Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 023 953
  • 47 213

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pitäisi hankkia huusholliin ilmastointilaite, siis sellainen siirrettävä yksilö jossa on jäähdytysjärjestelmä ihan kotikäyttöön. Olisiko kellään ehdotuksia/suosituksia? Hinnat tietysti kiinnostaa myös. Nämä riivatut helteet tosin saavat kukkaron nyörit aukeamaan helpohkosti.

Edit: Puhutaan ehkä kuitenkin jäähdytinlaitteista kotikäyttöön. Vedellä tai jäällä jäähdyttävä. Ilmastointilaite lienee isompiin yksiköihin.

Hinnat 300-600 euroa ja noin 60-100 m2. Lisäksi lauhdeveden syöttö joko ulos tai viemäriverkostoon olisi suotavaa. Ilmalämpäpumppu ajaa saman asian mutta ei tuota kannata hankkia jos lämmityksen osalta ei halua säästöjä.

Pitää vielä tarkentaa, että tuohan ei ole ilmastointilaite vaan sisäilman jäähdyttävä laite.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Mikähän tässä nyt on vialla kun ei TV toimi?? Digiboksi (Handan DVB-C 5000) ilmoittaa kanavahaussa että kanavia löytyi, mutta sitten kun niitä yrittää katsella niin lukee että "ei signaalia". Talous on kyllä kaapelitalous. Boksista menee antennikaapeli pistorasiaan ja boksin ja TV:n välillä scart. Onko tässä nyt joku ilmeinen moka jonka olen tehnyt, vai?
 

Boyko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Arsenal
Vanhat varret Gilletteihin

Mistä voisi (Helsingistä) löytää uuden varren Gillette M3 Power? Tuli vahingossa kiireessä ostettua 2 pakettia teriä siihen ja eihän ne tietenkään sovi hyllyssä olevaan Fusion varteen.

Ihme rahastus meininkiä kun jokaisessa eri mallissa pitää olla erilainen liitin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mistä voisi (Helsingistä) löytää uuden varren Gillette M3 Power? Tuli vahingossa kiireessä ostettua 2 pakettia teriä siihen ja eihän ne tietenkään sovi hyllyssä olevaan Fusion varteen.

Ihme rahastus meininkiä kun jokaisessa eri mallissa pitää olla erilainen liitin.

Mikset vain kävisi palauttamassa teriä kauppaan? Sillä oletuksella, ettet ole molempia paketteja vielä avannut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hinnat 300-600 euroa ja noin 60-100 m2. Lisäksi lauhdeveden syöttö joko ulos tai viemäriverkostoon olisi suotavaa. Ilmalämpäpumppu ajaa saman asian mutta ei tuota kannata hankkia jos lämmityksen osalta ei halua säästöjä.

Pitää vielä tarkentaa, että tuohan ei ole ilmastointilaite vaan sisäilman jäähdyttävä laite.

Meinaatko, että laitteita on tällä hetkellä tarjolla?? Luultavasti monet kaupat myyvät viiden helleviikon jälkeen ei oota tai helvetin kalliita laitteita. Itse ostin siirretävän kylmälaitteen viitisen vuotta sitten umpisuolileikkauksen jälkeen, loistavat peli. Vesi tosin tulee säiliöön, joka pitää sitten aamuisin tyhjentää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinka paljon perusmakaronimössössä on kaloreita? Ruokaan tulee 400g. normimakaronia, 400g. jauhelihaa, lihaliemikuutio ja ketsuppia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kuinka paljon perusmakaronimössössä on kaloreita? Ruokaan tulee 400g. normimakaronia, 400g. jauhelihaa, lihaliemikuutio ja ketsuppia.

Normimakaroni ~350kcal/100g eli 400g=1400kcal (huom. keittämätön)
Jauheliha riippuu rasvasta, mutta jotain 150kcal-250kcal eli 400g=600-1000kcal
Lihaliemikuutio ei paljon mittään ja ketsuppi ei merkittävästi, jos et käytä sitä aivan tuhottomasti. Ketsupissa tuppaa olemaan paljon sokeria, joten jos sitä "litratolkulla" käyttää, niin sekin toki lisää tuota kalorimäärää.

Perusmätössä siis 2000-2500kcal sanoisin mä.

Tuolta tietoa kalorimääristä eri ruuissa
 
Joopa joo taas. Ostin viime keväänä ennen kesän alkua bussikortin täyteen matkoja ja sanoisin, että siinä on vielä ehkä 35 matkaa jäljellä. Matkahuollon täti kertoi siinä sitten minulle, että voit varmaan käyttää nämä syksyn aikana loppuun, kun koulut alkaa. Epäilen silti, että minun on uusittava kortti nyt heti syksyllä, koska muistan jostain säännöistä lukeneeni näin. Mitähän tässä taas uskoisi, kun vaan tietäisi. Uskon teitä foorumilaisia, kertokaa jos on kokemusta tällaisesta!
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joopa joo taas. Ostin viime keväänä ennen kesän alkua bussikortin täyteen matkoja ja sanoisin, että siinä on vielä ehkä 35 matkaa jäljellä. Matkahuollon täti kertoi siinä sitten minulle, että voit varmaan käyttää nämä syksyn aikana loppuun, kun koulut alkaa. Epäilen silti, että minun on uusittava kortti nyt heti syksyllä, koska muistan jostain säännöistä lukeneeni näin. Mitähän tässä taas uskoisi, kun vaan tietäisi. Uskon teitä foorumilaisia, kertokaa jos on kokemusta tällaisesta!

Kokemusta ei ole mutta Lappeenrannan kaupungin nettisivut kertovat opiskelijoiden sarjakortin olevan voimassa 3kk
 
Miltäs kuulostaisi sellainen vaihtoehto, että kokeilet mennä sillä kortilla, ja jos se ei kelpaa, ostat uudet matkat?

Nää on kyl vaikeita juttuja.

Kieltämättä hyvältä kuulostaa tämä vaihtoehto. Se siinä vaan on, että en ole vielä ehtinyt hakemaan matkatukea ja ilman ostotodistusta en voi ostaa yhtään matkaa korttiini. Bussissa tämä lataaminen ei tule onnistumaan, eli ensin on täytettävä paperit ja vasta sen jälkeen Matkahuoltoon mars. Olen minä kyllä joskus päässyt bussimatkan ilmaiseksi ja saatan päästä taas, mutta vain jos siellä on oikea kuski ratissa. Ei opiskelijalla kuitenkaan ole varaa kauhean paljon maksaa noista matkoista.

Kieltämättä olen kanssasi samaa mieltä, että on nämä vaikeita juttuja.

Kokemusta ei ole mutta Lappeenrannan kaupungin nettisivut kertovat opiskelijoiden sarjakortin olevan voimassa 3kk

Kiitokset Glebille vaivannäöstä, mutta tämä kuvio ei tule toimimaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Terveeksi. Myin Samsung LE32S8-televiisioni sukulaiselleni, mutta hänpä ei saa sitä näkymään. Telkussa on molemmat virittimet, talous on antennin päässä, kahta eri pistoketta on kokeiltu kahdella eri johdolla, mutta ilmoitusta pukkaa, että "Tarkista antenniliitäntä". Olisiko hajua, mikä mättää?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Terveeksi. Myin Samsung LE32S8-televiisioni sukulaiselleni, mutta hänpä ei saa sitä näkymään. Telkussa on molemmat virittimet, talous on antennin päässä, kahta eri pistoketta on kokeiltu kahdella eri johdolla, mutta ilmoitusta pukkaa, että "Tarkista antenniliitäntä". Olisiko hajua, mikä mättää?

Huono signaali? Telkkareiden ja digiboxien virittimien välillä on suuriakin eroja ja vaikka TV näkyisikin hyvin esim. digiboxilla niin välttämättä ei suostu näkymään ollenkaan jollakin eri merkkisellä boxilla tai televisiolla. Minullakin on LG:n television kanssa jatkuvasti ongelmia signaalin kanssa mutta Topfieldin ja Medionin boxeilla on aina näkynyt hyvin ja virheettömästi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Terveeksi. Myin Samsung LE32S8-televiisioni sukulaiselleni, mutta hänpä ei saa sitä näkymään. Telkussa on molemmat virittimet, talous on antennin päässä, kahta eri pistoketta on kokeiltu kahdella eri johdolla, mutta ilmoitusta pukkaa, että "Tarkista antenniliitäntä". Olisiko hajua, mikä mättää?

Onhan tehdasasetuksien palautus kokeiltu ja sitten viritetty uudestaan kaikki?

Myös scart-johtojen kääntäminen toisin päin voi joskus auttaa. Usko tai älä, mutta on omakohtaisia kokemuksia. Kaikki halvat scartit kun ei ole molemminpäin kytkettyjä.
 

TML

Jäsen
Oi helsinkiläiset (miksei muutkin)! Kertokaapas lyhin/paras vaihtoehto päästä Kallioon. Siis siihen kaupunginosaan. Tulen Tampereelta junalla, niin onko parempi jäädä Pasilassa jo pois vai mennä rautatieasemalle saakka ja sieltä ottaa mittari tai ratikka?

Kiitokset jo etukäteen, älkääkä kysykö miksi haluan juuri Kallioon.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oi helsinkiläiset (miksei muutkin)! Kertokaapas lyhin/paras vaihtoehto päästä Kallioon.
Kallio on aika iso paikka, mihin päin tarkemmin siellä haluat? Jos aivan Hakaniemen nurkille, pääsee keskustasta paremmin. Jos taas lähemmän Alppilaa/Aleksis Kiven Katua, on Pasila parempi.

Paras vaihtoehto on toki itse vilkaista Reittioppaasta mitä se ehdottaa. Eli lähtöpaikaksi Pasila/VR tai Rautatieasema.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kaveri väitti kivenkovaa, että perinteisessä kasipallossa ei saa "zipata" valkoista palloa ylittääkseen vastustajan pallon ja osumalla täten omaansa. Mutta miten on on asian laita?
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaveri väitti kivenkovaa, että perinteisessä kasipallossa ei saa "zipata" valkoista palloa ylittääkseen vastustajan pallon ja osumalla täten omaansa. Mutta miten on on asian laita?

LAITON HYPPYPALLO

On virhe, jos pelaaja lyö palloa sen keskilinjan alapuolelle ja TARKOITUKSELLA aiheuttaa sen kohoamisen pöydän pinnalta yrittäessään ylittää estävä pallo.

HYPPYLYÖNTI

On luvallista aiheuttaa lyöntipallon hyppääminen nostamalla keppi pystyyn lyödessä ja pakottaa lyöntipallo pomppaamaan pöydän pinnasta. (Osumakohta lyöntipallon keskilinjan yläpuolelle)

Näin lukee biljardi.com -sivustolla yleisissä pool-säännnöissä. En sitten tiedä kuin virallinen sääntö on mutta ilmeisesti jotenkin noin se menee.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näin lukee biljardi.com -sivustolla yleisissä pool-säännnöissä. En sitten tiedä kuin virallinen sääntö on mutta ilmeisesti jotenkin noin se menee.

Kyllä se ihan virallinen sääntö on. Lähes jokainen osaa lyödä hyppylyönnin "nostamalla" pallon alareunaan osuvalla lyönnillä pallon irti pöydästä. Oikeaoppinen hyppylyönti taas vaatii jo jonkin verran taitoa, eikä sellainen onnistu (ainakaan kovin helposti) tavallisella kepillä, jollaisen itsekin omistan. Hyppylyönteihin omiaan on se ns. aloituskeppi, jossa ei siis varsinaista tippiä ole ollenkaan, se pää on jotain kovaa muovia tai vastaavaa, mustaa sellaista, ainakin siinä kepissä, jolla itse olen harjoitellut. Se keppi on myös ruuvattavissa kolmeen osaan tavallisen kahden sijasta, jolloinka kepistä vain alkuosan irroittamalla on noiden hyppylyöntien lyöminen huomattavasti helpompaa, kun keppiä lähes pystysuorassa joutuu lyödessä pitämään.

*edit*

Kumpaahan Uuno käytti?

Näyttää käyttävän tuota laitonta hyppypalloa. Osumakohta on selvästi pallon keskilinjan alapuolella. Tuo on juuri sellainen hyppy, johon itsekin pystyn ihan omallakin kepillä, mutta jätön kontrollointi tuolla lailla lyömällä on äärimmäisen vaikeaa, minulle ainakin jopa mahdotonta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös