Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 586
  • 47 170

J.Petke

Jäsen
Saanko soittaa hinauspalvelun pojat hakemaan auton pois joka on parkkeerattu minun ruutuuni kotipihalla? Vai miten pitää menetellä?

Ota kaverin numero selville rekkarista ja soita tai lähetä viesti, että tulepa siirtämään autosi ennen kuin se hinataan pois. Ja jos ei sitten tule sitä siirtämään niin soitapa poliisille ja kysy mitä kannattaisi tehdä. Enemmän harmia tulee jos lähdet sitä omin päin siirtämään ilman mitään viranomaisen lupaa.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Ota kaverin numero selville rekkarista ja soita tai lähetä viesti, että tulepa siirtämään autosi ennen kuin se hinataan pois. Ja jos ei sitten tule sitä siirtämään niin soitapa poliisille ja kysy mitä kannattaisi tehdä. Enemmän harmia tulee jos lähdet sitä omin päin siirtämään ilman mitään viranomaisen lupaa.

Mistä tuollaisen saa sitten selville? Onko palveluun jonkinlaista ohjesivua tms?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tuollaisen saa sitten selville? Onko palveluun jonkinlaista ohjesivua tms?
Autorekisterikeskuksen sivuilta löytyy ohjeet. Näyttäisi nettihaku olevan 3,5e ja Elisalta tekstiviestihaku 1,5e. Fonectalle joutuu soittamaan, onnistunut haku on 1,23e ja siitä lähetetty tekstiviesti 0,49 lisää. Elisan palvelu toimii Elisan, Kolumbuksen, DNA:n, Saunalahden, Soneran ja TeleFinlandin liittymillä.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Miten helvetissä Windowsilta pyydetään uusi salasana Live ID:hen? Olen koittanut tuota, että lähettävät sen salasanan sähköpostiin, mutta miten minä sinne sähköpostiin pääsen kerta en muista sen salasanaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Naga Morich.

Jos haluaa ko. herkkua maistaa, niin paikallisen City-Marketin hyllystä löytyy täältä Itä-Helsingin suunnalta. Ilmeisesti myös muilta paikkakunnilta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ota kaverin numero selville rekkarista ja soita tai lähetä viesti, että tulepa siirtämään autosi ennen kuin se hinataan pois. Ja jos ei sitten tule sitä siirtämään niin soitapa poliisille ja kysy mitä kannattaisi tehdä. Enemmän harmia tulee jos lähdet sitä omin päin siirtämään ilman mitään viranomaisen lupaa.


Toisaalta, jos väärällä paikalla seisonut auto nyt vain sattuu siirtymään johonkin muualle, ja ruudun oikea haltija kiistää mitenkään osallistuneensa siirtoon, niin kuinka innokkaasti virkavalta mahtaisi alkaa todisteita tai todistajia etsiä?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta, jos väärällä paikalla seisonut auto nyt vain sattuu siirtymään johonkin muualle, ja ruudun oikea haltija kiistää mitenkään osallistuneensa siirtoon, niin kuinka innokkaasti virkavalta mahtaisi alkaa todisteita tai todistajia etsiä?
Ei tarvitse kauheasti todistetaita etsiä, sillä eiköhän se siirtopalvelu halua maksun suorituksestaan sen tilaajalta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta, jos väärällä paikalla seisonut auto nyt vain sattuu siirtymään johonkin muualle, ja ruudun oikea haltija kiistää mitenkään osallistuneensa siirtoon, niin kuinka innokkaasti virkavalta mahtaisi alkaa todisteita tai todistajia etsiä?

Jees, mutta kuinka innokkaasti mikään hinausfirma siirtää jotain autoa, johon tilaajalla ei ole mitään omistus- tai käyttöoikeutta. Itse paikkaankin on usein vain käyttöoikeus vuokrasopimuksen muodossa. Tietysti voi heilutella autopaikan vuokrasopimuspaperia hinaajalle, mutta eipä taida auto silti siirtyä.
Jos kyse on asoy:stä, niin "oikea" menettely on ensin koittaa tavoitella auton omistajaa itse, ja jos se ei auta, yhteys isännöitsijään/huoltomieheen, joka voi olla yhteydessä poliisiin/pys.valvontaan, joita ei yleensä kiinnosta vittuakaan.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jos haluaa ko. herkkua maistaa, niin paikallisen City-Marketin hyllystä löytyy täältä Itä-Helsingin suunnalta. Ilmeisesti myös muilta paikkakunnilta.

Joo K-kaupan Väiski on myynyt ko. tuotetta myös Tapulikaupungissa asuvalle "Pedrolle", joka tekee makutestin. Linkki Pedron chilin syöntiin on tainnut olla jo tuolla Hyvät naurut netistä -ketjussakin, mutta kun aiheeseen liittyy.

Ja chilien vahvuustaulukkohan löytyy esimerkiksi Wikipedian chili-artikkelista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tarkoitin oikeastaan, että jos itse yön pimeydessä käy tönimässä/kiskomassa koslan syrjään.

Kovin saat kyllä töniä, jos autossa on kässäri ja vaihde päällä. Ja sitten se pitäisi vielä töniä niin kauas että mahtuu itse ajamaan ruutuun, ja vielä mieluiten niin, ettei muiden paikkojen käyttö esty. Mutta periaatteessa, erittäin ok ratkaisu, muutaman kaverin se kyllä vaatii.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tarkoitin oikeastaan, että jos itse yön pimeydessä käy tönimässä/kiskomassa koslan syrjään.

Naru kiinni sen puskuriin ja omaan koukkuun. Kyllä lähtee, ja samalla ehkä myös sen toisen puskuri. Kokeiltu on eikä perästä kuulunut mitään.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
useammassakin jatkiskeskustelussa oli joitain aikoja sitten linkitettynä kolari/ylinopeus valistusvideo. Rauhallinen musiikki ja onnettomuuksia. Löytäiskö joku tätä juutubelinkkiä mulle, olisi suhteellisen ajankohtaista linkitellä myös muualle.

Tarkoitatkohan tätä videota.

Vetää kyllä hiljaiseksi tuo pätkä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
useammassakin jatkiskeskustelussa oli joitain aikoja sitten linkitettynä kolari/ylinopeus valistusvideo. Rauhallinen musiikki ja onnettomuuksia. Löytäiskö joku tätä juutubelinkkiä mulle, olisi suhteellisen ajankohtaista linkitellä myös muualle.

Tässä viestissä ilmeisesti etsimäsi.

Edit. Hitautta havaittavissa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Kuinka kauan menee nykyajan passien hankkimiseen, kuinka pitkäksi aikaa ne voi max. saada ja paljonko mahtaa olla hinta?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös