Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 359
  • 47 213

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jos sekä läppärissä, että telkkarissa on hdmi-paikka, niin pelkkä kaapeli väliin riittää. Läppäristä joudut todennäköisesti vielä valitsemaan näytön asetuksista hdmi:n käyttöön, mutta voi olla että menee automaattisestikin.
Tämän lisäksi saattaa joutua säätämään äänikortin asetuksia, jotta äänien ulostulo on juuri hdmi-portissa. Oletus taitaa olla 3,5mm kuulokelitäännässä. Ohjauspaneeli-->Äänet lienee paikka, mistä ko. täppää voi lähteä haeskelemaan.
 

Ralph

Jäsen
Olen saanut lavasta katkenneen jääkiekkomailan johon olen liimannut irtolavan. Nyt koitan saada sitä lapaa pois varresta, mikä on helpoin tapa irrottaa liimainen lapa?

Ja olen ostamassa irtovarren (Easton?) johon tämän irtolavan (Montreal) olen kiinnittämässä. Meneekö erimerkkiset lavat ja varret helposti kiinni vai vaatiiko jotain kikka kutosia?

EDIT: Vaihdan lapaa ensikertaa oikein oikein. Miten se tapahtuu? Kuumailmapuhallinta ja erkkaria vaatii, mitä muuta?
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Tämän lisäksi saattaa joutua säätämään äänikortin asetuksia, jotta äänien ulostulo on juuri hdmi-portissa. Oletus taitaa olla 3,5mm kuulokelitäännässä. Ohjauspaneeli-->Äänet lienee paikka, mistä ko. täppää voi lähteä haeskelemaan.

Jesh, kiitokset molemmille. Menipä niin helposti, että iskin vain HDMI-kaapelin läppäristä töllöön, molemmat Sonyja niin ei tarvinnut säädellä mitään ihmeellistäkään. Toimi samantien.
 

Mossberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks, Haka
Kertokaapas hyvät ihmiset milloin saa veronpalautukset haltuunsa seuraavanlaisen homman jälkeen. Eli tämän vuoden aikana on vaihdettu pankkia ja edellinen tili on lakkautettu. Veroilmoituksessa luonnollisesti on vanha tilinro ja uutta ei muistettu ilmoittaa. Eli miten verottaja hoitaa tässä tapauksessa asian. Lähinnä nyt kiinnostaa, että koska palautukset saa? Kokemuksia kenelläkään tälläisestä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kertokaapas hyvät ihmiset milloin saa veronpalautukset haltuunsa seuraavanlaisen homman jälkeen. Eli tämän vuoden aikana on vaihdettu pankkia ja edellinen tili on lakkautettu. Veroilmoituksessa luonnollisesti on vanha tilinro ja uutta ei muistettu ilmoittaa. Eli miten verottaja hoitaa tässä tapauksessa asian. Lähinnä nyt kiinnostaa, että koska palautukset saa? Kokemuksia kenelläkään tälläisestä?

Kannattaa ottaa yhteyttä ex-pankkiin ja verottajaan. Tod. näk. laittavat sitten ilmoittamallesi uudelle tilille tai ainakin sitten postiin maksusuorituksena.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Omistetaan kaverin kanssa puoliksi vene, josta olen nyt ostamassa kaveria ulos. Kaikki on sovittu ja kättä puristettu, mutta millä sanamuodolla kauppakirja väsätään, että se on käypä paperi esim. maistraatissa?

Google "veneen kauppakirja" haulla tulee heti valmiit mallit.
Siinä kun rivit täyttelet niin avot.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tarkoitus oli hakea sanamuotoa sille, kun ostetaan toinen omistaja ulos, eli ostan jo puoliksi omistamastani veneestä toisenkin puolen. Noh, kai se on sävellettävä parhaan mukaan ja katsoa mitä maistraatin täti sanoo.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Yskä, flunssa plus tänä aamuna alkanut jännä kipu ylävatsalihasten kohdalla tai siis pallean kohdalla. Sattuu hieman kun yskii. Kuolenko?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Miten tilitapahtumissani näkyy tälle päivälle Visa electron-osto, vaikka en ole siellä pariin päivään ko. korttia käyttänyt?
Joku on kloonannut korttisi.

Ei vaan. Kortilla ostettaessa tililtä otetaan katevaraus, joka ei tarkoita, että raha siirtyisi sinun tililtäsi myyjälle. Itse maksutapahtumassa voi olla parinkin päivän viive. Esimerkiksi viikonlopun viihteellisen illanvieton jälkeen saattaa ihmetellä, miksi tililtä vasta maanantaina on vähennetty sentti jos toinenkin.
 

passenger

Jäsen
Joku on kloonannut korttisi.

Ei vaan. Kortilla ostettaessa tililtä otetaan katevaraus, joka ei tarkoita, että raha siirtyisi sinun tililtäsi myyjälle. Itse maksutapahtumassa voi olla parinkin päivän viive. Esimerkiksi viikonlopun viihteellisen illanvieton jälkeen saattaa ihmetellä, miksi tililtä vasta maanantaina on vähennetty sentti jos toinenkin.

Ihmettelin sellaista hommaa tässä että saako tuolla VisaElectronilla tilin miinukselle. Siirsin äsken 300€ käyttötililleni, johon on vain tuo Electron, ja huomasin että tilin saldo on kuitenkin jotain 258€
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelin sellaista hommaa tässä että saako tuolla VisaElectronilla tilin miinukselle. Siirsin äsken 300€ käyttötililleni, johon on vain tuo Electron, ja huomasin että tilin saldo on kuitenkin jotain 258€

Saa joskus. Pitäisi olla mahdotonta mutta ainakin minulla on kerran mennyt kympin miinukselle ja silloin pankista annettiin selitys, että kauppiaan yhteyksissä oli jotain häikkää (tjsp).
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ihmettelin sellaista hommaa tässä että saako tuolla VisaElectronilla tilin miinukselle. Siirsin äsken 300€ käyttötililleni, johon on vain tuo Electron, ja huomasin että tilin saldo on kuitenkin jotain 258€

Ei sattumalta näy tilitapahtumissa pankin velottamaa palvelumaksua?
Ne nimittäittäin nykäisevät tilin miinukselle, itselle pari kertaa käynyt niin.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mistä moottoripyörien pienoismalleja?

NYt olisi tarve löytää moottoripyörien pienoismalleja. Nyt puhutaan metallisista malleista, ei muovi- tai muistakaan rakennussarjoista. Tarve olisi suurinpiirtein mittakaavaa 1:10 - 1:18 kokoiselle katupyörälle, mallin pyörän merkillä ei ole niin suurta väliä.

Osaisiko joku kertoa, löytyisikö tuollaisia mistään Helsingin alueelta ihan hyllytavarana ja missä hintaluokissa liikutaan, vai onko tällaiset mallit yleensä tilaustavaraa?
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksä tämän ketjun nimi on Sekalaisten kysymysten ketju II. Mitä onkaan aikoinaan tapahtunut ensimmäiselle ketjulle?

Ketjusta tuli liian suuri ja sama tapahtunee myöskin jonkin ajan kuluttua tälle ketjulle jolloin avattaneen III osa.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Mitä vaimolle joululahjaksi? Mitä äidille joululahjaksi?

Olen stressannut asiasta vasta toukokuusta asti. Muut on niin helppoja ja lapsille kelpaa kaikki lahjat, mutta nuo kaksi.

Mitä vaimolle, kun se kuitenkin odottaa jotain a) yksilöllistä, b) kallista, c) romanttista, d) hauskaa, e) tarpeellista? Uusi mies? Äidillä taas on kaikkea, paitsi poika joka osaisi ostaa lahjoja naisille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Missä saisin nopeimmin (lue: odottaessa) teetettyä aidon valokuvan USB:llä olevasta kuvasta? Jos paikkakunta on Helsinki ja laatu kohtuullista, olen vielä tyytyväisempi.

Mitä vaimolle joululahjaksi? Mitä äidille joululahjaksi?

Kierrätyskeskuksesta löytyisi toki parikin joululahjaketjua. Voi olla, että niissä kysymyksesi ei niin helposti hukkuisi massaan kuin täällä. Listaat vähän enemmän vaikka harrastuksia ja ikää ja budjettia, niin eiköhän joku osaa auttaa =)
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Voinko vähentää verotuksessa ostamani henkilökohtaisen kannettavan, jos perustelen, että se tulee työkäyttöön? Toimin siis it-alalla.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Voinko vähentää verotuksessa ostamani henkilökohtaisen kannettavan, jos perustelen, että se tulee työkäyttöön? Toimin siis it-alalla.

On mennyt läpi meikäläisellä kevyemmilläkin perusteilla, tosin siitä on jo aikaa kymmenkunta vuotta. Eli perustelin silloin sivutulojen hankintaan tarvitsevani kun tarvitsin konetta valmennustouhuissa.

Luulisi tuon menevän läpi, ellei verottaja ala ihmetellä miksei työnantajasi osta sulle konetta kun päätyöhön sitä tarvitset..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös