Työnantajalta oikein toimittu kuten tossa aikaisempi nimimerkki jo vastasi. Miksi siis kuvittelet, että kyseessä on puhdas kiusanteko ja vittuilu? Jos olit töissä suuressa ketjussa niin ne kyllä usein hoitaa nää asiat pilkulleen oikein eikä se välttämättä ole juuri se sun työnantaja joka sen lopputilin pistää sun tilille. Jos taas kyseessä vähän pienempi firma niin ne rahat voi oikeasti näin sesonkina olla kiinni siellä kylmiöissä ja pakkasissa tai firmalla muuten vaan menee suht heikosti.
Toisaalta jos olisin pomona jossain ravintolassa ja mulla työntekijä irtisanoutuu 9.12 niin tekisin kyllä kaikkeni ollakseni mahdollisimman vittumainen sille tyypille sen mitä kiireiltä ehtisin. Tämä siis oletuksena, että työskentelet sellaisella alueella jossa joulu voidaan laskea sesongiksi.
No vittuilua sen tiedän olevan ihan jo sen perusteella mitä tuota ihmistä tunnen. Ja sen perusteella että kerran soitin ja kysyin ihan asiallisesti että koskas se muuten maksetaankaan, kun en ollut niin tarkkaan vielä tutustunut tuohon maksuaikatauluun. Kertoi että vuoden lopussa varmaan. Siitä tunti niin soittaa, että joo, pistetäänkin vaikka heti maksuun, pitäis olla parissa päivässä tilillä. Seuraavaksi muutama tunti myöhemmin tulee tekstiviesti, että eipä onnistukaan, vedotaan johonkin muuttuneisiin sotu-maksuihin (uskallan epäillä että kesken joulukuun ei mitkään sotut vaihdu). No, voi tuo kyllä olla ihan puhtaasti palkanlaskijan epäpätevyyttäkin, tietäen kyseisen daamin tason noissa hommissa.
Ei mikään iso ketju, mutta kyllä varallisuutta on ihan tarpeeksi ja reippaasti yks lopputili maksella.
Onhan toi jonkunlaista sesonkia, mutta toisaalta mun irtisanomisaika ajoittuikin siten, että kesti sesongin loppuun, eli jouluaattoon. Kollegat teki osan vuoroista (oikein mielellään, kun tunneista oli pulaa kaikilla), ja tälle viikolle ei ollut tuota listaa tehty valmiiksi tuolloin, eikä mulle ollut sitten vuoroja enää laitettu, kun yhteisesti sovittiin että tekijää kyllä löytyy, kerta mulla on muualla hommaa. Kun tosiaan tilanne oli se, että jengiä oli kesän jäljiltä liikaakin listoilla ja ei meinannu kaikille riittää tunteja. Varmaan stadin ainut rafla tähän aikaan vuodesta.
Kuhan ajattelin kysäistä täältä jos jollain olisi tietoa, yllättävän (tai no ei, tän palstan tuntien) hyökkäävät vastaukset, kiitti nyt kuitenkin.