Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 286
  • 47 215

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Mulla auttoi silloin muuten aina pari napakkaa nyrkiniskua tiettyyn kohtaan, jolloin vika korjaantui ajaksi x. Jos tv on sulle rakas, kannattaa korjata, koska mulla toimii vieläkin mökillä.
Kiitos kaikille, jotka vastasivat kysymykseeni. Tunnesidettä ei tv:seen ole, joten uuden ostamiseksi menisi. Nyt tosin kuvanlaatu on ollut parin päivän ajan normaali, joten uusi tv saa jäädä ainakin toistaiseksi ostamatta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Taitaa olla 'latojan erikoinen'... Ei sellaista sanaa ole.
'Mundane' on lähin tästä maailmasta. Köh.

En minä muuten kysyisikään, mutta kun Wigwamin kappaleen "Freddie are you ready" kaikki tunnetut transkriptiot väittävät kappaleessa laulettavan nimenomaan "mumdane":sta.

Laittaakapa Googleen "wigwam mumdane" niin ymmärrätte mistä on kyse.
 

Tuamas

Jäsen
Anteeksi, tuli muotoiltua kysymys väärin, nyt ovat kateissa juuri nuo SIM-kortin nimet ja puhelinnumerot.

Löytyvät siitä osoitekirjan ala-valikosta jossa on kohta "Sim-kortilla olevat nimet" tms. Näissä uudemmissa Nokialaisissa on käsittääkseni sitten sitä kautta mahdollisuus siirtää kaikki nämä nimet & numerot yhdellä kertaa tuonne puhelimen omaan muistiin.
Tietysti huonompi tapa on sitten se, että sieltä samoista osoitekirjan ala-valikoista pitäisi löytyä kohta jossa osoitekirjan asetuksia voi näprätä, josta sitten mahdollisesti (mallista riippuen) voi valita että käytetäänkö puhelimen ja/tai sim-kortin muistia.

Suosittelen puhelimen muistin käyttämistä ja siitä back-upin ottamista koneelle, on sitten helpompi siirtää isompia datakokonaisuuksia (nimi, osoite, puh. nro, sähköposti ym. jokaiselle nimelle) uuteenkin puhelimeen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä muuten kysyisikään, mutta kun Wigwamin kappaleen "Freddie are you ready" kaikki tunnetut transkriptiot väittävät kappaleessa laulettavan nimenomaan "mumdane":sta.

Laittaakapa Googleen "wigwam mumdane" niin ymmärrätte mistä on kyse.

Menee sitten minullakin Villejä rubiineja -osastolle. Luulin, että laulaa 'Monday pie'. Minusta se laulaa lähinnä man-di eikä man-dein.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Menee sitten minullakin Villejä rubiineja -osastolle. Luulin, että laulaa 'Monday pie'. Minusta se laulaa lähinnä man-di eikä man-dein.

Ehkäpä tyydymme ratkaisuun, että Mr Pembroke tietää muttei kerro. Eipä silti, ei tuon kappaleen sanoman aukeaminen täysin ole tästä yhdestä sanasta kiinni. On siellä pari muutakin juttua, jotka ei ihan aukene...

Mutta onhan se kaunis kappale. Nimeä myöten.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tyhmä kysymys, mutta on pakko kysyä: Onko Saksassa huoltoasemilla ne eri bensiinit ilmoitettu "suomalaisittain" 95, 98 jne vai onko ne ilmaistu joillain "Super, extra-Super" nimityksillä?

Paljonko siellä on nyt 95n litrahinta?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tyhmä kysymys, mutta on pakko kysyä: Onko Saksassa huoltoasemilla ne eri bensiinit ilmoitettu "suomalaisittain" 95, 98 jne vai onko ne ilmaistu joillain "Super, extra-Super" nimityksillä?

Paljonko siellä on nyt 95n litrahinta?
Ei ole ilmaistu suomalaisittain vaan esim. Bleifrei, Super ja Superplus. Jo jonkin aikaa tosin Bleifrei ja Super ovat molemmat olleet samaa 95-oktaanista (vielä pari vuotta sitten Bleifrei eli lyijytyön oli ysikakkosta). Superplus on 98-oktaanista. Bensa maksaa vähintään sen mitä Suomessakin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos sinulla on taitto-ohjelma käytössä niin tee kaikki tekstit sillä, koska tuolla Elementsillä ei tosiaan muistaakseni pääse tekemään CMYK-tilassa. Kuvat käy kyllä olla RGB-tilassakin (vaikka CMYK aina parempi) mutta kaikki tekstit aina pelkästä mustasta osaväristä jos mahdollista. Ja lisäksi tuo tekstien rasteroiminen (eli kuvaksi tekeminen) on muutenkin aina se huonompi vaihtoehto, taitto-ohjelmassa tai grafiikkaohjelmassa tehtynä ne ovat vektorigrafiikkaa ja se on aina parempi kuin rasteroitu teksti.
Kiitokset myös tästä, ei tainnut olla ensimmäinen karta näissä merkeissä.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Olen osallistunut kerran tietovisaan, jossa kysyttiin seuraavaa: Mikä on ensimmäinen ruumiinosa, joka mainitaan Kalevalassa? Oikea vastaus oli aivot (mieleni minun tekevi, aivoni...).

Itse vähän kummastelen tätä, ennemminkin laskisin pään yhdeksi ruumiinosaksi, jossa aivot sitten sijaitsevat. Kysyisinkin, että voiko aivoista tosiaankin käyttää nimitystä "ruumiinosa"?
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Itse vähän kummastelen tätä, ennemminkin laskisin pään yhdeksi ruumiinosaksi, jossa aivot sitten sijaitsevat. Kysyisinkin, että voiko aivoista tosiaankin käyttää nimitystä "ruumiinosa"?

Ei nyt mitään ihan sataprosenttista faktatietoa ole, mutta sanoisin kuitenkin, ettei aivot ole ruumiinosa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Valvonko suoraan game seveniin vai otanko ennen ja jälkeen lyhyet unet, kas siinä vasta pulma.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Valvonko suoraan game seveniin vai otanko ennen ja jälkeen lyhyet unet, kas siinä vasta pulma.

No, jos on jotakin mielekästä tekemistä niin suosittelen valvomista. Siinä on sekin etu, että jos menee nukkumaan niin ei välttämättä herää, jos on todella raskas viikko takana.

Oma saldo: 5 peliä

1 valvominen
2 epäonnistunutta heräämistä
2 onnistunutta heräämistä
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei nyt mitään ihan sataprosenttista faktatietoa ole, mutta sanoisin kuitenkin, ettei aivot ole ruumiinosa.
Kyllä mä laskisin aivot ruumiinosaksi. Ruumis= ihmisen (tai eläimen) koko elimistö. Aivot ovat yksi osa elimistöstä. Samalla logiikalla voisi tosin myös sitten todeta, että kynsi on ruumiinosa. Onko hius elimistöä? Voiko hius olla ruumiinosa? Onko parturi sitten ruumiinpaloittelija?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä mä laskisin aivot ruumiinosaksi. Ruumis= ihmisen (tai eläimen) koko elimistö. Aivot ovat yksi osa elimistöstä. Samalla logiikalla voisi tosin myös sitten todeta, että kynsi on ruumiinosa. Onko hius elimistöä? Voiko hius olla ruumiinosa? Onko parturi sitten ruumiinpaloittelija?
Minä taas väittäisin aivoja elimeksi. Vähän niin kuin sydän tai maksa tai sen semmoiset kapistukset tuolla sisällä.

Ruumiinosat puolestaan ovat jonkinlaisia ulkoisia ihmisen osia.

Joku jaksaa googlettaa oikean vastauksen tai kertoo sen lääkärinopintojen avulla?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Tuli tossa hetki sitten puhuttua puhelimyyjän kanssa ainakin puolituntia, joka tyrkytti minua vaihtamaan Elisa-liittymääni DNA-liittymään ja minähän vaihdoin. DNA-liittymä on kuulemma halvempi ja sitä käyttäessä ei tarvitse maksaa mitään puhelunaloitusmaksua. DNA-liittymän ottaessani sain myös jonkun 3210-puhelimen kaupanpäälle( vai olikohan se 3120). Teinkö oikein vaihtaessani liittymää?
 
Viimeksi muokattu:

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
DNA-liittymän ottaessani sain myös jonkun 3210-puhelimen kaupanpäälle( vai olikohan se 3120).

Jos kyseessä oli 3210 niin paskaan astuit, ensimmäinen nokialainen joka ei kestä mitään vaan on aina paskana. 5110 jyräisi edelleen jos siitä sais päivitetyn version. Onko moista olemassa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miksi tänään on peruttu niin paljon bussivuoroja Helsingissä? Vai onko niistä (HKL:n protokollan vastaisesti) vaan alettu vihdoin ja viimein tiedottaa?
 

Tuamas

Jäsen
Tuli tossa hetki sitten puhuttua puhelimyyjän kanssa ainakin puolituntia, joka tyrkytti minua vaihtamaan Elisa-liittymääni DNA-liittymään ja minähän vaihdoin. DNA-liittymä on kuulemma halvempi ja sitä käyttäessä ei tarvitse maksaa mitään puhelunaloitusmaksua. DNA-liittymän ottaessani sain myös jonkun 3210-puhelimen kaupanpäälle( vai olikohan se 3120). Teinkö oikein vaihtaessani liittymää?

Ihan hyvä ratkaisu, koska jos kyseessä ei ole pakettiliittymä, niin nuo puhelunaloitusmaksut nostavat varsinkin miesten käytössä (lyhyitä puheluita) laskua yllättävänkin paljon. Ja Elisalla ei ole niin halpoja liittymiä kuin DNA:lla, joten säästät jo perushinnoissakin.

Toki tässä nyt parin päivän sisään sinulle soittaa Elisan myyntihenkilö, joka kauppaa sinulle todennäköisesti ensin Elisan liittymää puheajalla tai halvemmalla minuuttihinnalla kuin aiemmassa liittymässäsi ja sitten Saunalahden liittymää joka on Dna:n kanssa saman hintainen.

verikuut:ille tiedoksi, että alkuperäistä 3210:aa ei ole valmistettu eikä myyty moneen vuoteen, tuo kytkynä kaupan päälle tullut luuri on ihan hyvä ja luotettava perusluuri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös