon puheille, saattaa tuollainen sitäkin kautta järjestyä. Nuo edellä mainitut harmaalla alueella liikkumiset sitten omalla vastuulla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Katselet jonkin paikallisen metallipajan, jossa tuollaista käytetään. Menet rohkeasti juttusille ja asioilla on tapana järjestyä. Nuo palat menevät hävikin/ylijäämän piikkiin, rälläkkämies on tyytyväinen tienatessaan muutaman kympin firabelista, palat ovat juuri oikean kokoiset jne. Luultavasti sinullakin on jokin tuonlainen kontakti olemassa?
Hyvä neuvo, aina kannattaa tsekata todennäköisesti halvin vaihtoehto.

Tuollaisesta ritilästä käytetään myös nimeä levyverkko. Googlettamalla voi aina tutkailla lähimaastosta löytyviä levyverkkojen valmistajia tai jälleenmyyjiä. Jos levyverkon vahvuudella, painolla ja silmäkoolla on väliä, niin ehtaa ja määrämittaista ostamalla saa sitä mitä haluaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Osaako joku kertoa miten lasketaan työsuhteen päättymisen ajankohta?

Olen irtisanonut itseni 9.12. ja minulla oli normaali irtisanomisaika 14vrk, joka alkoi siis juosta 10.12.. Tein kuitenkin viimeisen vuoroni 10.12. ja sen jälkeen ei työvelvotteita ole ollut, eikä mitään lomiakaan tuolle ajalle laitettu, yksinkertaisesti vain laitoin vuoroni jakoon talon käytäntöjä noudattaen. Työnantaja kuitenkin haraa vastaan, ja laskee että mun työsuhde loppuu vasta 24.12. ja siitä sitten on kymmenen päivää aikaa maksaa lopputili. Ihan puhdasta kiusantekoa ja vittuilua tietysti, mutta meneekö tuo nyt miten oikeasti?

Ravintola-ala kyseessä, jos se mitään merkitsee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Osaako joku kertoa miten lasketaan työsuhteen päättymisen ajankohta?

Olen irtisanonut itseni 9.12. ja minulla oli normaali irtisanomisaika 14vrk, joka alkoi siis juosta 10.12.. Tein kuitenkin viimeisen vuoroni 10.12. ja sen jälkeen ei työvelvotteita ole ollut, eikä mitään lomiakaan tuolle ajalle laitettu, yksinkertaisesti vain laitoin vuoroni jakoon talon käytäntöjä noudattaen. Työnantaja kuitenkin haraa vastaan, ja laskee että mun työsuhde loppuu vasta 24.12. ja siitä sitten on kymmenen päivää aikaa maksaa lopputili. Ihan puhdasta kiusantekoa ja vittuilua tietysti, mutta meneekö tuo nyt miten oikeasti?

Ravintola-ala kyseessä, jos se mitään merkitsee.

Etköhän vastannut itse itsellesi, eli jos irtisanouduit 9.12. niin työsuhde päättyy 14 päivää sen jälkeen, eli 24.12. Siitä sitten on työnantajalla palkkahallinnollisista syistä 10 päivää aikaa maksaa lopputili. En nyt tiedä, onko sulla kauheasti varaa nillittää, kun ilmeisesti olet kuitenkin tämän 14 päivän aikana jo ollut muualla (kilpailijalla?) töissä.
Tämä siis ihan amatöörin arvio, eli työsuhteen päättymisajankohtaan ei vaikuta se oletko itse haalinut irtisanomisajalle töitä 24/7 vai 0/0.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Hyvä neuvo, aina kannattaa tsekata todennäköisesti halvin vaihtoehto.

Tuollaisesta ritilästä käytetään myös nimeä levyverkko. Googlettamalla voi aina tutkailla lähimaastosta löytyviä levyverkkojen valmistajia tai jälleenmyyjiä. Jos levyverkon vahvuudella, painolla ja silmäkoolla on väliä, niin ehtaa ja määrämittaista ostamalla saa sitä mitä haluaa.
Kiitoksia vinkkaajille! Tämä levyverkko oli minulle uusi termi ja sillä hakuhan avasi ihan eri tavalla tätä ongelmaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
The Social Networkia en ole nähnyt - käytetäänkö siinä Facebook-nimeä?

Kyllä käytetään. Myös itse Facebook-sivustoa näytetään ihan oikean näköisenä ja tosiaan Zuckerbergin ja muiden oikeiden ihmistiä nimiä käytetään sellaisenaan. Leffassa esiintyy myös Winklevossin kaksoset ja heidän oikeasti ideoima HarvardConnection.com- verkkoyhteisö. Mitä nyt netistä olen tietoa lukenut niin aika tarkkaan tossa leffassa käydään näitä asioita.

Oliski aika mukava tietää et voiko juuri jotain Facebook- nimeä käyttää ihan surutta leffoissa yms.? Ilmasta mainosta tuo kait on jos mitään.

Työnantaja kuitenkin haraa vastaan, ja laskee että mun työsuhde loppuu vasta 24.12. ja siitä sitten on kymmenen päivää aikaa maksaa lopputili. Ihan puhdasta kiusantekoa ja vittuilua tietysti, mutta meneekö tuo nyt miten oikeasti?

Ravintola-ala kyseessä, jos se mitään merkitsee.

Työnantajalta oikein toimittu kuten tossa aikaisempi nimimerkki jo vastasi. Miksi siis kuvittelet, että kyseessä on puhdas kiusanteko ja vittuilu? Jos olit töissä suuressa ketjussa niin ne kyllä usein hoitaa nää asiat pilkulleen oikein eikä se välttämättä ole juuri se sun työnantaja joka sen lopputilin pistää sun tilille. Jos taas kyseessä vähän pienempi firma niin ne rahat voi oikeasti näin sesonkina olla kiinni siellä kylmiöissä ja pakkasissa tai firmalla muuten vaan menee suht heikosti.

Toisaalta jos olisin pomona jossain ravintolassa ja mulla työntekijä irtisanoutuu 9.12 niin tekisin kyllä kaikkeni ollakseni mahdollisimman vittumainen sille tyypille sen mitä kiireiltä ehtisin. Tämä siis oletuksena, että työskentelet sellaisella alueella jossa joulu voidaan laskea sesongiksi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Työnantajalta oikein toimittu kuten tossa aikaisempi nimimerkki jo vastasi. Miksi siis kuvittelet, että kyseessä on puhdas kiusanteko ja vittuilu? Jos olit töissä suuressa ketjussa niin ne kyllä usein hoitaa nää asiat pilkulleen oikein eikä se välttämättä ole juuri se sun työnantaja joka sen lopputilin pistää sun tilille. Jos taas kyseessä vähän pienempi firma niin ne rahat voi oikeasti näin sesonkina olla kiinni siellä kylmiöissä ja pakkasissa tai firmalla muuten vaan menee suht heikosti.

Toisaalta jos olisin pomona jossain ravintolassa ja mulla työntekijä irtisanoutuu 9.12 niin tekisin kyllä kaikkeni ollakseni mahdollisimman vittumainen sille tyypille sen mitä kiireiltä ehtisin. Tämä siis oletuksena, että työskentelet sellaisella alueella jossa joulu voidaan laskea sesongiksi.

No vittuilua sen tiedän olevan ihan jo sen perusteella mitä tuota ihmistä tunnen. Ja sen perusteella että kerran soitin ja kysyin ihan asiallisesti että koskas se muuten maksetaankaan, kun en ollut niin tarkkaan vielä tutustunut tuohon maksuaikatauluun. Kertoi että vuoden lopussa varmaan. Siitä tunti niin soittaa, että joo, pistetäänkin vaikka heti maksuun, pitäis olla parissa päivässä tilillä. Seuraavaksi muutama tunti myöhemmin tulee tekstiviesti, että eipä onnistukaan, vedotaan johonkin muuttuneisiin sotu-maksuihin (uskallan epäillä että kesken joulukuun ei mitkään sotut vaihdu). No, voi tuo kyllä olla ihan puhtaasti palkanlaskijan epäpätevyyttäkin, tietäen kyseisen daamin tason noissa hommissa.

Ei mikään iso ketju, mutta kyllä varallisuutta on ihan tarpeeksi ja reippaasti yks lopputili maksella.

Onhan toi jonkunlaista sesonkia, mutta toisaalta mun irtisanomisaika ajoittuikin siten, että kesti sesongin loppuun, eli jouluaattoon. Kollegat teki osan vuoroista (oikein mielellään, kun tunneista oli pulaa kaikilla), ja tälle viikolle ei ollut tuota listaa tehty valmiiksi tuolloin, eikä mulle ollut sitten vuoroja enää laitettu, kun yhteisesti sovittiin että tekijää kyllä löytyy, kerta mulla on muualla hommaa. Kun tosiaan tilanne oli se, että jengiä oli kesän jäljiltä liikaakin listoilla ja ei meinannu kaikille riittää tunteja. Varmaan stadin ainut rafla tähän aikaan vuodesta.

Kuhan ajattelin kysäistä täältä jos jollain olisi tietoa, yllättävän (tai no ei, tän palstan tuntien) hyökkäävät vastaukset, kiitti nyt kuitenkin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pienehkö laina menossa perintään pienehkön probleemaan jälkeen plus takaaja takana.

Mites homma toimii, alkaako perintä eka velallista perimään ja takaaja astuu sitten vasta vastuuseen jos perintäänkään ei makseta? Itse ihan pihalla ja en tahdo vaikeuksia takaajalle, mutta nyt ei enään pysty pankin kanssa sumplimaan..
 
Viimeksi muokattu:

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Terve. Mitenkäs poistumiskielto vaikuttaa kotiuttamiseen? Luvattomasta poissa-olosta tulossa pekkaa ja 7.1. tulisi kotiutua. Eli jos pekka on "päällä" vielä 7.1. vaikuttaako kotiutumiseen?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Terve. Mitenkäs poistumiskielto vaikuttaa kotiuttamiseen? Luvattomasta poissa-olosta tulossa pekkaa ja 7.1. tulisi kotiutua. Eli jos pekka on "päällä" vielä 7.1. vaikuttaako kotiutumiseen?
En tiedä miten kotiutuvan varusmiehen päälläolevan pekan kanssa tapahtuu, mutta luulen ettei välttämättä tapahdu mitään. Jos palveluspäivät ovat tulleet täyteen niin silloin varusmies yksiselitteisesti kotiutetaan. Poistumiskiellossa nautiskellut palveluspäivät ovat palveluspäiviä siinä missä muutkin.

Sen sijaan yli 24h kestänyt luvaton poissaolo pidentää palvelusta yhtä monella vuorokaudella kuin luvatonta poissaoloa on kestänyt. Omia lomia kun ei lasketa palvelusajaksi. Yli 5 vrk luvaton poissaolo luetaan sitten jo sotilaskarkuruudeksi, josta ei enää pekalla selviäkään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Terve. Mitenkäs poistumiskielto vaikuttaa kotiuttamiseen? Luvattomasta poissa-olosta tulossa pekkaa ja 7.1. tulisi kotiutua. Eli jos pekka on "päällä" vielä 7.1. vaikuttaako kotiutumiseen?

Jäljellä oleva poistumiskielto muutetaan sakoiksi eli maksat muistaakseni päivärahan suuruisen sakon jokaisesta jäljellä olevasta pekkapäivästä, ei vaikuta kotiutukseen.
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Pienehkö laina menossa perintään pienehkön probleemaan jälkeen plus takaaja takana.

Mites homma toimii, alkaako perintä eka velallista perimään ja takaaja astuu sitten vasta vastuuseen jos perintäänkään ei makseta? Itse ihan pihalla ja en tahdo vaikeuksia takaajalle, mutta nyt en enään pysty pankin kanssa sumplimaan..

Takaajaan ne ottavat heti yhteyttä ja lainan irtisanomisen jälkeen maksatetaan takaajalla. Ellet sitten omista lainan vertaa omaisuutta, jonka voivat oikeuden päätöksellä ulosmitata.

Jatkoajan autoiluketjusta:
Audilla itse ajellaan maalis/huhtikuussa. Parhaat varusteet sai ja lisäksi hintakaan ei ollut enään kovin paha. 44300 jäi hinnaksi ja bmw 125 olisi lähtenyt 51000 hinnalla kaupasta ulos heikoilla varusteilla.
Nyt mie en vaan ymmärrä, En sitten millään. Oisko pitänyt tyytyä ajamaan vanhalla?
Ei millään pahalla...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Onko kellään tietoa tai omakohtaisia kokemuksia kuinka kauan perintöverolappua saa odottaa? Puhuvat puolesta vuodesta mutta lapun tulo on joskus kuulemma kestänyt jopa vuoden.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Onko kellään tietoa tai omakohtaisia kokemuksia kuinka kauan perintöverolappua saa odottaa? Puhuvat puolesta vuodesta mutta lapun tulo on joskus kuulemma kestänyt jopa vuoden.

Juuri noin, meikäläisellä kesti aikanaan yli vuoden. Riippuu tietysti missä päin asustelet. Espoon seudulla kesti reilun vuoden. Mitä isompi virasto jne.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olisikohan jotain ohjelmaa, jolla tietokoneesta saisi helposti midi-ääntä ulos? Eli vaikka sellaista, että näppäimistö toimisi "koskettimistona". Mitä yksinkertaisempi ohjelma, sen parempi, ihan perusnuotteja jos saisi ulos.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatkoajan autoiluketjusta:
Nyt mie en vaan ymmärrä, En sitten millään. Oisko pitänyt tyytyä ajamaan vanhalla?
Ei millään pahalla...
Samaan kiinnitin huomiota, asiahan ei minulle millään tavalla kuulu, mutta jotain selitystä olisi kiva kuulla.
 

J.Petke

Jäsen
Samaan kiinnitin huomiota, asiahan ei minulle millään tavalla kuulu, mutta jotain selitystä olisi kiva kuulla.

Puhutaanko tässä nyt hänen omasta lainastaan vai hänen kaverille lainaamista rahoista? Aiemmissa viesteissä (muistelin&tarkistin) hän mainitsi kaverin velan jonka halusi viedä perittäväksi..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös